Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door isadora »

Voor hoe lang?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Is mij niet precies bekend maar denk wel een paar weken.
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

Vervoerplan 2020 staat online:
https://ris2.ibabs.eu/Reports/ViewListE ... a6fc038fc2

Na Veolia is het dus ook Arriva niet gelukt de nachtbussen in Maastricht tot een succes te maken.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door sirvinniei »

Ik zie vrijwel alleen bezuinigingen
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Etienne »

...en vooral komen er veel lijnen/routes uit het Veolia-tijdperk terug.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door maaslynx »

Dat het nachtnet in Maastricht sneuvelt mag geen verassing zijn, het is verbazingwekkend hoe lang Arriva dit nog geprobeerd heeft. Volgens de Limburger van november vorige jaar had men het over een bezetting van 3 a 4 personen per rit.

Dit was dit jaar naar mijn indruk niet anders, zo niet slechter dan voorheen. De bezetting op een aantal lijnen was ronduit bedroevend. Ik woon op een centraal punt in Maastricht, en heb bijvoorbeeld op lijn 804 richting Wolder in het afgelopen jaar slechts twee keer reizigers (respectievelijk 1 en 2 personen) gezien. Lijn 803 deed het daarintegen wat beter richting Daalhof, als in dat het een handje vol reizigers had.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Ik ben wel een beetje bedroefd dat halte “A je Striekiezer” verdwijnt. :cry: Vooral vanwege de naam dan. :mrgreen:

Waar moeten de Limburgliners op lijn 83 vandaan gaan komen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Milco »

Ik gok dat de 37x-lijnen vaker met een VDL gaan rijden. Bovendien neemt Qbuzz per december in Groningen de HOV-lijnen van Arriva Touring over waarmee de daar rijdende Volvo 8900's overbodig worden. Ik zie wel wat verschuivingen aankomen op die manier. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

umbusko schreef:Waar moeten de Limburgliners op lijn 83 vandaan gaan komen?
Die komen uit Roermond. Wij gaan alleen nog VDL rijden, ook op 372 en 377 (die overigens (nog) niet worden omgenummerd).
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe lusroute van lijn 10 in Heer (bij het niet doorrijden naar Gulpen én het niet doorrijden als lijn 7). Er staat: via de Demertdwarsstraat en Sibemaweg naar de Akersteenweg en Burgemeester Kessensingel; overstappen richting Gulpen bij de halte Akersteenweg. Maar in deze richting kun je alleen op de ventweg van de Akersteenweg komen, en pas ná de halte op de gewone weg invoegen. Dan zou er dus een nieuwe halte op de ventweg ingericht moeten worden en zoveel plek is daar niet. Het rondje zou andersom wel langs bestaande haltes kunnen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Milco »

Ik ben wel blij dat doorgaande buslijnen die wel al (deels) geknipt zijn nu daadwerkelijk aparte lijnnummers krijgen, en dan heb ik het over de huidige lijnen 30, 36, 37 en 38. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Marc »

umbusko schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe lusroute van lijn 10 in Heer (bij het niet doorrijden naar Gulpen én het niet doorrijden als lijn 7). Er staat: via de Demertdwarsstraat en Sibemaweg naar de Akersteenweg en Burgemeester Kessensingel; overstappen richting Gulpen bij de halte Akersteenweg. Maar in deze richting kun je alleen op de ventweg van de Akersteenweg komen, en pas ná de halte op de gewone weg invoegen. Dan zou er dus een nieuwe halte op de ventweg ingericht moeten worden en zoveel plek is daar niet. Het rondje zou andersom wel langs bestaande haltes kunnen.
Via de 1 juliweg kun je gewoon op de hoofdrijbaan komen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Oeps. :@ Ik wist niet dat dat kon; ben er toch al heel vaak langsgekomen.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Roel043 »

Snap eigenlijk niet waarom er een lusroute nodig is daar, je kunt toch ook gewoon keren op een rotonde op de Kessensingel of Vijverdalseweg, afhankelijk van waar je het eindpunt wilt maken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Blijkbaar dus voor die overstap op lijn 350 naar Gulpen.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Roel043 »

Ik weet nog goed toen Arriva begon.. al die kleine variaties per lijn/rit/route moesten verdwijnen want dat was te verwarrend.
Alles moest strak, duidelijk en snel.. nou dat is goed gelukt haha.

En we kunnen inmiddels ook wel stellen dat de route van lijn 10 over de singels, waar belachelijke bedragen aan zijn uitgegeven voor busbanen en halteplekken, het zoveelste ondoordachte prestigeprojectje van de provincie was. Ik durf zelfs te stellen dat die bus daar alleen nog rijdt om gezichtsverlies tegen te gaan. Want reizigers zie je er nauwelijks..
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Falcon »

Roel043 schreef:En we kunnen inmiddels ook wel stellen dat de route van lijn 10 over de singels, waar belachelijke bedragen aan zijn uitgegeven voor busbanen en halteplekken, het zoveelste ondoordachte prestigeprojectje van de provincie was. Ik durf zelfs te stellen dat die bus daar alleen nog rijdt om gezichtsverlies tegen te gaan. Want reizigers zie je er nauwelijks..
Ik zou lijn 10 geen mislukking noemen. Het is een lijn waarin allerlei reizigerstromen zijn gecombineerd. Zoals in de spitsrichting van en naar Randwyck vanuit beide richtingen, bij de opstart van deze lijn P+R Zuid, P+R Noord vanuit de stad en aansluitingen op de trein bij station Randwyck (geen idee trouwens of dit haalbare overstappen zijn).

De bus rijdt inderdaad regelmatig haast leeg rond. En zijn er snel vertragingen zodra de singels vastlopen.Maar ik zou de lijn zeker niet afschrijven als een ondoordacht prestigeproject van de provincie. Soms is de bus vol genoeg dat mensen moeten staan of in het geval van het traject Markt - Noord zelfs moeten wachten op een volgende bus.

Al verwacht ik niet dat de lus door Heer meteen veel reizigers gaat opleveren, maar dat zullen we wel gaan zien.

Wat betreft het verdwijnen van het Nachtnet in Maastricht. Denk dat we dat allemaal wel zagen aankomen na het stopzetten van de vrijdagnacht vorig jaar.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

De 7 sluit in Randwyck in ieder geval net niet aan op alles. En dat is jammer; toen dat nog de 4 was en hij wel aansloot bleef ik wanneer ik vanaf Std in de stoptrein zat altijd zitten tot Mtr en nam ik dan de 4. Nu stap ik altijd op station Mt over. (Naar Scharn.)
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Roel043 »

Falcon schreef:De bus rijdt inderdaad regelmatig haast leeg rond. En zijn er snel vertragingen zodra de singels vastlopen.Maar ik zou de lijn zeker niet afschrijven als een ondoordacht prestigeproject van de provincie. Soms is de bus vol genoeg dat mensen moeten staan of in het geval van het traject Markt - Noord zelfs moeten wachten op een volgende bus
Ik had het ook enkel over het deel van de route over de singels waar een hoop geld geïnvesteerd is in deze buslijn qua infrastructuur. Het stuk tussen de Markt en Maastricht Noord is uiteraard een ander verhaal, dat is zeker rendabel en heeft vrijwel geen extra kosten met zich meegebracht qua infra.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door huibf »

Roel043 schreef:Ik weet nog goed toen Arriva begon.. al die kleine variaties per lijn/rit/route moesten verdwijnen want dat was te verwarrend.
Alles moest strak, duidelijk en snel.. nou dat is goed gelukt haha.

En we kunnen inmiddels ook wel stellen dat de route van lijn 10 over de singels, waar belachelijke bedragen aan zijn uitgegeven voor busbanen en halteplekken, het zoveelste ondoordachte prestigeprojectje van de provincie was. Ik durf zelfs te stellen dat die bus daar alleen nog rijdt om gezichtsverlies tegen te gaan. Want reizigers zie je er nauwelijks..
In veel concessies wordt het complete lijmennet veranderd omdat het oude niet goed is.
De bureautjootjes als inno-v of goudappel verkwanselen het hele OV en daarbij ze doe het niet voor niets.
Serieus de gemiddelde OV hobbyist op de forum heeft meer kennis van zaken dan bovengenoemde bureaus.
In de concessie ZOB zijn we in december ook al zowat terug bij af en dat was te verwachten.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door lijntaxi »

Het grootste crime vind ik nog wel dat ze alle die lijnen omnummeren en haltes van naam veranderen.
Neem nou de nieuwe dienstregeling bij de stadsdienst in Venlo. Omnummering van lijnen. Dit gaat gegarandeerd
verwarring scheppen bij de reiziger. Reizigers zijn nu eenmaal een bepaald patroon gewend. Teveel
verstoringen in dat patroon wordt als lastig ervaren. Daarom slaat BravoFlex ook niet aan.

Enne bestaat halte Kubke in Helden nog??
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 15 okt 2019, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door huibf »

lijntaxi schreef: Enne bestaat halte Kubke in Helden nog??
Ja die bestaat nog. En dat is dan wel vreemd.
Tijdens de naamssanering een paar jaar geleden is die volgendmij vergeyen.
De voormalige discotheek draagt al zeker 20 jaar die naam niet meer.

Jeugdsentiment. Ben er vaak geweest. Palladio is inmiddels ook falliet.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Lijn 45 »

De dienstregeling 2020 staat in OVinfo.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door en-es »

JuulStikkelbroek schreef:Het tijdelijke station van Heerlen is gisteravond om 22:00 uur na bijna 7 (!) jaar gesloten. Op maandag 5 augustus opent dan eindelijk het nieuwe station. Tot die tijd zetten Arriva en NS treinvervangende bussen in.
Ik was er gisteravond en ik moet zeggen dat het nieuwe stationsgebouw er mag zijn. Al zijn niet alle werkzaamheden nog af.
MaartenD
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

huibf schreef:
lijntaxi schreef: Enne bestaat halte Kubke in Helden nog??
Ja die bestaat nog. En dat is dan wel vreemd.
Tijdens de naamssanering een paar jaar geleden is die volgendmij vergeyen.
De voormalige discotheek draagt al zeker 20 jaar die naam niet meer.

Jeugdsentiment. Ben er vaak geweest. Palladio is inmiddels ook falliet.
Inmiddels Club Ultra (met een nieuwe uitbater). "Kubke" woont nog aan de overkant, reden genoeg om de naam te laten.
En anders gaan we lobbyen voor een haltenaam "de Zoes".
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten