Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3743
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor JeffreyMeijer » Ma 08 Jun 2015, 22:58

huibf schreef:Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik en Boxmeer - Goch maar ook een bus Venlo, Kaldenkirchen

De bus Sittard - Geilenkirchen staat in het bestek. Dus niets nieuws

Ik heb het idee dat niet alle internationale buslijnen in de presentatie verwerkt zijn. Daarnaast verwacht ik dat de lijn Boxmeer-Goch binnen no time weer opgeheven wordt, Goch is nou niet bepaald het centrum van die regio.
Laatst gewijzigd door JeffreyMeijer op Ma 08 Jun 2015, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven, en laten leven.

starx
Berichten: 428
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor starx » Ma 08 Jun 2015, 22:58

Het afdanken van de treinen is puur en alleen vanwege de elektrificatie. Voor de elektrische treinen geldt een overnameverplichting. Het is jammer dat de provincie niet aan het idee wou om de dieseltreinen om te laten bouwen.

De bussen van Veolia kunnen gewoon worden verkocht. Van grof vuil lijkt me geen sprake.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Thom91 » Ma 08 Jun 2015, 22:59

Berk-24 schreef:
regenmaker schreef:
Bee schreef:Maar eerlijk gezegd is mijn grootste probleem dat iedereen nu in jubelstemming is en maar even vergeet dat er treinen van nog geen tien jaar oud en bussen van nog geen vijf jaar oud als grofvuil gedumpt gaan worden om "het beste OV van Nederland" te krijgen.


Zouden ze meer moeten doen. Dumpen die bussen, nieuwe erin. Veolia had niet halverwege nieuwe moeten aanschaffen. ;)

Geld moet rollen! :Y

Als de bussen prima functioneren, waarom zou je dan nieuwe moeten aanschaffen. Je gaat toch ook niet om de drie jaar een nieuwe auto aanschaffen.

Nog nooit geleased?
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Berk-24 » Ma 08 Jun 2015, 23:11

JeffreyMeijer schreef:
huibf schreef:Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik en Boxmeer - Goch maar ook een bus Venlo, Kaldenkirchen

De bus Sittard - Geilenkirchen staat in het bestek. Dus niets nieuws

Ik heb het idee dat niet alle internationale buslijnen in de presentatie verwerkt zijn. Daarnaast verwacht ik dat de lijn Boxmeer-Goch binnen no time weer opgeheven wordt, Goch is nou niet bepaald het centrum van die regio.

Daarbij is Goch nog redelijk makkelijk te bereiken, ook vanuit Boxmeer. Met lijn 58 vanuit Nijmegen naar Kleve en dan naar Goch met de trein. Probeer maar eens Coevorden-Nordhorn te doen met OV, dat is al veel lastiger. Nee, er zijn veel nuttigere grensoverschrijdende verbindingen te bedenken als Eindhoven-Hasselt.

Echt man, als er al weinig budget is, waarom dan in die non-verbindingen stoppen?

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Busfoto.nl » Di 09 Jun 2015, 00:42

Iemand al opgevallen dat er een mooie driedeurs VDL Citea in de achtergrond van de presentatie staat?

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Di 09 Jun 2015, 00:59

Uitleg van Anne Hettinga in Avondgasten op L1.
http://www.l1.nl/video/avondgasten-hoe- ... rganiseren

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael 1988 » Di 09 Jun 2015, 05:23

Iemand opgevallen dat er een flirt in de presentatie staat?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Di 09 Jun 2015, 08:01

Arriva gaat ook Flirten bestellen ;)

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor flipje » Di 09 Jun 2015, 10:44

Mr-W schreef: Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als Qliner 8-)

Wel bekende Arriva trucje. Belangrijke lijnen 'opwaarderen' tot Qliner en vervolgens er een toeslag bij vragen voor elke rit..

Hendrik
Berichten: 1456
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hendrik » Di 09 Jun 2015, 11:59

Toeslag is tegenwoordig meestal vervangen door een hoger kilometertarief. Maar volgens mij moet de provincie als concessiehouder met de tarieven instemmen, dus Arriva kan het niet op eigen houtje invoeren.

CamilleKreemers
Berichten: 2311
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 09 Jun 2015, 12:31

flipje schreef:
Mr-W schreef: Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als Qliner 8-)

Wel bekende Arriva trucje. Belangrijke lijnen 'opwaarderen' tot Qliner en vervolgens er een toeslag bij vragen voor elke rit..
En dan vervolgens op de Qliner van alles en nog wat inzetten, wat niet hoogwaardig is? In NWF en Brabant weten ze het nog lang vol te houden.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Di 09 Jun 2015, 12:58

CamilleKreemers schreef:En dan vervolgens op de Qliner van alles en nog wat inzetten, wat niet hoogwaardig is? In NWF en Brabant weten ze het nog lang vol te houden.
Alleen op de Brabantliner betaal je een hoger tarief en naar mijn weten valt de frequentie waarin Citea's op deze lijn worden ingezet reuze mee.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

huibe
Berichten: 1089
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibe » Di 09 Jun 2015, 13:58

Het kilometer tarief op de Brabantliner is gelijk aan de reguliere lijnen, alleen wordt vanwege de afstand en mogelijke fraude door niet uit te checken een borg van €8,00 afgeschreven van de ovc.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

avl
Berichten: 1449
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor avl » Di 09 Jun 2015, 14:28

In Brabant is tarief gelijk, maar in Zuid-Holland is er in alle gebieden een hoger KM-tarief voor de Qliner.
Zie tabel.

Ook in Friesland is er een ander tarief.

Hendrik
Berichten: 1456
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hendrik » Di 09 Jun 2015, 17:16

Kleine correctie op de info die Arriva zelf geeft op de website: in HWGO geldt sinds de laatste dienstregelingswijziging (25 januari jl.) geen hoger tarief meer voor Qliner lijn 396. De reden hiervoor is dat deze lijn is samengevoegd met de 'gewone' sneldienst lijn 139. Wel geldt nog een instaptarief van € 10,00.

huibf
Berichten: 2515
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Di 09 Jun 2015, 17:56

Waarom een hoger tarief?
Gevolg van hov-assen is dat je stukken verder moet fietsen of lopen. Dus meer betalen voor minder gemak?

Eigenlijk zou het goedkoper moeten, immers verspil je minder brandstof...

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor julsteren » Di 09 Jun 2015, 18:24

Dus als ik dat goed zie wil Arriva de volgende route gaan rijden met een trein:

Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?

Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.

Raymond
Berichten: 1055
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Raymond » Di 09 Jun 2015, 18:30

Juist dat stuk naar Palais is nuttig, want daar is het echte centrum van Luik te vinden.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor julsteren » Di 09 Jun 2015, 18:32

Ik zat er meer mee dat dat stukje spoor qua capaciteit nu al bijna aan z'n limiet zit, met al die uitlopers naar Herstal en Liers.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Vinny » Di 09 Jun 2015, 18:50

julsteren schreef:Dus als ik dat goed zie wil Arriva de volgende route gaan rijden met een trein:

Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?

Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.

Leuk idee, maar ik vrees dat de Belgen hier niet blij mee zullen zijn. Ik verwacht dat er weer wat langharig werkschuw tuig de straten van Luik onveilig gaat maken als dit plan ten zuiden van Eijsden bekend wordt gemaakt...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3667
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Di 09 Jun 2015, 18:55

Vinny schreef:Leuk idee, maar ik vrees dat de Belgen hier niet blij mee zullen zijn. Ik verwacht dat er weer wat langharig werkschuw tuig de straten van Luik onveilig gaat maken als dit plan ten zuiden van Eijsden bekend wordt gemaakt...


Dan moeten we gewoon de verbindingen van De Lijn/TEC niet meer in Nederland toestaan. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Berk-24 » Di 09 Jun 2015, 19:18

Maar De Lijn/TEC vervoeren nauwelijks reizigers binnen Nederland, dat wordt anders als Arriva het grootste gedeelte van het vervoer van Visé naar Liège gaat verzorgen. Dan zou men op station Visé alleen van de Arriva-trein gebruik mogen mnaken om naar Nederland te reizen en niet naar Liège en een stop in Bressoux is dan onnodig en wellicht ook een stop in Jonfosse kan geschrapt worden.

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Berk-24 » Di 09 Jun 2015, 19:21

Een stop in Mt Noord betekent dat de trein haast een veredelde stoptrein wordt, en waarom stoppen de (huidige/toekomstige) sneltreinen in Meerssen, zo groot is dat dorp niet. Een echte sneltrein stopt alleen in Valkenburg.

CamilleKreemers
Berichten: 2311
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 09 Jun 2015, 19:23

De enige plekken als ie al vaker moet remmen in mijn mening zijn:
Maastricht, Meerssen, Valkenburg, Voerendaal en Heerlen.

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Berk-24 » Di 09 Jun 2015, 19:41

Meerssen heeft 6.000 inwoners, samen met Rothem wat 2.000 inwoners heeft 8.000 inwoners
Voerendaal/Kunrade heeft in totaal 6.500 inwoners.

Waarom zullen deze dorpen in hemelsnaam een kwartiersdienst per trein nodig hebben, dat is gewoon onzin. Halfuursdienst is voldoende.

Valkenburg heeft zo'n 10.000 inwoners maar is erg toeristisch waardoor een kwartiersdienst per trein te rechtvaardigen is.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten