Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ODRAIL »

nvdw schreef:Twintig tot dertig staat in het artikel. Waarschijnlijk is het Artikel 40-overleg nu in volle gang
wat is een artikel 40-overleg?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Tochjo »

Het artikel 40-overleg is een verplichting die voortkomt uit de Wet Personenvervoer 2000. Dit artikel bepaalt dat er binnen een maand na de gunning van een concessie een overleg opgestart moet worden tussen de oude vervoerder, de nieuwe vervoerder en de betreffende vakbonden.

In dit overleg worden afspraken gemaakt hoe er omgegaan dient te worden met personeel -zowel direct als indirect- individuele afspraken, bedrijfsregels en CAO's.

Het proces is niet vaststaand maar bestaat voornamelijk uit: De nieuwe vervoerder geeft aan wat zijn plannen zijn voor de nieuwe concessie; De oude vervoerder levert namen aan van de niet-herleidbare indirecten (dit is met name personeel van het hoofdkantoor en de verkeersleiding) en levert de bedrijfsregels aan die gelden voor het gebied; De vakbonden behartigen voornamelijk de individuele belangen van het personeel;

In dit overleg wordt bijvoorbeeld ook gesproken over de verschillende functies, hoe de implementatie van de nieuwe concessie er uit gaat zien, hoe de tijdelijke medezeggenschap en permanente medezeggenschap er uit gaat zien en wie het diensten- en roosterproces voor de eerste nieuwe dienstregeling behandelt.

Al deze afspraken worden in een convenant vastgelegd en maakt daarna deel uit van de bedrijfsregels voor die concessie.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Artikel_40_overleg
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

huibf schreef:Het gaat er niet om wat het excuus is.

Deze tekst zonder datum en datum van schrijven is een strategie.
Dit staat er al twee weken en dus altijd actueel.

Doet me denken aan een bordje boven de toog:
'Morgen gratis bier'.

Kom je morgen terug, wat denk je wat er staat...
Met andere woorden, we mogen van geluk spreken als hij eind augustus verschijnt
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

huibf schreef:Het gaat er niet om wat het excuus is.

Deze tekst zonder datum en datum van schrijven is een strategie.
Dit staat er al twee weken en dus altijd actueel.

Doet me denken aan een bordje boven de toog:
'Morgen gratis bier'.

Kom je morgen terug, wat denk je wat er staat...
Vandaag gratis bier
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Ze staan erop.
Ben benieuwd naar jullie meningen, ik zie in ieder geval genoeg om vraagtekens bij te zetten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Opvallend dat bij Roermond nu ook overdag ringlijnen komen richting Herkenbosch en Vlodrop. Veolia doet dat alleen 's avonds, maar dan is het kielekiele met de aansluitingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.
Mag je ook vertellen waarom (al dan niet op een later moment dit jaar)?
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

hoi, Ik heb nu wel meerdere vragen, maar wellicht dat iemand hier de vermoedens over kan delen:
  • Waarom kiest Arriva er voor om enkele Qliners te bieden? Ik kijk bijvoorbeeld vreemd op van Qliners Venlo - Weert, Weert - Heythuizen, Heythuizen - Roermond.
  • Sommige lijnen worden ineens afgekapt in kernen. Voorbeeld is 87 in dorp Horst (en niet station).
  • Wordt er door Arriva nog gekeken naar meer grensoverschrijdende lijnen?
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

De bedoeling was snellere, gestrekte lijnen over de grotere wegen, minder ringlijnen, duidelijkere lijnvoering en geen verschillende routes meer op dezelfde lijn. Het enige wat volgens mij gelukt is, is het strekken van een aantal routes maar de rest hebben ze niet echt waar kunnen maken wat ik zo zie,er zijn genoeg situaties om vraagtekens bij te zetten.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Er rijdt wel meer niet. Molenbeersel wordt niet meer bedient vanuit Nederland (weet iemand iets over de bezetting Strampoy-Molenbeersel). Blitterswijck en America zijn zo te zien te grootste dorpen zonder vaste bus. Maaseik krijgt wel weer bediening vanuit Nederland. Nieuwstad krijgt nu een pendellijntje naar Sittard, ik krijg het vermoeden dat Arriva een station wil stichten daar.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Zou in de toekomst nog een station worden geopend in de volgende plaatsen: Blefeld, Herten, Linne?
Ik weet dat in Grubbenvorst een station krijgt gedurende deze concessie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Herten denk ik niet, spoor ligt wel een eindje van de kern af. De rest wellicht.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Erno-BE schreef:America zijn zo te zien te grootste dorpen zonder vaste bus.
Heeft America niet al jaren een belbusverbinding? Met zo'n 2200 inwoners kan het nooit een hele denderende verbinding zijn.
🍉
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Volgens mij is Geulle het grootste dorp dat zijn busverbinding verliest. Mensen daar moeten naar Bunde of Beek, en moeten daarmee een behoorlijke lange, steile berg op. Niet echt ideaal.
Ook verbaast het mij dat lijn 26 Heerlen - Kerkrade geschrapt wordt. Station Eygelshoven heeft zo geen busaansluiting meer.
Lijn 28 Kunrade - Nuth en lijn 59 Vaals - Mamelis vind ik echt heel vreemd gekozen.
Verder vind ik ook lijnen 21 en 24 raar geworden. Rondje door Hoensbroek zonder het busstation te bedienen en that's it.
Wat ik ook niet had verwacht was dat het treintraject Kerkrade Centrum - Heerlen in zijn geheel aan Sittard - Heerlen gekoppeld werd.
Ik had een constructie verwacht waarbij een trein het ene halfuur naar Maastricht gaat en het andere halfuur naar Heerlen.
Het zal wel te maken hebben met de toekomstige trein Luik - Maastricht - Aken
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Dit is uiteindelijk de bedoeling
RE/sneltrein: Liège-Bressoux-Visé-Eijsden-Mt Randwijck-Maastricht-Mt Noord-Meerssen-Valkenburg-Heerlen-Landgraaf-Eygelsoven Markt-Herzogenrath-Aachen West-Aachen
RE/sneltrein: Maastricht Randwijck-Maastricht-Sittard-Roermond-Venlo-Nijmegen (nu nog gesplitst)
RB/stoptrein: Sittard-Heerlen-Kerkrade
RB/stoptrein: Maastricht-Heerlen
RB/stoptrein: Nijmegen-Venray
Schuingedrukt is uursdiest

Het is de bedoeling dat Eygelsoven Markt een volwaardig station wordt en daarmee heeft Eygelsoven twee volwaardige station. Dan vind ik het niet zo gek dat er geen bus meer aantakt in Eygelsoven.

Die lijn 28 is een soort spaak die in Nuth en Voerendaal aansluiting biedt op de trein (visgraadmodel)
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op di 02 aug 2016, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

RE is Sneltrein en RB is ????
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Hainje schreef:
Erno-BE schreef:America zijn zo te zien te grootste dorpen zonder vaste bus.
Heeft America niet al jaren een belbusverbinding? Met zo'n 2200 inwoners kan het nooit een hele denderende verbinding zijn.
Een dorp van 2200 inwoners rechtvaardigt in mijn ogen wel een buurtbus, er zijn zat dorpen met minder inwoners die wel een fatsoenlijke buurtbus of zelfs reguliere bus hebben
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Hainje schreef:RE is Sneltrein en RB is ????
ICE = Intercity Express (ofwel Intercity)
RE = Regio-Express (ofwel Sneltrein)
RB = RegioBahn (ofwel stoptrein)
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Erno-BE schreef: Er rijdt wel meer niet. Molenbeersel wordt niet meer bedient vanuit Nederland (weet iemand iets over de bezetting Strampoy-Molenbeersel).
Dat is nihil. Op de grens was er al nauwelijks aansluiting. Sterker nog een enkele rit rijdt er. De rest is belbus.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Etienne »

En op deze pagina heb ik hele lijnennet samengevat in een tabel en heb voor zover ik gezien heb, alle lijnen daarin staan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Erno-BE schreef:Een dorp van 2200 inwoners rechtvaardigt in mijn ogen wel een buurtbus, er zijn zat dorpen met minder inwoners die wel een fatsoenlijke buurtbus of zelfs reguliere bus hebben
Dat klopt helemaal. Maar geef toe, een buurtbusverbinding is niet heel denderend. :P
CamilleKreemers schreef: ICE = Intercity Express (ofwel Intercity)
RE = Regio-Express (ofwel Sneltrein)
RB = RegioBahn (ofwel stoptrein)
Ah RegioBahn. Dank je wel!
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Ronald »

Hainje schreef:
CamilleKreemers schreef: ICE = Intercity Express (ofwel Intercity)
RE = Regio-Express (ofwel Sneltrein)
RB = RegioBahn (ofwel stoptrein)
Ah RegioBahn. Dank je wel!
Ja, Limburg ligt dan ook echt in Duitsland natuurlijk dus noemen we het RegioBahn :?
Voor wat betreft de treinen had ik dus begrepen dat Eygelshoven Markt dichtgaat. En Arriva naar Luik zie ik echt nog steeds niet gebeuren.
Op welke haltes gaat Qliner 350 eigenlijk stoppen, dat blijkt volgens mij niet uit de kaart. Verder opvallend dat er enkele dingen terugkeren waar Veolia in 2006 ook mee begon maar vrij snel mee stopte: bus naar Maaseik, Heinsberg en Aken Universiteit.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Ronald schreef:
Hainje schreef:
CamilleKreemers schreef: ICE = Intercity Express (ofwel Intercity)
RE = Regio-Express (ofwel Sneltrein)
RB = RegioBahn (ofwel stoptrein)
Ah RegioBahn. Dank je wel!
Ja, Limburg ligt dan ook echt in Duitsland natuurlijk dus noemen we het RegioBahn :?
Voor wat betreft de treinen had ik dus begrepen dat Eygelshoven Markt dichtgaat. En Arriva naar Luik zie ik echt nog steeds niet gebeuren.
Op welke haltes gaat Qliner 350 eigenlijk stoppen, dat blijkt volgens mij niet uit de kaart. Verder opvallend dat er enkele dingen terugkeren waar Veolia in 2006 ook mee begon maar vrij snel mee stopte: bus naar Maaseik, Heinsberg en Aken Universiteit.
http://www.1limburg.nl/akkoord-over-dri ... en-en-luik
Hier een linkje. Ik denk dat Eygelsoven Markt het belangrijkste station van Eygelsoven wordt vanwege de rechtstreekse trein naar Maastricht die Eygelsoven (West) niet heeft.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten