Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Denk dat Weert - Hamont weer in de koelkast teruggezet is. Arriva krijgt - naar wat ik heb begrepen - voor dat traject geen subsidie.
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er komen gewoon weer normale haltepalen. Die Veolia dingen gaan allemaal weg.Plutona schreef:Krijgen we weer fatsoenlijke bushaltes terug?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
*O* kan ik eindelijk weer fatsoenlijk lezen wanneer de bus komt!
Dat wás me toch altijd een partij irritant, je moest om heel die paal lopen om te zien wanneer de bus kwam, je zult net zien dat ik met mijn rug naar de bus toe sta terwijl die aankomt!
En het Weert-Hamontverhaal... zo krijgen we nooit internationale verbindingen van de grond. Ergens moet er geld vrijgemaakt worden. Maar ja, beter is om die diesel door te laten karren, hoe moeilijk kan het zijn...
Dat wás me toch altijd een partij irritant, je moest om heel die paal lopen om te zien wanneer de bus kwam, je zult net zien dat ik met mijn rug naar de bus toe sta terwijl die aankomt!
En het Weert-Hamontverhaal... zo krijgen we nooit internationale verbindingen van de grond. Ergens moet er geld vrijgemaakt worden. Maar ja, beter is om die diesel door te laten karren, hoe moeilijk kan het zijn...
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 3532
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die boemel Antwerpen-Hamont staat ook 40 minuten te keren in Hamont, daar past echt wel een slagje Weert in, zonder dat het extra stellen kost, maar ja, Belgen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het is redelijk off-topic, maar dat doorrijden van die trein is waarschijnlijk minder makkelijk dan het lijkt.
Materieel zou nog wel toegelaten kunnen worden, naar Roosendaal en Maastricht is nu ook ontheffing voor rijden zonder ATB, maar waar ga je keren? Weert is redelijk vol met 2 sporen voor 4x per uur de intercity en 1 keerspoor voor de sprinter naar Eindhoven.
Volgens mij past het niet zonder maatregelen zoals een extra keerspoor (spoor 2 ook opknippen bv.), of de [serie=Stoptrein|2016|Weert - Eindhoven6400[/serie] doortrekken naar Roermond of zo, zodat het keerspoor vrij komt.
Materieel zou nog wel toegelaten kunnen worden, naar Roosendaal en Maastricht is nu ook ontheffing voor rijden zonder ATB, maar waar ga je keren? Weert is redelijk vol met 2 sporen voor 4x per uur de intercity en 1 keerspoor voor de sprinter naar Eindhoven.
Volgens mij past het niet zonder maatregelen zoals een extra keerspoor (spoor 2 ook opknippen bv.), of de [serie=Stoptrein|2016|Weert - Eindhoven6400[/serie] doortrekken naar Roermond of zo, zodat het keerspoor vrij komt.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kun je bij Haelen niet keren met de trein? Hoeveel tijd zit er eigenlijk in het rijden van Weert naar Hamont?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je hebt in Weert 1 extra wissel nodig om spoor 2 in twee delen te splitsen, zodat je daar de sprinter uit Eindhoven kwijt kan. Daarnaast toestemming dat een trein zonder ATB over het emplacement rijdt, zoals ook in Roosendaal en Maastricht gebeurt. Vervolgens nog wat exploitatiesubsidie en dan moet het volgens mij vrij snel kunnen.
Het is 11,2 kilometer van station Hamont naar station Weert, ondanks dat je maar 70 mag tussen Hamont en Weert moet het toch wel lukken om dat in maximaal een kwartier af te leggen.
Het is 11,2 kilometer van station Hamont naar station Weert, ondanks dat je maar 70 mag tussen Hamont en Weert moet het toch wel lukken om dat in maximaal een kwartier af te leggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Met de bus en uitstappen bij de overweg in Budel is het 1,2 km lopen. Langs het spoor. Minuutje of 20.
Fastoenlijk fietspad of voetpad zou al veel helpen
Fastoenlijk fietspad of voetpad zou al veel helpen
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bij Weert is er toch nog een extra spoor naast de huidige perrons? Is het niet makkelijker om een perron bij te bouwen?Zugführer schreef:Het is redelijk off-topic, maar dat doorrijden van die trein is waarschijnlijk minder makkelijk dan het lijkt.
Materieel zou nog wel toegelaten kunnen worden, naar Roosendaal en Maastricht is nu ook ontheffing voor rijden zonder ATB, maar waar ga je keren? Weert is redelijk vol met 2 sporen voor 4x per uur de intercity en 1 keerspoor voor de sprinter naar Eindhoven.
Volgens mij past het niet zonder maatregelen zoals een extra keerspoor (spoor 2 ook opknippen bv.), of de [serie=Stoptrein|2016|Weert - Eindhoven6400[/serie] doortrekken naar Roermond of zo, zodat het keerspoor vrij komt.
Dan krijg je een opstelling zoals de oude situatie in Enschede.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Een perron naast spoor 1 lijkt me nog het makkelijkst dan, als je aan de zuidzijde iets wil bij bouwen zul je waarschijnlijk ook de tunnel moeten verlengen. Er moet in ieder geval wat op de schop in Weert voor zo'n trein uit België door kan gaan rijden, is de kern van wat ik wilde zeggen ;)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zie ook onderstaande quote van mezelf heel wat pagina's terug:Plutona schreef:Iets anders waar ik nog nieuwsgierig naar ben: Wat voor reisinformatie gaat Arriva aanbieden? Krijgen we weer fatsoenlijke bushaltes terug?
Ik ben benieuwd wanneer er actie wordt ondernomen om alles om te bouwen vanuit de Provincie Limburg. Ze schrijven zelf dat ze het voor het ingaan van de nieuwe concessie klaar willen hebben. Tot nu toe nog niks gezien.EtienneM schreef: Ik kwam laatst ergens op de site van de Provincie Limburg dit document over onder andere DRIS (Dynamische Reis Informatie Systemen) tegen, waarschijnlijk komen de halteborden gewoon weer terug ja.
"Wanneer de nieuwe concessie in december 2016 van start gaat, willen we de belangrijkste busstation en –haltes binnen de Provincie hebben voorzien van DRIS en de daarvoor benodigde reisinformatiestroom zodat reizigers op die locaties vanaf dan beschikken over betrouwbare actuele reisinformatie. "
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die halteborden zien er uit zoals ze hier in Brabant een paar jaar geleden juist weggehaald zijn. Klopt dat geel wel?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is gewoon een standaard bushaltebord. Dat ze in Brabant nou zou nodig alle borden donkerblauw moesten maken... :')
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ze zijn niet alleen in Brabant niet meer geel hoor.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
True, in Utrecht zijn ze wit... zal wel ergens goed voor zijn
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Brabant zijn ze blauw, in Utrecht wit, in Zeeland zijn ze wit, in Zuid-Holland zijn ze deels groen, in Friesland deels blauw...
ik denk niet dat de Limburgse haltes geel worden.
ik denk niet dat de Limburgse haltes geel worden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Deze worden, denk ik, ook blauw en die van Brabant waren al blauw vanaf de Veolia tijdperk.Plutona schreef:In Brabant zijn ze blauw, in Utrecht wit, in Zeeland zijn ze wit, in Zuid-Holland zijn ze deels groen, in Friesland deels blauw...
ik denk niet dat de Limburgse haltes geel worden.
Ik gok het omdat de vlag van Limburg ook blauw, geel en wit is. Die leeuw is rood, maar dat is een lastige kleur voor de leesbaarheid.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom moeten die borden überhaupt een andere kleur krijgen dan geel... De oude borden (tot 2010) waren ook geel in het RVV beschreven, ik zie alleen niet in waarom je een andere kleur zou willen gebruiken...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Omdat dat geel echt spuuglelijk is.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat geel is juist opvallend. Die blauwe borden vallen weg in de overige bebording.
Volgensmij blijft Zuidoost Brabant gewoon de gele kleur hanteren.
Volgensmij blijft Zuidoost Brabant gewoon de gele kleur hanteren.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik kan jullie allemaal uit de dromen helpen, het is in elk geval geen geel!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat vage geel valt juist weg bij gebouwen enzo. Als je dan fel oranje pakt is het beter.huibf schreef:Dat geel is juist opvallend. Die blauwe borden vallen weg in de overige bebording.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Interessant, hoe ben je daaraan gekomen?bartjemestrom schreef:Ik kan jullie allemaal uit de dromen helpen, het is in elk geval geen geel!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik heb nog een dienstregeling bewaard. Wellicht leuk om straks in de Wiki te plaatsen.Plutona schreef:Dit is in een ver verleden ook al eens het geval geweest, maar dan hebben we het over zeker 8 a 10 jaar geleden.regenmaker schreef:De SB3 gaat door west gereden worden. De lijn loopt nu al in Duitsland tot de Nederlandse grens en wordt vanaf Tüddern naar Sittard verlengd.
Deze verbinding is opgegeven op 9-12-2007.
Grappig is dat de dienstregeling zowat hetzelfde is als toen vooral vanaf Geilenkrichen is de vertrektijd gewoon hetzelfde.
behalve de bus om 7.00 komt iets later aan.
Er is alleen nu een extra vroeger rit vanuit Gangelt naar SIttard (die was er toen niet) en er is nu een late rit niet (van 20.08 is er niet)
Vanuit Sittard is alles +48 minuten ivm de oude dienstregeling.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik kreeg het doorgestuurd en later zelf gelezen als medewerker :)Plutona schreef:Interessant, hoe ben je daaraan gekomen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten