Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
2 bussen achter elkaar rijden of versterkingsritten toch ook?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Versterking kost volgens mij geen DRU, frequentieverhoging wel.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Huh? Wat maakt het uit of die bus nou 1 minuut na de andere rijdt of 10 minuten? Een DRU is niet hetzelfde dan gewoon een bus die een uur rijdt?
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
een DRU telt pas mee als hij in de dienstregeling staat.Versterking staat niet in de dienstregeling, tenzij de provincie daarover in het bestek een opmerking heeft gemaakt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dit heeft alleen nut smorgens in de spits richting Maastricht. En s'avonds richting Aken in de spits. Daarbuiten kun je het makkelijk af met 15 min dienst.regenmaker schreef:Inderdaad waarom lijn 350 niet opschroeven naar een 10-minutendienst bijvoorbeeld.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik lees misschien verkeerd, maar ik lees nu dat er een maximum aan aantal dienstregeling uren is.
En volgens mij bespaart een OV bedrijf op dienstregeling uren. Wat ze besparen, weet ik niet, maar er wordt wel wat bespaard.
Dat lees ik nu. Zou ik hier meer over mogen weten?
En volgens mij bespaart een OV bedrijf op dienstregeling uren. Wat ze besparen, weet ik niet, maar er wordt wel wat bespaard.
Dat lees ik nu. Zou ik hier meer over mogen weten?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er is afgesproken en betaald voor een X aantal DRU, gebaseerd op de door de vervoerder geboden voorzieningen (die weer grotendeels als zodanig door de provincie zijn geëist).
Daar mag de vervoerder best overheen gaan, maar dan is de vraag of de provincie voor dat extra werk de knip wil trekken. Zo niet, dan voert de vervoerder die uren uit voor eigen rekening en risico.
Een minimumaantal DRU lijkt me vanzelfsprekender: dan is de vervoerder verplicht om bespaarde DRU's elders weer in te zetten.
Daar mag de vervoerder best overheen gaan, maar dan is de vraag of de provincie voor dat extra werk de knip wil trekken. Zo niet, dan voert de vervoerder die uren uit voor eigen rekening en risico.
Een minimumaantal DRU lijkt me vanzelfsprekender: dan is de vervoerder verplicht om bespaarde DRU's elders weer in te zetten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik zou niet een minimum aantal DRU hanteren. Er is ingeschreven met X aantal DRU in de bieding van de vervoerder. Laat de vervoerder dat aantal DRU hanteren en eventueel niet geboden DRU in een jaar het jaar erop investeren in het OV.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 19 apr 2017, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Weet iemand eigenlijk waar de Man Lion's City G bus(sen) die Arriva heeft overgenomen rijden?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Of verdelen onder het personeel, net als de besparingen op brandstof. (A)CamilleKreemers schreef:..... investeren in het OV.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1028
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die rijden in Breda, voornamelijk lijn 9.Melvinjg schreef:Weet iemand eigenlijk waar de Man Lion's City G bus(sen) die Arriva heeft overgenomen rijden?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Jammer, had stiekem gehoopt dat we ze nog in Limburg terug zouden zien
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Een fototje ervan dan maar:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
TCR heeft er toch een paar voor Limburg?Melvinjg schreef:Jammer, had stiekem gehoopt dat we ze nog in Limburg terug zouden zien
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hmm ik heb ze nog niet gezien. Hier in Heerlen zie ik alleen de ambassadors en GTW's van Veolia terug.
-
- Berichten: 1028
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee hoor, geledes rijden elders bij TCR. Niet bij TCR in Limburg.
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Met investeren in OV kun je meer reizigers trekken.isadora schreef:Of verdelen onder het personeel, net als de besparingen op brandstof. (A)CamilleKreemers schreef:..... investeren in het OV.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zit wat in.
Meer reizigers > meer bussen -> meer brandstof -> meer besparing -> meer.............snoepgeld. *O*
Meer reizigers > meer bussen -> meer brandstof -> meer besparing -> meer.............snoepgeld. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik dacht meer aan:
Meer reizigers -> meer inkomsten -> Meer bussen mogelijk -> Meer reizigers enz. (Dit lijkt me het hoofddoel van OV)
Bijkomend:
Meer bussen -> Meer kilometers -> meer besparing mogelijk door goed rijdende chauffeurs -> meer reizigers aantrekken door meer ritten.
Meer reizigers -> meer inkomsten -> Meer bussen mogelijk -> Meer reizigers enz. (Dit lijkt me het hoofddoel van OV)
Bijkomend:
Meer bussen -> Meer kilometers -> meer besparing mogelijk door goed rijdende chauffeurs -> meer reizigers aantrekken door meer ritten.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er heeft er een tijdje een in Breda gereden op lijn 617, maar die is toen weer verhuisd in ruil voor een witte gelede Citaro (TCR 622?) afaik.bartjemestrom schreef:Nee hoor, geledes rijden elders bij TCR. Niet bij TCR in Limburg.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die witte Citaro is een oude Connexxion/Hermes bus
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Naar het schijnt heeft arriva de route van lijn 1 in Kaldenkirchen veranderd. De bus gaat nu niet gelijk naar markt en am schwimmbad maar neemt nu ook de poststrasse en frankenstrasse mee. Dat betekent dus dat de nuttige plekken (de poststrasse waar nederlanders vaak boodschappen doen) eindelijk bediend worden. Dit kan nog wel eens een goede financiële afloop hebben :)
-
- Berichten: 1028
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Roermond hebben zich ook simpele wijzingen voorgedaan. Lijn 1 gaat nu via winkelcentrum Donderberg naar de wijk Donderberg en Kitskensberg. Lijn 62 gaat nu via de wijk Hoogvonderen. :D
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In de OV-visie uit december 2016 van de Kreis Viersen staat dat de lijn SB83 mogelijk wordt verlengd via Maalbroek naar Roermond Station en de Designer Outlet. Waardoor een directe snelbus verbinding ontstaat tussen Roermond en Mönchengladbach.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Interessant. Zijn er nog meer verleningen naar Nederland voorzien?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten