Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hoor ik daar wat opgekropte frustratie?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In beide plaatsen zelfsHainje schreef:Maastricht of Aken wellicht?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Was leuk gisteren op de 350, vanaf station Maastricht met 2 bussen vertrekken richting Aken en nog bomvol zitten. Tja wat wil je gratis reizen laatste koopzondag voor kerst. Gelukkig heb ik als chauffeur altijd plaats. Maar wat een verschil met Heerlen daar reden de bus nog niet leeg rond...Mr-W schreef:In beide plaatsen zelfsHainje schreef:Maastricht of Aken wellicht?
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bij Hogeschool Zuyd in Heerlen zijn de veranderingen toch wel goed te merken, elke dag staan de haltes propvol met mensen. Het helpt ook niet echt bepaald dat vrijwel alle bussen tussen Zuyd - Ziekenhuis - Parkstad Stadion op vrijwel dezelfde tijden rijden. Ook heb ik het idee dat nog niet alle chauffeurs weten op welke halte ze moeten stoppen, diverse keren heb ik lijn 40 al op de 'oude' halte van lijn 120 zien staan, die officieel niet meer bestaat... De een doet het wel en de ander niet.
Het trajectdeel van lijn 21 tussen Vaals en de Uniklinik in Aachen loopt ook nog niet echt bepaald storm, vandaag rond 16u was ik heen en terug de enige. De chauffeur was zelfs verbaast dat ik nog in de bus zat, en vertelde me dat het gemiddelde zo rond de 2/3 reizigers lag.
Ook viel me op dat op diverse plaatsen pijlen met 'Arriva' zijn opgehangen als bewegwijzering voor de chauffeurs. Bij lijn 24 ging het alsnog mis: de chauffeur verreed zich op Avantis, deed de halte 'Medtronic' op Trilandis niet aan en pakte de verkeerde oprit van de snelweg.
Het trajectdeel van lijn 21 tussen Vaals en de Uniklinik in Aachen loopt ook nog niet echt bepaald storm, vandaag rond 16u was ik heen en terug de enige. De chauffeur was zelfs verbaast dat ik nog in de bus zat, en vertelde me dat het gemiddelde zo rond de 2/3 reizigers lag.
Ook viel me op dat op diverse plaatsen pijlen met 'Arriva' zijn opgehangen als bewegwijzering voor de chauffeurs. Bij lijn 24 ging het alsnog mis: de chauffeur verreed zich op Avantis, deed de halte 'Medtronic' op Trilandis niet aan en pakte de verkeerde oprit van de snelweg.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Venlo rijden twee tijdelijke 10m Amba's voor wanneer de elektrische Citea's het niet doen. Betreft de 0210 en de 0215 waarvan laatstgenoemde een ex-Duits exemplaar is gezien de "VBN" logo's die nog op de ramen zitten.
Verder wordt blijkbaar ook getest hoe die dingen zich op langere ritten houden: de 9655 zag ik aankomen en ook weer vertrekken als lijn 88.
Verder wordt blijkbaar ook getest hoe die dingen zich op langere ritten houden: de 9655 zag ik aankomen en ook weer vertrekken als lijn 88.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
En daarmee is het weer een oude ambassador van Hermes of Connexxion, die geëxporteerd werd naar de regio Nordschwarzwald, waar deze bij VBN gereden heeft.Daniel schreef:In Venlo rijden twee tijdelijke 10m Amba's voor wanneer de elektrische Citea's het niet doen. Betreft de 0210 en de 0215 waarvan laatstgenoemde een ex-Duits exemplaar is gezien de "VBN" logo's die nog op de ramen zitten.
Lijn 88 zit inbegrepen bij de stadsdienstDaniel schreef: Verder wordt blijkbaar ook getest hoe die dingen zich op langere ritten houden: de 9655 zag ik aankomen en ook weer vertrekken als lijn 88.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Connexxion dan want Hermes heeft nooit 10 meter Ambassadors gehad (en dit was zo te zien wel een kleintje). De 0210 is vermoedelijk ook een buitenlandse (stoelbekleding kwam me althans niet bekend voor) maar die had geen sporen van de vorige eigenaar meer.Etienne schreef:En daarmee is het weer een oude ambassador van Hermes of Connexxion, die geëxporteerd werd naar de regio Nordschwarzwald, waar deze bij VBN gereden heeft.Daniel schreef:In Venlo rijden twee tijdelijke 10m Amba's voor wanneer de elektrische Citea's het niet doen. Betreft de 0210 en de 0215 waarvan laatstgenoemde een ex-Duits exemplaar is gezien de "VBN" logo's die nog op de ramen zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vandaag dan eindelijk een regiobezoek gedaan, opvallend was de missende halte-afroep op lijn 350 Aachen v.v, hebben jullie hier op meer lijnen last van gehad?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Correctie van mezelf, blijken na 'n kentekencheck toch beide Ambassador 200's te zijn. Om precies te zijn is de Arriva 0210 de ex-Connexxion/Hermes 1736 en de Arriva 0215 de ex-Connexxion/Hermes 1778. Beide rijden met hun oorspronkelijke kenteken van voordat ze geëxporteerd werden naar Duitsland (eerste tenaamstelling is uit 2003).Daniel schreef:Connexxion dan want Hermes heeft nooit 10 meter Ambassadors gehad (en dit was zo te zien wel een kleintje). De 0210 is vermoedelijk ook een buitenlandse (stoelbekleding kwam me althans niet bekend voor) maar die had geen sporen van de vorige eigenaar meer.
En gezien een plaatje meer zegt dan 1000 woorden...
Arriva 0210 (ex-Hermes 1736) - Venlo, Hogeweg
Arriva 0215 (ex-Hermes 1778) - Venlo, Bisschop Schrijnenstraat
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Heeft iemand een overzicht van de nummering van de treinen van Arriva Limburg? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Alleen op t Duitse stuk of op de gehele lijn.Tom523 schreef:Vandaag dan eindelijk een regiobezoek gedaan, opvallend was de missende halte-afroep op lijn 350 Aachen v.v, hebben jullie hier op meer lijnen last van gehad?
Op lijn 42 tussen Brugge en Sluis is er in België ook geen halteafroep....
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Over het inzet van alle soorten bussen die niet van Arriva zijn in Limburg, gaat dat ook stoppen?
Of is dit echt wat tot 2031 gaat rijden. Dan is dat deel al uit elkaar geroest, denk ik dus ik hoop het niet.
Of is dit echt wat tot 2031 gaat rijden. Dan is dat deel al uit elkaar geroest, denk ik dus ik hoop het niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er zijn een aantal bussen tijdelijk tot alle elektrische bussen ingestroomd zijn. Logischerwijs houden ze ook bussen achter de hand mochten er problemen zijn met de elektrische bussen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Gehele lijn!Mr-W schreef:Alleen op t Duitse stuk of op de gehele lijn.Tom523 schreef:Vandaag dan eindelijk een regiobezoek gedaan, opvallend was de missende halte-afroep op lijn 350 Aachen v.v, hebben jullie hier op meer lijnen last van gehad?
Op lijn 42 tussen Brugge en Sluis is er in België ook geen halteafroep....
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Misschien nog even melden waar ik de servicepunten heb gevonden.
Roermond: tweede balie naast NS
Sittard: in het stationsgebouw, langs de buitenkant vooraan
Heerlen: Het loket waar Veolia ook zat, dus aan de kant van het busstation
Maastricht: nieuwe OV-servicewinkel links naast de oude Tickets&Service, dus samen met NS. Er is ook een derde balie voor DB. Enigszins vreemd want DB komt hier verder toch niet (buiten de IC-Bus dan).
Kan iemand aanvullen voor:
Venlo - bij NS zoals Veolia?
Weert - nog steeds bij Sundays?
Nijmegen - loket Breng?
Roermond: tweede balie naast NS
Sittard: in het stationsgebouw, langs de buitenkant vooraan
Heerlen: Het loket waar Veolia ook zat, dus aan de kant van het busstation
Maastricht: nieuwe OV-servicewinkel links naast de oude Tickets&Service, dus samen met NS. Er is ook een derde balie voor DB. Enigszins vreemd want DB komt hier verder toch niet (buiten de IC-Bus dan).
Kan iemand aanvullen voor:
Venlo - bij NS zoals Veolia?
Weert - nog steeds bij Sundays?
Nijmegen - loket Breng?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nijmegen is daar waar volgens veolia toen ook hun servicepunt zou zitten. Heb zelf alle servicepunten in Nederland maar eens op de kaart gezet. Op basis van eigen ervaringen & de adressen volgens de vervoerders. Zo zit het servicepunt van Arriva nog steeds in de Sundays in Weert.
De kaart kan je zien via de link hieronder.
De kaart kan je zien via de link hieronder.
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 22 dec 2016, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Venlo zag ik gisteren inderdaad dat Arriva één van de balies bij de loketten van NS in gebruik heeft.
Wat Maastricht betreft: een balie voor DB? Is die derde balie niet voor NS International?
Wat Maastricht betreft: een balie voor DB? Is die derde balie niet voor NS International?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dus voor het overzicht:
Nijmegen: buitenkant station aan de zijdelheid waar niet het busstation zit.
Venlo: in NS Tickets & Service
Weert: In Sundays (schuin tegenover station)
Roermond: in NS Tickete & Service
Sittard: Voormalig Veolia Servicepunt (als ik het goed begrijp)
Heerlen: Busstation voormalig Veolia Servicepunt
Maastricht: OV-Servicewinkel
Nijmegen: buitenkant station aan de zijdelheid waar niet het busstation zit.
Venlo: in NS Tickets & Service
Weert: In Sundays (schuin tegenover station)
Roermond: in NS Tickete & Service
Sittard: Voormalig Veolia Servicepunt (als ik het goed begrijp)
Heerlen: Busstation voormalig Veolia Servicepunt
Maastricht: OV-Servicewinkel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Roermond zou ie pas in januari bij het NS-loket komen, dus dat is dan sneller gegaan dan gepland.cassie127 schreef:Dus voor het overzicht:
Nijmegen: buitenkant station aan de zijdelheid waar niet het busstation zit.
Venlo: in NS Tickets & Service
Weert: In Sundays (schuin tegenover station)
Roermond: in NS Tickete & Service
Sittard: Voormalig Veolia Servicepunt (als ik het goed begrijp)
Heerlen: Busstation voormalig Veolia Servicepunt
Maastricht: OV-Servicewinkel
In Sittard zit het servicepunt niet in het voormalige Veolia-punt, maar aan de andere kant van het gebouw (niet aan de busstationzijde).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zojuist een botsing tussen twee treinen in maastricht noord.
Lijkt arriva flirt en ns flirt bij betrokken te zijn.
Lijkt arriva flirt en ns flirt bij betrokken te zijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hier > http://www.ovpro.nl/metro/2016/12/23/bo ... n-limburg/ < staat nog wat meer info
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
http://www.1limburg.nl/twee-treinen-bot ... starticles
Twee treinen botsen in Maastricht
http://www.1limburg.nl/treinverkeer-opg ... t=topstory
Treinverkeer opgestart na botsing in Maastricht
Twee treinen botsen in Maastricht
http://www.1limburg.nl/treinverkeer-opg ... t=topstory
Treinverkeer opgestart na botsing in Maastricht
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ah, ik dacht echt botsen, dit lijkt meer op knuffelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De FLIRT is uitgemond in een KISS
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dit is wel een erg letterlijke kant van "flirt"-en
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten