Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Denk dat Weert - Hamont weer in de koelkast teruggezet is. Arriva krijgt - naar wat ik heb begrepen - voor dat traject geen subsidie.
🍉
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

Plutona schreef:Krijgen we weer fatsoenlijke bushaltes terug?
Er komen gewoon weer normale haltepalen. Die Veolia dingen gaan allemaal weg.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door SLToilet »

*O* kan ik eindelijk weer fatsoenlijk lezen wanneer de bus komt!

Dat wás me toch altijd een partij irritant, je moest om heel die paal lopen om te zien wanneer de bus kwam, je zult net zien dat ik met mijn rug naar de bus toe sta terwijl die aankomt!

En het Weert-Hamontverhaal... zo krijgen we nooit internationale verbindingen van de grond. Ergens moet er geld vrijgemaakt worden. Maar ja, beter is om die diesel door te laten karren, hoe moeilijk kan het zijn...
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Nitein-Repart
Berichten: 3532
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Die boemel Antwerpen-Hamont staat ook 40 minuten te keren in Hamont, daar past echt wel een slagje Weert in, zonder dat het extra stellen kost, maar ja, Belgen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

Het is redelijk off-topic, maar dat doorrijden van die trein is waarschijnlijk minder makkelijk dan het lijkt.
Materieel zou nog wel toegelaten kunnen worden, naar Roosendaal en Maastricht is nu ook ontheffing voor rijden zonder ATB, maar waar ga je keren? Weert is redelijk vol met 2 sporen voor 4x per uur de intercity en 1 keerspoor voor de sprinter naar Eindhoven.
Volgens mij past het niet zonder maatregelen zoals een extra keerspoor (spoor 2 ook opknippen bv.), of de [serie=Stoptrein|2016|Weert - Eindhoven6400[/serie] doortrekken naar Roermond of zo, zodat het keerspoor vrij komt.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Kun je bij Haelen niet keren met de trein? Hoeveel tijd zit er eigenlijk in het rijden van Weert naar Hamont?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Je hebt in Weert 1 extra wissel nodig om spoor 2 in twee delen te splitsen, zodat je daar de sprinter uit Eindhoven kwijt kan. Daarnaast toestemming dat een trein zonder ATB over het emplacement rijdt, zoals ook in Roosendaal en Maastricht gebeurt. Vervolgens nog wat exploitatiesubsidie en dan moet het volgens mij vrij snel kunnen.

Het is 11,2 kilometer van station Hamont naar station Weert, ondanks dat je maar 70 mag tussen Hamont en Weert moet het toch wel lukken om dat in maximaal een kwartier af te leggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Met de bus en uitstappen bij de overweg in Budel is het 1,2 km lopen. Langs het spoor. Minuutje of 20.
Fastoenlijk fietspad of voetpad zou al veel helpen
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Zugführer schreef:Het is redelijk off-topic, maar dat doorrijden van die trein is waarschijnlijk minder makkelijk dan het lijkt.
Materieel zou nog wel toegelaten kunnen worden, naar Roosendaal en Maastricht is nu ook ontheffing voor rijden zonder ATB, maar waar ga je keren? Weert is redelijk vol met 2 sporen voor 4x per uur de intercity en 1 keerspoor voor de sprinter naar Eindhoven.
Volgens mij past het niet zonder maatregelen zoals een extra keerspoor (spoor 2 ook opknippen bv.), of de [serie=Stoptrein|2016|Weert - Eindhoven6400[/serie] doortrekken naar Roermond of zo, zodat het keerspoor vrij komt.
Bij Weert is er toch nog een extra spoor naast de huidige perrons? Is het niet makkelijker om een perron bij te bouwen?
Dan krijg je een opstelling zoals de oude situatie in Enschede.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

Een perron naast spoor 1 lijkt me nog het makkelijkst dan, als je aan de zuidzijde iets wil bij bouwen zul je waarschijnlijk ook de tunnel moeten verlengen. Er moet in ieder geval wat op de schop in Weert voor zo'n trein uit België door kan gaan rijden, is de kern van wat ik wilde zeggen ;)
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door EtienneM »

Plutona schreef:Iets anders waar ik nog nieuwsgierig naar ben: Wat voor reisinformatie gaat Arriva aanbieden? Krijgen we weer fatsoenlijke bushaltes terug?
Zie ook onderstaande quote van mezelf heel wat pagina's terug:
EtienneM schreef: Ik kwam laatst ergens op de site van de Provincie Limburg dit document over onder andere DRIS (Dynamische Reis Informatie Systemen) tegen, waarschijnlijk komen de halteborden gewoon weer terug ja.
"Wanneer de nieuwe concessie in december 2016 van start gaat, willen we de belangrijkste busstation en –haltes binnen de Provincie hebben voorzien van DRIS en de daarvoor benodigde reisinformatiestroom zodat reizigers op die locaties vanaf dan beschikken over betrouwbare actuele reisinformatie. "
Afbeelding
Ik ben benieuwd wanneer er actie wordt ondernomen om alles om te bouwen vanuit de Provincie Limburg. Ze schrijven zelf dat ze het voor het ingaan van de nieuwe concessie klaar willen hebben. Tot nu toe nog niks gezien.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Die halteborden zien er uit zoals ze hier in Brabant een paar jaar geleden juist weggehaald zijn. Klopt dat geel wel?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

Dat is gewoon een standaard bushaltebord. Dat ze in Brabant nou zou nodig alle borden donkerblauw moesten maken... :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Ze zijn niet alleen in Brabant niet meer geel hoor.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

True, in Utrecht zijn ze wit... zal wel ergens goed voor zijn :p
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

In Brabant zijn ze blauw, in Utrecht wit, in Zeeland zijn ze wit, in Zuid-Holland zijn ze deels groen, in Friesland deels blauw...
ik denk niet dat de Limburgse haltes geel worden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Plutona schreef:In Brabant zijn ze blauw, in Utrecht wit, in Zeeland zijn ze wit, in Zuid-Holland zijn ze deels groen, in Friesland deels blauw...
ik denk niet dat de Limburgse haltes geel worden.
Deze worden, denk ik, ook blauw en die van Brabant waren al blauw vanaf de Veolia tijdperk.
Ik gok het omdat de vlag van Limburg ook blauw, geel en wit is. Die leeuw is rood, maar dat is een lastige kleur voor de leesbaarheid.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door EtienneM »

Waarom moeten die borden überhaupt een andere kleur krijgen dan geel... De oude borden (tot 2010) waren ook geel in het RVV beschreven, ik zie alleen niet in waarom je een andere kleur zou willen gebruiken...
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Omdat dat geel echt spuuglelijk is.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Dat geel is juist opvallend. Die blauwe borden vallen weg in de overige bebording.
Volgensmij blijft Zuidoost Brabant gewoon de gele kleur hanteren.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Ik kan jullie allemaal uit de dromen helpen, het is in elk geval geen geel!

Afbeelding
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

huibf schreef:Dat geel is juist opvallend. Die blauwe borden vallen weg in de overige bebording.
Dat vage geel valt juist weg bij gebouwen enzo. Als je dan fel oranje pakt is het beter.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

bartjemestrom schreef:Ik kan jullie allemaal uit de dromen helpen, het is in elk geval geen geel!

Afbeelding
Interessant, hoe ben je daaraan gekomen?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Plutona schreef:
regenmaker schreef:De SB3 gaat door west gereden worden. De lijn loopt nu al in Duitsland tot de Nederlandse grens en wordt vanaf Tüddern naar Sittard verlengd.
Dit is in een ver verleden ook al eens het geval geweest, maar dan hebben we het over zeker 8 a 10 jaar geleden.
Ik heb nog een dienstregeling bewaard. Wellicht leuk om straks in de Wiki te plaatsen.
Deze verbinding is opgegeven op 9-12-2007.

Grappig is dat de dienstregeling zowat hetzelfde is als toen vooral vanaf Geilenkrichen is de vertrektijd gewoon hetzelfde.
behalve de bus om 7.00 komt iets later aan.
Er is alleen nu een extra vroeger rit vanuit Gangelt naar SIttard (die was er toen niet) en er is nu een late rit niet (van 20.08 is er niet)
Vanuit Sittard is alles +48 minuten ivm de oude dienstregeling.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Plutona schreef:Interessant, hoe ben je daaraan gekomen?
Ik kreeg het doorgestuurd en later zelf gelezen als medewerker :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten