Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op die site lees ik het volgende:
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen:
Tot: 10/07/2015.
Betekent dit dat de inschrijving nog open is?
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen:
Tot: 10/07/2015.
Betekent dit dat de inschrijving nog open is?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee. Maar het aanbod dat is gedaan door de vervoerder moet tot dit moment geldig zijn. (een houdbaarheidsdatum dus)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat vraag ik me ook af. De enige reden die ik kan verzinnen is dat Abellio bewust verlieslatend heeft ingeschreven. Gezien de panische angst van NS voor de concurrentie is dit een logische verklaring. Daarmee zijn er parallellen met de HSL aanbesteding.Statler Rail schreef: Hoe kan het nou dat Abellio een zoveel beter bod kan doen dan Arriva? Waardoor is dat? Boekt NS een deel van de kosten die zij in Limburg maakt onder de Hoofdrailnet-concessie, waarop zij een monopolie heeft? Boekt NS extra winst in op de exploitatie van de stations wanneer het aantal treinreizigers stijgt en kan zij daardoor lager inschrijven op de exploitatie? Kan NS goedkoper geld lenen en goedkoper treinen aanschaffen omdat zij een monopolie op het hoofdrailnet heeft? Dat soort vragen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Is het bekend wat de gelekte informatie inhield?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat Arriva nog niets van zich heeft laten horen. Het zal ongetwijfeld een strategie zijn. Ze staan er zeker gunstig voor. Zelfs bij een nieuwe aanbesteding zullen ze zeer kansrijk zijn. Ik geloof nooit dat Veolia dan ineens wel een goed bod kan uitbrengen.
De suggestie dat Abellio bewust te laag heeft ingeschreven begrijp ik, maar ik denk niet dat iemand dit ooit hard kan maken. Het is in ieder geval iets dat vaker voorkomt ofwel door zelfoverschatting (Syntus Veluwe, EBS) ofwel door bedrijfspolitiek (HSA). Dit is toch wel een manco in het hele OV-systeem te noemen.
De suggestie dat Abellio bewust te laag heeft ingeschreven begrijp ik, maar ik denk niet dat iemand dit ooit hard kan maken. Het is in ieder geval iets dat vaker voorkomt ofwel door zelfoverschatting (Syntus Veluwe, EBS) ofwel door bedrijfspolitiek (HSA). Dit is toch wel een manco in het hele OV-systeem te noemen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Juist als je een sterke positie hebt hoef je niet in de media te gaan zeuren ;)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als twee honden vechten om een been loopt de derde ermee heen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat was te verwachten. Je zult hoe dan ook een rechtszaak krijgen. Arriva als de aanbesteding opnieuw moet, Veolia juist omdat die vast zullen willen dat de aanbesteding opnieuw moet omdat ze in hun ogen gedupeerd zijn (terwijl er wel meer faalt in een organisatie als het ten eerste van één persoon afhankelijk is EN het bod ongeldig is).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ben wel benieuwd naar wat Arriva geboden heeft. Zet Arriva echt de beil erin of zou het meevallen?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Betekend dit ook uitstel van de ingangsdatum van de concessie?
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In het openbare rondetafelgesprek van vorige week heeft Veolia aangegeven dat zij naar de rechter gaan als Arriva tot winnaar wordt uitgeroepen.fogeltje schreef:Dat was te verwachten. Je zult hoe dan ook een rechtszaak krijgen. Arriva als de aanbesteding opnieuw moet, Veolia juist omdat die vast zullen willen dat de aanbesteding opnieuw moet omdat ze in hun ogen gedupeerd zijn (terwijl er wel meer faalt in een organisatie als het ten eerste van één persoon afhankelijk is EN het bod ongeldig is).
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarop ik hoop en aanneem dat de rechter dat zal afwijzen. Want Veolia staat volgens mij gewoon buitenspel door het ongeldige bod dat ze hebben ingeleverd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik hoop dat ze de aanbesteding overnieuw gaan doen, zonder rechtszaken. Zo flauw dat ze alleen door middel van de rechter een concessie kunnen krijgen, het is bijna altijd raak.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat hangt waarschijnlijk van de redenen af waarom ze de rechtszaak gaan voeren. Je kan best iets vinden van dat het proces nu niet eerlijk verlopen is.BR628 schreef:Waarop ik hoop en aanneem dat de rechter dat zal afwijzen. Want Veolia staat volgens mij gewoon buitenspel door het ongeldige bod dat ze hebben ingeleverd.
Los van dat kost een gerechtelijke procedure altijd weer tijd, waarvan de vraag is of je het nog kan missen.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Onmogelijk, aangezien Arriva naar de rechter gaat als de aanbesteding opnieuw gaat gebeurenregenmaker schreef:Ik hoop dat ze de aanbesteding overnieuw gaan doen, zonder rechtszaken.
(overnieuw bestaat niet, het is over of opnieuw )
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dus als ik het zo goed lees en begrijp. Welke keuze de provincie ook maakt, er wordt sowieso een rechtszaak aangespannen. Maak het voor de belastingbetaler maar lekker duur dan. Overigens met de rechtszaak van Veolia begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat zij er toch alles aan zullen doen om toch langer in Limburg te blijven rijden en dus ook langer te blijven bestaan. Lijkt haast standaard te gebeuren bij Connexxion en Veolia de laatste paar jaar.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er was toch een afspraak dat men elkaar niet meer zou bestoken met rechtzaken en de reiziger centraal zou staan....
Afspraken zijn er om te schenden....
Afspraken zijn er om te schenden....
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als het gaat om 2 miljard euro, reken er dan maar op dat er geprocedeerd wordt,
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het probleem is dus dat Abellio (NIET Qbuzz) een medewerker van Veolia Transport had "weggekaapt"terwijl hij nog een contract had?Statler Rail schreef:Sorry, juristen moeten ook wel eens werken en kunnen dus niet altijd alle forums in de gaten houden.CamilleKreemers schreef:Stadler is kennelijk een jurist, Nu is ie weer stil. Stadler, ben je bij machte JOUW mening te geven over de vraag van Meltrain?
De vraag van Meltrain was of die informatie die NS van Veolia had gestolen dan niet sowieso gedeeld had moeten worden. Het antwoord is waarschijnlijk deels "ja", maar ik heb niet precies die informatie bestudeerd.
Alleen in de discussie over de Qbuzz-fraude is dat wat minder relevant, omdat het probleem niet zozeer die informatie is, maar dat Qbuzz via een schijnconstructie een medewerker van de concurrent in haar eigen aanbestedingsteam had. En dat die persoon onder een valse naam bij Qbuzz in het personeelsbestand stond en dat de werkzaamheden die hij deed werden geboekt onder een ICT-project. De gelekte informatie zelf is allemaal niet zo spannend, waar iedereen zo verbijsterd door is, is dat er vrij ernstig gefraudeerd is.
Maar dan vraag ik me af waarom Abellio dat zou doen als alle informatie toch al gedeeld zou worden en/of die info niet zo spannend is.
Maar hebben ze dat ongeldige bod niet ingeleverd omdat één van hun medewerkers eigenlijk stiekem voor Abellio werkte?BR628 schreef:Waarop ik hoop en aanneem dat de rechter dat zal afwijzen. Want Veolia staat volgens mij gewoon buitenspel door het ongeldige bod dat ze hebben ingeleverd.
Als het bod van Linea hierdoor gesaboteerd is, zou dat betekenen dat ook Veolia / Linea onrecht is aangedaan.
Dat was meer een afspraak dat ze samen zouden spannen als een concessie van de NS (of dochters) onderhands verlengd zou worden. Voor alle andere gevallen (zoals deze) geldt die afspraak niet.huibf schreef:Er was toch een afspraak dat men elkaar niet meer zou bestoken met rechtzaken en de reiziger centraal zou staan....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De kosten van een rechtszaak vallen daarbij in het niet.BR628 schreef:Als het gaat om 2 miljard euro, reken er dan maar op dat er geprocedeerd wordt,
Misschien moeten we ons wel afvragen of December 2016 nog wel zo'n harde datum is of dat we niet raar moeten staan te kijken als de start van de concessie wordt uitgesteld.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De bieding werd door Qbuzz voorbereid, dus Qbuzz. De man had kennelijk meer dan genoeg interessante informatie.Meltrain schreef:Het probleem is dus dat Abellio (NIET Qbuzz) een medewerker van Veolia Transport had "weggekaapt"terwijl hij nog een contract had?
Maar dan vraag ik me af waarom Abellio dat zou doen als alle informatie toch al gedeeld zou worden en/of die info niet zo spannend is.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat mag Veolia dan eens eerst mooi gaan aantonen. Dat is namelijk makkelijk roepen. Eén maakt de bieding niet, mij lijkt het sterk dat die ene persoon het bod dusdanig zou kunnen saboterenMeltrain schreef: Maar hebben ze dat ongeldige bod niet ingeleverd omdat één van hun medewerkers eigenlijk stiekem voor Abellio werkte?
Als het bod van Linea hierdoor gesaboteerd is, zou dat betekenen dat ook Veolia / Linea onrecht is aangedaan
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ligt eraan wie die persoon is, als je unaniem in het bestuur eens met zijn, kan een persoon heel belangrijk zijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Veolia doet aangifte tegen spionerende oud-directeur
VANDAAG, 10:34 BINNENLAND
Vervoersbedrijf Veolia heeft aangifte gedaan tegen oud-directeur René de Beer. Het bedrijf houdt hem aansprakelijk voor de schade die het bedrijf lijdt door fraude rond een aanbesteding in het Limburgse openbaar vervoer. Veolia wil niets zeggen over de hoogte van het bedrag.
De Beer, die vorig jaar bij Veolia is vertrokken, heeft volgens intern onderzoek van de NS gespioneerd voor dochterbedrijf Abellio, een concurrent van Veolia.
Vertrouwelijke informatie
Vorige maand maakte de NS bekend dat het bedrijf op fraude bij aanbestedingen in Limburg was gestuit. Het dochterbedrijf had ongeoorloofd gigabytes aan vertrouwelijke informatie ontvangen van de oud-directeur.
Abellio kon de "regionale kennis" van De Beer goed gebruiken, omdat het bedrijf een bod voorbereidde op de ov-concessie in Limburg. De Beer was op zijn beurt geïnteresseerd in een baan bij Abellio.
Lees meer: http://nos.nl/artikel/2037270-veolia-do ... cteur.html
VANDAAG, 10:34 BINNENLAND
Vervoersbedrijf Veolia heeft aangifte gedaan tegen oud-directeur René de Beer. Het bedrijf houdt hem aansprakelijk voor de schade die het bedrijf lijdt door fraude rond een aanbesteding in het Limburgse openbaar vervoer. Veolia wil niets zeggen over de hoogte van het bedrag.
De Beer, die vorig jaar bij Veolia is vertrokken, heeft volgens intern onderzoek van de NS gespioneerd voor dochterbedrijf Abellio, een concurrent van Veolia.
Vertrouwelijke informatie
Vorige maand maakte de NS bekend dat het bedrijf op fraude bij aanbestedingen in Limburg was gestuit. Het dochterbedrijf had ongeoorloofd gigabytes aan vertrouwelijke informatie ontvangen van de oud-directeur.
Abellio kon de "regionale kennis" van De Beer goed gebruiken, omdat het bedrijf een bod voorbereidde op de ov-concessie in Limburg. De Beer was op zijn beurt geïnteresseerd in een baan bij Abellio.
Lees meer: http://nos.nl/artikel/2037270-veolia-do ... cteur.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten