Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Ik had het artikel gelezen. Zou Connexxion misschien bij een nieuwe aanbesteding zelf willen inschrijven i.p.v. Veolia? Misschien dat zij een beter bod kunnen doen en zij hebben natuurlijk niks te maken met de fraude. Tenminste daar gaan we vanuit maar tegenwoordig weet je het nooit.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door BR628 »

Lijkt er inderdaad op dat CXX gewoon wil profiteren van de puinzooi die Abellio/Qbuzz er van gemaakt heeft. :roll:
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Connexxion heeft zich expres niet ingeschreven zodat Veolia kon inschrijven en een bod kon doen. Maar ik denk dat de directie van Connexxion even goed heeft nagedacht en zich schaamt met wat voor bod Veolia is gekomen dat ze zelf overwegen in te schrijven. Het gaat tenslotte toch om een opdracht van 2 miljard euro die Connexxion goed kan gebruiken.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Yanaike »

Als we dan toch zo gaan beginnen, kan het natuurlijk ook altijd zijn dat Hermes zich weer inschrijft...
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Hermes is van Connexxion.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Yanaike »

Ja, daarom
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door fogeltje »

De merknaam van Hermes is in Limburg wellicht meer waard dan de merknaam Connexxion. Dus uitsluiten zou ik het niet. Maar in mijn ogen is de enige juiste beslissing het vervoer gunnen aan de derde partij in dit geval. Abellio = fraude, Veolia = niet geldig bod, dan blijft Arriva over. Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door The Greyhound »

fogeltje schreef:De merknaam van Hermes is in Limburg wellicht meer waard dan de merknaam Connexxion. Dus uitsluiten zou ik het niet. Maar in mijn ogen is de enige juiste beslissing het vervoer gunnen aan de derde partij in dit geval. Abellio = fraude, Veolia = niet geldig bod, dan blijft Arriva over. Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Gezien het verschil tussen het Arriva bod en het NS/Abelio kan je eigenlijk alleen maar de conclusie trekken dat het NS bod niet realistisch was en dat daar bakken geld bij had gemoeten. (Waar hebben we dat de laatste weken eerder gehoord).
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Het kan ook betekenen dat het arriva bod veel te voorzichtig was of dat abellio een veel kleinere winstmarge hanteert of minder kosten hebben op bepaalde gebieden.
Ik heb geen onderschrift
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Stel dat Arriva de enige was die had ingeschren. Dan waren ze ook niet blij.
Wat dan....
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door BR628 »

Dan had Arriva gewoon de boel gegund gekregen, want één geldig bod kan de provincie namelijk niet negeren. Er was dan ook geen vergelijkingsmateriaal, dus van 'niet blij' kan je dan ook niet spreken m.i.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door reisthijs »

fogeltje schreef:Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Het is toch vooral de provincie zelf die zo graag wil aanbesteden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Globetrotter »

Bee schreef:Welke beslissing er genomen wordt, Veolia heeft haar doel bereikt: het rekken van de concessie zoals eerder geschreven in de Volkskrant.

Abellio wint: Veolia en Arriva spannen een rechtszaak aan en Veolia blijft langer rijden.
Arriva wint: Veolia spant een rechtszaak aan en Veolia blijft langer rijden.
Overnieuw: Niemand wint en Veolia blijft langer rijden.
Dat zijn inderdaad de drie opties. Ik las vandaag in een artikel van ovpro dat er aanstaande dinsdag voor een van deze drie opties wordt gekozen, maar dat de keuze pas later openbaar wordt gemaakt.
Hieronder is dat artikel te lezen:
http://www.ovpro.nl/management/2015/05/ ... concessie/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Globetrotter »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Stel dat Arriva de enige was die had ingeschren. Dan waren ze ook niet blij.
Wat dan....
BR628 schreef:Dan had Arriva gewoon de boel gegund gekregen, want één geldig bod kan de provincie namelijk niet negeren. Er was dan ook geen vergelijkingsmateriaal, dus van 'niet blij' kan je dan ook niet spreken m.i.
En dan was deze commotie niet ontstaan.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door starx »

Mr-W schreef:Voor de OV-concessie in Limburg is de enige denkbare oplossing dat er een heraanbesteding komt. Dat zegt Transdev-bestuurder Bart Schmeink. “Ik denk dat er niet anders kan gebeuren dan heraanbesteding. Ik zou dit de meest logische uitkomst vinden.” Schmeink zal vanaf 1 juni zowel aan de leiding van Connexxion als Veolia staan. Vrijdag werd bekend dat de twee bedrijven vanaf die datum onder één directievoering vallen. De merknaam Veolia zal op termijn verdwijnen uit het openbaar vervoer.
Gedeputeerde Staten nemen dinsdag een principebesluit over de Limburgse OV-concessie. Dit wordt eerst richting de betrokken overheden gecommuniceerd. Zij kunnen er dan nog hun mening over geven. Naar verwachting zal er halverwege juni een definitief besluit worden gemaakt dat dan ook publiek wordt gemaakt. “De situatie is uitermate complex voor de provincie Limburg. Ik heb er veel respect voor hoe ze dit aanpakken”, zegt de topman.
Kort samengevat: wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

Het is meer zoiets als: Wij van WC-eend willen niet dat voor Glorix wordt gekozen nu blijkt dat Ajax niet werkt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Bart Schmeink verwacht heraanbesteding Limburg

Bericht door The Greyhound »

Mr-W schreef:Voor de OV-concessie in Limburg is de enige denkbare oplossing dat er een heraanbesteding komt. Dat zegt Transdev-bestuurder Bart Schmeink. “Ik denk dat er niet anders kan gebeuren dan heraanbesteding. Ik zou dit de meest logische uitkomst vinden.” Schmeink zal vanaf 1 juni zowel aan de leiding van Connexxion als Veolia staan. Vrijdag werd bekend dat de twee bedrijven vanaf die datum onder één directievoering vallen. De merknaam Veolia zal op termijn verdwijnen uit het openbaar vervoer.
Gedeputeerde Staten nemen dinsdag een principebesluit over de Limburgse OV-concessie. Dit wordt eerst richting de betrokken overheden gecommuniceerd. Zij kunnen er dan nog hun mening over geven. Naar verwachting zal er halverwege juni een definitief besluit worden gemaakt dat dan ook publiek wordt gemaakt. “De situatie is uitermate complex voor de provincie Limburg. Ik heb er veel respect voor hoe ze dit aanpakken”, zegt de topman.
OVpro.nl
Nu Transdev (via het merk Veolia) verloren heeft doordat ze teveel vroegen kan het bij een tweede aanbesteding opeens wel goedkoper, waardoor ze wel gaan winnen? Met andere woorden, bij de eerste aanbesteding hebben ze teveel gevraagd. Klinkt niet heel erg betrouwbaar.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

bij een mislukte aanbesteding moeten de eisen toch worden aangepast?
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Berk-24 »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Bij IJsselmond is de aanbesteding al een paar keer overnieuw gedaan omdat de concessieverlener niet tevreden was met wat er geboden is.

Verder ben ik wel benieuwd wat Arriva geboden heeft.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Statler Rail »

Berk-24 schreef:Bij IJsselmond is de aanbesteding al een paar keer overnieuw gedaan omdat de concessieverlener niet tevreden was met wat er geboden is.
Nou nee, zo zat het niet. De eerste keer ging het mis omdat de risico's en de kosten van het vertrammen van Zwolle-Kampen veel hoger waren dan de provincie had becijferd. Derhalve konden de vervoerders geen bod doen binnen het budget en voorwaarden van de provincies en mislukte de aanbesteding.

De tweede keer werd de Regiotram Zwolle-Kampen apart aanbesteed. Die mislukte, om dezelfde redenen. Daarnaast maakten de provincies er bij de busconcessie ook een zooitje van doordat ze het aantal DRU verkeerd hadden berekend. De minimumeisen waren veel meer DRU's dan de provincie had opgegeven en waarop het budget berekend was. Dat bleven ze echter glashard ontkennen, ondanks -eerst- subtiele hints en later gewoon expliciete waarschuwingen dat de cijfers niet klopten. Het adviesbureau dat voor de onjuiste cijfers verantwoordelijk was bleef echter volhouden dat alles in orde was. Gevolg was dat er wederom geen bod kon worden uitgebracht binnen het budget. Daar ging de provincie vervolgens in de media de vervoerders de schuld van geven, terwijl het werkelijke verhaal was dat de cijfers die de provincie gebruikte onjuist waren. Ik kan me daar nog steeds boos om maken. :evil:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Ik las net op RailTV dat Limburg aan Arriva gegund is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Nog niet officieel
Zojuist op l1. Vanavond ook op l1 nieuws.
http://www.l1.nl/nieuws/288218-vanavond ... -verzorgen
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door fogeltje »

Dat zou de enig juiste beslissing zijn.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Dus morgen in het nieuws.
- Arriva wint de concessie Limburg.
- Veolia gaat in beroep.

uitslag over pak m beet een half jaar. Nog spannender dan wie die gozer in GTST heeft vermoord.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Vervolg is Veolia heeft geen poot om de staan, Arriva krijgt de concessie Limburg gewoon. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten