Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

isadora schreef:
Durashift schreef:....

Uh? Zo moeilijk is het bericht van busje10 toch niet?....
Dank voor de analyse, jammer dat daarvoor een adviseur ingehuurd moet worden. :wink:
Tja, soms heeft een mens wat minder tijd en wil men toch antwoordt en dan is een typefout vlug gemaakt. Mijn excuses ervoor ik wist niet dat er mensen zo over konden zeuren.... Er zijn belangrijkere dingen in de wereld......
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door isadora »

Oh jee, gelijk op de teentjes getrapt. (A)
Mij zul je niet weer horen hoor.....en lekker slapen vannacht hoor.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Ik niet hoor, heb wel andere dingen om mij druk te maken......
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 26 mar 2017, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Inmiddels is de eerste GTW in de Limburgse kleuren gebracht, deze foto werd gelinkt op Somda: https://www.facebook.com/OpdeRails/phot ... =3&theater
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Durashift »

Wubbo schreef: (..) Als dat zo blijkt te zijn kun je altijd nog je bericht aanpassen en er een quote in zetten.
Tja, een quote later (handmatig) toevoegen is wel wat uitdagender dan gewoon de functionele knop daarvoor gebruiken. Vind ik. :wink:

Lekker fris, die Arriva GTW. :pos:

Mooie, witte kop. Valt lekker weg in het landschap soms. :wink:
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door frankberg19 »

Is de binnenkant nu ook meteen aangepakt? Werd tijd namelijk, die krappe stoeletjes van Veolia zijn ook niks.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Of de binnenkant al aangepakt is zou ik niet weten, het enige wat ik er tot nu van gezien heb is de gelinkte foto.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Melvinjg
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Melvinjg »

Natuurlijk beginnen ze met de GTW's van de Maaslijn haha. Ben benieuwd wanneer de treintjes uit t zuiden aan de beurt zijn. Dat effen wit begint ook saai te worden :P
Melvinjg
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Melvinjg »

busje10 schreef:Ik niet hoor, heb wel andere dingen om mij druk te maken......
Zoals bussen waarvan de lichten defect zijn ;)
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Ook niet, mijn collega wel. Ik ben wel met de bus uitgereden dus heb ik me er niet druk omgemaakt :D
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 28 mar 2017, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
MaartenD
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door MaartenD »

MaartenD schreef: En ook 100% zeker een elektrische bus gezien in Panningen. 's Morgens voor aanvang dienst dus ik weet niet welke lijn het was.
Nu toch eens gezien waar die elektrische bus heen ging, die reed naar bushalte centrum voor vertrek in de richting van Venlo/Kessel. Er vlak achteraan kwam een Limburgliner. Op basis van 9292.nl lijkt het me het meest logisch dat dit een lijn 670 was.
CamilleKreemers
Berichten: 4390
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Hier lees ik dat er 20 knelpunten worden opgelost. Welke 20 punten worden nu opgelost dan?
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door frankberg19 »

De rijtijden zijn nu veeeel te krap, deze zullen misschien aangepakt worden. Verder staat er in het artikel zelf iets over drukke treinen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Vooral op lijn 350 in de avonden is de rijtijd tussen Gulpen en Vaals veels te krap. 11 minuten, terwijl je met de auto 13 minuten over dezelfde route zou doen. -o-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Melvinjg
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Melvinjg »

Ik vind de overstap tussen de stoptrein van Kerkrade naar Sittard (en Sittard naar Kerkrade) op station Heerlen naar lijn 40 richting Sittard ook waardeloos. Ik heb deze overstap als ik naar mn werk ga en de bus vertrekt exact wanneer de trein aankomt en andersom vertrekt de trein ook gelijk met het aankomen van mijn bus.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Joshua »

Toen ik vandaag in de Kiosk in Nijmegen aan het werk was zag ik een D-GTW staan in de nieuwe kleuren. Uit nieuwsgierigheid even gekeken of ze ook de stomme 3-2 opstelling hadden vervangen voor 2-2. Maar helaas. Had ik ook wel verwacht aangezien ze maar voor een periode van +/- 3 jaar nog in dienst blijven. Wellicht dat ze dit wel gaan doen met de E-GTW treinstellen in het zuiden.
CamilleKreemers
Berichten: 4390
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Ik lees hier dat de provincie Limburg klaar is met vertragingen op de Maaslijn. Daarnaast lees ik hier dat Arriva in Heerenveen voor elke wijziging toestemming moet vragen. Ik dacht dat het PvE eiste dat de directie in Limburg zelfstandig wijzigingen kon doorvoeren, zonder inmenging van landelijk bedrijf of moederbedrijf?
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door frankberg19 »

De treinen om de drukte op te vangen, de LINTen hebben verstoren, hadden ze eerst bij Veolia ook, dus niet gek. Arriva wil in september iets anders hebben, nieuwe treinen, waar halen ze die vandaan? Duitsland?
Melvinjg
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Melvinjg »

Wat mij betreft mogen ze Stadler KISS treinen aanschaffen als ze nieuw materieel hebben, hebben lekker hoge capaciteit lijkt me zo :p

Ik zag gisteren overigens een bus vanuit Heerlen vertrekken met lijn 100 richting Schiphol Airport. Lijkt me dat dat niet klopt toch? Naar Schiphol vanuit hier in een Citea lijkt me wel erg optimistisch :p
Stadsbus
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Stadsbus »

Ik weet niet of dat de Stadler KISS/Dosto hier in Nederland kan rijden, want de de deuren zijn op de onderste verdieping, dus lager dan de perrons, dan zouden de deuren van de treinen tegen de perrons schuren.
Melvinjg
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Melvinjg »

Oei, dat wist ik helaas niet nee. Zal zeker ook geen optie zijn om KISS toestellen te laten fabriceren waar de instapruimte o de zelfde hoogte zit als bijvoorbeeld de Virm?
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

frankberg19 schreef: Arriva wil in september iets anders hebben, nieuwe treinen, waar halen ze die vandaan? Duitsland?
DM 90 misschien maar die hebben geen gelijkvloerse instap
Melvinjg schreef:Oei, dat wist ik helaas niet nee. Zal zeker ook geen optie zijn om KISS toestellen te laten fabriceren waar de instapruimte o de zelfde hoogte zit als bijvoorbeeld de Virm?
Nieuwe treinen die geen lage vloersinstap hebben zijn niet toegestaan in Limburg.
CamilleKreemers schreef:Ik lees hier dat de provincie Limburg klaar is met vertragingen op de Maaslijn. Daarnaast lees ik hier dat Arriva in Heerenveen voor elke wijziging toestemming moet vragen. Ik dacht dat het PvE eiste dat de directie in Limburg zelfstandig wijzigingen kon doorvoeren, zonder inmenging van landelijk bedrijf of moederbedrijf?
De verkeersleiding moet ook naar Limburg ipv Friesland.
ArrivaBas schreef:Vooral op lijn 350 in de avonden is de rijtijd tussen Gulpen en Vaals veels te krap. 11 minuten, terwijl je met de auto 13 minuten over dezelfde route zou doen. -o-
Lijn 50 stond voorheen juist bekend om zijn lange stilstand in Vaals en Gulpen, begrijpelijk dat er rijtijd vanaf is gegaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Melvinjg schreef:Oei, dat wist ik helaas niet nee. Zal zeker ook geen optie zijn om KISS toestellen te laten fabriceren waar de instapruimte o de zelfde hoogte zit als bijvoorbeeld de Virm?
Nope. De deuren van een KISS zitten maximaal op 60 centimeter instaphoogte waar je 76 wil hebben, die van een VIRM zijn dan weer te hoog waardoor je weer een opstap hebt. In zowel het design van een KISS als van een VIRM is dat ook eigenlijk ook niet op te lossen, hooguit misschien met een (naar mijn mening lelijk) mormel als de Régio 2N, maar die wordt op dit moment ook alleen maar geleverd met een instap op 60 centimeter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jef400 »

Mr-W schreef: Lijn 50 stond voorheen juist bekend om zijn lange stilstand in Vaals en Gulpen, begrijpelijk dat er rijtijd vanaf is gegaan.
Dus omdat een lijn ergens vroeger stilstond is het goed als de tijd tussen het stilstaan wordt geknipt. Mr-W logica in optima forma :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

JeffreyMeijer schreef:
Mr-W schreef: Lijn 50 stond voorheen juist bekend om zijn lange stilstand in Vaals en Gulpen, begrijpelijk dat er rijtijd vanaf is gegaan.
Dus omdat een lijn ergens vroeger stilstond is het goed als de tijd tussen het stilstaan wordt geknipt. Mr-W logica in optima forma :Y
Dan lees je niet goed :wink: , het is logisch dat op het totale traject rijtijd van lijn 350 afgaat.
Vaals Gulpen is overigens in 10 minuten te rijden als het rustig is op de weg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten