Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Ronald »

Ok, duidelijk. Ik ben alleen benieuwd hoeveel stakingen bij de NMBS er aan vooraf zullen gaan...
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

Erno-BE schreef:RE/sneltrein: Maastricht Randwijck-Maastricht-Sittard-Roermond-Venlo-Nijmegen (nu nog gesplitst)
Ik kan me niet voorstellen dat ze Maastricht-Sittard-Roermond mogen gaan rijden zonder extra stops van de NS. Die zitten vast niet op concurrentie te wachten op het HRN.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Arriva mag tussen Roermond en Maastricht met hun treinen geen stations overslaan. NS moet dat juist vanaf december.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Ronald schreef:Ja, Limburg ligt dan ook echt in Duitsland natuurlijk dus noemen we het RegioBahn :?
Ja dat is een beetje een dingetje van Erno-BE. Volgens mij is hij daar in het verleden al een keer op aangesproken, maar heb nu even geen zin om te ranten/rellen/stoken/anderszins moeilijk te gaan lopen doen. Dus ik laat het er maar bij.
🍉
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

True, maar zoals ze het nu noemen met S1 t/m S5 is in principe ook overgenomen van het Duitse spoornet.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

ach, op de Valleilijn moet je ook lijn 370 intikken om de trein te krijgen. Een nummer aan een trein koppelen zijn ze niet de eerste in.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb wel wat gekke dingen gezien en me daarbij geconcentreerd op Zuid-Limburg
- Er rijden 2 stadslijnen van Maastricht naar Valkenburg, waarvan 1 via Bemelen?
- Lijn 21 rijdt nu ook door naar Aken, via de route van lijn 43 en 50.
- Lijn 24 stopt op een wel erg willekeurige plek, bij het Sophianum College aan de N281.
- Lijn 61 (bij Arriva 59) niet meer via Mechelen naar Gulpen, maar naar Mamelis?
- De bus naar het Drielandenpunt lijkt te vervallen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

CamilleKreemers schreef:Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.
Ik denk dat Arriva een halfuursdienst wil aanbieden tussen Maastricht en Eijsden en tussen Maastricht en Landgraaf/Eygelsoven en er in Eijsden, respectievelijk Eijgelsoven Markt niet gekeerd kan worden. Vandaar die dienst Visé-Herzogenrath.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CX1000 »

Zou Arriva in de communicatie naar de reizigers ook de lijnnummers van de treinen gaan gebruiken?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

Lijn 44 krijgt op het deelstuk in NL met uitzondering van het stujke tussen de haltes Bautscherweg en Stadion een geheel nieuwe route... :o
En dat lijn 21 vanaf Vaals wordt doorgetrokken naar Aachen Campus Melaten dat geloof ik niet. Zoiets had Veolia al jaren terug al probeerd, toen wilden ze met een van hun lijnen in Aachen bij de Uniklinik gaan, maar de ASEAG wilde dit niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

huibf schreef:
Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.
Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.

Ook vraag ik me af wat het nut van lijn 84 is, aangezien die exact hetzelfde rijdt als de Brabantse lijn 92 en daar dus eigenlijk een ingekorte versie van is. Of rijdt lijn 84 alleen wanneer lijn 92 niet rijdt ('s avonds en in het weekend).

Verder zijn er nogal wat lijnen die ogenschijnlijk van niks naar nergens rijden, maar onderweg wel aansluiting geven op lijnen naar een grotere plaats.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Plutona schreef:Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.
Of omdat lijn 92 in de avond niet rijdt, kan je dan lijn 84 pakken op dat traject
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Meltrain schreef:
huibf schreef:
Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.
Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.
Sowieso zijn de OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen (zowel bus als trein) ondermaats. Alleen Maastricht heeft redelijke verbindingen. Maar aangezien niemand wil investeren in OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn er komende jaren geen verbeteringen te verwachten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Plutona schreef:Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.
Ik kan me in de toekomst wel indenken dat lijn 92 tussen Gennep en Venray door Limburg wordt gereden. Gennep en Venray hebben beiden een stalling van Limburg.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

Suus schreef:Arriva mag tussen Roermond en Maastricht met hun treinen geen stations overslaan. NS moet dat juist vanaf december.
Precies, daarom vind ik het ook zo vreemd dat er in de media al een aantal keer een bericht is opgedoken over een rechtstreekse sneltrein Maastricht-Nijmegen, want zo snel gaat die niet worden (althans niet tussen Maastricht en Roermond).
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Erno-BE schreef:
Meltrain schreef:
huibf schreef:
Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.
Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.
Sowieso zijn de OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen (zowel bus als trein) ondermaats. Alleen Maastricht heeft redelijke verbindingen. Maar aangezien niemand wil investeren in OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn er komende jaren geen verbeteringen te verwachten.
De enige Nederlandse buslijn naar Vlaanderen (lijn 34) wordt geschrapt, dus het gaat alleen maar achteruit.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom is het zo moeilijk om grensoverschrijdend vervoer te bieden?
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zonnig »

Net in Heerenveen-West de Limburgse 9010 op de weg.
Het donder blauw is wel behoorlijk donker.
Maar een leeuw in het pompeblêd gebied valt meteen op.
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

CamilleKreemers schreef:Waarom is het zo moeilijk om grensoverschrijdend vervoer te bieden?
Geen subsidie vanuit de provincie (vinden namelijk dat bedienen van kernen die in de provincie liggen belangrijker dan verbindingen naar Duitsland en België aanbieden; is wat van te zeggen), maar voor grensoverschrijdende verbindingen kan de vervoersmaatschappij toch ook subsidie uit Brussel peuteren?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Volgens mij rijdt lijn 92 ook niet in de avond en weekend dus vervangt lijn 84 lijn 92 in de avonden en weekenden. Dat geintje hebben ze ook uitgehaald met lijn 90 van ZHN. Die reed op sommige stukken 2x per uur en daar is 1x per uur naar lijn 92 gegaan. Alleen rijdt lijn 92 altijd 1x per uur.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Zonnig schreef:Net in Heerenveen-West de Limburgse 9010 op de weg.
Het donder blauw is wel behoorlijk donker.
Maar een leeuw in het pompeblêd gebied valt meteen op.
When you try to hide but fail too hard.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Die lijn 65 Susteren - Maaseik is ook een beetje vreemd.
Doet me denken aan Hermes-lijn 26 Deurne - Meijel, die ook ''in z'n eentje'' rondrijdt in die streek.
Deze lijn zal wel uitbesteed worden, lijkt me, als hij al met groot materieel bereden wordt.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door paolie »

Erno-BE schreef:
CamilleKreemers schreef:Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.
Ik denk dat Arriva een halfuursdienst wil aanbieden tussen Maastricht en Eijsden en tussen Maastricht en Landgraaf/Eygelsoven en er in Eijsden, respectievelijk Eijgelsoven Markt niet gekeerd kan worden. Vandaar die dienst Visé-Herzogenrath.
In Eijsden ligt een keerwissel, dat is het probleem in principe niet. Wellicht dat de NMBS de intercity Brussel-Luik een keer per uur door laat rijden naar Visé (deden ze in het verleden vaker) en dat de drielandentrein hier idealiter in Visé op aan gaat sluiten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten