Pagina 53 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 18:48
door Ronald
Daniel schreef:omdat Veolia erg laat in de concessie nog allerlei nieuw materieel is gaan kopen.
Was een eis in de huidige concessie.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 18:54
door CamilleKreemers
Kan iemand me misschien uitleggen waarom de verbinding Hamont - Weert - Meijel - Panningen - Venlo als Qliner wordt uitgevoerd?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 18:55
door Daniel
Wat me trouwens in positieve zin opvalt aan deze concessie is dat het voor Arriva de eerste is waar het regiokantoor echt een compleet kantoor wordt. Regiokantoren hebben ze immers wel in meer regio's, maar voor de andere concessies zitten zaken als klantenservice en verkeersleiding nog wel gewoon in Heerenveen.
Daar hebben ze dus in positieve zin lering getrokken uit dingen die andere vervoerders al langer deden. Immers, een klantenservice die in de regio zelf zit begrijpt over het algemeen de klant beter. Niks tegen de Heerenveense werknemers, maar die kunnen nu eenmaal niet allerlei plaatselijke kennis over bv. Zuid-Holland hebben die een medewerker uit de regio zelf van nature veel meer heeft.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 18:57
door Buzzer
CamilleKreemers schreef:Kan iemand me misschien uitleggen waarom de verbinding Hamont - Weert - Meijel - Panningen - Venlo als Qliner wordt uitgevoerd?
Er komen meerdere Qliner-buslijnen, aldus Arriva.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 18:58
door JWM
Ze konden niet anders, verkeersleiding en volgensmij klantenservice ook is een concessie-eis.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 18:58
door Suus
Is het niet gewoon een verplichting van de provincie in het kader van de werkgelegenheid voor hoger opgeleiden?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 19:17
door huibf
Berk-24 schreef: Maar ik vrees dat die jubelstemming onterecht is, aangezien er toch wel ergens gesneden wordt in de dienstregeling. Ja, als er 2x/uur een slechtgevulde bus ergens rijdt kun je de frequentie nog terugschroeven naar 1x/uur, maar ik denk toch dat er buslijnen moeten verdwijnen (iig beperkte of geen dienst op zondag)
Dat is niets nieuws, als je het PVE leest dan was al te voorzien dat er nogal wat bussen sneuvelen na 18.30 uur en weekends.
Daniel schreef:.. is dat het voor Arriva de eerste is waar het regiokantoor echt een compleet kantoor wordt. Regiokantoren hebben ze immers wel in meer regio's, maar voor de andere concessies zitten zaken als klantenservice en verkeersleiding nog wel gewoon in Heerenveen.
Daar hebben ze dus in positieve zin lering getrokken uit dingen die andere vervoerders al langer deden. Immers, een klantenservice die in de regio zelf zit begrijpt over het algemeen de klant beter. ...
Ook dat was een vereiste. Niets nieuws.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 19:18
door Mr-W
CamilleKreemers schreef:Kan iemand me misschien uitleggen waarom de verbinding Hamont - Weert - Meijel - Panningen - Venlo als Qliner wordt uitgevoerd?
Om lange afstandsreizigers voor Venlo-België te trekken. Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als Qliner 8-)
Afbeelding
huibf schreef:
Berk-24 schreef: Maar ik vrees dat die jubelstemming onterecht is, aangezien er toch wel ergens gesneden wordt in de dienstregeling. Ja, als er 2x/uur een slechtgevulde bus ergens rijdt kun je de frequentie nog terugschroeven naar 1x/uur, maar ik denk toch dat er buslijnen moeten verdwijnen (iig beperkte of geen dienst op zondag)
Dat is niets nieuws, als je het PVE leest dan was al te voorzien dat er nogal wat bussen sneuvelen na 18.30 uur en weekends.
Niet geheel onterecht, een deel van de bussen reed vrijwel leeg rond.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 19:19
door Zugführer
Daniel schreef:Voor de liefhebbers de perspresentatie van Arriva
Mooi treintje op de voorpagina. Ziet er toch heel wat beter uit dan die gekke roze bus die Abellio ergens vandaan getoverd had :p
En het netwerkkaartje op slide 6 ziet er ook wel strak uit. Zowel qua uiterlijk als qua netwerk, eigenlijk hetzelfde als Abellio wilde; sneltrein Maastricht - Heerlen doortrekken naar het buitenland (aan twee kanten). Daarnaast een doorgetrokken stoptrein Sittard - Heerlen - Kerkarde. Benieuwd of dat dan een frequentieverhoging betekent of dat slechts de helft gaat doorrijden o.i.d.
Ben ook benieuwd naar de grensoverschrijdende tickets en "aansluiting op de IC Bus in Roermond en Venlo" die beloofd worden. Kunnen we straks Sparpreis tot in Limburg boeken? (A)

Edit: oeps, over een hele pagina met reacties heen gelezen :') Wat betreft het ontwerp van de trein neem ik aan dat dit nog niet een definitief ontwerp is, dus wellicht komen die deuren er uiteindelijk nog wat duidelijker in naar voren...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 19:28
door huibf
Buzzer schreef:
CamilleKreemers schreef:Kan iemand me misschien uitleggen waarom de verbinding Hamont - Weert - Meijel - Panningen - Venlo als Qliner wordt uitgevoerd?
Omdat het kan ?
Een Qliner verbinding Panningen-Venlo is niet nieuw van 2 juli 1996 t/m 9 juli 2001 reed de Interliner ook op deze route.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 19:37
door JWM
Is het wel zo slim van Arriva om de plannen te presenteren? Ik weet niet hoe gedetailleerd ze nu naar buiten zijn gekomen maar er dreigt natuurlijk nog altijd een heraanbesteding.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 19:45
door arjano1978
Wat gaan ze nu precies doen met de zlsm. Ik zag daar ook wat van staan.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 19:48
door Globetrotter
Berk-24 schreef:-Kwartiersdienst op de Maaslijn
-Lagere frequentie buslijnen
-Wensbussen worden voortgezet

Precies dus in de lijn der verwachting.
En niet te vergeten: Zero- emissie in 2026.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 19:52
door Globetrotter
Daniel schreef:@Bee: die bussen van 5 jaar oud rijden er ook alleen maar omdat Veolia erg laat in de concessie nog allerlei nieuw materieel is gaan kopen. Dat is natuurlijk niet heel slim. En in het persbericht van Arriva lees ik trouwens ook dat er 8 treinstellen worden overgenomen.

Edit: Voor de liefhebbers de perspresentatie van Arriva
Interessante presentatie: 30% meer reizigers in de trein in 2025. Ben benieuwd.......

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 21:13
door ICE11
Wat mij opvalt is, dat er een tweede buslijn Maastricht <=> Aachen gepland is (terwijl de 50 nu al op werkdagen 4x/uur rijdt) en dat deze lijnen in Aachen niet langer de Hauptbahnhof maar de Bushof (= centraal busstation) aandoen, wat een goede overstap op het regionale lijnnet in Aachen levert.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 21:28
door BR628
Zonder dat ik verdere details ken zou het mij niks verbazen als lijn 50 net als vroeger weer een echte sneldienst wordt (zoals lijn 420 toen) en dat de 54 op alle tussenliggende haltes stopt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 21:39
door dennistd
arjano1978 schreef:Wat gaan ze nu precies doen met de zlsm. Ik zag daar ook wat van staan.
Die zullen ze nodig hebben om naar Kerkrade West (Spekholzerheide) te kunnen rijden vanuit Kerkrade Centrum.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:06
door Berk-24
Waarom komt er zo'n onzin-buslijn Sittard-Geilenkircgen erbij. Volgens mij is er nauwelijks vraag naar zo'n verbinding. En Q-Liners op Maastricht-Aachen, wat een onzin. Zolang de reistijd onder de uur blijft kan er prima met normale bussen worden bereden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:12
door ICE11
Hoe is dat eigenlijk aan boord van de Q-Liner - kunnen er ook staande passagiers mee of alleen maar zoveel als er zitplaatsen zijn? Omdat lijn 50 in de spits altijd erg druk is.....

En dat met Sittard-Geilenkirchen vind ik te gek aangezien dat de west (voormalig Kreiswerke Heinsberg) deze lijn net vanwege de tekort aan reizigers niet meer rijdt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:19
door regenmaker
Bee schreef:Maar eerlijk gezegd is mijn grootste probleem dat iedereen nu in jubelstemming is en maar even vergeet dat er treinen van nog geen tien jaar oud en bussen van nog geen vijf jaar oud als grofvuil gedumpt gaan worden om "het beste OV van Nederland" te krijgen.
Zouden ze meer moeten doen. Dumpen die bussen, nieuwe erin. Veolia had niet halverwege nieuwe moeten aanschaffen. ;)

Geld moet rollen! :Y

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:37
door huibf
Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik en Boxmeer - Goch maar ook een bus Venlo, Kaldenkirchen

De bus Sittard - Geilenkirchen staat in het bestek. Dus niets nieuws

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:43
door Berk-24
huibf schreef:Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik
In het begin van het topic stond een link waarin stond dat Roosteren en dat andere dorp wat er bij ligt niet meer door een grote vaste buslijn bedient hoefde te worden, maar dat de Wensbus een oplossing was. Daarin lijkt mij dan niet waarschijnlijk dat er een grote buslijn Susteren-Maaseik komt, hooguit een buurtbus. Roermond-Heinsberg weet ik niet of dat geeist is.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:45
door Berk-24
regenmaker schreef:
Bee schreef:Maar eerlijk gezegd is mijn grootste probleem dat iedereen nu in jubelstemming is en maar even vergeet dat er treinen van nog geen tien jaar oud en bussen van nog geen vijf jaar oud als grofvuil gedumpt gaan worden om "het beste OV van Nederland" te krijgen.
Zouden ze meer moeten doen. Dumpen die bussen, nieuwe erin. Veolia had niet halverwege nieuwe moeten aanschaffen. ;)

Geld moet rollen! :Y
Als de bussen prima functioneren, waarom zou je dan nieuwe moeten aanschaffen. Je gaat toch ook niet om de drie jaar een nieuwe auto aanschaffen.

Volgens studeer jij geen economie.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:50
door busje10
ICE11 schreef:Wat mij opvalt is, dat er een tweede buslijn Maastricht <=> Aachen gepland is (terwijl de 50 nu al op werkdagen 4x/uur rijdt) en dat deze lijnen in Aachen niet langer de Hauptbahnhof maar de Bushof (= centraal busstation) aandoen, wat een goede overstap op het regionale lijnnet in Aachen levert.
Is niet zo slum om niet meer het bahnhof aan te doen, want daar stappen de meeste mensen op. Zeker in het weekend als er veel studenten en toeristen afkomen.

Francois

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:58
door Jef400
huibf schreef:Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik en Boxmeer - Goch maar ook een bus Venlo, Kaldenkirchen

De bus Sittard - Geilenkirchen staat in het bestek. Dus niets nieuws
Ik heb het idee dat niet alle internationale buslijnen in de presentatie verwerkt zijn. Daarnaast verwacht ik dat de lijn Boxmeer-Goch binnen no time weer opgeheven wordt, Goch is nou niet bepaald het centrum van die regio.