Plutona schreef:Pas op 26 april velt de rechter het oordeel over Veolia/Arriva.
Stel dat Arriva wint, wordt het dan niet haast een prestatie van olympisch formaat om alles op tijd af te hebben?
Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Misschien dat ie daardoor inziet dat ie niet alles moet geloven wat er gezegd wordt en al die onzin hier net zo goed achterwege kan laten.Michael 1988 schreef:En dat zeg je tegen de persoon die hier juist de meeste kantinepraat plaatst ;).
🍉
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik wil het niet direct aanmerken als bus voor Limburg, maar de kleur blauw is vrij gelijk aan de kleurstelling die Arriva presenteerde.
En volgens de PvE ZOWAD moest deze kleurstelling op die bussen aangebracht worden:
En volgens de PvE ZOWAD moest deze kleurstelling op die bussen aangebracht worden:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik had het ook over Noord en Zuidwest Friesland en Schiermonnikoog. Ik had het niet over ZOWAD.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 24 mar 2016, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Fair enough.bartjemestrom schreef:Ik wil het niet direct aanmerken als bus voor Limburg, maar de kleur blauw is vrij gelijk aan de kleurstelling die Arriva presenteerde.
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Is dat niet dan?Hainje schreef:Dat is hetzelfde als denken dat in de Telegraaf alleen maar de waarheid staat.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nou Hainje, ik snap wat je bedoeld qua kantinepraat maar het zou toch ook wel kunnen.....Hainje schreef:Misschien dat ie daardoor inziet dat ie niet alles moet geloven wat er gezegd wordt en al die onzin hier net zo goed achterwege kan laten.Michael 1988 schreef:En dat zeg je tegen de persoon die hier juist de meeste kantinepraat plaatst ;).
Als die maat van mij bij VDL zelf is en ze zeggen daar tegen hem dat ie bus voor Arriva Limburg is qua kleur en hij heeft
toestemming om die foto te maken. Is dan toch niet gek dat ik me beste vriend geloof.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maak je maar geen zorgen Jasper. Die bus is idd voor Limburg is mij bevestigd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De order voor de Brabantse bussen was ook al geplaatst voordat het definitef werd dat Arriva in Brabant ging rijden. Dit omdat de bussen anders niet op tijd geleverd zouden zijn. De bussen werden toen alvast gebouwd maar verder wel "kaal" zodat als Arriva toch niet in Brabant zou gaan rijden de bussen nog verkoopbaar zouden zijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hopen dat die dingen nou echt geen ZF hebben. Ze zijn stil, maar ik kan er niet aan wennen in een Citea LLE. Het is voor mij alsof ik in een Iveco rijdt. Ik ben er gewoon niet an gewend.
Maar stel dat Arriva daar niet gaat rijden(we weten allemaal van wel), komen die bussen daar toch?
Want die Ambassadors moeten wel weg daar. Als bijvoorbeeld Connexxion daar gaat rijden, worden de bussen veranderd qua interieur en kleurstelling?
Maar stel dat Arriva daar niet gaat rijden(we weten allemaal van wel), komen die bussen daar toch?
Want die Ambassadors moeten wel weg daar. Als bijvoorbeeld Connexxion daar gaat rijden, worden de bussen veranderd qua interieur en kleurstelling?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee, het materieel is geen eigendom van de provincie maar van de vervoeder.OmniLezer schreef: Maar stel dat Arriva daar niet gaat rijden(we weten allemaal van wel), komen die bussen daar toch?
Want die Ambassadors moeten wel weg daar. Als bijvoorbeeld Connexxion daar gaat rijden, worden de bussen veranderd qua interieur en kleurstelling?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar als Arriva niet mag gaan rijden dan zal er opnieuw moeten worden aanbesteed en kan Limburg dus bijvoorbeeld het materieel van Arriva overkopen. En verplicht stellen voor de volgende vervoerder.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik denk niet dat een vervoerder dat zomaar gaat accepteren.Post schreef:Maar als Arriva niet mag gaan rijden dan zal er opnieuw moeten worden aanbesteed en kan Limburg dus bijvoorbeeld het materieel van Arriva overkopen. En verplicht stellen voor de volgende vervoerder.
Iedere vervoerder dient zijn eigen plan in met het aantal lijnen wat hij wilt gaan rijden en het aantal lijnen wat hij wilt gaan uitbesteden. CXX heeft bijvoorbeeld 250 bussen nodig terwijl Arriva aan 200 bussen genoeg heeft. Dat zelfde zag je ook met de aanbesteding van de fast ferry tussen Breskens en Vlissingen. De provincie stelde de vervoerder verplicht om de twee huidige schepen over te nemen met de bijbehorende onderhoudscontracten. Conclusie was dat geen een vervoerder zich heeft ingeschreven.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Daarom zou beter de overheid het lijnennet kunnen vaststellen en de lijnen aanbesteden in lijnbundels, zoals veel in Duitsland gebeurd. Dan ontstaan er geen problemen op dit gebied en wordt er minder materieel verspilt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik ben even op basis van de halve bus die op de achtergrond stond in de presentatie van Arriva (Deze dus) gaan knutselen, ik vermoed zelf dat de bussen ongeveer zo gaan uitzien:bartjemestrom schreef:Ik wil het niet direct aanmerken als bus voor Limburg, maar de kleur blauw is vrij gelijk aan de kleurstelling die Arriva presenteerde.
Enige puntje in mijn ontwerpje hierboven is dat ik niet zeker van de plaatsing van het Arriva-logo hier ben. Als mensen nog op- en aanmerkingen hebben, ik hoor ze graag ;)
Edit: Als mensen zelf willen knutselen met het ontwerp van de bussen, ik heb hier een lege template gemaakt, op basis van de bussen die bartjemestrom hierboven linkte. http://i.imgur.com/5uhNBgt.png
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik dacht heel even serieus dat het busontwerp van Etienne ook echt van Arriva gelekt was. Niet om te slijmen, maar ik dacht echt dat dit het definitieve kleurstelling zou worden. Dit is dus erg goed gemaakt. Mijn complimenten voor Etienne.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het ziet er goed uit. Ik vermoed zelf dat de ringen en de tekst van Arriva wit zullen zijn en meer naar het midden van de bus zullen zitten. Mogelijk ook zonder melding van DB. Voor de rest heb ik geen opmerkingen.EtienneM schreef:Ik ben even op basis van de halve bus die op de achtergrond stond in de presentatie van Arriva (Deze dus) gaan knutselen, ik vermoed zelf dat de bussen ongeveer zo gaan uitzien:bartjemestrom schreef:Ik wil het niet direct aanmerken als bus voor Limburg, maar de kleur blauw is vrij gelijk aan de kleurstelling die Arriva presenteerde.
Enige puntje in mijn ontwerpje hierboven is dat ik niet zeker van de plaatsing van het Arriva-logo hier ben. Als mensen nog op- en aanmerkingen hebben, ik hoor ze graag ;)
Edit: Als mensen zelf willen knutselen met het ontwerp van de bussen, ik heb hier een lege template gemaakt, op basis van de bussen die bartjemestrom hierboven linkte. http://i.imgur.com/5uhNBgt.png
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vanmiddag om 17.00 uur een persconferentie over de Limburgse concessie. De door Veolia aangespannen zaak is van de baan.
Wat de oplossing is, zal vanmiddag gemeld worden.
http://www.1limburg.nl/oplossing-confli ... g-verwacht
Wat de oplossing is, zal vanmiddag gemeld worden.
http://www.1limburg.nl/oplossing-confli ... g-verwacht
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat een aangename verrassing. Dan kan de materieelbestelling deze week nog definitief gemaakt worden.
Ik ben benieuwd wat Veolia bewogen heeft. Ik had niet het idee dat ze veel kans hadden, want Arriva en de provincie Limburg hebben de boel niet besodemieterd.
Ik ben benieuwd wat Veolia bewogen heeft. Ik had niet het idee dat ze veel kans hadden, want Arriva en de provincie Limburg hebben de boel niet besodemieterd.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De bussen zijn al in productie. Treinen ook al meen ikstarx schreef:Wat een aangename verrassing. Dan kan de materieelbestelling deze week nog definitief gemaakt worden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
En .... Arriva kan met een gerust hart verder.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het is duidelijk een overleg geweest.
Veolia heeft het bezwaar ingetrokken.
De provincie laat (bij verder correcte uitvoering van de rest van de concessie tot 12-2016) de boete voor het weghalen van de bussen (naar HWGO) vallen.
Dit is het even kort door de bocht.
Veolia heeft het bezwaar ingetrokken.
De provincie laat (bij verder correcte uitvoering van de rest van de concessie tot 12-2016) de boete voor het weghalen van de bussen (naar HWGO) vallen.
Dit is het even kort door de bocht.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Aha dus dat zit erachter. Plus dat Veolia bij goed gedrag nog ff 1,2 miljoen mag cashen...
http://www.limburg.nl/Actueel/Nieuws_en ... OV_gunningAfspraken
Veolia heeft besloten verdere juridische stappen tegen het concessiebesluit aan Arriva te staken. Ook heeft Veolia het bezwaar tegen de dwangsom van € 800.000 ingetrokken wegens discussie over het voortijdig vervangen van nieuwe bussen op verschillende trajecten voor oudere exemplaren. Verder zal Veolia de vanaf november vorig jaar ingezette extra capaciteit op de Maaslijn continueren.
De Provincie zal in het geval van het nakomen van alle gemaakte afspraken, bij einde van de concessie 2006-2016 de dwangsom kwijtschelden.
Daarnaast zal de Provincie bij een goede klantbeoordeling op grond van de geldende concessieafspraken, ook in het laatste jaar van de huidige concessie, de waarderingsbijdrage van € 1,2 miljoen in 2016 uitkeren aan Veolia.
Door de intrekking van het beroep, wordt de gunning van het openbaar vervoer aan Arriva voor de komende vijftien jaar onherroepelijk. Veolia en Arriva gaan nu samenwerken om de overdracht van materieel en mensen zo soepel mogelijk te laten verlopen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten