Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor WSM » Do 14 Apr 2016, 18:51

Aha dus dat zit erachter. Plus dat Veolia bij goed gedrag nog ff 1,2 miljoen mag cashen...

Afspraken
Veolia heeft besloten verdere juridische stappen tegen het concessiebesluit aan Arriva te staken. Ook heeft Veolia het bezwaar tegen de dwangsom van € 800.000 ingetrokken wegens discussie over het voortijdig vervangen van nieuwe bussen op verschillende trajecten voor oudere exemplaren. Verder zal Veolia de vanaf november vorig jaar ingezette extra capaciteit op de Maaslijn continueren.
De Provincie zal in het geval van het nakomen van alle gemaakte afspraken, bij einde van de concessie 2006-2016 de dwangsom kwijtschelden.
Daarnaast zal de Provincie bij een goede klantbeoordeling op grond van de geldende concessieafspraken, ook in het laatste jaar van de huidige concessie, de waarderingsbijdrage van € 1,2 miljoen in 2016 uitkeren aan Veolia.
Door de intrekking van het beroep, wordt de gunning van het openbaar vervoer aan Arriva voor de komende vijftien jaar onherroepelijk. Veolia en Arriva gaan nu samenwerken om de overdracht van materieel en mensen zo soepel mogelijk te laten verlopen.


http://www.limburg.nl/Actueel/Nieuws_en_persberichten/2016/April_2016/Veolia_trekt_beroep_in_tegen_Limburgse_OV_gunning
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor BR628 » Do 14 Apr 2016, 18:54

Duh. Het gaat uiteindelijk altijd om geld.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Do 14 Apr 2016, 18:59

Hoe Schmeink slaapt nadat hij voor Veolia die 1,2 miljoen heeft gecasht:

Afbeelding
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor sirvinniei » Do 14 Apr 2016, 19:40

Die had ie sowieso wel gekregen,
het is de dwangsom van 800.000 die ze eigenlijk hebben moeten betalen die nu kwijtgescholden wordt

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Suus » Do 14 Apr 2016, 19:41

Het geld bij de Provincie Limburg groeit ze blijkbaar nog steeds op de rug.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Do 14 Apr 2016, 19:56

Ach joh, is toch maar belastinggeld. Is er meer dan genoeg. 8-)
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor sirvinniei » Do 14 Apr 2016, 20:04

Volgens mij krijgt Limburg ook een relatief hoog bedrag voor OV omdat het erg dichtbevolkt is.

Milco
Berichten: 3571
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Milco » Do 14 Apr 2016, 21:35

Hoe zit het eigenlijk met het huidige materieel? Bij de bussen ga ik er vanuit dat alles van Veolia Transport eruit gaat, maar met de treinen ben ik het even kwijt eigenlijk. Klopt het dat Arriva een deel van het treinenpark van Veolia Transport overneemt?

Wat zou er dan gaan gebeuren met de treinen die niet meegaan naar Arriva? Zo oud zijn ze ook niet.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 14 Apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor henkhenk » Do 14 Apr 2016, 22:02

Maak je borst maar nat Limburg. Arriva gaat de ex Syntus lint treinen (concessie Achterhoek-Rivierenland) inzetten in Limburg. De treinen staan nu nog in Amersfoort en zullen zsm naar Duitsland worden gebracht. Daar worden de treinen 'opgeknapt' en gespoten worden. Hetzelfde is gebeurd voor de Vechtdallijnen (Marienberg-Almelo) Daar is het ook zo'n 'succes' met die oude rotzooi!

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Do 14 Apr 2016, 22:08

Eeehhhh? :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 14 Apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor henkhenk » Do 14 Apr 2016, 22:11

Hainje schreef:Eeehhhh? :P


Ja dat is mijn reactie ook.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9087
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » Do 14 Apr 2016, 22:12

Dat gaat dus niet gebeuren. Er komen nieuwe Flirt's en de bestaande GTW's worden (verplicht) overgenomen door Arriva.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4452
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor JWM » Do 14 Apr 2016, 22:15

Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.

henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 14 Apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor henkhenk » Do 14 Apr 2016, 22:16

Michael schreef:Dat gaat dus niet gebeuren. Er komen nieuwe Flirt's en de bestaande GTW's worden (verplicht) overgenomen door Arriva.


Denk je?

Milco
Berichten: 3571
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Milco » Do 14 Apr 2016, 22:16

Eerste keer dat in de woorden 'LINt' en 'Limburg' in één zin lees. We zullen zien. ;) Hoe weet jij dit trouwens, henkhenk?

Maar worden dan alle GTW's van Veolia Transport overgenomen? Ik dacht dat het slechts om een deel ging, maar dit weet ik niet zeker.

Verder: klopte het dat Arriva een treindienst Liège-Aachen (wil) gaan aanbieden, al dan niet later in de concessie?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Suus » Do 14 Apr 2016, 22:19

Er is wel een krapte in het materieelpark op de Maaslijn, dat wordt nu met een aantal stellen van Breng aangevuld. Kan mij voorstellen dat Breng niet staat te springen deze aan de concurrent uit te lenen.
Rame à l'approche

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Karl » Do 14 Apr 2016, 22:21

@Luik - Aken-traject: ja, dat klopt, niet zozeer omdat een doorgaande verbinding interessant is voor passagiers, maar omdat je dan 'in het midden' van het traject een directe verbinding kan aanbieden naar en Luik en Aken in combinatie met het alleen maar nodig hebben van een pool van treinen die geschikt zijn in drie landen, in plaats van twee pools waarvan een deel in België terecht kan en een ander deel in Duitsland.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 14 Apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor henkhenk » Do 14 Apr 2016, 22:24

Milco schreef:Eerste keer dat in de woorden 'LINt' en 'Limburg' in één zin lees. We zullen zien. ;) Hoe weet jij dit trouwens, henkhenk?

Maar worden dan alle GTW's van Veolia Transport overgenomen? Ik dacht dat het slechts om een deel ging, maar dit weet ik niet zeker.

Verder: klopte het dat Arriva een treindienst Liège-Aachen (wil) gaan aanbieden, al dan niet later in de concessie?


Via de werkplaats in Amersfoort!

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Do 14 Apr 2016, 22:28

JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.

Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 14 Apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor henkhenk » Do 14 Apr 2016, 22:31

Hainje schreef:
JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.

Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.


De hergebruikte lintjes (van syntus) hebben in de Vechtdal aangetoond onbetrouwbaar te zijn..

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Do 14 Apr 2016, 22:52

Weet iemand eigenlijk wat Arriva met de bushaltes gaat doen?
Na 10 jaar met die cilindervormige ondingen ben ik eigenlijk wel weer toe aan een simpel haltebord en een met glas afgedekte haltevertrekstaat.

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor dennistd » Do 14 Apr 2016, 23:06

henkhenk schreef:
Hainje schreef:
JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.

Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.


De hergebruikte lintjes (van syntus) hebben in de Vechtdal aangetoond onbetrouwbaar te zijn..
Maar de Lintjes waar Syntus zelf nog mee rijdt hebben eigenlijk nooit problemen. Blijkbaar doet Arriva er dan toch iets goed fout mee.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

ov'tje
Berichten: 253
Lid geworden op: Vr 12 Okt 2012, 21:18

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ov'tje » Do 14 Apr 2016, 23:49

Plutona schreef:Weet iemand eigenlijk wat Arriva met de bushaltes gaat doen?
Na 10 jaar met die cilindervormige ondingen ben ik eigenlijk wel weer toe aan een simpel haltebord en een met glas afgedekte haltevertrekstaat.

Ga er maar vanuit dat het gedaan is met de pretcilinders en dat de normale halteborden weer terugkomen.

ov'tje
Berichten: 253
Lid geworden op: Vr 12 Okt 2012, 21:18

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ov'tje » Do 14 Apr 2016, 23:52

henkhenk schreef:
Hainje schreef:
JWM schreef:Nee, het gaat naast de bestaande Spurts om een beperkte hoeveelheid Lint voor de Maaslijn om de periode te overbruggen totdat er bovenleiding hangt.

Oh dit klinkt aannemelijk. Nou ja, uiteindelijk gaat het voor een groot deel ook om het feit dat er iets rijdt. Of dit nu Lintjes of Spurts zijn maakt dan ook niet zoveel uit.


De hergebruikte lintjes (van syntus) hebben in de Vechtdal aangetoond onbetrouwbaar te zijn..

mja, dan zouden ze altijd aan de kant moeten staan en dat is niet het geval. Arriva heeft 0,0 reserve voor Almelo-Mariënberg, dan vallen er ook sneller treinen uit als er een stelletje stuk gaat, naast dat het onderhoud ook nog eens anders geregeld is. Syntus heeft een kleine reserve en kan iets makkelijker een stelletje vervangen.

avl
Berichten: 1451
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor avl » Do 14 Apr 2016, 23:58

Voor het treinmaterieel staat in het PvE dat de elektrische stellen moeten worden overgenomen; die verplichting geld niet voor de dieselstellen.
Uit het PvE:
Verwerving, beheer en toelating Treinstellen
De Concessiehouder heeft de verplichting de lease van de Elektrische Treinstellen die op dit moment binnen de huidige concessie ingezet worden voor de exploitatie van de stoptreindienst Kerkrade Centrum – Maastricht Randwyck (Heuvellandlijn) over te nemen. Voor de Dieseltreinstellen die op dit moment binnen de huidige concessie ingezet worden voor de exploitatie van de stoptreindienst Nijmegen – Roermond (Maaslijn) geldt deze verplichting niet. Inschrijvers kunnen bij belangstelling voor overname / tijdelijke inzet van deze Dieseltreinstellen contact opnemen met de eigenaar van deze Dieseltreinstellen:


Voor de diesels geldt wel niet ouder dan bouwjaar 2000. Maar zie wel allerlei regeltjes.
Hier nog de LINK naar het PvE.
In hoofdstuk D4, blz 102 en verder, staan de eisen aan treinstellen.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast