ICE11 schreef:De enige snelle oplossing die ik zie is om de weg van lijn 24 tussen Heerlerbaan Kerk en Parkstad Stadion te veranderen. Voor wie van Rukker of Bautscherweg naar Stadion, Ziekenhuis of de binnenstad blijft lijn 44 daar gewoon rijden.
(Ja, ik weet, vele Nederlanders hebben een probleem ermee, dat ze op onze bussen van lijn 44 contant moeten betalen omdat wij geen chipkaart-apparatuur hebben en wachten extra tot een Arriva-bus komt, maar dat is in mijn ogen een luxe-probleem....)
Dat is toch echt meer dan een luxeprobleem, dat hele systeem is voor de doorsnee reiziger gewoon veel te wazig. Vrijwel iedereen die ik ken vermijdt lijn 44 vanwege deze reden.
Voorbeeld: Laatst moest ik een keer op de halte Stadsschouwburg overstappen op (de Duitste) lijn 44. Ik was echter niet in het bezit van contant geld, en de ov-chipkaart wordt nou eenmaal niet geaccepteerd. Dus ik, tijdens de al krappe overstaptijd, snel 50 euro gepind aan de overkant (kleiner was niet mogelijk). Vervolgens stap ik in de bus, begint de chauffeur een beetje te schelden dat ik niet kleiner heb, sta je dan als reiziger...
Voorbeeld 2: Langs de as Zuyd Hogeschool - Welten - Zuyderland MC stoppen, in de huidige dienstregeling, in de avonduren en op zondag alleen de lijnen 40 en 44 1x per uur. Omdat veel mensen vanwege ongemak de 44 mijden is er dus nog slechts één reismogelijkheid in het uur, bizar weinig voor dit stuk.
Plutona schreef:Waarom niet lijn 21 of lijn 40?
De reistijd Heerlen - Vaals is al vrij lang, het lijkt me niet wenselijk om deze bus te laten omrijden. Al gebeurde dit wel regelmatig in de Hermes en vroege Veolia jaren. 40 lijkt me wel een optie, ben alleen benieuwd of er dan genoeg capaciteit geboden wordt aangezien deze bus al vrij druk is. Met lijn 24 heb je dit probleem niet.