Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Geplaatst: ma 08 jun 2015, 18:48
Was een eis in de huidige concessie.Daniel schreef:omdat Veolia erg laat in de concessie nog allerlei nieuw materieel is gaan kopen.
Was een eis in de huidige concessie.Daniel schreef:omdat Veolia erg laat in de concessie nog allerlei nieuw materieel is gaan kopen.
Er komen meerdere Qliner-buslijnen, aldus Arriva.CamilleKreemers schreef:Kan iemand me misschien uitleggen waarom de verbinding Hamont - Weert - Meijel - Panningen - Venlo als Qliner wordt uitgevoerd?
Dat is niets nieuws, als je het PVE leest dan was al te voorzien dat er nogal wat bussen sneuvelen na 18.30 uur en weekends.Berk-24 schreef: Maar ik vrees dat die jubelstemming onterecht is, aangezien er toch wel ergens gesneden wordt in de dienstregeling. Ja, als er 2x/uur een slechtgevulde bus ergens rijdt kun je de frequentie nog terugschroeven naar 1x/uur, maar ik denk toch dat er buslijnen moeten verdwijnen (iig beperkte of geen dienst op zondag)
Ook dat was een vereiste. Niets nieuws.Daniel schreef:.. is dat het voor Arriva de eerste is waar het regiokantoor echt een compleet kantoor wordt. Regiokantoren hebben ze immers wel in meer regio's, maar voor de andere concessies zitten zaken als klantenservice en verkeersleiding nog wel gewoon in Heerenveen.
Daar hebben ze dus in positieve zin lering getrokken uit dingen die andere vervoerders al langer deden. Immers, een klantenservice die in de regio zelf zit begrijpt over het algemeen de klant beter. ...
Om lange afstandsreizigers voor Venlo-België te trekken. Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als QlinerCamilleKreemers schreef:Kan iemand me misschien uitleggen waarom de verbinding Hamont - Weert - Meijel - Panningen - Venlo als Qliner wordt uitgevoerd?
Niet geheel onterecht, een deel van de bussen reed vrijwel leeg rond.huibf schreef:Dat is niets nieuws, als je het PVE leest dan was al te voorzien dat er nogal wat bussen sneuvelen na 18.30 uur en weekends.Berk-24 schreef: Maar ik vrees dat die jubelstemming onterecht is, aangezien er toch wel ergens gesneden wordt in de dienstregeling. Ja, als er 2x/uur een slechtgevulde bus ergens rijdt kun je de frequentie nog terugschroeven naar 1x/uur, maar ik denk toch dat er buslijnen moeten verdwijnen (iig beperkte of geen dienst op zondag)
Mooi treintje op de voorpagina. Ziet er toch heel wat beter uit dan die gekke roze bus die Abellio ergens vandaan getoverd hadDaniel schreef:Voor de liefhebbers de perspresentatie van Arriva
Omdat het kan ?Buzzer schreef:CamilleKreemers schreef:Kan iemand me misschien uitleggen waarom de verbinding Hamont - Weert - Meijel - Panningen - Venlo als Qliner wordt uitgevoerd?
En niet te vergeten: Zero- emissie in 2026.Berk-24 schreef:-Kwartiersdienst op de Maaslijn
-Lagere frequentie buslijnen
-Wensbussen worden voortgezet
Precies dus in de lijn der verwachting.
Interessante presentatie: 30% meer reizigers in de trein in 2025. Ben benieuwd.......Daniel schreef:@Bee: die bussen van 5 jaar oud rijden er ook alleen maar omdat Veolia erg laat in de concessie nog allerlei nieuw materieel is gaan kopen. Dat is natuurlijk niet heel slim. En in het persbericht van Arriva lees ik trouwens ook dat er 8 treinstellen worden overgenomen.
Edit: Voor de liefhebbers de perspresentatie van Arriva
Die zullen ze nodig hebben om naar Kerkrade West (Spekholzerheide) te kunnen rijden vanuit Kerkrade Centrum.arjano1978 schreef:Wat gaan ze nu precies doen met de zlsm. Ik zag daar ook wat van staan.
Zouden ze meer moeten doen. Dumpen die bussen, nieuwe erin. Veolia had niet halverwege nieuwe moeten aanschaffen. ;)Bee schreef:Maar eerlijk gezegd is mijn grootste probleem dat iedereen nu in jubelstemming is en maar even vergeet dat er treinen van nog geen tien jaar oud en bussen van nog geen vijf jaar oud als grofvuil gedumpt gaan worden om "het beste OV van Nederland" te krijgen.
In het begin van het topic stond een link waarin stond dat Roosteren en dat andere dorp wat er bij ligt niet meer door een grote vaste buslijn bedient hoefde te worden, maar dat de Wensbus een oplossing was. Daarin lijkt mij dan niet waarschijnlijk dat er een grote buslijn Susteren-Maaseik komt, hooguit een buurtbus. Roermond-Heinsberg weet ik niet of dat geeist is.huibf schreef:Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik
Als de bussen prima functioneren, waarom zou je dan nieuwe moeten aanschaffen. Je gaat toch ook niet om de drie jaar een nieuwe auto aanschaffen.regenmaker schreef:Zouden ze meer moeten doen. Dumpen die bussen, nieuwe erin. Veolia had niet halverwege nieuwe moeten aanschaffen. ;)Bee schreef:Maar eerlijk gezegd is mijn grootste probleem dat iedereen nu in jubelstemming is en maar even vergeet dat er treinen van nog geen tien jaar oud en bussen van nog geen vijf jaar oud als grofvuil gedumpt gaan worden om "het beste OV van Nederland" te krijgen.
Geld moet rollen! :Y
Is niet zo slum om niet meer het bahnhof aan te doen, want daar stappen de meeste mensen op. Zeker in het weekend als er veel studenten en toeristen afkomen.ICE11 schreef:Wat mij opvalt is, dat er een tweede buslijn Maastricht <=> Aachen gepland is (terwijl de 50 nu al op werkdagen 4x/uur rijdt) en dat deze lijnen in Aachen niet langer de Hauptbahnhof maar de Bushof (= centraal busstation) aandoen, wat een goede overstap op het regionale lijnnet in Aachen levert.
Ik heb het idee dat niet alle internationale buslijnen in de presentatie verwerkt zijn. Daarnaast verwacht ik dat de lijn Boxmeer-Goch binnen no time weer opgeheven wordt, Goch is nou niet bepaald het centrum van die regio.huibf schreef:Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik en Boxmeer - Goch maar ook een bus Venlo, Kaldenkirchen
De bus Sittard - Geilenkirchen staat in het bestek. Dus niets nieuws