Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Houdt dit in dat de stations Aachen Schanz en Kohlscheid niet meer gebruikt worden door deze trein?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het lijkt er op. Het document spreekt op verschillende punten over die drie stations. Aachen Hbf, Aachen West en Herzogenrath moeten ook Nederlandse tariefpunten worden. En er moet op die drie stations de mogelijkheid zijn de ov-chipkaart op te laden en producten af te halen.
Op zich wel wat voor te zeggen natuurlijk, als die trein toch niet meer geïntegreerd wordt met de euregiobahn kan hij net zo goed wat sneller naar Aachen Hbf gaan rijden en alleen de belangrijkste stations aan doen.
Op zich wel wat voor te zeggen natuurlijk, als die trein toch niet meer geïntegreerd wordt met de euregiobahn kan hij net zo goed wat sneller naar Aachen Hbf gaan rijden en alleen de belangrijkste stations aan doen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Weet niet hoe het in NL is, maar in Duitsland is het zo dat de bus een toelating voor staanplaatsen moet hebben (zie je in de papieren en door een sticker nabij de eerste deur) en als er staande passagiers zijn mag de chauffeur op alle wegen max. 60 km/h rijden.MdJ schreef: Ja, het is afhankelijk van die snelheid. 80 kmh = staanplaatsen toegestaan, 100kmh niet.
Dat is overigens niet zo dat een T-100 bus staanplaatsen mag hebben als er dan max. 80kmh gereden mag worden. Daarvoor moet de bus eerst weer gekeurd worden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Nederland is dat gewoon 80 km/uur.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom is het zo'n moeite in andere landen. En waarom wilt Arriva een Q-liner tussen Maastricht en Aken. Dan kunnen ze toch een andere lijn(54, 150) ook door laten rijden naar Aken.
Dan kunnen ze net zo goed een soort Volansformule in het leven roep daar.
Ik denk zelf niet dat die Q-liner iets aan dat capaciteits probleem gaat doen. Ze willen gewoon meer geld vragen voor een traject dat eerst goedkoop was. Die Qliner gaat vast 3x per uur rijden en s'avonds 1x per uur. Of hij rijdt 6x per uur in de spits en 2x per uur dal.
Sorry voor de Arriva-bash alweer. Maar ik zie het nut niet in van die Qliner.
Ze konden gewoon hetzelfde doen als bij lijn 310, want die bussen verdwijnen toch naar een of ander stadslijn of streeklijn waar die niet hoort.
Dan kunnen ze net zo goed een soort Volansformule in het leven roep daar.
Ik denk zelf niet dat die Q-liner iets aan dat capaciteits probleem gaat doen. Ze willen gewoon meer geld vragen voor een traject dat eerst goedkoop was. Die Qliner gaat vast 3x per uur rijden en s'avonds 1x per uur. Of hij rijdt 6x per uur in de spits en 2x per uur dal.
Sorry voor de Arriva-bash alweer. Maar ik zie het nut niet in van die Qliner.
Ze konden gewoon hetzelfde doen als bij lijn 310, want die bussen verdwijnen toch naar een of ander stadslijn of streeklijn waar die niet hoort.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar staat er ergens in het bestek dat voor de Qliner een hoger tarief mag worden gevraagd of wordt dit hier uit de lucht gegrepen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik heb het ook nergens zien staan, maar uit ervaring is dat vaak zo geweest. Vandaar dat ik dat aan kaart.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De lijn Maastricht-Aken was vroeger een succesvolle Interliner. Dat zal de reden zijn dat Arriva er een Qliner van wil maken. Zoals ze wel bij meerdere voormalige Interliners hebben gedaan.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ook uit noodzaak, het is een druk baanvak, er is geen ruimte in de dienstregeling om overal te stoppen.Zugführer schreef:Op zich wel wat voor te zeggen natuurlijk, als die trein toch niet meer geïntegreerd wordt met de euregiobahn kan hij net zo goed wat sneller naar Aachen Hbf gaan rijden en alleen de belangrijkste stations aan doen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Oftewel een probleem zoeken terwijl deze er helemaal niet hoeft te zijn. Zijn we hier met zijn allen goed in.OmniLezer schreef:Ik heb het ook nergens zien staan, maar uit ervaring is dat vaak zo geweest. Vandaar dat ik dat aan kaart.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Okee, now back to the mainline.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Goed plan. Ben wel benieuwd waar we staan. Arriva heeft de voorlopige gunning (maar nog niks getekend), Veolia zal een rechtszaak aanspannen en inmiddels tikt de tijd verder...OmniLezer schreef:Okee, now back to the mainline.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva zal en kan niets tekenen zolang de bezwaar termijn op het gunningsbesluit nog niet is verstreken.
Dus het is wachten tot een van de laatste dagen, waar Veolia waarschijnlijk het officiële bezwaar zal laten aantekenen en dan kan het tijdrekken verder gaan.
Dus het is wachten tot een van de laatste dagen, waar Veolia waarschijnlijk het officiële bezwaar zal laten aantekenen en dan kan het tijdrekken verder gaan.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kan het niet net zo gaan als met die concessie HWGO?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Voormalig Veolia-directeur via bevriende inspecteur aan de slag voor NS
17 juni 2015
Een bevriende ondernemer stelde oud-Veolia directeur René de Beer in staat bedrijfsgeheimen van Veolia door te spelen naar NS-dochter Abellio in het Limburgse aanbestedingsproces. Deze ondernemer was ook werkzaam als toezichthouder voor het regionaal OV.
De Beer was op papier werkzaam voor PTRM, leverancier van software waarmee gemeenten rapportages kunnen maken over de regiotaxi. Directeur van PTRM is Chrit Wolfhagen, ook eigenaar van Trafficon in Roermond. Dat bedrijf houdt namens 22 Limburgse gemeenten toezicht op het regiovervoer, waaronder Veolia. Dat schrijft Dagblad De Limburger woensdag. Lees verder
17 juni 2015
Een bevriende ondernemer stelde oud-Veolia directeur René de Beer in staat bedrijfsgeheimen van Veolia door te spelen naar NS-dochter Abellio in het Limburgse aanbestedingsproces. Deze ondernemer was ook werkzaam als toezichthouder voor het regionaal OV.
De Beer was op papier werkzaam voor PTRM, leverancier van software waarmee gemeenten rapportages kunnen maken over de regiotaxi. Directeur van PTRM is Chrit Wolfhagen, ook eigenaar van Trafficon in Roermond. Dat bedrijf houdt namens 22 Limburgse gemeenten toezicht op het regiovervoer, waaronder Veolia. Dat schrijft Dagblad De Limburger woensdag. Lees verder
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dus... Veolia heeft het gewoon geforceerd, in de hoop dat ze daar mochten blijven. nou... niet dus.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik weet niet wat jij leest. Ik lees in dat artikel dat de oud-directeur via de directeur, van het bedrijf dat toezicht moest houden op veolia, bij abellio werkzaam kon zijn. Veolia staat hierbij dus geheel erbuiten.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vertel, hoe kom je tot die conclusie?ArrivaBas schreef:Dus... Veolia heeft het gewoon geforceerd, in de hoop dat ze daar mochten blijven. nou... niet dus.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vrije interpretatie zijn sommige mensen heel goed in. ;)WSM schreef:Vertel, hoe kom je tot die conclusie?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat moet toch ook kunnen?regenmaker schreef:Vrije interpretatie zijn sommige mensen heel goed in. ;)WSM schreef:Vertel, hoe kom je tot die conclusie?
Maar op de ov-magazinesite staat een foto van de huisstijl voor Arriva
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hoe is dat dan eigenlijk met de Duitse bussen op lijn 44, waar ASEAG en toekomstig dan Arriva de concessie samen houden? Die hebben geen apparatuur, maar actueel is het zo, dat bij het tonen van de OV-Chipkaart en vermelden van het gewenste traject door de chauffeur een papieren ticket voor dezelfde prijs verkocht wordt, die het met een Chipkaart zou kosten.Programma van Eisen schreef:De Concessiehouder rust de in deze Concessie Limburg in te zetten Bussen en Auto’s alsmede
treinstations behorend tot het Concessiegebied uit met de benodigde apparatuur voor het gebruik
van de OV-chipkaart en eventuele opvolgers, conform de specificaties van de meest actuele versie
van het Specification Document Open Architecture (SDOA), zoals deze zijn opgesteld door Trans
Link Systems B.V, zodanig dat alle Reizigers kunnen in- en uitchecken op alle Ritten die tot de
Concessie Limburg behoren. Dit geldt ook voor de in Duitsland gelegen treinstations Herzogenrath,
Aachen West en Aachen Hbf.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
julsteren schreef:Dus als ik dat goed zie wil Arriva de volgende route gaan rijden met een trein:
Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?
Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.
Mt noord is bijzonder logisch, de provincie heeft wel geld zitten in de p en r, daarom hebben ze een regelmatige busdienst tussen de p en r, het station, en de markt geeeist. Daar zijn wel reizigers voor nodig....
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De meeste treinen rijden toch door naar Palais? Het is toch ook de reden dat de huidige verbinding aan de trein naar Hasselt is vastgeknoopt?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij is het vooral omdat de trein uit Hasselt anders veertig minuten in de weg staat op Guillemins.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Is het uberhaupt al bekend of deze lijn in de toekomst ook nog gedeeld blijft?ICE11 schreef:Hoe is dat dan eigenlijk met de Duitse bussen op lijn 44, waar ASEAG en toekomstig dan Arriva de concessie samen houden? Die hebben geen apparatuur, maar actueel is het zo, dat bij het tonen van de OV-Chipkaart en vermelden van het gewenste traject door de chauffeur een papieren ticket voor dezelfde prijs verkocht wordt, die het met een Chipkaart zou kosten.Programma van Eisen schreef:De Concessiehouder rust de in deze Concessie Limburg in te zetten Bussen en Auto’s alsmede
treinstations behorend tot het Concessiegebied uit met de benodigde apparatuur voor het gebruik
van de OV-chipkaart en eventuele opvolgers, conform de specificaties van de meest actuele versie
van het Specification Document Open Architecture (SDOA), zoals deze zijn opgesteld door Trans
Link Systems B.V, zodanig dat alle Reizigers kunnen in- en uitchecken op alle Ritten die tot de
Concessie Limburg behoren. Dit geldt ook voor de in Duitsland gelegen treinstations Herzogenrath,
Aachen West en Aachen Hbf.
Verder nog een interessant linkje: http://www.ovmagazine.nl/2015/06/veolia ... burg-1620/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 93 gasten