Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

2 bussen achter elkaar rijden of versterkingsritten toch ook?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PatrickM »

Versterking kost volgens mij geen DRU, frequentieverhoging wel.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Huh? Wat maakt het uit of die bus nou 1 minuut na de andere rijdt of 10 minuten? Een DRU is niet hetzelfde dan gewoon een bus die een uur rijdt?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

een DRU telt pas mee als hij in de dienstregeling staat.Versterking staat niet in de dienstregeling, tenzij de provincie daarover in het bestek een opmerking heeft gemaakt.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

regenmaker schreef:Inderdaad waarom lijn 350 niet opschroeven naar een 10-minutendienst bijvoorbeeld.
Dit heeft alleen nut smorgens in de spits richting Maastricht. En s'avonds richting Aken in de spits. Daarbuiten kun je het makkelijk af met 15 min dienst.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Ik lees misschien verkeerd, maar ik lees nu dat er een maximum aan aantal dienstregeling uren is.
En volgens mij bespaart een OV bedrijf op dienstregeling uren. Wat ze besparen, weet ik niet, maar er wordt wel wat bespaard.

Dat lees ik nu. Zou ik hier meer over mogen weten?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door nvdw »

Er is afgesproken en betaald voor een X aantal DRU, gebaseerd op de door de vervoerder geboden voorzieningen (die weer grotendeels als zodanig door de provincie zijn geëist).

Daar mag de vervoerder best overheen gaan, maar dan is de vraag of de provincie voor dat extra werk de knip wil trekken. Zo niet, dan voert de vervoerder die uren uit voor eigen rekening en risico.

Een minimumaantal DRU lijkt me vanzelfsprekender: dan is de vervoerder verplicht om bespaarde DRU's elders weer in te zetten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Ik zou niet een minimum aantal DRU hanteren. Er is ingeschreven met X aantal DRU in de bieding van de vervoerder. Laat de vervoerder dat aantal DRU hanteren en eventueel niet geboden DRU in een jaar het jaar erop investeren in het OV.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 19 apr 2017, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Melvinjg
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Melvinjg »

Weet iemand eigenlijk waar de Man Lion's City G bus(sen) die Arriva heeft overgenomen rijden?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door isadora »

CamilleKreemers schreef:..... investeren in het OV.
Of verdelen onder het personeel, net als de besparingen op brandstof. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Melvinjg schreef:Weet iemand eigenlijk waar de Man Lion's City G bus(sen) die Arriva heeft overgenomen rijden?
Die rijden in Breda, voornamelijk lijn 9.
Melvinjg
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Melvinjg »

Jammer, had stiekem gehoopt dat we ze nog in Limburg terug zouden zien :p
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

Een fototje ervan dan maar:

Afbeelding
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Melvinjg schreef:Jammer, had stiekem gehoopt dat we ze nog in Limburg terug zouden zien :p
TCR heeft er toch een paar voor Limburg?
Melvinjg
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Melvinjg »

Hmm ik heb ze nog niet gezien. Hier in Heerlen zie ik alleen de ambassadors en GTW's van Veolia terug.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Nee hoor, geledes rijden elders bij TCR. Niet bij TCR in Limburg.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

isadora schreef:
CamilleKreemers schreef:..... investeren in het OV.
Of verdelen onder het personeel, net als de besparingen op brandstof. (A)
Met investeren in OV kun je meer reizigers trekken.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door isadora »

Zit wat in.
Meer reizigers > meer bussen -> meer brandstof -> meer besparing -> meer.............snoepgeld. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Ik dacht meer aan:

Meer reizigers -> meer inkomsten -> Meer bussen mogelijk -> Meer reizigers enz. (Dit lijkt me het hoofddoel van OV)
Bijkomend:
Meer bussen -> Meer kilometers -> meer besparing mogelijk door goed rijdende chauffeurs -> meer reizigers aantrekken door meer ritten.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

bartjemestrom schreef:Nee hoor, geledes rijden elders bij TCR. Niet bij TCR in Limburg.
Er heeft er een tijdje een in Breda gereden op lijn 617, maar die is toen weer verhuisd in ruil voor een witte gelede Citaro (TCR 622?) afaik.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

Die witte Citaro is een oude Connexxion/Hermes bus
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sven_engelen »

Naar het schijnt heeft arriva de route van lijn 1 in Kaldenkirchen veranderd. De bus gaat nu niet gelijk naar markt en am schwimmbad maar neemt nu ook de poststrasse en frankenstrasse mee. Dat betekent dus dat de nuttige plekken (de poststrasse waar nederlanders vaak boodschappen doen) eindelijk bediend worden. Dit kan nog wel eens een goede financiële afloop hebben :)
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

In Roermond hebben zich ook simpele wijzingen voorgedaan. Lijn 1 gaat nu via winkelcentrum Donderberg naar de wijk Donderberg en Kitskensberg. Lijn 62 gaat nu via de wijk Hoogvonderen. :D
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

In de OV-visie uit december 2016 van de Kreis Viersen staat dat de lijn SB83 mogelijk wordt verlengd via Maalbroek naar Roermond Station en de Designer Outlet. Waardoor een directe snelbus verbinding ontstaat tussen Roermond en Mönchengladbach.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jef400 »

Interessant. Zijn er nog meer verleningen naar Nederland voorzien?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten