Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Tjjwester
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 18:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Tjjwester »

Klopt maar hij staat klaar voor de sinterklaas intocht bij gebrek aan water in heerlen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

Bedankt voor de zinnige uitleggen!
Tjjwester schreef:Gezien hij in aken woont is het een domme vraag.
:N Nee, is het niet, omdat ik dit woord vandaag voor de eerste keer hoor!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Stefan »

Wel lekker makkelijk om zo te redeneren ja. Omdat je in de buurt woont, moet je het maar kennen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door paolie »

ICE11 schreef:
Tjjwester schreef:Trouwens de blauwe sjuut staat sinds een paar dagen ook bij de arriva stalling.
Kan iemand mij even helpen a.u.b.... Wat is een "sjuut"? :?:
Schuit
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door julsteren »

Kleine topickick, recent een filmpje gemaakt over het interieur van een Arriva Flirt: https://youtu.be/yjMWbQgfvUU , naast dat viel mij op dat de elektrische GTW's van Arriva naast de nieuwe kleurstelling ook nieuwe bekleding hebben op de stoelen. In tegenstelling tot dat er niks veranderd zou worden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

De elektrische GTW's moeten de hele concessieperiode mee en krijgen dus een veel uitgebreidere behandeling dan de diesel-GTW's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

De nieuwe lijnennetkaarten staan op de site van Arriva, maar om onduidelijke redenen kan ik de kaart van Zuid-Limburg niet openen. :? Hebben daar meer mensen last van?

Verder vind ik dat Arriva het nodeloos ingewikkeld heeft gemaakt met lijn 81 en lijn 82:
Lijn 81 rijdt 2x/uur tussen Well en station Venray en 1x/uur (en alleen op werkdagen overdag) tussen het station en centrum van Venray. Deze laatste ritten zijn daar altijd gekoppeld aan lijn 82, die eveneens 1x/uur op werkdagen overdag rijdt. :?
Dan had het mij simpeler geleken om lijn 81 alleen op het traject Venray Station - Well te laten rijden en lijn 82 te verlengen naar het station van Venray. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door cassie127 »

Hier ook een foutmelding bij de kaart Zuid-Limburg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Kaart werkt hier prima!

Speciaal linkje, misschien dat het dan wel werkt: https://www.dropbox.com/s/18dlasup831nh ... 8.pdf?dl=0
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Station Nijmegen Heyendaal heeft sinds vandaag nieuwe OV-chipkaart apparatuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Dat is dezelfde apperatuur als de RET gebruikt bij de liften en sneltramstations van de Rotterdamse metro. Ze lezen goed en snel uit. :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door isadora »

Die Limburgse concessie strekt tot in Njimegen? Groot gebied dus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JuulStikkelbroek »

Zien er goed uit!

Zag afgelopen zaterdag overigens dat lijn 44 met 2 bussen werd gereden. Ditmaal waren het 2 Citea's van Arriva zelf. Vorig jaar hoorde ik dat de versterkingsritten door TCR werden uitgevoerd.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

isadora schreef:Die Limburgse concessie strekt tot in Njimegen? Groot gebied dus.
Waarom denk je anders dat lijn 83 en de stoptrein Roermond-Nijmegen tot in Nijmegen komen? (A)
JuulStikkelbroek schreef:Zien er goed uit!

Zag afgelopen zaterdag overigens dat lijn 44 met 2 bussen werd gereden. Ditmaal waren het 2 Citea's van Arriva zelf. Vorig jaar hoorde ik dat de versterkingsritten door TCR werden uitgevoerd.
Eerder kon men nog gelede bussen inzetten. Tijdens de Weihnachtsmarkt is het echt nodig.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door isadora »

bartjemestrom schreef:
isadora schreef:Die Limburgse concessie strekt tot in Njimegen? Groot gebied dus.
Waarom denk je anders dat lijn 83 en de stoptrein Roermond-Nijmegen tot in Nijmegen komen? (A)
Geen idee, maar dat was ook helemaal mijn vraag niet. :')
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Arriva gaat bijna al haar kaartlezers op stations vervangen, de nieuwe zijn sneller en geschikt voor bankpasjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

bartjemestrom schreef:Eerder kon men nog gelede bussen inzetten. Tijdens de Weihnachtsmarkt is het echt nodig.
De ASEAG rijdt ook dit jaar weer op zaterdag met gelede bussen op de 44 (op de nieuwe route voor de chauffeur wel een stuk makkelijker dan op de oude!). Echter is de extra capaciteit alleen op het Duitse traject nodig, vanwege het AVV-minigruppenticket.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door GroeneRuiter »

Hai, ik zat zo te kijken op 9292.nl voor de nieuwe lijn 64. Deze bus lijkt qua OV-Chipkaart gewoon een kilometertarief te hanteren ipv het Übergangstarif. Ik heb het Arriva op Twitter gevraagd en zij konden mij niet van een antwoord voorzien. https://9292.nl/reisadvies/station-roer ... 12-23T1038
Weet iemand hier wat meer van?
GroeneRuiter
jorgo
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 feb 2014, 09:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door jorgo »

Op de eerder genoemde lijnennetkaart Zuid-Limburg
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5436
zie je hoe de route van lijn 3 in Maastricht over de Groene Loper (vml. bovengronds tracé N2) eruit gaat zien. Als deze weergave correct is, dan rijdt de bus (richting station) vanaf het Old Hickoryplein over de Professor Quixstraat de Groene Loper op. Ik had verwacht dat hij net als 'vroeger' bij Veolia via de Professor Kernstraat zou rijden en dan bij de kruising Cobbenhagenstraat/Voltastraat de Groene loper op. De (op Google maps reeds ingetekende) nieuwe halte Groene Loper ligt ten zuiden van deze kruising, dus dat zou ook moeten kunnen.
Ik heb evt. recente werkzaamheden ter hoogte van de Quixstraat/N2 niet op het oog, maar het lijkt me niet logisch en een beetje een omweg. Tenzij er aan de Groene Loper ook een halte bij de Quixstraat/Schepen Roosenstraat gelegd zou worden, maar dat is niet aan de orde. Kent iemand de situatie?

De onderdoorgangen van de appartementen bij het Old Hickoryplein zijn 3,80 meter. De onderdoorgang van 3,30 bij de tunnel Severenstraat tussen Nazareth en Geusselt was een jaar geleden bij mijn weten de reden om de route van lijn 3, met zijn hoge elektrische bussen, op het laatste moment via de Viaductweg richting Vrouwenveld te sturen in plaats van door het tunneltje. Ga er van uit dat de 50 centimeter verschil afdoende is.

De lijnennetkaart Zuid-Limburg geeft ook de afschuwelijke nieuwe route van lijn 6 van het station richting Amby weer, en dan is de lus langs de halte Burg. Van Oppenstraat nog weggefoeteld. De gestileerde stadskaart van Maastricht jokt hier een beetje erg veel :wink: https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5411

Op de lijnennetkaart Zuid-Limburg kent een stop toe van lijn 2 aan Centre Céramique. Dat kan natuurlijk niet.
Seat Ibiza
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Seat Ibiza »

jorgo schreef:Op de eerder genoemde lijnennetkaart Zuid-Limburg
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5436
zie je hoe de route van lijn 3 in Maastricht over de Groene Loper (vml. bovengronds tracé N2) eruit gaat zien. Als deze weergave correct is, dan rijdt de bus (richting station) vanaf het Old Hickoryplein over de Professor Quixstraat de Groene Loper op. Ik had verwacht dat hij net als 'vroeger' bij Veolia via de Professor Kernstraat zou rijden en dan bij de kruising Cobbenhagenstraat/Voltastraat de Groene loper op. De (op Google maps reeds ingetekende) nieuwe halte Groene Loper ligt ten zuiden van deze kruising, dus dat zou ook moeten kunnen.
Ik heb evt. recente werkzaamheden ter hoogte van de Quixstraat/N2 niet op het oog, maar het lijkt me niet logisch en een beetje een omweg. Tenzij er aan de Groene Loper ook een halte bij de Quixstraat/Schepen Roosenstraat gelegd zou worden, maar dat is niet aan de orde. Kent iemand de situatie?
Voor zo ver ik begrepen heb, gaat de bus weer in beide richtingen door de Professor Kernstraat rijden. De route zoals ingetekend lijkt mij een fout.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

GroeneRuiter schreef:Hai, ik zat zo te kijken op 9292.nl voor de nieuwe lijn 64. Deze bus lijkt qua OV-Chipkaart gewoon een kilometertarief te hanteren ipv het Übergangstarif. Ik heb het Arriva op Twitter gevraagd en zij konden mij niet van een antwoord voorzien. https://9292.nl/reisadvies/station-roer ... 12-23T1038
Weet iemand hier wat meer van?
GroeneRuiter
De advies op 9292 voor grensoverschrijdende ritten tussen NL en het gebied van de AVV is vaak misleidend. En de situatie tussen Heinsberg en Roermond is nog een stukje ingewikkelder dan bij voorbeeld op lijn 44. Grensoverschrijdend tussen de NL-zones 6800/6817/6827 (Roermond, Roerdalen) en de AVV-zones 50/51 (Heinsberg) is de Übergangstarif geldig. Reis je vanuit NL via Heinsberg naar andere AVV-zones, betaal je het NL-tarief voor de reis in NL en vanaf de grens de gewone AVV-tarif van Heinsberg naar je bestemming:

https://avv.de/de/tickets/tickets-fuer- ... ermond.pdf
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

In Zuid-Westduitsland is een driedelige Flirt in basis-Limburg-kleuren (toekomstige Arriva 551) onderweg op proefritten:

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8395034

(Fotos 15, 16, 17)
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door GroeneRuiter »

Hai,

Ik had eigenlijk nog een vraagje. :D Mocht ik bij de DB Automaat een AVV Kaartje dat vanaf de grens geldig is koop en vervolgens met een ASEAG-bus op lijn 44 naar Aachen wil. Kan ik dan met mijn persoonlijke OV voor OV-chipkaartprijs naar de grens (Crombacherstraat) reizen?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door cassie127 »

Als het om NRW tarief gaat vanaf 1 januari is dat geldig op de RE 18 en ik dacht ook op lijn 44 op het Nederlandse deel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Het gaat hier om het AVV tarief. OV-Chip is over de hele lijn geldig.

https://www.arriva.nl/limburg/abonnemen ... reizen.htm
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten