Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Tom »

Inmiddels worden de voorbereidingen getroffen voor de Limburgse OV-concessie 2016-2026. Een goed moment om daar eens een nieuw topic voor te openen.

Op 11 oktober 2013 is er een vergadering van de Statencommissie Ruimte, Infrastructuur en Financiën omtrent de "Nota van uitgangspunten Aanbesteding OV-consessie". In de aanloop naar die vergadering heeft de regio Noord- en Midden-Limburg in april al haar visie en wensen gepresenteerd, zie link(s) onderaan.

Enkele punten die opvielen:
* Wens voor twee pilotbuslijnen Roermond - Mönchengladbach en Boxmeer – Gennep/Bergen - Goch / Weeze (ontsluiting luchthaven)
* Onder voorwaarden wordt het zogenaamde "kernenbeleid" door de regio losgelaten: niet iedere kern van minimaal 400 inwoners hoeft meer met lijngebonden vervoer ontsloten te worden als de kosten en opbrengsten daardoor uit balans zijn.
* Lijnen mogen onder voorwaarden "strakgetrokken" worden, maar dan is de wens wel dat de frequentie omhoog gaat (er worden (spits)frequenties van 4x per uur genoemd). Aan deze verbindende lijnen moeten zogenaamde "tophaltes" worden gerealiseerd voor een goede integratie met het voor- en natransport (auto, fiets en lopen).

In het rapport staan verder de wensen per gemeente genoemd, waaronder de vaak terugkerende "railagenda": dubbelspoor/elektrificatie Maaslijn, spoor Antwerpen - Weert, stations in Baexem, Haelen, Belfeld en Grubbenvorst en de intercity Eindhoven - Venlo - Düsseldorf.

Links:
* OV-visie Noord- en Midden-Limburg [PDF]
* Agenda Statencommissievergadering Ruimte, Infrastructuur en Financiën 11 oktober 2013
Laatst gewijzigd door Chauf21 op zo 29 jun 2014, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Jef400 »

Die pilot tussen Boxmeer - Bergen - Goch - Airport Weeze is zeer interessant te noemen. Misschien kun je de huidige 22 doortrekken vanaf Siebengewald richting Goch en dan via de Ostring en de Nordring naar het station en daar vandaan via Pfalzdorf richting Weeze
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Mr-W »

Het idee van een IC trein (Den Haag) Eindhoven-Venlo-Düsseldorf is wel goed alleen lijkt me het niet wenselijk dat die trein in Horst-Sevenum gaat stoppen zoals de gemeente Horst en de provincie willen. Deurne en Blerick zou ik om dezelfde reden schrappen en eventueel ook Helmond,zodat die trein ook een echte intercity is en niet een IR die overal stopt.
Lees ook iets over afstemming met SAN,provincie Noord Brabant en SRE, Hoop vooral dat lijn 75 weer in ere wordt hersteld dus Deurne-Meijel-Roermond zonder overstappen.
Buslijn Roermond- Mochengladbach ben ik ook niet zo'n fan van, heb zelf liever dat de trein vanaf Dalheim doorrijdt naar Roermond. Maarja ik weet dat die verbinding heel gevoelig ligt dus dan is een bus beter dan helemaal niets.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:Hoop vooral dat lijn 75 weer in ere wordt hersteld dus Deurne-Meijel-Roermond zonder overstappen.
:D Dat mag ik hopen.

Lijn 26:
Zondag van 120 reizigers naar 15 reizigers per dag.
Werkdagen van 600 naar 315 per dag.

aan de 75 kant tussen Roggel en Meijel is ook leeg.... maarja... limburg betaald gewoon....
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Etienne »

Sowiso zou er wel eens fors gesleuteld mogen worden aan die verbindingen in Limburg. Ondanks dat visgraatmodel krijg ik bij veel lijnen toch het gevoel dat ze nauwelijks gebruikt worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Mr-W »

Dat zegt mijn gevoel ook,ik denk dat het vooral komt door het ringlijn principe in Limburg, voor doorgaande ritten moet je vanuit een ringlijn overstappen in een dorpje op een streeklijn.Wat weer reizigers wegjaagt.
Ook het ontbreken van Infoxx achtig systeem in de bus is zeer irritant,je ziet geen aansluiting op andere bussen(vooral belangrijk bij ringlijnen :!: ),
Infotin ontbreekt ook waardoor je niet weet of de bus te laat is of al is geweest.(zonder op je telefoon te kijken).

Ook zijn Veolia chauffeurs over het algemeen niet klantvriendelijk en kennen ze de voorwaarden van vervoersbewijzen niet 100%,en blijven niet beleefd maar gaan zelfs tegen reizigers snauwen (zelf meegemaakt in Helmond en in Roermond). Vind het ook vervelend dat je je moet registeren via mijn veolia om restitutie aan te vragen of om klachten in te dienen.

Ik weet dat veel mensen uit de regio Veolia willen in de plaats van Hermes(vooral de mensen op ED.nl) Ik als OV gebruiker ben blij dat BBA en opvolger Veolia weg zijn uit de SRE,vind Hermes/Arriva veel meer op de reizigers gericht dan Veolia/BBA. Het enige wat ik van Veolia wil is het invoeren van belbussen in de avond en op zondag in Helmond.(maar het idee komt van Hermes met de lijntaxi)
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:Het enige wat ik van Veolia wil is het invoeren van belbussen in de avond en op zondag in Helmond.(maar het idee komt van Hermes met de lijntaxi)
Nou belbussen is ook niet alles... Er werd nogal misbruik van gemaakt. Geregistreerde ritten die nooit zijn gereden en dat soort dingen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: Nou belbussen is ook niet alles... Er werd nogal misbruik van gemaakt. Geregistreerde ritten die nooit zijn gereden en dat soort dingen.
Dat is nu minder snel mogelijk want de meeste bussen hebben nu een GSP erin zitten zodat het hoofdkantoor kan zien of ritten zijn gereden of niet, (al zijn er veel chauffeurs die de laatste rit van bijv Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort niet afmaken en al eerder omkeren omdat de bus toch leeg is).
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:
huibf schreef: Nou belbussen is ook niet alles... Er werd nogal misbruik van gemaakt. Geregistreerde ritten die nooit zijn gereden en dat soort dingen.
Dat is nu minder snel mogelijk want de meeste bussen hebben nu een GSP erin zitten zodat het hoofdkantoor kan zien of ritten zijn gereden of niet, (al zijn er veel chauffeurs die de laatste rit van bijv Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort niet afmaken en al eerder omkeren omdat de bus toch leeg is).
Das een goeie.... ritten voortaan na Mierlohout Hoofdstraat laten doorrijden bij vraag. Ik vindt het een goeie !
We gaan off-topic...

Terug naar Limburg....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Het idee van een IC trein (Den Haag) Eindhoven-Venlo-Düsseldorf is wel goed alleen lijkt me het niet wenselijk dat die trein in Horst-Sevenum gaat stoppen zoals de gemeente Horst en de provincie willen. Deurne en Blerick zou ik om dezelfde reden schrappen en eventueel ook Helmond,zodat die trein ook een echte intercity is en niet een IR die overal stopt.
Lees ook iets over afstemming met SAN,provincie Noord Brabant en SRE, Hoop vooral dat lijn 75 weer in ere wordt hersteld dus Deurne-Meijel-Roermond zonder overstappen.
Buslijn Roermond- Mochengladbach ben ik ook niet zo'n fan van, heb zelf liever dat de trein vanaf Dalheim doorrijdt naar Roermond. Maarja ik weet dat die verbinding heel gevoelig ligt dus dan is een bus beter dan helemaal niets.
Helmond is wat mij betreft een echt IC-station. Die status heeft het met internationale treinen ook bijna altijd gehad (maar niet altijd, er was een tijd dat wij naar Eindhoven moesten). Maar een IC zou in mijn ogen alleen moeten rijden: Eindhoven - Helmond - Venlo. Maar in Deurne zal dan wel een Best-gevoel ontstaan. Mocht een IC Helmond gaan overslaan, dan zouden daar extra stoptreinen voor tegenover moeten staan in mijn ogen. Vergeet niet dat Helmond een echt treindorp is (wat te zien is aan het overweldigende gebruik van de bussen).
Mr-W schreef: Ik weet dat veel mensen uit de regio Veolia willen in de plaats van Hermes(vooral de mensen op ED.nl)
Daarom hekel ik de berichtgeving in het ED ook altijd. Mensen zijn zich niet bewust ervan dat het SRE het meeste gewoon voorschrijft en dat wijzigingen altijd samen met het SRE doorgevoerd worden. Maar Hermes is altijd de gebeten hond. Mensen zien niet dat het bij een andere vervoerder net zo gegaan zou zijn. Zie Laarbeek in 2011 waar Hermes werd uitgekotst ondanks dat de plaatselijk wethouder gewoon had liggen slapen.

Verder goed dat ze die bedieningseis van elke kruising met een kerk en drie huizen loslaten. Het is sympathiek en OV zou toegankelijk moeten zijn voor iedereen, maar niet voor ELKE prijs. Nu hangt Limburg daardoor aan het infuus. Dan zie ik liever dat ze dat geld stoppen door dat ringlijnensystemen in de stille uren eruit te gooien en weer te vervangen door gewone bussen. Afstemming met grenzende vervoersgebieden is altijd gewenst.

Bus Boxmeer - Gennep bestaat al, daar rijdt nog altijd lijn 93. Daar moeten ze niet zomaar een lijn bijgooien zonder af te stemmen met PNB.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Helmond is wat mij betreft een echt IC-station. Die status heeft het met internationale treinen ook bijna altijd gehad (maar niet altijd, er was een tijd dat wij naar Eindhoven moesten). Maar een IC zou in mijn ogen alleen moeten rijden: Eindhoven - Helmond - Venlo. Maar in Deurne zal dan wel een Best-gevoel ontstaan. Mocht een IC Helmond gaan overslaan, dan zouden daar extra stoptreinen voor tegenover moeten staan in mijn ogen. Vergeet niet dat Helmond een echt treindorp is (wat te zien is aan het overweldigende gebruik van de bussen).
Denk dat het best-gevoel wel mee zou vallen de reistijd richting Eindhoven wordt 5 min langer,richting Venlo maakt het niet uit. Bovendien hebben Deurne,Horst-Sevenum en Blerick geen IC-status,de IC stopt er alleen omdat de stoptrein Eindhoven-Venlo is geschrapt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Suus »

Ik zie dat niet zo snel veranderen, vanaf 2015 moet elk station 2x/uur/richting bediend worden en meer dan twee treinen rijden tussen Deurne en Venlo is op geen enkele manier rendabel te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:
Denk dat het best-gevoel wel mee zou vallen de reistijd richting Eindhoven wordt 5 min langer,richting Venlo maakt het niet uit. Bovendien hebben Deurne,Horst-Sevenum en Blerick geen IC-status,de IC stopt er alleen omdat de stoptrein Eindhoven-Venlo is geschrapt.
Nou dat denk ik niet. Er zullen in Deurne veel mensen de trein vaarwel zeggen. Door die 'IC status' heeft Deurne veel extra reizigers gekregen. Vergeet ook niet dat lijn 27 door het eindpunt in Deurne daar ook debet aan is.
De internationale trein nergens laten stoppen tussen Ehv en Venlo zou het beste zijn, want waarom Helmond ?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
Mr-W schreef:
Denk dat het best-gevoel wel mee zou vallen de reistijd richting Eindhoven wordt 5 min langer,richting Venlo maakt het niet uit. Bovendien hebben Deurne,Horst-Sevenum en Blerick geen IC-status,de IC stopt er alleen omdat de stoptrein Eindhoven-Venlo is geschrapt.
Nou dat denk ik niet. Er zullen in Deurne veel mensen de trein vaarwel zeggen. Door die 'IC status' heeft Deurne veel extra reizigers gekregen. Vergeet ook niet dat lijn 27 door het eindpunt in Deurne daar ook debet aan is.
De internationale trein nergens laten stoppen tussen Ehv en Venlo zou het beste zijn, want waarom Helmond ?
Waarom niet? Die trein heeft daar vrijwel altijd gestopt en dat deed niemand pijn, alleen maar positief voor Helmond lijkt me. Nu is het wel zo dat deze trein vroeger de binnenlandse trein verving en toen reed er ook nog een losse stoptrein naar Venlo. Of 2x per uur Eindhoven - Helmond - Venlo en 2x per uur stoptrein Eindhoven - Venlo rendabel gaat zijn, weet ik niet. En natuurlijk Helmond omdat het voor mij makkelijker is :P
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Vinny »

Als je de internationale trein buiten de standaardpaden laat rijden dan is mijn voorstel om die tussen Eindhoven en Venlo nergens te laten stoppen. Reizigers uit Helmond stappen simpelweg in Venlo over op de trein naar Duitsland, dat is voor hen geen achteruitgang (dat moeten ze namelijk nu ook), terwijl reizigers tussen Eindhoven en Venlo profiteren van snellere reistijden en meer verbindingen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door visgraat »

Ik denk dat je dan ook moet kijken hoe dat in de rijtijden past. Als de stop in Helmond daarin past en goede aansluitingen biedt, zou je er kunnen stoppen. Maar het is nog verre van concreet volgens mij.

Overigens vind ik verdubbeling van de Maaslijn niet noodzakelijk. De dienst, inclusief de kwartierfrequentie in de spits tussen Venray en Nijmegen, is nu prima. Het enige nadeel is dat vertraging door kan werken, maar om daar nou dubbelspoor voor aan te leggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Suus »

Er moet wel meer materieel bij vermoed ik: Veolia is tot het naadje gegaan en heeft geen centimeter speelruimte meer over in de spits.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door fogeltje »

visgraat schreef:Ik denk dat je dan ook moet kijken hoe dat in de rijtijden past. Als de stop in Helmond daarin past en goede aansluitingen biedt, zou je er kunnen stoppen. Maar het is nog verre van concreet volgens mij.

Overigens vind ik verdubbeling van de Maaslijn niet noodzakelijk. De dienst, inclusief de kwartierfrequentie in de spits tussen Venray en Nijmegen, is nu prima. Het enige nadeel is dat vertraging door kan werken, maar om daar nou dubbelspoor voor aan te leggen.
De discussie omtrent dubbelspoor is volgens mij net zo oud als de Maaslijn zelf.
"Een touringcar is geen bus"
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door visgraat »

Die ken ik niet. Maar ik zou zeggen: Als je de dienstregeling kan rijden op enkelspoor zonder dat je treinen structureel meerdere minuten op elkaar hoeft te laten wachten, zou ik niet investeren in dubbelspoor. De meerwaarde is dan heel beperkt. Als je meer treinen wilt gaan rijden of IC en stoptrein wordt het een ander verhaal. Er staat wel wat van in de stukken, maar de vraag is of daar integraal dubbelspoor voor nodig is.

Het lijkt me wel een beter plan dan die spoorlijn vanuit Weert. Ik denk dat daar weinig mensen op zitten te wachten. Ik zou liever zien dat de provincie een duidelijk doel zou stellen en keuzes maakt dan zo'n algemeen document naar buiten brengen met ambities die volgens mij al een tijd liggen. Veel tekst is zelfs zo algemeen dat deze ook voor een andere regio zou kunnen gelden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Vinny »

Het dubbelspoor heeft de NS niet willen (laten) aanleggen omdat er destijds nog geen snelweg bestond tussen Nijmegen en Venlo :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door CamilleKreemers »

Als ik somda moet geloven, staat de trein tussen Roermond en Nijmegen ongeveer 8 minuten extra stil/richting.
Tussen Kerkrade en Maastricht rijdt ie gewoon door.

8 minuten *2 * aantal slagen is toch een leuk aantal.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Michael 1988 »

Mr-W schreef: Ook zijn Veolia chauffeurs over het algemeen niet klantvriendelijk en kennen ze de voorwaarden van vervoersbewijzen niet 100%,en blijven niet beleefd maar gaan zelfs tegen reizigers snauwen (zelf meegemaakt in Helmond en in Roermond).
Je noemt wel Veolia, maar ik denk dat hetzelfde gebeurt was bij een ander vervoersbedrijf. De chauffeurs blijven qua gedrag hetzelfde, ongeacht welk uniform ze dragen.
erik1981
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:11

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door erik1981 »

Michael 1988 schreef:
Je noemt wel Veolia, maar ik denk dat hetzelfde gebeurt was bij een ander vervoersbedrijf. De chauffeurs blijven qua gedrag hetzelfde, ongeacht welk uniform ze dragen.
Daar heb je gelijk in, maar het is mij ook al opgevallen; al kan ik louter voor Zuid-Limburg spreken. Zowel dit jaar als vorig jaar daar veel keren met de bus gereisd maar de meeste chauffeurs die ik heb gehad, zeggen amper iets als je keurig met een 'goedemorgen/-middag/-avond' de bus binnen stapt; vaak draaien ze het hoofd ongeïnteresseerd om. En dat was niet bij mij, want bij de meeste in- en uitstappers gebeurde het net zo. Als de beste man/vrouw zijn mond opendeed, was het geblaf omdat dit niet deugde en dat niet goed was. Zelf in Aken een keer behoorlijk afgeblaft door een Veolia-chauffeur omdat mijn Euregiokaartje (uit de NS-automaat) volgens hem niet geldig was. De man ging vreselijk tegen me tekeer, totdat hij zag dat er Euregio opstond en iets minderde. Maar iets als 'sorry' kon er niet vanaf. Wat me ook opvalt, is dat veel chauffeurs daar de radio loeihard aan hebben staan. Ik vind het prima als buschauffeur een radio aan heeft, maar beperk het geluid tot de cabine.

Overigens gebiedt de eerlijkheid mij ook te schrijven dat ik ook enkele positieve ervaringen in Zuid-Limburg had met een paar chauffeurs die uitgebreid de tijd namen om me heel vriendelijk te informeren over reismogelijkheden en de kaartsoorten. Maar helaas waren dat uitzonderingen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door Mr-W »

@Erik1981
Mijn situatie was dit jaar op 7 juli op ringlijn Lijn 182 Ringlijn Roermond Station - Roggel (verschrikkelijk systeem)
Dus Veolia Noord&Midden Limburg. Wou naar het Outletcentre in Roermond, vroeg aan de chauffeur een A naar Beter kaartje, was volgens de chauffeur alleen geldig als je over de Maasbrug gaat dus voorbij het outletcentre(vertelde hij me en schold me ook nog uit in het Limburgs voor iets met gierig).
Heb die maar gekocht en dacht dat het een kleine brug was en dat de volgende halte 100M verder was,bleek echter dat de volgende halte 5 KM verder lag bij het Asielzoekerscentrum Roermond/Beaxem. Bus in de tegenrichting was helaas al weg en besloot om maar te gaan lopen. Ik moest 1 uur lopen naar een Veerpont en was toen pas bij het Outletcentre.
Toen ik thuis kwam wou ik een klacht indienen bij Veolia. Bij Veolia moet je een mijnveolia account hebben om klachten in te dienen,ik weiger een account aan te maken vanwege privacyredenen en ik mijnveolia toch niet gebruik.Heb toen maar besloten om geen klacht in te dienen.

dit zijn de betreffende voorwaarden :
Alternatief vervoer
Rijkswaterstaat biedt alternatief vervoer aan in de vorm van het VanAnaarBeter-kaartje (bus en trein). Hiermee kunt
u voordelig reizen. Het kaartje is geldig op zondag 23 juni, zondag 7 juli, zaterdag 13 juli, zondag 21 juli, zondag 28 juli,
zondag 11 augustus, zondag 18 augustus en zondag 8 september, op het treintraject tussen Eindhoven en Roermond (in
beide richtingen) en op de buslijnen die over de Maasbrug gaan. Voor € 2,50 is het treinkaartje te koop bij de kaartautomaten op de NS-stations onder de knop ‘Acties/Evenementen’. Voor € 2,00 is het buskaartje op de actiedagen te koop
bij de buschauffeurs van buslijnen 73, 74, 75, 76, 77, 82, 175, 176 en 182.

bron http://www.rws.nl/images/Verkeershinder ... 345196.pdf

In de voorwaarde staat dat hij geldig is op buslijnen die rijden over de Maasbrug, echter staat er niet iets van 'je bent verplicht de Maasbrug te passeren' of iets dergelijks. bijv, Lijn 75 Roermond Station - Meijel Busstation rijdt in het weekend niet eens naar Roermond maar het kaartje is wel geldig in die bus.
had de chauffeur zelfs een printje laten zien,maar hij wist het beter.Maak dit soort dingen altijd mee als ik met Veolia/BBA(tot 2008) reis.

Ook de muziek staat altijd enorm hard.
Hoop dat de volgende concessie vanwege dit gedrag van de chauffeurs radio's gaat verbieden.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door WSM »

De klantenservice is ook gewoon per mail bereikbaar: klantenservice@veolia-transport.nl

En als je klachten hebt, ook vooral klagen!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten