Lijkt mij dat Arriva ook wel te horen heeft gekregen hoeveel weken/maanden de procedure nu nog zal duren, indicatief?maaslynx schreef:Dat denk ik dus ook. Ik vermoed dan ook dat de persberichten die in oktober voorbij kwamen eerder een middel waren om druk uit te oefenen op de betrokken autoriteiten. Dat is dus duidelijk niet gelukt.
Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Volgens mij nog niet voorbij zien komen hier, maar Arriva accepteert de OV-Chipkaart incluis Nederlandse reisproducten tot aan Aken, uitzondering zijn binnenlandse Duitse reizen (dus Herzogenrath-Aken):
Reizen op saldo
Ook als je naar Aachen wilt, reis je gewoon met je eigen OV-chipkaart. Daarbij betaal je tot en met Aachen het reguliere Arriva-tarief. Dit tarief is opgebouwd uit een vast opstaptarief en een prijs per kilometer:
Opstaptarief € 0,96
Prijs per kilometer 2e klas € 0,198
Prijs per kilometer 1e klas € 0,335
Ook op de stations van Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hbf vind je een Arriva in- en uitcheckpaal. Met je OV-chipkaart check je dus op alle stations, zoals je gewend bent.
Aldus https://www.arriva.nl/a/verleg-je-grenz ... riva-1.htmNS- of studentenreisproduct
Zolang het om grensoverschrijdend vervoer gaat, op de RE18, zijn alle Nederlandse producten gewoon geldig. Wil je bijvoorbeeld, voor de reis naar Aachen, gebruik maken van keuzedagen, meereiskorting of je studentenreisproducten, dan kan dat.
Niet geldig zijn deze producten voor binnenlandse reizen aan Duitse zijde. Reis je bijvoorbeeld enkel tussen Herzogenrath en Aachen Hbf, dan zijn de Nederlandse producten (Arriva en NS) niet geldig (zie AVV-Tarif).
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En hoe voorkomen ze dat mensen in Herzogenrath dan niet kunnen inchecken richting Aken?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Kunnen ze niet voorkomen. Maar je rijdt dus zwart als je hiermee van Herzogenrath richting Aken reist. En bij controle in de trein heeft dat niet zo leuke consequenties.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Of ze laten je gewoon (het instaptarief) betalen voor dat stukkie zodra je in Aken uitcheckt?
Milco schreef:ASEAG gaat 'm rijden of wordt het een combinatie met Arriva? Hoe zit het dan met in- en uitchecken?
En trouwens, is een keertijd van 1 minuut in Heerlen of 2 minuten in Aachen wel haalbaar?
Ik kwam net in Landgraaf een "Jacobs travel" bus met "Arriva treinvervangend vervoer" bordje achter de ruit tegen, mochten jullie dat boeiend vinden. Kenteken heb ik niet op geletICE11 schreef:ASEAG rijdt principieel geen SEV dus wordt het iets wat van Arriva. Omdat het op de hoofdstraat tussen Herzogenrath en Aachen vanwege een omleiding momenteel nog extra druk is plus de gewone drukte in de binnenstad van Aachen is de keertijd in Aachen toch erg optimistisch en zeker in de spits niet haalbaar.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Iemand enig idee hoe het verder zit met de elektrische bussen in Maastricht? Wat is de planning wat betreft leveringen?
Via het RDW zag ik dat er afgelopen vrijdag 4 stuks op kenteken gezet zijn. De enige die echter tot nu toe rond rijden zijn de 9606 en 9607. Dan zullen de andere twee wel de 9605 en 9608 zijn. Die zullen dan ook wel binnenkort ten tonele verschijnen. Ben benieuwd hoe het verder gaat :)
Via het RDW zag ik dat er afgelopen vrijdag 4 stuks op kenteken gezet zijn. De enige die echter tot nu toe rond rijden zijn de 9606 en 9607. Dan zullen de andere twee wel de 9605 en 9608 zijn. Die zullen dan ook wel binnenkort ten tonele verschijnen. Ben benieuwd hoe het verder gaat :)
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Sinds zondag is de nieuwe dienstregeling ingegaan en rijdt Arriva, nu nog met bussen, naar Aachen. Loopt die busdienst een beetje? Wat wordt er ingezet? En zijn de paaltjes in Duitsland al in werking?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik heb begrepen dat die bussen t/m 22 december rijden?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik was er zaterdag en toen reed de bus met 22min vertraging. *O*GroeneRuiter schreef:Sinds zondag is de nieuwe dienstregeling ingegaan en rijdt Arriva, nu nog met bussen, naar Aachen. Loopt die busdienst een beetje? Wat wordt er ingezet? En zijn de paaltjes in Duitsland al in werking?
De paaltjes in Herzogenrath stonden aan, maar heb ik niet getest, want dat had me zomaar eens geld kunnen kosten :')
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Teletekst 751 meldt sinds vandaag dat de aanvangsdatum van de trein Heerlen - Aachen 7 januari is, terwijl ns.nl nog steeds van 23 december spreekt. We zullen wel zien :?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Arriva zelf durft helemaal geen datum te noemen. Dan denk ik dat het wel later wordt dan die 7 januari.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Hier https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8791632 is op het derde foto een driedelige Flirt te zien. Opvallend, dat de bij het Limburgse design horende roode leeuw ontbreekt....!?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De Limburgse leeuwen zijn op verzoek van een mij verder niet bekend Franstalig politiek orgaan in België uit de huisstijl van de tricourante stellen gehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Bedankt! Het blijkt als of sommige politici te weinig zorgen hebben..... :X
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Of er zijn teveel politici, België heeft 46 ministers en 7 staatssecretarissen. (A)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Is ook in Vlaams Limburg onderdeel van het provinciaal logo, dat soort dingen liggen gevoelig daar.Suus schreef:De Limburgse leeuwen zijn op verzoek van een mij verder niet bekend Franstalig politiek orgaan in België uit de huisstijl van de tricourante stellen gehaald.
Was wel leuk geweest als er bijvoorbeeld aan een zijde een Limburgse leeuw hing en aan de andere kant een Waalse haan. Of 3 stellen met Leeuwen, 3 met hanen en 3 met Akense adelaars.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Of gewoon alledrie op ieder stel dus, als we het toch over driedelige stellen hebben. Jammer dat het meer tegenwerken ("jullie leeuw mag niet in Wallonië") dan samenwerken ("iedereen zijn eigen toevoeging aan de stijl, oké?") is.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Yeah, laten we er een dierentuin van maken.
Misschien makkelijker om die 3 met elkaar te kruisen en een griffihaan op de treinen te zetten.
Een leeuw-adelaar is er al (griffioen), dus die laten bespringen door een hitsige haan en tadaaaaaaaaa.. de griffihaan.
Misschien makkelijker om die 3 met elkaar te kruisen en een griffihaan op de treinen te zetten.
Een leeuw-adelaar is er al (griffioen), dus die laten bespringen door een hitsige haan en tadaaaaaaaaa.. de griffihaan.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Wie heeft hier nu eigenlijk debet aan die vertraging?
Komt het 100 procent door Duitsland? Of heeft de provincie/overheid/Arriva iets niet gedaan wat wel had gemoeten?
Komt het 100 procent door Duitsland? Of heeft de provincie/overheid/Arriva iets niet gedaan wat wel had gemoeten?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Er lijkt te laat gestart met de toelatingsprocedure in Duitsland. Ik heb het vermoeden dat Stadler de zaak toch een beetje heeft onderschat, zie ook de problemen in België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik zag overigens ook een artikel op de site van AVV waarin stond dat de elektrificatie voltooid was.
Dat artikel was van 7 december. Heb ik iets gemist? Het was toch al in oktober voltooid?
https://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten ... iggestellt
Dat artikel was van 7 december. Heb ik iets gemist? Het was toch al in oktober voltooid?
https://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten ... iggestellt
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De artikel heeft de AVV ter gelegenheid van de officiele openingsplechtigheid gepubliceerd, de elektrificatie op zich was al eerder voltooid.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Zou al 20 januari worden begrijp ik.maaslynx schreef:Arriva zelf durft helemaal geen datum te noemen. Dan denk ik dat het wel later wordt dan die 7 januari.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Aanstaande zondag.....nog geen nieuws dus het uitstel gaat verder!?en-es schreef:Zou al 20 januari worden begrijp ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 107 gasten