Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Behalve dan die er toen van breng waren. Linten zijn ook overgenomen en zijn er zelfs meer van ingezet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva was alleen verplicht de elektrische GTW's van Veolia over te nemen.
Het tijdelijke dieselmaterieel voor de Maaslijn mocht Arriva zelf kiezen, ook al was er niet echt veel keus.
Het tijdelijke dieselmaterieel voor de Maaslijn mocht Arriva zelf kiezen, ook al was er niet echt veel keus.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva zit straks (net als NS) wel met een enorm overschot aan dieselmaterieel. Maargoed, ze hebben nauwe banden met Deutsche Bahn, dus waarschijnlijk raken ze die wel kwijt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Gisteren een rondje Zuid-Limburg met bus en trein gedaan. Behalve in de Stoptrein Roermond-Maastricht v.v. werkte de reisinformatie aan boord nergens vlekkeloos.... :?
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dan moeten die nog wel helemaal worden omgebouwd. Ik heb het dan niet alleen over het uiterlijk, maar ook over de techniek.starx schreef:Arriva zit straks (net als NS) wel met een enorm overschot aan dieselmaterieel. Maargoed, ze hebben nauwe banden met Deutsche Bahn, dus waarschijnlijk raken ze die wel kwijt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Valt an sich wel mee, beveiligingssysteem is ongeveer het belangrijkste. DB Regio heeft zelf echter ook dieseltreinstellen in overschot, die tot nu toe vooral gebruikt werden om nog oudere dieseltreinstellen te vervangen. Nuja, kijk zelf maar: http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 32,5934451
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hier in Duitsland heeft DB inderdaad genoeg eigen stellen teveel, maar ergens in Oost- of Zuidoosteuropa is er zeker een behoefte....
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Of veel dichterbij, Groningen/Friesland is op dit forum al wel eens genoemd als mogelijk nieuw inzetgebied.
Arriva zit er alleen mee als ze er zelf eigenaar van zijn.starx schreef:Arriva zit straks (net als NS) wel met een enorm overschot aan dieselmaterieel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nou, vandaag voor het eerst in een Limburgliner gezeten, deze reed om de een of andere reden op lijn 52 tussen Heerlen en Meersse. Wat mij betreft mag daar vaker een Volvo op rijden
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hoeilaart heb je erin gezeten? Misschien heb je wel bij mij in de bus gezeten. De bus zat erop omdat hij een lamp kapot had en niet in het donker kon rijden. En omdat ik,pas om 06.30 gaan rijden moest en het dan niet meer donker is kreeg ik hem mee. Mij hoorde je ook niet klagen :-)
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 25 mar 2017, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Een quote op het voorgaande bericht is totaal overbodig, voegt niets toe, en in forum-land not-done.
Beschouw het als een tip.
By-the-way: wat is, of waar ligt hoeilaart?
Beschouw het als een tip.
By-the-way: wat is, of waar ligt hoeilaart?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hij zal wel hoe laat bedoelen, maar ik verwijs je door naar het Spellingtopic. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het eerste woord van het bericht was al ingewikkeld. De rest van het verhaal maakt het er allemaal niet duidelijker op.
Maar ik steek er verder geen energie in. :N
Maar ik steek er verder geen energie in. :N
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat zal tussen 13:00 en 14:00 zijn geweest. Stapte in bij Zuyd Hogeschool.busje10 schreef:Hoeilaart heb je erin gezeten? Misschien heb je wel bij mij in de bus gezeten. De bus zat erop omdat hij een lamp kapot had en niet in het donker kon rijden. En omdat ik,pas om 06.30 gaan rijden moest en het dan niet meer donker is kreeg ik hem mee. Mij hoorde je ook niet klagen :-)
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva heeft in Limburg op o.a. Venlo en Roermond de CiCo palen van Veolia vervangen door eigen palen. Ik had geen tijd voor plaatjes helaas.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wanneer was dat dan? Gisteravond (21.30) stonden er op spoor 3a (Ri Maastricht) nog oude Arriva palen. Op spoor 3b en bij de Kiosk staan idd al langer die nieuwe modellen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij heb ik die een maand geleden al zien staan. Best grote dingen... Moet ergens nog wel een foto hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op Heerlen en Sittard ben ik ze ook tegengekomen. Tussen Heerlen en Sittard staat van alles en nogwat: ben daar ook oude Groningse paaltjes tegengekomen...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Heb de foto van het paaltje inmiddels op Google maps gezet
EDIT: linkje https://goo.gl/maps/B85QpPRUtUN2
Zit nu op telefoon dus afbeelding hier uploaden gaat niet makkelijk
EDIT: linkje https://goo.gl/maps/B85QpPRUtUN2
Zit nu op telefoon dus afbeelding hier uploaden gaat niet makkelijk
Hainje schreef:lokquote
Laatst gewijzigd door cassie127 op za 25 mar 2017, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Is het nu zo moeilijk om even de link hier neer te zetten? Is nogal een gedoe om eerst Maps op te starten, te zoeken naar station Venlo en dan nog eens naar dat paaltje gaan zoeken.
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Uh? Zo moeilijk is het bericht van busje10 toch niet? Ik lees erin dat hij/zij een chauffeur is in deze concessie en op vrijdag de lijn 52 gereden heeft. Met een bus die een kapotte (dimlicht?) lamp had. Dat hield in dat er alleen overdag gereden kon worden en tegenwoordig is het om half zeven 's ochtends al licht. :) Kennelijk is dagrijverlichting voldoende voor Arriva?isadora schreef:Het eerste woord van het bericht was al ingewikkeld. De rest van het verhaal maakt het er allemaal niet duidelijker op.
Maar ik steek er verder geen energie in. :N
Wat betreft de quote opmerking.. Ik ervaar dat alleen op dit forum als een 'probleem'.. van quote'n na een bericht. Natuurlijk, volledig de tekst herhalen is soms overdreven.. maar in drukke draadjes vind ik dat je beter maar kan quoten dan ervan uitgaan dat je bericht wel opvolgend geplaatst wordt. Er kan zomaar een bericht van een andere forummer tussendoor schieten (ondanks de melding die je dan voor het plaatsen ziet).
Dus, dat van 'not done' waag ik te betwijfelen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hier geldt: wees kritisch op je eigen berichten. We zien veel enorme quotes met daaronder dan 1 regel reactie, dat is meestal onnodig. Het probleem van een bericht er tussendoor ervaar ik ook niet (en ik heb toch al best wat gepost). Als dat zo blijkt te zijn kun je altijd nog je bericht aanpassen en er een quote in zetten.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dank voor de analyse, jammer dat daarvoor een adviseur ingehuurd moet worden.Durashift schreef:....
Uh? Zo moeilijk is het bericht van busje10 toch niet?....
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Naar mijn mening kun je het beste quoten als je ingaat op een bericht dat meerdere berichten terug staat in t forum. Als je direct op het vorige bericht ingaat en dan doet quoten is t wel n beetje overbodig
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten