Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3706
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Zo 13 Mar 2016, 11:59

Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

busfanNL
Berichten: 825
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busfanNL » Zo 13 Mar 2016, 12:07

Even een vraagje: blijven de wensbussen rijden?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3706
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Zo 13 Mar 2016, 12:56

busfanNL schreef:Even een vraagje: blijven de wensbussen rijden?


Ja, dat had ik wel gelezen dat Arriva daarmee doorging.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor reisthijs » Zo 13 Mar 2016, 12:58

CamilleKreemers schreef:Arriva kan toch materieel overnemen van Veolia?
Arriva neemt de treinen over van Veolia (dat is verplicht) maar ze hebben er veel meer nodig voor de nieuwe concessie.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Plutona
Berichten: 246
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Zo 13 Mar 2016, 13:03

regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)


Heeft Limburg dan HOV-lijnen?
Lijn 50 Maastricht - Aachen ofzo?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3706
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Zo 13 Mar 2016, 13:55

Ja en dacht ook Venlo - Panningen - Weert - Hasselt. Of in ieder geval die wilt Arriva invoeren. En gaan ze eindelijk die lelijke haltepaaltjes weghalen in Limburg of moet Arriva die ook gaan gebruiken?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » Zo 13 Mar 2016, 14:10

regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)


Zijn mooie bussen inderdaad. Voor de chauffeurs zijn ze alleen minder praktisch.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3706
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Zo 13 Mar 2016, 14:22

Of laat Arriva eens gek doen en de Volvo 7900 te bestellen voor de stad- en streek. :D
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » Zo 13 Mar 2016, 14:24

Doe dat maar niet.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2410
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Zo 13 Mar 2016, 17:49

Michael schreef:Doe dat maar niet.

Er zijn ook betere zetels te krijgen in Volvo's 7900 (denk ik). Kijk maar naar die streekgeledes van Veolia Brabant :wink: .
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

gliderfighter
Berichten: 374
Lid geworden op: Wo 29 Okt 2014, 21:22

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor gliderfighter » Zo 13 Mar 2016, 18:35

Michael schreef:
regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)


Zijn mooie bussen inderdaad. Voor de chauffeurs zijn ze alleen minder praktisch.


Wat is er mis met de 8900 voor chauffeurs dan?

Ik hoop echt dat die haltepalen weg gaan, als er iets onduidelijk is zijn die het wel
Chauffeur Arriva Brabant

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2410
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Zo 13 Mar 2016, 21:14

Die dingen zijn van Veolia, en ze zijn inderdaad onpraktisch, die palen.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

busfanNL
Berichten: 825
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busfanNL » Zo 13 Mar 2016, 21:32

Toen ik in limburg was heb ik een hele paal twee keer rond gelopen voordat ik de goeie dienstregeling had gevonden. :')

busfanNL
Berichten: 825
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busfanNL » Ma 14 Mar 2016, 08:13

Ik heb twee vragen:
1. Komen er sprinter (city) busjes?
2. Ik heb geruchten gehoord dat TCR als onderaannemer gaat rijden in de concessie Limburg. Klopt dit?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3706
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Ma 14 Mar 2016, 09:47

1. Denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet. Ze hebben sowieso materieel nodig voor rustige lijnen.
2. Arriva heeft bijna overal TCR als onderaannemer, dus dat zal ook wel. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Mr-W » Ma 14 Mar 2016, 12:06

Plutona schreef:
regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)


Heeft Limburg dan HOV-lijnen?
Lijn 50 Maastricht - Aachen ofzo?

regenmaker schreef:Ja en dacht ook Venlo - Panningen - Weert - Hasselt. Of in ieder geval die wilt Arriva invoeren.

Maak daar maar Hamont van. Volvo 8900 is inderdaad een goede kandidaat voor een HOV bus.
ArrivaBas schreef:
Michael schreef:Doe dat maar niet.

Er zijn ook betere zetels te krijgen in Volvo's 7900 (denk ik). Kijk maar naar die streekgeledes van Veolia Brabant :wink: .

Arriva zal nog eerder bussen van Duitse fabrikanten bestellen dan die dingen, die overigens fijner waren dat de Stadscitea's :')

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2410
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 14 Mar 2016, 12:45

Plutona schreef:
regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)


Heeft Limburg dan HOV-lijnen?
Lijn 50 Maastricht - Aachen ofzo?

Arriva wilde een HOV-lijn van lijn 50 maken. Iets à la Volans dacht ik.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » Ma 14 Mar 2016, 12:57

gliderfighter schreef:
Michael schreef:
regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)


Zijn mooie bussen inderdaad. Voor de chauffeurs zijn ze alleen minder praktisch.


Wat is er mis met de 8900 voor chauffeurs dan?


Onder andere de betaaltafel zit vrij ver van de chauffeur af. Vooral als je wat kleiner bent heb je daar veel last van en ze zijn hartstikke traag (Maar wellicht komt dat omdat Arriva standaard de Kick Down functie uit zet)
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

gliderfighter
Berichten: 374
Lid geworden op: Wo 29 Okt 2014, 21:22

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor gliderfighter » Ma 14 Mar 2016, 17:42

Tafel klopt, maar als je je dashboard verzet, komt ie al tegen de tafel aan of je kan de geldlade er niet uit krijgen.
Ik heb vernomen dat de 1+2e versnelling weggehaald/uitgeschakeld zijn. Maar man man man het is toch zo een fijne bus.
Chauffeur Arriva Brabant

Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Tom » Do 17 Mar 2016, 10:24

gliderfighter schreef:Ik hoop echt dat die haltepalen weg gaan, als er iets onduidelijk is zijn die het wel

Volgens mij gebruikt geen enkele vervoerder ronde palen, dus met het vertrek van Veolia zullen ook die palen wel verdwijnen.

Iets wat hier enigszins mee verband houdt is het volgende. In de nieuwe concessie wordt niet de vervoerder, maar de provincie verantwoordelijk voor de dynamische reisinformatie bij de haltes. Limburg grijpt dit moment aan om bij zo'n 170 haltes DRIS-panelen te plaatsen, die met ingang van de nieuwe concessie operationeel moeten zijn. Zie deze link voor meer informatie en een overzichtslijst met beoogde haltes voor DRIS.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Suus » Do 17 Mar 2016, 11:30

Zit in die haltepalen van Veolia niet ook zo'n elektronisch dingetje waarmee je de eerste bussen kan zien?

Zuid-Holland bijvoorbeeld heeft heel weinig DRIS'sen, maar wel bij bijna elke bushalte zo'n klein schermpje met info over de eerstvolgende drie bussen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2410
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Do 17 Mar 2016, 13:27

Volgens mij zit er in die cilinders geen digitale reisinfo. Ik kan het mis hebben, omdat ik slechts enkele bushaltes ken, en die hebben geen digitale reisinfo.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Tom » Do 17 Mar 2016, 14:22

Bij sommige haltes zit onderin die cilinders inderdaad een klein schermpje met de vertrektijden van de eerste bus(sen) (zoals hier).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Daniel » Do 17 Mar 2016, 19:16

Bee schreef: Zuid-Holland bijvoorbeeld heeft heel weinig DRIS'sen, maar wel bij bijna elke bushalte zo'n klein schermpje met info over de eerstvolgende drie bussen.

Nou zijn die dingen in Zuid-Holland wel vele malen duidelijker dan die in Limburg. Laatstgenoemden tonen door hun kleine formaat alleen lijnnummer en aantal minuten en dan ook nog steeds wisselend als er meerdere lijnen komen. Bij een lijn die zich verderop de route vertakt (of waar niet alle ritten heel de route rijden) heb je er dus wat weinig aan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3706
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Za 19 Mar 2016, 00:49

Daniel schreef:Nou zijn die dingen in Zuid-Holland wel vele malen duidelijker dan die in Limburg. Laatstgenoemden tonen door hun kleine formaat alleen lijnnummer en aantal minuten en dan ook nog steeds wisselend als er meerdere lijnen komen. Bij een lijn die zich verderop de route vertakt (of waar niet alle ritten heel de route rijden) heb je er dus wat weinig aan.


Je komt in ieder geval weer een stukje verder, maar handig is het niet nee. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten