Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Venray staat er geen, dat kan ik bevestigen
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
En ook bij het zwembad daar, glaub' ich.MaartenD schreef:...Kaldenkirchen ....
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat zegt ie ook?isadora schreef:En ook bij het zwembad daar, glaub' ich.MaartenD schreef:...Kaldenkirchen ....
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Oh? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Daar stopt 'ie nu inderdaad ook.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bij station Venlo staan er ook.
Hier zijn de laadpalen in Kaldenkirchen te zien:
Foto van de wiki, oohh verschrikkelijk!
Hier zijn de laadpalen in Kaldenkirchen te zien:
Foto van de wiki, oohh verschrikkelijk!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bij Venlo station noemde ik ook al, bovenstaande foto uit Kaldenkirchen is van mij
Wel typisch dat ze in Kaldenkirchen opladers gezet hebben. Blijkbaar is de range van de bussen minstens 70 km (retour lijn 88) dus dan zullen ze in de Vossener geen oplader gezet hebben? Die in Kaldenkirchen wordt in het weekend dus niet gebruikt. Dat viel me vorig jaar toen ik de gratis zondagskaartjes van Arriva gebruikte ook al op: sommige stadsbuslijnen werden op het station geknipt om te laden.
Wel typisch dat ze in Kaldenkirchen opladers gezet hebben. Blijkbaar is de range van de bussen minstens 70 km (retour lijn 88) dus dan zullen ze in de Vossener geen oplader gezet hebben? Die in Kaldenkirchen wordt in het weekend dus niet gebruikt. Dat viel me vorig jaar toen ik de gratis zondagskaartjes van Arriva gebruikte ook al op: sommige stadsbuslijnen werden op het station geknipt om te laden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de rituitval van Arriva? Sinds de nieuwe DRIS systemen online zijn gekomen worden deze ritten prachtig ingelijst en staan deze uren later nog steeds erop met bv. "Verwacht 08:07". Dit terwijl het op dat moment al 1 uur in de middag is. Ik heb hierdoor de indruk dat het hoger ligt dan bij Veolia, maar is dat ergens terug te vinden?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva meld in ieder geval in Brabant rituitval altijd in de reisinfo waardoor in de diverse apps en op de DRIS schermen te zien is dat de betreffende rit niet rijdt. Maar het lijkt mij dat dit gewoon landelijk bij Arriva gebeurd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vandaag ging iets erg mis, op Busstation Vaals werd buslijn "EK4" getoond, dit is een stadsbus in Erkelenz, rond 40 km verder.huibf schreef:Dat komt omdat ASEAG ook de dsra in het goede format aanleverd. Dat doen ze al enkele jaren.ICE11 schreef:Eergisteren zag ik in Vaals voor het eerst de elektronische vertrekstaten (of wat is de juiste aanduiding hiervoor?) in werking. Opvallend was, dat er ook de ASEAG-lijnen 25 en 33 op staan...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dank voor de tip. Wij converteren de AVV DINO data naar KV1 en leveren dat aan NDOV-CROW. Ik ben benieuwd of dit mis is gegaan in de koppeling van haltes, of dat een haltenummer van ASEAG opeens een haltenummer heeft gekregen die voorheen in Nederland lag.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kan je een foto maken? Ik krijg deze melding terug:ICE11 schreef:Vandaag ging iets erg mis, op Busstation Vaals werd buslijn "EK4" getoond, dit is een stadsbus in Erkelenz, rond 40 km verder.huibf schreef:Dat komt omdat ASEAG ook de dsra in het goede format aanleverd. Dat doen ze al enkele jaren.ICE11 schreef:Eergisteren zag ik in Vaals voor het eerst de elektronische vertrekstaten (of wat is de juiste aanduiding hiervoor?) in werking. Opvallend was, dat er ook de ASEAG-lijnen 25 en 33 op staan...
Bedankt voor de melding. Het gaat om lijn 246 (EK4). In de ritten op de NDOV-server komt geen enkele nederlandse TimingPointCode voor.
Hoe deze lijn dan wel getoond kan worden is mij een raadsel.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Deze week heb ik geen dienst meer naar Vaals, als ik de volgende keer daar ben en het zie, zal ik een foto maken!
Maar het was duidelijk "EK4" met bestemming "Sporthalle".
Maar het was duidelijk "EK4" met bestemming "Sporthalle".
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik morgen nog wel in Vaals. Welke is het? Die op het busstation zelf? Er staan er namelijk meerdere.
Francois
Francois
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vanaf volgende week wordt de omroep in de bussen en treinen van Arriva in Limburg met een Limburgse stem verzorgd door Kirsten Paulus. Dan zullen dus ook die verschrikkelijke uitspraakfouten van de computerstem weg zijn. *O*
http://www.nu.nl/opmerkelijk/4511289/ar ... hte-g.html
https://www.kirstenpaulus.nl/arriva
http://www.nu.nl/opmerkelijk/4511289/ar ... hte-g.html
https://www.kirstenpaulus.nl/arriva
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Klinkt duidelijk, in ieder geval is alles beter dan wat je nu hoort
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vind het wel een grappig idee. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik zat van de week 's middags achter een lijn 670. Deze werd gereden met een touringcar van Litax reizen, met een "Limburg striping" en stickers van Arriva op de bus.
En ook 100% zeker een elektrische bus gezien in Panningen. 's Morgens voor aanvang dienst dus ik weet niet welke lijn het was.
En ook 100% zeker een elektrische bus gezien in Panningen. 's Morgens voor aanvang dienst dus ik weet niet welke lijn het was.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Weet je ook of er vaste ov-chipkaart lezers in zaten net als bij de bussen van Kupers?MaartenD schreef:Ik zat van de week 's middags achter een lijn 670. Deze werd gereden met een touringcar van Litax reizen, met een "Limburg striping" en stickers van Arriva op de bus.
En ook 100% zeker een elektrische bus gezien in Panningen. 's Morgens voor aanvang dienst dus ik weet niet welke lijn het was.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ook daar zit vaste apparatuur in ja
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik heb van de online klantenservice vernomen dan Arriva vanaf maart de GTW's gaat opknappen en voorzien van de Arriva Limburgstijl. Ben eens benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Heeft Arriva alle GTW's overgenomen van Veolia ?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kortweg, Ja. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva was verplicht de GTW's van Veolia over te nemen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten