Concessie Limburg (2017-2031)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Gingen niet de hybride volvo's uit DAV naar Tilburg?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Geen idee, maar die blijven sowieso nog in Dordrecht tot alle Ebusco's daar rijden. Maar goed, er komt genoeg gespeculeer voorbij op het forum in eider geval. Ik had wel begrepen dat de 93xx'ers Maastricht gingen verlaten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Nee die moeten dus wel door Qbuzz overgenomen worden, blijven nog tijdelijk in Dordrecht en gaan daarna naar een bestemming elders binnen Busitalia.regenmaker schreef:Gingen niet de hybride volvo's uit DAV naar Tilburg?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ja ik had begrepen dat de volvo's nog tijdelijk in Dordrecht zouden blijven, maar zou Qbuzz ze daarna niet kunnen verkopen aan Arriva?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik denk dat als dat zo zou zijn, dat Qbuzz ze een korte tijd huurt van Arriva. Je gaat immers geen bussen kopen om ze vervolgens vrij snel aan hetzelfde bedrijf te verkopen. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Wat moet Qbuzz dan met die volvo's als de ebusco's zijn ingestroomd? We zullen het wel zien. Er gaat in ieder geval een hoop verschuiven binnen Arriva qua materieel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
BusItalia heeft in Italië (goh) nog een hoop oude meuk van o.a. BredaMenarinibus rondrijden, die kunnen de Volvo's echt wel ergens kwijt binnen het concern.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Hoeveel elektrische bussen stromen er eigenlijk in? Ik meende dat er in totaal 15 bijkwamen maar ik lees in het vervoersplan dat men dus lijnen 1,2,5,6 en in de loop van 2019 4,7,9 en 10 allemaal elektrisch wil uitvoeren. Dan kom je als je er vanuit gaat dat alle bussen op een dag inzetbaar zijn er toch minstens een paar tekort.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ja dat hoorde ik ook vorige week van een chauffeur hier in Den Bosch.Milco schreef:De stadswagens van Maastricht (93xx) gaan dacht ik naar Tilburg.
Zijn beste vriend rijd in Tilburg en die vertelde hem dat de Citea stadswagens naar Tilburg gaan en misschien paar naar Den Bosch en dat hier in Den Bosch de streekwagens in de 82** serie weg gaan en dat wij streekwagens van Maastricht krijgen.
Soms is het niet meer te volgen al die verhalen en geruchten :?
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Volledige dienstregeling van de RE 18 is nu in de DB planner te vinden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Jullie de streekwagens? Lijkt mij niet, die worden doorgeschoven naar de Heerlen, Sittard, Roermond rn Venlo om de 8508 tm 8514 en 0031 tm 0042 te vervangen. Dat waren bij aanvang concessie maar tijdelijke bussen.Jasper073 schreef:Ja dat hoorde ik ook vorige week van een chauffeur hier in Den Bosch.Milco schreef:De stadswagens van Maastricht (93xx) gaan dacht ik naar Tilburg.
Zijn beste vriend rijd in Tilburg en die vertelde hem dat de Citea stadswagens naar Tilburg gaan en misschien paar naar Den Bosch en dat hier in Den Bosch de streekwagens in de 82** serie weg gaan en dat wij streekwagens van Maastricht krijgen.
Soms is het niet meer te volgen al die verhalen en geruchten :?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Kohlscheid wordt ook overgeslagen zie ik. En vooralsnog gaat hij nog niet naar Luik, hoe graag Arriva dat ook wil...cassie127 schreef:Volledige dienstregeling van de RE 18 is nu in de DB planner te vinden
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De verbinding naar Aachen moet het echt gaan hebben van reizigers op Heerlen-Aachen, want vanuit Maastricht is het nou niet echt aantrekkelijk om die trein te gaan nemen: 11,20 enkele reis vs 6,46 op dit moment voor de bus. Ik denk dat de gemiddelde reiziger dat niet over heeft voor wat neerkomt op 7 minuten tijdswinst.
Komt er ook nog bij dat de overstaptijden in Aachen groot zijn, in de regio 25-30 minuten. Ik neem aan dat dat verbeterd moet gaan worden voor 2020. Maar om je een voorbeeld te geven op basis van de huidge dienstregeling: de trein vertrekt om :19 uit Maastricht, de 350 om :27. Als de overstaptijden zo blijven haal je die aansluiting met de 350 ook gewoon
Komt er ook nog bij dat de overstaptijden in Aachen groot zijn, in de regio 25-30 minuten. Ik neem aan dat dat verbeterd moet gaan worden voor 2020. Maar om je een voorbeeld te geven op basis van de huidge dienstregeling: de trein vertrekt om :19 uit Maastricht, de 350 om :27. Als de overstaptijden zo blijven haal je die aansluiting met de 350 ook gewoon
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Op de meeste lijnen kan dan ook al in Herzogenrath worden overgestapt. Enige goede aansluitingen die je dan op Aachen hbf hoeft aan te bieden zijn die richting Köln Hbf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Een trein die slechts 1x/uur rijdt kan sowieso moeilijk concurreren met een bus die 4x/uur (‘s avonds en in het weekend 2x/uur) rijdt en slechts 10 minuten slomer is. Bovendien zijn de aansluitingen richting Köln en Mönchengladbach meer dan 20 minuten, niet echt fraai. Maastricht-Mönchengladbach is zelfs sneller over Venlo. Het is afwachten of de RE18 een succes wordt. Heerlen-Aachen rechtstreeks bestond ook voor 2016, daarin biedt de RE18 geen veranderingen in. Het voordeel is wel dat de RE18 een lekkere lange kering in Aachen heeft van meer dan een half uur. Dat komt de betrouwbaarheid van de treindienst ten goede.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Laten we niet te hard van stapel lopen. Ook even niet vergeten dat dit treinpad niet definitief is :?
En wie weet is het wel succesvoller dan we allemaal denken. Ook kennen we de tarieven en geaccepteerde vervoersbewijzen nog niet.
En wie weet is het wel succesvoller dan we allemaal denken. Ook kennen we de tarieven en geaccepteerde vervoersbewijzen nog niet.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Het lijkt alsof toekomstig een treinstel van Arriva in Aken gaat overnachten (aankomst 0:18, vertrek 5:43). Dus rijden er ook Duitse machinisten op de RE18 of zijn er `s nachts materieelritten van/naar NL?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Als het onder de concessie Limburg valt (en niet onder een Duitse concessie) dan moeten toch Nederlandse treinabonnementen daar geldig zijn.bartjemestrom schreef:Laten we niet te hard van stapel lopen. Ook even niet vergeten dat dit treinpad niet definitief is :?
En wie weet is het wel succesvoller dan we allemaal denken. Ook kennen we de tarieven en geaccepteerde vervoersbewijzen nog niet.
Dat geeft het al een groot voordeel over de bus: een eenvoudig en goedkoop systeem van (dal)abonnementen die landelijk geldig zijn.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ga maar uit van Duits personeel. Ik verwacht ook niet dat er machinisten van de standplaats Heerlen van NS overstappen naar Arriva dus zal in de begintijd sowieso personeel met Nederlandse en Duitse bevoegdheid van DB Regio nodig zijn om de treindienst te verzekeren.ICE11 schreef:Het lijkt alsof toekomstig een treinstel van Arriva in Aken gaat overnachten (aankomst 0:18, vertrek 5:43). Dus rijden er ook Duitse machinisten op de RE18 of zijn er `s nachts materieelritten van/naar NL?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Heeft iemand een idee of lijn 64 een beetje loopt? Ik ben net namelijk als enige inzittende de grens van Duitsland naar Nederland overgestoken en dat vind ik toch wel heel mager...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Doordeweek aan beide kanten aardig wat, vooral de spitsen. Grensoverschrijdend nauwelijks wat.
Zaterdags ook grensoverschrijdend van toeristen naar het Outlet vv
Zaterdags ook grensoverschrijdend van toeristen naar het Outlet vv
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En dan te bedenken dat deze lijn vorig dienstregelingjaar nog HOV was... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik denk dat op zondagen rijden ook een toevoeging kan zijn. In Duitsland zijn de meeste winkels op zondag gesloten, terwijl in Roermond er juist vaak koopzondag is. Ook al is het met een Duitse frequentie van 1x/2 uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De Drielandentrein is volgens De Tijd op losse schroeven. Komt voornamelijk door onze zuiderburen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De treinen zijn al meermaals gezien tijdens proefritten in België, dus hoezo loopt er geen toelating?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten