Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4146
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor cassie127 » ma 03 dec 2018, 13:42

Alleen als je nu vanuit Groningen naar Leer gaat kan je zo'n dagkaart in Duitsland gebruiken. En vanaf december ook van Heerlen naar Aken. Maar dat zijn al uitzonderingen, aangezien dit slechts 2 van de 9 grensovergangen betreft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10072
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Hainje » ma 03 dec 2018, 16:43

Die twee overgangen zijn ook de enige twee die worden uitgebaat volgens een Nederlands contract. Oké, Hazeldonk wordt ook door een Nederlands bedrijf bediend, maar mja, dat is een soort van HRN. Hetzelfde, maar toch weer anders. Overige overgangen worden bediend door buitenlandse bedrijven. Dus zo heel vreemd is mijn gedachtegang toch niet?
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

TomSteyl
Berichten: 209
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor TomSteyl » ma 03 dec 2018, 17:36

L1 meldt het volgende.......

Drielandentrein voorlopig alleen door Nederland
http://www.1limburg.nl/l/77011
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.

PHS
Berichten: 2045
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor PHS » ma 03 dec 2018, 18:12

Dus ze hebben al afscheid genomen van de Talentjes terwijl de toelating nog niet binnen is? Had dan de oude verbinding nog als alternatief achter de hand gehouden, dit is echt een hele slechte start van de nieuwe trein.
- vertrokken -

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Etienne » ma 03 dec 2018, 18:13

Je verwacht het niet...... :')
Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2939
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Nitein-Repart » ma 03 dec 2018, 18:50

Ik krijg spontaan een DejaVu, waar kennen we dit geklungel eerder van?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10072
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Hainje » ma 03 dec 2018, 18:51

MAND!
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2236
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor julsteren » ma 03 dec 2018, 19:43

Nitein-Repart schreef:Ik krijg spontaan een DejaVu, waar kennen we dit geklungel eerder van?


Ik voel een keolisje aankomen.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10072
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Hainje » ma 03 dec 2018, 19:44

Hainje schreef:MAND!
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

en-es
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor en-es » di 04 dec 2018, 09:55

Amateurisme van de bovenste plank dat gedoe met die drielandentrein. Maar wat is nu de bedoeling? Gaat die trein alleen tussen Maastricht en Heerlen rijden met aansluitend busvervoer naar Herzogenrath?

Dennenboom
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Dennenboom » di 04 dec 2018, 12:08

Ik heb het gevoel dat ze dit al eerder wisten.

maaslynx
Berichten: 84
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor maaslynx » di 04 dec 2018, 12:40

Dat denk ik dus ook. Ik vermoed dan ook dat de persberichten die in oktober voorbij kwamen eerder een middel waren om druk uit te oefenen op de betrokken autoriteiten. Dat is dus duidelijk niet gelukt.

Jef400
Berichten: 4882
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Jef400 » di 04 dec 2018, 13:41

Hainje schreef:MAND!

Drukke mand. Maar ja, ik wacht de rapporten wel weer af.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.

en-es
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor en-es » di 04 dec 2018, 13:55

Nou ja, mijn reis naar Aken moet ik maar uitstellen. Wil toch het gehele traject per trein afleggen. Zal dus ergens volgend jaar worden.

diederickx
Berichten: 907
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor diederickx » di 04 dec 2018, 15:51

Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41384
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Suus » di 04 dec 2018, 16:01

Ik vond het plan om een week proef te rijden wel wat optimistisch in mijn herinnering, maar ik had er verder niet bij stilgestaan.

Overigens is de busdienst vanaf Maastricht naar Aachen ook uitstekend.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2939
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Nitein-Repart » di 04 dec 2018, 16:07

diederickx schreef:Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.

Goeie grap. Dat zijn flinke omwegen. Beter pak je lijn 350 vanuit Maastricht.

Overigens is Aachen via Liège wel een aanrader.


En verder: ben benieuwd welke soap er volgend jaar is met de internationale trein: vorig jaar de Keolis-trein naar Osnabrück, dit jaar de Arriva-trein naar Aachen. What’s next?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41384
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Suus » di 04 dec 2018, 16:46

Nitein-Repart schreef:
diederickx schreef:Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.

Goeie grap. Dat zijn flinke omwegen.

Nou, via Mönchengladbach naar Aachen is vanuit de zuidelijke randstad net zo lang nu er voorlopig bussen rijden.

Bijvoorbeeld Rotterdam - Aachen zou met de nieuwe verbinding 2:59 zijn, maar de bus doet er 33 minuten langer over, dus dan is de reistijd 3:32. Met de trein via Mönchengladbach is het 3:31.

En het heeft ook geen zin om in Herzogenrath over te stappen vanaf de vervangende bus uit Heerlen naar de trein, want de bus komt om :14 over aan in Herzogenrath, en precies op dat moment rijdt de RB20 naar Aachen weg. De volgende trein naar Aachen gaat dan om :29 en komt om :45 aan op Aachen Hbf, terwijl de vervangende bus om :46 aankomt.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 510
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor ICE11 » di 04 dec 2018, 19:35


Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5575
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Milco » di 04 dec 2018, 19:47

ASEAG gaat 'm rijden of wordt het een combinatie met Arriva? Hoe zit het dan met in- en uitchecken?
En trouwens, is een keertijd van 1 minuut in Heerlen of 2 minuten in Aachen wel haalbaar?
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 510
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor ICE11 » di 04 dec 2018, 22:13

ASEAG rijdt principieel geen SEV dus wordt het iets wat van Arriva. Omdat het op de hoofdstraat tussen Herzogenrath en Aachen vanwege een omleiding momenteel nog extra druk is plus de gewone drukte in de binnenstad van Aachen is de keertijd in Aachen toch erg optimistisch en zeker in de spits niet haalbaar.

diederickx
Berichten: 907
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor diederickx » di 04 dec 2018, 22:30

En wie zegt dat de keertijd geen 60 minuten is?

en-es
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor en-es » wo 05 dec 2018, 02:11

diederickx schreef:Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.

Zeker. Maar ik wil persé met die nieuwe trein. Maar die is dus uitgesteld en dus stel ik mijn reis ook uit.

maaslynx
Berichten: 84
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor maaslynx » wo 05 dec 2018, 15:22

RTV Maastricht lijkt de gedeputeerde gesproken te hebben, en die heeft het over een vertraging van 1 tot 2 weken. Dat lijkt mij toch wel erg optimistisch :)

en-es
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor en-es » wo 05 dec 2018, 17:08

Weekend 22/23 December?


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten