Pagina 69 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 18:57
door huibf
Maar wanneer komt Arriva met de plannen.....

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 10:19
door peterke203
gisteren stond in dagblad de Limburger ( papieren editie 21-5-2016) artikel over de elect. van de Maaslijn dat Arriva dat de reiziger mag beslissen of voor 2 a 3 maanden dat de hele lijn op slot gaat voor de aanpassingen of gedeeltelijke sluiting met busvervoer en dat men in 2018 hiermee wilt beginnen. Arriva gaf wel aan voor welke keuze gekozen ging worden dat men rekening moest houden met langere reistijden. Ook stond er een stukje over dat Arriva de dienstregeling vanaf december 2016 nog niet wilt prijsgeven alleen dat men de hele dag een kwartierdienst tussen Nijmegen en Venray wilt rijden.
En dat Arriva nog aan het bekijken is om men toch extra tussenbakken gaat bestellen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 10:29
door CamilleKreemers
Kan de dienstregeling bekend maken niet komen, omdat ze nog langs regionaal rocov moeten?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 13:36
door Wubbo
Arriva heeft al een tijdje geleden (dat moest namelijk uiterlijk op de tweede maandag van april) een capaciteitsaanvraag voor haar treindiensten gedaan bij ProRail. Waarom ze dat kennelijk niet communiceren is me een raadsel.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 14:37
door Gothic-Writer
Om het een kwartier een trein tussen Venray en Nijmegen? Dan mogen ze de bussen in Boxmeer en Cuijk daar ook wel op aanpassen! En misschien een kleine aanpassing aan het middenperron van Cuijk, zodat er ook eventueel treinen op spoor 3 kunnen halteren (slagbomen tussen het middenperron en de westzijde van het station).

Verder, ik ben wel een voorstander van die extra treinen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 17:11
door Daniel
Gothic-Writer schreef:Om het een kwartier een trein tussen Venray en Nijmegen? Dan mogen ze de bussen in Boxmeer en Cuijk daar ook wel op aanpassen!
Hoe bedoel je dit precies, ik ben niet zo heel bekend in die hoek van 't land. Aanpassen om niet meer allemaal op dezelfde trein aan te sluiten zodat de reizigers beter verdeeld worden over de treinen?
Of zitten er nu ruime overstaps in die zonder aanpassing net-niet aansluitingen vanuit de trein in kwartierligging zouden worden?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 20:43
door Gothic-Writer
Daniel schreef:
Gothic-Writer schreef:Om het een kwartier een trein tussen Venray en Nijmegen? Dan mogen ze de bussen in Boxmeer en Cuijk daar ook wel op aanpassen!
Hoe bedoel je dit precies, ik ben niet zo heel bekend in die hoek van 't land. Aanpassen om niet meer allemaal op dezelfde trein aan te sluiten zodat de reizigers beter verdeeld worden over de treinen?
Of zitten er nu ruime overstaps in die zonder aanpassing net-niet aansluitingen vanuit de trein in kwartierligging zouden worden?
In het geval van Cuijk is het zo, maar er rijden inprincipe twee lijnen, welke over de dag 1x per uur rijden, dus als je het een beetje zwart-wit bekijkt heb je, afhankelijk van waar je moet zijn natuurlijk, een wachttijd oplopend tot een half uur / drie kwartier.

Voorbeeld: ik wil op een dinsdag van station Cuijk naar bushalte Bakkerij Verkerk in Langeboom (lijn 92). Als je niet de trein die om .08 vertrekt vanaf Nijmegen en aankomt om .22 op Cuijk, moet je dus wachten, want lijn 92 richting Grave vertrekt alleen om .26 en lijn 91 richting UDEN is geen alternatief.
's Avonds en in het weekeinde is het nog triester gesteld. Na 18:30 en het weekeinde rijden er van en naar Cuijk totaal helemaal geen bussen.
Boxmeer heeft nagenoeg hetzelfde probleem, maar het lijkt er op dat Hermes een extra lijn gaat inleggen op Boxmeer vanaf december.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 22:13
door huibf
Gothic-Writer schreef: maar het lijkt er op dat Hermes een extra lijn gaat inleggen op Boxmeer vanaf december.
Dat lijkt niet zo maar dat is zo: lijn 323. Maar het wordt wel een spitsdienst.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 22:47
door Daniel
Gothic-Writer schreef:Voorbeeld: ik wil op een dinsdag van station Cuijk naar bushalte Bakkerij Verkerk in Langeboom (lijn 92). Als je niet de trein die om .08 vertrekt vanaf Nijmegen en aankomt om .22 op Cuijk, moet je dus wachten, want lijn 92 richting Grave vertrekt alleen om .26 en lijn 91 richting UDEN is geen alternatief.
Dat vindt ik eerlijk gezegd niet zo schokkend, dat betekend gewoon dat je je reis vantevoren even moet plannen zodat je de juiste trein neemt. 'tis immers een hele nette aansluiting.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 23:25
door WALUIGI96
huibf schreef:
Gothic-Writer schreef: maar het lijkt er op dat Hermes een extra lijn gaat inleggen op Boxmeer vanaf december.
Dat lijkt niet zo maar dat is zo: lijn 323. Maar het wordt wel een spitsdienst.
Overigens rijden de bussen bij Boxmeer doordeweeks ook tot 10 uur 's avonds.
Maar het kan wel zijn dat Hermes de tijden wat ruimer gaat zetten, zodat er meer dan 3 minuten overstap tijd is in Boxmeer en er misschien ook altijd een overstap kan zijn op de intercity in Helmond.
Ten slotte kan Hermes er ook voor kiezen om 323 en 23 op andere tijden in Boxmeer te laten komen, want het word anders erg druk ieder uur:
2 grote bussen van Arriva, enkele buurtbussen van Arriva en dan nog 2 grote bussen van Hermes

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 07:40
door fogeltje
huibf schreef:
Gothic-Writer schreef: maar het lijkt er op dat Hermes een extra lijn gaat inleggen op Boxmeer vanaf december.
Dat lijkt niet zo maar dat is zo: lijn 323. Maar het wordt wel een spitsdienst.
Dat is dan weer een deceptie. Ik dacht dat de nieuwe lijn de hele dag door zou rijden. Dan raakt de regio Gemert toch zijn verbinding met Nijmegen kwijt in de avonduren.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 08:13
door huibf
Die hebben ze toch al niet? Er gaat toch verder geen lijn verloren.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 22:14
door cassie127
Daniel schreef:
Gothic-Writer schreef:Voorbeeld: ik wil op een dinsdag van station Cuijk naar bushalte Bakkerij Verkerk in Langeboom (lijn 92). Als je niet de trein die om .08 vertrekt vanaf Nijmegen en aankomt om .22 op Cuijk, moet je dus wachten, want lijn 92 richting Grave vertrekt alleen om .26 en lijn 91 richting UDEN is geen alternatief.
Dat vindt ik eerlijk gezegd niet zo schokkend, dat betekend gewoon dat je je reis vantevoren even moet plannen zodat je de juiste trein neemt. 'tis immers een hele nette aansluiting.
Het kan erger... Ik heb bijna dagelijks dat ik de bus mis omdat die op het zelfde tijdstip vertrekt als de trein. en 9/10 keer is de trein ook nog een minuut later -o-. en trein eerder of later heeft geen zin :N.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 28 mei 2016, 18:42
door fogeltje
huibf schreef:Die hebben ze toch al niet? Er gaat toch verder geen lijn verloren.
Nu kan ik tot ca 21:30 via Uden naar Nijmegen. Straks niet meer als de 121 in Boekel eindigt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 28 mei 2016, 22:17
door huibf
fogeltje schreef:
huibf schreef:Die hebben ze toch al niet? Er gaat toch verder geen lijn verloren.
Nu kan ik tot ca 21:30 via Uden naar Nijmegen. Straks niet meer als de 121 in Boekel eindigt.
Foutje van mijn kant inderdaad. Ikzelf vind het ook een onlogische stap om de lijn te laten eindigen in Boekel, of all places....
Ik denk dat dat hooguit een jaartje duurt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 28 mei 2016, 22:44
door OmniLezer
Is er daarnaast ook nog nieuws over Arriva en Limburg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 10:18
door huibf
Komende weken kunnen gemeenten en dorpsraden terecht bij infobijeenkomsten.
Geen idee of ook hobbyisten mogen komen.

Wellicht meer te vinden op de site vd Provincie.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 12:42
door Plutona
Documenten op de site van de provincie zijn allemaal al redelijk oud.
Arriva.nl/limburg werkt wel, maar daar staat nog niets op...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 13:08
door bartjemestrom
Geduld is een schone zaak.

Personeel wordt volgende week geinformeerd door Arriva. Wat zij te horen krijgen is mij ook onbekend.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 14:43
door Tom
Op 30 juni is de gunning definitief en wordt de nieuwe dienstregeling teruggekoppeld. In mei en juni waren/zijn bijeenkomsten gepland met dorps- en wijkraden, regionale mobiliteitsorganen, personeel en het Reizigersoverleg Limburg (ROL). Op 30 juni wordt ook het materieel (bus en trein) gepresenteerd. Nog een maandje geduld dus. Zie deze link [PDF-document op de Provincie-website] voor meer informatie.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 02 jun 2016, 22:03
door Jasper073
Kantine praat he ?....... :X :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding
foto 2 gemaakt door: Alex Miedema. (net gevonden en vervangen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 02 jun 2016, 22:09
door Chrysa
Vreemd dat er rechts geen logo oid zit. Wel een mooi ding.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 02 jun 2016, 22:14
door gliderfighter
Boven is een oude foto. Als ik op de onderste foto kijk, zie ik daar de achterkant van eenzelfde sticker.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 02 jun 2016, 22:21
door Jasper073
Chrysa schreef:Vreemd dat er rechts geen logo oid zit. Wel een mooi ding.
de 1ste foto was de bus nog in de maak en zaten er nog geen logo's op de bus.
2de foto is het resultaat.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 02 jun 2016, 22:44
door bartjemestrom
Ik vind het een leuk ontwerp. Ben benieuwd hoe ze in december rijden.

Even een klein offtopic. Jasper, ik wil niet vervelend zijn maar die foto van de (complete) Citea is gemaakt door Alex Miedema en niet door Arriva wat met jouw bewerking wel zo over komt.