Pagina 54 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:58
door starx
Het afdanken van de treinen is puur en alleen vanwege de elektrificatie. Voor de elektrische treinen geldt een overnameverplichting. Het is jammer dat de provincie niet aan het idee wou om de dieseltreinen om te laten bouwen.

De bussen van Veolia kunnen gewoon worden verkocht. Van grof vuil lijkt me geen sprake.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 22:59
door Thom91
Berk-24 schreef:
regenmaker schreef:
Bee schreef:Maar eerlijk gezegd is mijn grootste probleem dat iedereen nu in jubelstemming is en maar even vergeet dat er treinen van nog geen tien jaar oud en bussen van nog geen vijf jaar oud als grofvuil gedumpt gaan worden om "het beste OV van Nederland" te krijgen.
Zouden ze meer moeten doen. Dumpen die bussen, nieuwe erin. Veolia had niet halverwege nieuwe moeten aanschaffen. ;)

Geld moet rollen! :Y
Als de bussen prima functioneren, waarom zou je dan nieuwe moeten aanschaffen. Je gaat toch ook niet om de drie jaar een nieuwe auto aanschaffen.
Nog nooit geleased?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 23:11
door Berk-24
JeffreyMeijer schreef:
huibf schreef:Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik en Boxmeer - Goch maar ook een bus Venlo, Kaldenkirchen

De bus Sittard - Geilenkirchen staat in het bestek. Dus niets nieuws
Ik heb het idee dat niet alle internationale buslijnen in de presentatie verwerkt zijn. Daarnaast verwacht ik dat de lijn Boxmeer-Goch binnen no time weer opgeheven wordt, Goch is nou niet bepaald het centrum van die regio.
Daarbij is Goch nog redelijk makkelijk te bereiken, ook vanuit Boxmeer. Met lijn 58 vanuit Nijmegen naar Kleve en dan naar Goch met de trein. Probeer maar eens Coevorden-Nordhorn te doen met OV, dat is al veel lastiger. Nee, er zijn veel nuttigere grensoverschrijdende verbindingen te bedenken als Eindhoven-Hasselt.

Echt man, als er al weinig budget is, waarom dan in die non-verbindingen stoppen?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 00:42
door Busfoto.nl
Iemand al opgevallen dat er een mooie driedeurs VDL Citea in de achtergrond van de presentatie staat?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 00:59
door datm
Uitleg van Anne Hettinga in Avondgasten op L1.
http://www.l1.nl/video/avondgasten-hoe- ... rganiseren

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 05:23
door Michael 1988
Iemand opgevallen dat er een flirt in de presentatie staat?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 08:01
door bartjemestrom
Arriva gaat ook Flirten bestellen ;)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 10:44
door flipje
Mr-W schreef: Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als Qliner 8-)
Wel bekende Arriva trucje. Belangrijke lijnen 'opwaarderen' tot Qliner en vervolgens er een toeslag bij vragen voor elke rit..

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 11:59
door Hendrik
Toeslag is tegenwoordig meestal vervangen door een hoger kilometertarief. Maar volgens mij moet de provincie als concessiehouder met de tarieven instemmen, dus Arriva kan het niet op eigen houtje invoeren.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 12:31
door CamilleKreemers
flipje schreef:
Mr-W schreef: Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als Qliner 8-)
Wel bekende Arriva trucje. Belangrijke lijnen 'opwaarderen' tot Qliner en vervolgens er een toeslag bij vragen voor elke rit..
En dan vervolgens op de Qliner van alles en nog wat inzetten, wat niet hoogwaardig is? In NWF en Brabant weten ze het nog lang vol te houden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 12:58
door Hainje
CamilleKreemers schreef:En dan vervolgens op de Qliner van alles en nog wat inzetten, wat niet hoogwaardig is? In NWF en Brabant weten ze het nog lang vol te houden.
Alleen op de Brabantliner betaal je een hoger tarief en naar mijn weten valt de frequentie waarin Citea's op deze lijn worden ingezet reuze mee.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 13:58
door huibe
Het kilometer tarief op de Brabantliner is gelijk aan de reguliere lijnen, alleen wordt vanwege de afstand en mogelijke fraude door niet uit te checken een borg van €8,00 afgeschreven van de ovc.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 14:28
door Anne
In Brabant is tarief gelijk, maar in Zuid-Holland is er in alle gebieden een hoger KM-tarief voor de Qliner.
Zie tabel.

Ook in Friesland is er een ander tarief.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 17:16
door Hendrik
Kleine correctie op de info die Arriva zelf geeft op de website: in HWGO geldt sinds de laatste dienstregelingswijziging (25 januari jl.) geen hoger tarief meer voor Qliner lijn 396. De reden hiervoor is dat deze lijn is samengevoegd met de 'gewone' sneldienst lijn 139. Wel geldt nog een instaptarief van € 10,00.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 17:56
door huibf
Waarom een hoger tarief?
Gevolg van hov-assen is dat je stukken verder moet fietsen of lopen. Dus meer betalen voor minder gemak?

Eigenlijk zou het goedkoper moeten, immers verspil je minder brandstof...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 18:24
door julsteren
Dus als ik dat goed zie wil Arriva de volgende route gaan rijden met een trein:

Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?

Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 18:30
door Raymond
Juist dat stuk naar Palais is nuttig, want daar is het echte centrum van Luik te vinden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 18:32
door julsteren
Ik zat er meer mee dat dat stukje spoor qua capaciteit nu al bijna aan z'n limiet zit, met al die uitlopers naar Herstal en Liers.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 18:50
door Vinny
julsteren schreef:Dus als ik dat goed zie wil Arriva de volgende route gaan rijden met een trein:

Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?

Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.
Leuk idee, maar ik vrees dat de Belgen hier niet blij mee zullen zijn. Ik verwacht dat er weer wat langharig werkschuw tuig de straten van Luik onveilig gaat maken als dit plan ten zuiden van Eijsden bekend wordt gemaakt...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 18:55
door regenmaker
Vinny schreef:Leuk idee, maar ik vrees dat de Belgen hier niet blij mee zullen zijn. Ik verwacht dat er weer wat langharig werkschuw tuig de straten van Luik onveilig gaat maken als dit plan ten zuiden van Eijsden bekend wordt gemaakt...
Dan moeten we gewoon de verbindingen van De Lijn/TEC niet meer in Nederland toestaan. ;)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 19:18
door Berk-24
Maar De Lijn/TEC vervoeren nauwelijks reizigers binnen Nederland, dat wordt anders als Arriva het grootste gedeelte van het vervoer van Visé naar Liège gaat verzorgen. Dan zou men op station Visé alleen van de Arriva-trein gebruik mogen mnaken om naar Nederland te reizen en niet naar Liège en een stop in Bressoux is dan onnodig en wellicht ook een stop in Jonfosse kan geschrapt worden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 19:21
door Berk-24
Een stop in Mt Noord betekent dat de trein haast een veredelde stoptrein wordt, en waarom stoppen de (huidige/toekomstige) sneltreinen in Meerssen, zo groot is dat dorp niet. Een echte sneltrein stopt alleen in Valkenburg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 19:23
door CamilleKreemers
De enige plekken als ie al vaker moet remmen in mijn mening zijn:
Maastricht, Meerssen, Valkenburg, Voerendaal en Heerlen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 19:41
door Berk-24
Meerssen heeft 6.000 inwoners, samen met Rothem wat 2.000 inwoners heeft 8.000 inwoners
Voerendaal/Kunrade heeft in totaal 6.500 inwoners.

Waarom zullen deze dorpen in hemelsnaam een kwartiersdienst per trein nodig hebben, dat is gewoon onzin. Halfuursdienst is voldoende.

Valkenburg heeft zo'n 10.000 inwoners maar is erg toeristisch waardoor een kwartiersdienst per trein te rechtvaardigen is.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 09 jun 2015, 19:52
door Daniel
Meerssen heeft in mijn herinnering een sneltreinstop (nu ook al) omdat daar enkele buslijnen op het station zijn gaan aantakken i.p.v. door naar Maastricht te rijden.