Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Somoht »

Mmh ik zei in mijn eerste post overigens Transdev omdat er niet in ingeschreven onder de Veolia merknaam was maar het is dus echt een (nieuw) Transdev (klein)dochterbedrijf?
Hoop voor de reiziger dat dit ook inhoudt dat Connexxion de IT gaat doen ipv Veolia :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Somoht schreef:Mmh ik zei in mijn eerste post overigens Transdev omdat er niet in ingeschreven onder de Veolia merknaam was maar het is dus echt een (nieuw) Transdev (klein)dochterbedrijf?
Hoop voor de reiziger dat dit ook inhoudt dat Connexxion de IT gaat doen ipv Veolia :P
Zolang ze maar wel een 'bakkie' in de bussen hangen, dan vind ik het prima. Dat mis ik wel bij CXX bussen, dan moet echt alles via de CVL. Zo onhandig.
🍉
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Dagren »

rww schreef:
Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.

Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
Je zegt dat het 100% zeker is, maar ik twijfel er nog aan. Het zou mij niks verbazen als jij of jouw bron iets verkeerd heeft geïnterpreteerd. :P Ik wacht toch even een officieel bericht af, want dit past niet echt in de lijn van recente ontwikkelingen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

Welke recente ontwikkelingen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Dagren »

Pogingen om Veolia Transport Nederland te verkopen, inschrijven met maar 1 TransDev dochter, dat lijkt erop dat men met minder verschillende TransDev dochters actief wil zijn ipv met meer.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

Waarom zou je ook allemaal aparte bedrijven willen hebben als ze rechtstreeks onder hetzelfde moederbedrijf vallen?
Het lijkt me logischer dan als een dochterbedrijf van Connexxion te opereren.
Opmerkelijk vind ik wel dat in geen enkel nieuwsbericht Linea Limburg genoemd wordt, behalve het eerste bericht dat hier gepost werd. Bijna even opmerkelijk is dat de andere nieuwsberichten gewoon over Veolia spreken, terwijl dat niet volgens onze verwachting is :p
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Tom »

Valt me ook op dat er steeds over Veolia wordt gesproken i.p.v. Linea Limburg. Vandaag stond in Dagblad de Limburger in ieder geval wel dat Veolia als Linea Limburg verder gaat als het de concessie wint.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Dagren »

Dat lijkt haast meer op een Breng of Twents situatie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door reisthijs »

Tom schreef:Valt me ook op dat er steeds over Veolia wordt gesproken i.p.v. Linea Limburg.
Veolia is de bekende naam, zo snapt iedereen tenminste over welk bedrijf het gaat. Dat Veolia/Transdev deze keer weer onder een andere naam meedoet is niet zo interessant.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Frans F »

rww schreef:Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
Zugführer schreef:Waarom zou je ook allemaal aparte bedrijven willen hebben als ze rechtstreeks onder hetzelfde moederbedrijf vallen? Het lijkt me logischer dan als een dochterbedrijf van Connexxion te opereren.
In Duitsland voert TransDev veelal het beleid om per concessie een dochter op te richten. Dat maakt de financiële verantwoordelijkheden transparanter en ook is het daardoor minder makkelijk om regionaal wanbeleid (zoals bij Veolia Limburg en Veolia Brabant) af te schuiven op de rest van het concern. En omdat de dagelijkse bedrijfsvoering wel gedecentraliseerd plaatsvindt zijn de dochters ook wat slagvaardiger. Tegelijkertijd kunnen de dochters gebruik blijven van de schaalvoordelen van het concern of het gebied van inkoop, ondersteunende diensten, etc.

Je kunt je afvragen wat in het bovenstaande model de toekomst van de entiteiten Veolia en Connexxion nog is. Het lijken tussenlagen te worden die voornamelijk kosten toevoegen maar nauwelijks baten.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Tom »

reisthijs schreef:
Tom schreef:Valt me ook op dat er steeds over Veolia wordt gesproken i.p.v. Linea Limburg.
Veolia is de bekende naam, zo snapt iedereen tenminste over welk bedrijf het gaat. Dat Veolia/Transdev deze keer weer onder een andere naam meedoet is niet zo interessant.
Begrijp ik volkomen. Mijn reactie was ook meer een aanvulling op de opmerking daarboven dat er slechts in één nieuwsbericht over Linea Limburg werd gesproken. Je gaat dan bijna twijfelen aan de juistheid.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door rww »

Dagren schreef:
rww schreef:
Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.

Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
Je zegt dat het 100% zeker is, maar ik twijfel er nog aan. Het zou mij niks verbazen als jij of jouw bron iets verkeerd heeft geïnterpreteerd. :P Ik wacht toch even een officieel bericht af, want dit past niet echt in de lijn van recente ontwikkelingen.
Onze krant heeft de woordvoerders van zowel veolia als provincie als bron, lijkt ons voldoende.


Daarnaast is het volstrekt logisch gezien veolia nederland vol met schulden zit en veolia transport moet opzoek naar een nieuwe naam als ze verzelfstandigd worden, dus kennelijk gaat het concern verder als linea of is dit een tijdelijke naam.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael 1988 »

Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.

Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Somoht »

Er zijn al verschillende dochters van Veolia Transport verkocht, Veolia Transport Nederland nog niet.
Het is ook een moeilijk verkoop gezien alle concessies aflopen tussen 2014 en 2017.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Vind zelf altijd http://www.ovradar.nl mooi als je er op landelijk niveau naar kijkt, je herkent precies de gebieden waar elke vervoerder rijdt. Ik zou het Arriva gebied niet bepaald als noord en oost omschrijven ;)
Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Dat is inderdaad alleen Veolia Transport Belgium volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Hansea :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Ah, vonden ze het een jaar of 8 geleden bij CXX leuk om overal in te schrijven met "...Linq", nu hebben ze de "...ea" gevonden. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Linq was niet persé CXX maar eerder samenwerkingen waar NS in zat toch. We hebben in ieder geval LimLink gehad bij de vorige aanbesteding van Limburg (waarin Hermes meedeed) en ook RegioLinq in het DAV-gebied (dat was HTM + NS).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door rww »

Ik zie trouwens dat veoliatransdev al een tijdje geleden is hernoemd naar transdev, dat geeft wel aan hoe snel ze er vanaf willen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

rww schreef:Ik zie trouwens dat veoliatransdev al een tijdje geleden is hernoemd naar transdev, dat geeft wel aan hoe snel ze er vanaf willen.
Veolia verwerkt en is afval!
Spoiler: show
*badum tsss*
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Dagren schreef:Dat lijkt haast meer op een Breng of Twents situatie.
Juist niet. Breng en Twents zijn namen van de concesseiVERLENER en geen eigendom van de vervoerder.
En dat is slim. Bij een wisseling vd vervoeder blijft de naam behouden. Zoals onlangs dus bij Twents en Breng.

Het is juist meer het idee van Hermes. Dat is een merknaan van CXX. Maar wel met geheel andere werknemers cao's en dat soort zaken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Sterker nog: in elke Nederlandse provincie komt wel een trein- of buslijn van Arriva. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Carlos0_0 »

Meltrain schreef:
Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Sterker nog: in elke Nederlandse provincie komt wel een trein- of buslijn van Arriva. :wink:
Ja inderdaad zelfs in Utrecht komt komt een arriva bus, ik dacht maar 1 maar toch het is meer als niks.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door waldo79 »

Er zijn flink wat Arriva-lijnen die in Utrecht komen.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Dagren »

huibf schreef:
Dagren schreef:Dat lijkt haast meer op een Breng of Twents situatie.
Juist niet. Breng en Twents zijn namen van de concesseiVERLENER en geen eigendom van de vervoerder.
En dat is slim. Bij een wisseling vd vervoeder blijft de naam behouden. Zoals onlangs dus bij Twents en Breng.

Het is juist meer het idee van Hermes. Dat is een merknaan van CXX. Maar wel met geheel andere werknemers cao's en dat soort zaken.
Twents is geen eigendom van de vervoerder meer. Logisch ook, aangezien de vervoerder van wie dit merk was niet meer in Twente rijdt. Maar in eerste instantie was het merk eigendom van Connexxion.

Hermes is daarentegen niet alleen een merk, maar een dochteronderneming. Wat ook blijkt uit het feit dat Breng door Hermes uitgevoerd wordt. Het zou raar zijn om je ergens het vervoer onder een andere merknaam uit te voeren, als in dat gebied al een andere merknaam gehanteerd wordt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael 1988 »

Zugführer schreef:
Michael 1988 schreef:Wat mij opviel is dat volgens L1 Arriva in Oost en Noord Nederland actief is. Terwijl als je even op de website kijkt ze onderhand in heel Nederland actief zijn en waren. Alleen de provincies Utrecht en Zeeland vallen nog buiten boord.
Vind zelf altijd http://www.ovradar.nl mooi als je er op landelijk niveau naar kijkt, je herkent precies de gebieden waar elke vervoerder rijdt. Ik zou het Arriva gebied niet bepaald als noord en oost omschrijven ;)
Vandaar dat ik het ook vreemd vond ;)
Maar misschien is Veolia al verkocht. In Belgie heet Veolia tegenwoordig Hansea namelijk.
Dat is inderdaad alleen Veolia Transport Belgium volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Hansea :)
Goh, je haalt een pagina aan die ik zelf heb geschreven. Natuurlijk weet ik dat dat alleen Veolia Belgium is. Ik bedoel alleen maar dat ook dat dochterbedrijf al is verkocht inmiddels.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten