Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Meltrain »

Ik lees dat de RE18 niet rijdt tussen Heerlen en Maastricht (Randwyck) en dat er snelbussen rijden tussen Heerlen, Valkenburg en Maastricht.
Maar zouden er nu echt veel reizigers met die bus gaan, aangezien de RS18 wel gewoon rijdt?
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 28 dec 2023, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Tom024 »

Concessie-eis?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

In de Arriva Vlinder in Limburg is blijkbaar tegenwoordig een kilometerprijs (volgens de snelste rechtstreekse route?) geldig in plaats van een vaste prijs van €1,75 per rit. Weet iemand wanneer dat is gewijzigd?
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door sven_engelen »

^^ Sinds de nieuwe dienstregeling van 10 december. Die kilometerprijs was al langer een voornemen en is nu eindelijk in de uitvoering gebracht. Die kilometerprijs wordt berekent via de snelste route van beginhalte naar eindhalte wat betekent dat als je nog andere haltes aandoet met de vlinder waardoor je route langer wordt, je niet extra betaalt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Tom024 »

Is overigens bij alle Vlinders van toepassing.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Interessant, voor Gelderland staat er nog een vast bedrag van €2,60 op de website.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Heeft iemand enig idee wat de geldigheidsgebieden zijn voor de drie verschillende reisbundels van Glimble? Zuid-Limburg is makkelijk: alles wat onder Sittard ligt, inclusief Sittard-Maaseik lijkt me. Maar wat is in vredesnaam de afbakening tussen Noord- en Midden-Limburg? Dat vraag ik vooral omdat bij beide gebieden expliciet de 370, 371, 372 en 377 genoemd worden als geldig. (Zie "waar kun je reizen?" rechts in beeld. Daar stonden ook ooit kaartjes, zo te zien, maar die doen het niet.)
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door huibf »

Het onderstaand kaartje is niet van de vervoerder maar van de Nederlandse Wikipedia:
Dan heb je wel een idee hoe de grens ligt.


Noord Limburg
Afbeelding

Midden Limburg
Afbeelding
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

Vanaf 31 maart zijn er kleine wijzigingen volgens mij. In ieder geval heb ik kunnen vinden dat lijn 791 weer naar het station van Eijsden gaat rijden, alsmede via het gemeentehuis in Margraten.

In Roermond vind ik dat er een rare wijziging aankomt; lijn 1 wordt opgeheven en de route wordt geïntegreerd in lijnen 62 & 63. Hoogvonderen wordt bediend door een nieuwe lijn 101.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Heeft met de renovatie van de Oranjelaan te maken en dit was de meest tijdsneutrale oplossing.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Daniel »

Arriva stuurt Kroatische chauffeurs naar huis omdat ze Engelse taal onvoldoende machtig zijn

Maastricht - Regionaal vervoerder Arriva heeft enkele Kroatische chauffeurs naar huis moeten sturen nadat bleek dat ze de Engelse taal onvoldoende machtig zijn om aan het werk te gaan op de Limburgse lijnbussen.

Een andere buschauffeur uit het Balkanland hoeft voorlopig ook niet te komen omdat hij zijn bijscholing voor buschauffeurs niet helemaal op orde had. Dat bevestigen enkele betrouwbare bronnen aan De Limburger.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Plutona schreef: di 19 mar 2024, 23:12 Vanaf 31 maart zijn er kleine wijzigingen volgens mij. In ieder geval heb ik kunnen vinden dat lijn 791 weer naar het station van Eijsden gaat rijden, alsmede via het gemeentehuis in Margraten.

In Roermond vind ik dat er een rare wijziging aankomt; lijn 1 wordt opgeheven en de route wordt geïntegreerd in lijnen 62 & 63. Hoogvonderen wordt bediend door een nieuwe lijn 101.
En zowaar met een soort van knoop op station Eijsden, nu de trein doordeweeks een half uur is verschoven. Lijn 791 stopt er van .27 tot .29, de trein Maastricht -> Luik om .28 en de trein Luik -> Maastricht om .31; helaas is er dus net niet genoeg tijd om die laatste ook af te wachten maar aansluiting van/naar Maastricht lijkt te passen. En voor België kun je nog met De Lijn Flex uit de voeten.

Dank voor de opmerkzaamheid, ik zal de wijzigingen op de wiki doorvoeren. Als iemand weet of er nog meer verandert, hoor ik het graag. :)
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door WSM »

Ook fijn dat Arriva dit zo actief communiceert.

Het gaat immers pas over 11 dagen in -0-.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

Ik heb het op hun website proberen op te zoeken. Ik zie alleen een link voor de aanpassingen in de dienstregeling vanaf 10 december en hun chatbot weet helemaal niks.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Plutona schreef: di 19 mar 2024, 23:12 In Roermond vind ik dat er een rare wijziging aankomt; lijn 1 wordt opgeheven en de route wordt geïntegreerd in lijnen 62 & 63. Hoogvonderen wordt bediend door een nieuwe lijn 101.
Meer info bij Arriva. Ik kon dit alleen vinden door te googlen, met geen mogelijkheid via een andere pagina van de website. :')
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door WSM »

Dank voor het delen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ovzuidnederland
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 feb 2024, 21:32

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Ovzuidnederland »

Iemand enig idee hoelang het nog duurt voordat lijn 36 de halte Kneijkuilerweg in Jabeek krijgt? Er staat nog steeds geen schop in de grond terwijl de halte afgelopen december al bediend moest worden. Of zijn de plannen intussen geschrapt en ziet Arriva dat het onmogelijk is om op die plek een halte te leggen. Want het is meer dan een alleen een haltepaal plaatsen daar. Heel het fietspad zou verplaatst moeten worden.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Het is een weg/project van de provincie.
Seat Ibiza
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Seat Ibiza »

De Kneijkuilerweg is geen provinciale weg meer. Enige jaren geleden alweer is beheer overgedragen aan gemeente. Maar aanleg haltes kan natuurlijk wel (mede) gefinancierd worden door provincie, gezien de busconcessie ook taak van provincie is.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Wat ik vooral niet begrijp, is waarom Arriva zo nodig al de dienstregeling (en daarmee de informatievoorziening) moest aanpassen naar een halte die nog niet bestaat, en in de praktijk rijdt via haltes die in de informatie niet meer bestaan. :X
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Philip »

Voor wie wil weten hoe Arriva met zijn buschauffeurs omgaat:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... ord=&idx=1
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Durashift »

^^ N=1 natuurlijk. Al denk ik dat bij andere vervoerders dergelijk gevallen ook wel bekend zullen zijn.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat, kennelijk, als Arriva niet wil betalen, het ontbindingsverzoek dan intrekt. Dan is er weer de situatie van een bestaande arbeidsovereenkomst..welke niet opgezegd kan worden door het lidmaatschap van de OR. (Okay, verweerder -chauffeir- had al wel ingestemd met ontbindingvoor de rechter..maar toch) én de beste man heeft al een WIA uitkering toegekend gekregen. Dat dit naast een bestaande arbeidsovereenkomst kan bestaan wist ik niet.
JuulStikkelbroek
Berichten: 71
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door JuulStikkelbroek »

Op het emplacement van Maastricht staat al een nieuwe monocourante driedelige flirt, besteld tbv de Maaslijn.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Bemined »

Was Arriva niet van plan die stellen tijdelijk in te zetten op hun open-toegang sneltrein Groningen - Zwolle, mits ze die treinpaden verdeeld krijgen van ProRail?
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door quakkerillo »

Deze zijn nog van Stadler; officiële overdracht eigendom moet nog komen. Daarna worden deze ook in Limburg regulier ingezet op de huidige diensten (behalve RE18 naar buitenland). Of (een deel van) de bestelling dan, tot de Maaslijn over jaren af is, in bruikleen elders wordt ingezet, daar weet ik verder (nog) niets van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten