Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 10978
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » di 14 mar 2017, 22:22

Arriva was verplicht de GTW's van Veolia over te nemen.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4432
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor cassie127 » di 14 mar 2017, 22:32

Behalve dan die er toen van breng waren. Linten zijn ook overgenomen en zijn er zelfs meer van ingezet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

reisthijs
Berichten: 5116
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor reisthijs » wo 15 mar 2017, 11:18

Arriva was alleen verplicht de elektrische GTW's van Veolia over te nemen.
Het tijdelijke dieselmaterieel voor de Maaslijn mocht Arriva zelf kiezen, ook al was er niet echt veel keus.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

starx
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor starx » za 18 mar 2017, 15:22

Arriva zit straks (net als NS) wel met een enorm overschot aan dieselmaterieel. Maargoed, ze hebben nauwe banden met Deutsche Bahn, dus waarschijnlijk raken ze die wel kwijt.

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 671
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ICE11 » za 18 mar 2017, 20:17

Gisteren een rondje Zuid-Limburg met bus en trein gedaan. Behalve in de Stoptrein Roermond-Maastricht v.v. werkte de reisinformatie aan boord nergens vlekkeloos.... :?

Gebruikersavatar
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor frankberg19 » za 18 mar 2017, 23:17

starx schreef:Arriva zit straks (net als NS) wel met een enorm overschot aan dieselmaterieel. Maargoed, ze hebben nauwe banden met Deutsche Bahn, dus waarschijnlijk raken ze die wel kwijt.

Dan moeten die nog wel helemaal worden omgebouwd. Ik heb het dan niet alleen over het uiterlijk, maar ook over de techniek.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 43299
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Suus » zo 19 mar 2017, 00:15

Valt an sich wel mee, beveiligingssysteem is ongeveer het belangrijkste. DB Regio heeft zelf echter ook dieseltreinstellen in overschot, die tot nu toe vooral gebruikt werden om nog oudere dieseltreinstellen te vervangen. Nuja, kijk zelf maar: http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 32,5934451
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 671
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ICE11 » zo 19 mar 2017, 20:11

Hier in Duitsland heeft DB inderdaad genoeg eigen stellen teveel, maar ergens in Oost- of Zuidoosteuropa is er zeker een behoefte.... :wink:

reisthijs
Berichten: 5116
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor reisthijs » zo 19 mar 2017, 20:23

Of veel dichterbij, Groningen/Friesland is op dit forum al wel eens genoemd als mogelijk nieuw inzetgebied.

starx schreef:Arriva zit straks (net als NS) wel met een enorm overschot aan dieselmaterieel.
Arriva zit er alleen mee als ze er zelf eigenaar van zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Melvinjg
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Melvinjg » vr 24 mar 2017, 23:53

Nou, vandaag voor het eerst in een Limburgliner gezeten, deze reed om de een of andere reden op lijn 52 tussen Heerlen en Meersse. Wat mij betreft mag daar vaker een Volvo op rijden :P

busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busje10 » za 25 mar 2017, 08:17

Hoeilaart heb je erin gezeten? Misschien heb je wel bij mij in de bus gezeten. De bus zat erop omdat hij een lamp kapot had en niet in het donker kon rijden. En omdat ik,pas om 06.30 gaan rijden moest en het dan niet meer donker is kreeg ik hem mee. Mij hoorde je ook niet klagen :-)
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 25 mar 2017, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4702
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor isadora » za 25 mar 2017, 09:35

Een quote op het voorgaande bericht is totaal overbodig, voegt niets toe, en in forum-land not-done.
Beschouw het als een tip.


By-the-way: wat is, of waar ligt hoeilaart?
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5965
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » za 25 mar 2017, 10:25

Hij zal wel hoe laat bedoelen, maar ik verwijs je door naar het Spellingtopic. :Y
12-3-2020: Trein 2.666 km, Bus 87 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4702
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor isadora » za 25 mar 2017, 10:32

Het eerste woord van het bericht was al ingewikkeld. De rest van het verhaal maakt het er allemaal niet duidelijker op.
Maar ik steek er verder geen energie in. :N
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Melvinjg
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Melvinjg » za 25 mar 2017, 11:48

busje10 schreef:Hoeilaart heb je erin gezeten? Misschien heb je wel bij mij in de bus gezeten. De bus zat erop omdat hij een lamp kapot had en niet in het donker kon rijden. En omdat ik,pas om 06.30 gaan rijden moest en het dan niet meer donker is kreeg ik hem mee. Mij hoorde je ook niet klagen :-)


Dat zal tussen 13:00 en 14:00 zijn geweest. Stapte in bij Zuyd Hogeschool. :p

Gebruikersavatar
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor frankberg19 » za 25 mar 2017, 15:36

Arriva heeft in Limburg op o.a. Venlo en Roermond de CiCo palen van Veolia vervangen door eigen palen. Ik had geen tijd voor plaatjes helaas.

bartjemestrom
Berichten: 760
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » za 25 mar 2017, 17:00

Wanneer was dat dan? Gisteravond (21.30) stonden er op spoor 3a (Ri Maastricht) nog oude Arriva palen. Op spoor 3b en bij de Kiosk staan idd al langer die nieuwe modellen.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4432
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor cassie127 » za 25 mar 2017, 18:50

Volgens mij heb ik die een maand geleden al zien staan. Best grote dingen... Moet ergens nog wel een foto hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

PatrickM
Berichten: 1689
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor PatrickM » za 25 mar 2017, 19:36

Op Heerlen en Sittard ben ik ze ook tegengekomen. Tussen Heerlen en Sittard staat van alles en nogwat: ben daar ook oude Groningse paaltjes tegengekomen...
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4432
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor cassie127 » za 25 mar 2017, 20:08

Heb de foto van het paaltje inmiddels op Google maps gezet

EDIT: linkje https://goo.gl/maps/B85QpPRUtUN2
Zit nu op telefoon dus afbeelding hier uploaden gaat niet makkelijk

Hainje schreef:lokquote
Laatst gewijzigd door cassie127 op za 25 mar 2017, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10474
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » za 25 mar 2017, 20:12

Is het nu zo moeilijk om even de link hier neer te zetten? Is nogal een gedoe om eerst Maps op te starten, te zoeken naar station Venlo en dan nog eens naar dat paaltje gaan zoeken.
Details blijf je houden.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 6139
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » zo 26 mar 2017, 00:18


Durashift
Berichten: 4438
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Durashift » zo 26 mar 2017, 00:50

isadora schreef:Het eerste woord van het bericht was al ingewikkeld. De rest van het verhaal maakt het er allemaal niet duidelijker op.
Maar ik steek er verder geen energie in. :N


Uh? Zo moeilijk is het bericht van busje10 toch niet? Ik lees erin dat hij/zij een chauffeur is in deze concessie en op vrijdag de lijn 52 gereden heeft. Met een bus die een kapotte (dimlicht?) lamp had. Dat hield in dat er alleen overdag gereden kon worden en tegenwoordig is het om half zeven 's ochtends al licht. :) Kennelijk is dagrijverlichting voldoende voor Arriva?

Wat betreft de quote opmerking.. Ik ervaar dat alleen op dit forum als een 'probleem'.. van quote'n na een bericht. Natuurlijk, volledig de tekst herhalen is soms overdreven.. maar in drukke draadjes vind ik dat je beter maar kan quoten dan ervan uitgaan dat je bericht wel opvolgend geplaatst wordt. Er kan zomaar een bericht van een andere forummer tussendoor schieten (ondanks de melding die je dan voor het plaatsen ziet).

Dus, dat van 'not done' waag ik te betwijfelen. :wink:

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12621
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Wubbo » zo 26 mar 2017, 09:17

Hier geldt: wees kritisch op je eigen berichten. We zien veel enorme quotes met daaronder dan 1 regel reactie, dat is meestal onnodig. Het probleem van een bericht er tussendoor ervaar ik ook niet (en ik heb toch al best wat gepost). Als dat zo blijkt te zijn kun je altijd nog je bericht aanpassen en er een quote in zetten.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4702
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor isadora » zo 26 mar 2017, 09:45

Durashift schreef:....

Uh? Zo moeilijk is het bericht van busje10 toch niet?....

Dank voor de analyse, jammer dat daarvoor een adviseur ingehuurd moet worden. :wink:
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten