Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11129
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Ma 13 Jun 2016, 09:49

In de Op de Rails 2016-6 staat dat Arriva 6 Linten (26 t/m 30 + 32) heeft gehuurd van NS Financial Services. De eerste twee (26 en 28) zijn al op weg naar Duitsland om verbouwd (ander interieur en inbouw toilet) en rijvaardig gemaakt te worden.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 601
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor cassie127 » Ma 13 Jun 2016, 11:48

Zijn deze allemaal voor Limburg? Je zou verwachten met de uitbreiding van Almelo - Mariënberg (- Hardenberg) dat ze daar nu ook een reserve willen hebben.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3996
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor reisthijs » Ma 13 Jun 2016, 13:38

Volgens de eerdere berichten zou Arriva 7 Linten huren voor de Maaslijn (misschien heeft iemand een nummertje gemist?).

Almelo - Mariënberg wordt juist versneld zodat ze geen extra stel nodig hebben om naar Hardenberg door te kunnen rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Daniel » Ma 13 Jun 2016, 19:29

Meltrain schreef:In de Op de Rails 2016-6 staat dat Arriva 6 Linten (26 t/m 30 + 32) heeft gehuurd van NS Financial Services. De eerste twee (26 en 28) zijn al op weg naar Duitsland om verbouwd (ander interieur en inbouw toilet) en rijvaardig gemaakt te worden.

Rijvaardig maken is niet echt nodig, die eerste twee stellen zijn namelijk op eigen kracht naar het grensstation (meen Bad Bentheim) gereden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11129
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Ma 13 Jun 2016, 20:02

reisthijs schreef:Volgens de eerdere berichten zou Arriva 7 Linten huren voor de Maaslijn (misschien heeft iemand een nummertje gemist?).

Ja, ik. :') Ik had de OdR niet bij me toen ik het typte, maar het zijn er inderdaad 7: 25 t/m 30 + 32.
Dat betekent dat praktisch alle Linten dan weer / nog in dienst zijn, alleen de 21 t/m 24 staan dan nog aan de kant.

Daniel schreef:
Meltrain schreef:In de Op de Rails 2016-6 staat dat Arriva 6 Linten (26 t/m 30 + 32) heeft gehuurd van NS Financial Services. De eerste twee (26 en 28) zijn al op weg naar Duitsland om verbouwd (ander interieur en inbouw toilet) en rijvaardig gemaakt te worden.

Rijvaardig maken is niet echt nodig, die eerste twee stellen zijn namelijk op eigen kracht naar het grensstation (meen Bad Bentheim) gereden.

Met "rijvaardig" bedoelde ik meer "geschikt om reizigers te vervoeren". Ik vraag me namelijk af of ze dat nu nog goed kunnen, na ruim 2 jaar stilstand.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Dennenboom
Berichten: 399
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Dennenboom » Ma 13 Jun 2016, 21:43

Blijven alle oude Veolia GTW dieselstellen gewoon rijden vanaf december?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3996
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor reisthijs » Ma 13 Jun 2016, 23:37

Ja, die blijven rijden tot ze vervangen kunnen worden door elektrische Flirts.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 14 Apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor henkhenk » Di 14 Jun 2016, 15:04

Hier staat alle informatie over de implementatie Limburg: www.arriva.nl/implementatielimburg. Veel plezier!

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor flipje » Di 14 Jun 2016, 15:34

Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)

Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)

Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Laatst gewijzigd door flipje op Di 14 Jun 2016, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Di 14 Jun 2016, 15:40

Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Di 14 Jun 2016, 16:13

flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)

Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)

Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?


Wat is de C 65?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3728
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Z2N » Di 14 Jun 2016, 16:17

Dat zijn Sprinter City-busjes, zoals nu ook al rondrijden bij Veolia.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Di 14 Jun 2016, 16:19

Z2N schreef:Dat zijn Sprinter City-busjes, zoals nu ook al rondrijden bij Veolia.


Dank!
Op de dienstregelingpagina zag ik dat er Q-liners gaan rijden.
Waar gaan deze rijden buiten Maastricht - Aken en Maastricht - Sittard?

sirvinniei
Berichten: 1221
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor sirvinniei » Di 14 Jun 2016, 16:59

In ieder geval Venlo-Weert-Hamont

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2402
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Di 14 Jun 2016, 17:06

Dus ook de recent geïntroduceerde kortere LLE's (in dit geval de 9,9m). Zal wel voor mindere lijnen zijn als de Zuid-Limburgse 61 (gaat blijkbaar ander nummer krijgen tegen dubbelnummeringen).
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 942
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Di 14 Jun 2016, 18:52

Plutona schreef:
flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)

Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)

Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?


Wat is de C 65?


*vloeken uit verbazing* Dus ze gaan een 10 meter Citea LLE nemen. EN IS ER ZELFS EEN ELECTRO-VERSIE ERVAN! *bus* *bus* Dan weet ik waar ik naar toe moet gaan in 2017 voor nieuw materieel.
Eigenlijk verbaast het me niet zo. Arriva neemt altijd "exotisch" materieel in dienst. Deze is dan niet zo exotisch, maar het is vrij nieuw.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 942
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Di 14 Jun 2016, 18:56

OmniLezer schreef:http://www.vdlbuscoach.com/News/News-Library/2016/Nieuwe-lengtevarianten-VDL-Citea-LLE.aspx?lang=nl-NL

Misschien heeft Arriva wel één van deze er ook bij besteld. Een kleine Citea van 10 of 11 meter kan er wel bij voor de kleine kernen.


Ik wist wel dat ze een 10 meter Citea zouden nemen. Dat voelde ik gewoon aan mijn wateren en die puist op mijn hand.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 942
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Di 14 Jun 2016, 19:01

Wat ik wel een hele vreemde vind, is waarom ze gaan voor de Elektrische SLE in plaats van een SLF. Ze willen dat elektro gedoe in de stad uitoefenen toch. Die LLE-99 snap ik wel omdat dat voor Venlo is, maar de SLE blijft mij steeds dagen, want Maastricht heeft de SLF.
Als die op de streek komt, moeten ze wel oppassen omdat VDL bussen qua elektriciteit heel erg zwak zijn met een bereik van 70 tot 200 km.

En wat is er ondertussen gebeurt met de Citea MLE, want dat zou de vervanging zijn voor de Ambassador 106 in plaats van de Citea LLE 99, 107 en de 127. Volgens mij is dat model zo onsuccesvol geweest dat het gewoon is ingehaald door een nog niet bestaand model.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

CamilleKreemers
Berichten: 2321
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 14 Jun 2016, 19:17

Waarom wordt er een combinatie van GTW en Flirt gebruikt?

Daarnaast: wat is de beste elektrische bus op dit moment?

Post
Berichten: 80
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Maarheeze

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Post » Di 14 Jun 2016, 19:25

CamilleKreemers schreef:Waarom wordt er een combinatie van GTW en Flirt gebruikt?


Omdat er geen nieuwe GTW's meer in Nederland worden geleverd. Er moeten nieuwe treinen komen om straks de diesels te vervangen. En Flirts zijn dan een goede keuze.

Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 348
Lid geworden op: Do 29 Jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busentrein » Di 14 Jun 2016, 19:41

bartjemestrom schreef:Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.


Doel jij op die Scania's uit de Achterhoek ? :X

busje10
Berichten: 26
Lid geworden op: Ma 04 Mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busje10 » Di 14 Jun 2016, 21:16

henkhenk schreef:Hier staat alle informatie over de implementatie Limburg: http://www.arriva.nl/implementatielimburg. Veel plezier!


Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2402
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Di 14 Jun 2016, 21:38

busentrein schreef:
bartjemestrom schreef:Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.


Doel jij op die Scania's uit de Achterhoek ? :X

Ik denk 't wel, Nick (A) :6
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor BR628 » Di 14 Jun 2016, 21:39

Het staat gewoon op een openbaar toegankelijke website. Natuurlijk is het in eerste instantie bedoeld voor personeel van Veolia maar iedereen kan op die site komen dus iedereen die er wat van op wilt steken kan dat doen. Zo spannend is het ook niet hoor, en al helemaal niet geheim.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Di 14 Jun 2016, 21:41

busje10 schreef:Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....

Als de informatie op die site echt niet voor ons bedoeld was, dan vroegen ze wel een wachtwoord.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten