Pagina 71 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 11:48
door cassie127
Zijn deze allemaal voor Limburg? Je zou verwachten met de uitbreiding van Almelo - Mariënberg (- Hardenberg) dat ze daar nu ook een reserve willen hebben.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 13:38
door reisthijs
Volgens de eerdere berichten zou Arriva 7 Linten huren voor de Maaslijn (misschien heeft iemand een nummertje gemist?).

Almelo - Mariënberg wordt juist versneld zodat ze geen extra stel nodig hebben om naar Hardenberg door te kunnen rijden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 19:29
door Daniel
Meltrain schreef:In de Op de Rails 2016-6 staat dat Arriva 6 Linten (26 t/m 30 + 32) heeft gehuurd van NS Financial Services. De eerste twee (26 en 28) zijn al op weg naar Duitsland om verbouwd (ander interieur en inbouw toilet) en rijvaardig gemaakt te worden.
Rijvaardig maken is niet echt nodig, die eerste twee stellen zijn namelijk op eigen kracht naar het grensstation (meen Bad Bentheim) gereden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 20:02
door Meltrain
reisthijs schreef:Volgens de eerdere berichten zou Arriva 7 Linten huren voor de Maaslijn (misschien heeft iemand een nummertje gemist?).
Ja, ik. :') Ik had de OdR niet bij me toen ik het typte, maar het zijn er inderdaad 7: 25 t/m 30 + 32.
Dat betekent dat praktisch alle Linten dan weer / nog in dienst zijn, alleen de 21 t/m 24 staan dan nog aan de kant.
Daniel schreef:
Meltrain schreef:In de Op de Rails 2016-6 staat dat Arriva 6 Linten (26 t/m 30 + 32) heeft gehuurd van NS Financial Services. De eerste twee (26 en 28) zijn al op weg naar Duitsland om verbouwd (ander interieur en inbouw toilet) en rijvaardig gemaakt te worden.
Rijvaardig maken is niet echt nodig, die eerste twee stellen zijn namelijk op eigen kracht naar het grensstation (meen Bad Bentheim) gereden.
Met "rijvaardig" bedoelde ik meer "geschikt om reizigers te vervoeren". Ik vraag me namelijk af of ze dat nu nog goed kunnen, na ruim 2 jaar stilstand.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 21:43
door Dennenboom
Blijven alle oude Veolia GTW dieselstellen gewoon rijden vanaf december?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 23:37
door reisthijs
Ja, die blijven rijden tot ze vervangen kunnen worden door elektrische Flirts.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 15:04
door henkhenk
Hier staat alle informatie over de implementatie Limburg: www.arriva.nl/implementatielimburg. Veel plezier!

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 15:34
door flipje
Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)

Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)

Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 15:40
door bartjemestrom
Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 16:13
door Plutona
flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)

Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)

Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Wat is de C 65?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 16:17
door Z2N
Dat zijn Sprinter City-busjes, zoals nu ook al rondrijden bij Veolia.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 16:19
door Plutona
Z2N schreef:Dat zijn Sprinter City-busjes, zoals nu ook al rondrijden bij Veolia.
Dank!
Op de dienstregelingpagina zag ik dat er Q-liners gaan rijden.
Waar gaan deze rijden buiten Maastricht - Aken en Maastricht - Sittard?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 16:59
door sirvinniei
In ieder geval Venlo-Weert-Hamont

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 17:06
door ArrivaBas
Dus ook de recent geïntroduceerde kortere LLE's (in dit geval de 9,9m). Zal wel voor mindere lijnen zijn als de Zuid-Limburgse 61 (gaat blijkbaar ander nummer krijgen tegen dubbelnummeringen).

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 18:52
door OmniLezer
Plutona schreef:
flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)

Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)

Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Wat is de C 65?
*vloeken uit verbazing* Dus ze gaan een 10 meter Citea LLE nemen. EN IS ER ZELFS EEN ELECTRO-VERSIE ERVAN! *bus* *bus* Dan weet ik waar ik naar toe moet gaan in 2017 voor nieuw materieel.
Eigenlijk verbaast het me niet zo. Arriva neemt altijd "exotisch" materieel in dienst. Deze is dan niet zo exotisch, maar het is vrij nieuw.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 18:56
door OmniLezer
OmniLezer schreef:http://www.vdlbuscoach.com/News/News-Li ... lang=nl-NL

Misschien heeft Arriva wel één van deze er ook bij besteld. Een kleine Citea van 10 of 11 meter kan er wel bij voor de kleine kernen.
Ik wist wel dat ze een 10 meter Citea zouden nemen. Dat voelde ik gewoon aan mijn wateren en die puist op mijn hand.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 19:01
door OmniLezer
Wat ik wel een hele vreemde vind, is waarom ze gaan voor de Elektrische SLE in plaats van een SLF. Ze willen dat elektro gedoe in de stad uitoefenen toch. Die LLE-99 snap ik wel omdat dat voor Venlo is, maar de SLE blijft mij steeds dagen, want Maastricht heeft de SLF.
Als die op de streek komt, moeten ze wel oppassen omdat VDL bussen qua elektriciteit heel erg zwak zijn met een bereik van 70 tot 200 km.

En wat is er ondertussen gebeurt met de Citea MLE, want dat zou de vervanging zijn voor de Ambassador 106 in plaats van de Citea LLE 99, 107 en de 127. Volgens mij is dat model zo onsuccesvol geweest dat het gewoon is ingehaald door een nog niet bestaand model.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 19:17
door CamilleKreemers
Waarom wordt er een combinatie van GTW en Flirt gebruikt?

Daarnaast: wat is de beste elektrische bus op dit moment?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 19:25
door Post
CamilleKreemers schreef:Waarom wordt er een combinatie van GTW en Flirt gebruikt?
Omdat er geen nieuwe GTW's meer in Nederland worden geleverd. Er moeten nieuwe treinen komen om straks de diesels te vervangen. En Flirts zijn dan een goede keuze.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 19:41
door busentrein
bartjemestrom schreef:Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.
Doel jij op die Scania's uit de Achterhoek ? :X

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 21:16
door busje10
henkhenk schreef:Hier staat alle informatie over de implementatie Limburg: http://www.arriva.nl/implementatielimburg. Veel plezier!
Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 21:38
door ArrivaBas
busentrein schreef:
bartjemestrom schreef:Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.
Doel jij op die Scania's uit de Achterhoek ? :X
Ik denk 't wel, Nick (A) :6

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 21:39
door BR628
Het staat gewoon op een openbaar toegankelijke website. Natuurlijk is het in eerste instantie bedoeld voor personeel van Veolia maar iedereen kan op die site komen dus iedereen die er wat van op wilt steken kan dat doen. Zo spannend is het ook niet hoor, en al helemaal niet geheim.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 21:41
door Hainje
busje10 schreef: Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....
Als de informatie op die site echt niet voor ons bedoeld was, dan vroegen ze wel een wachtwoord.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 14 jun 2016, 22:58
door huibf
Hainje schreef:
busje10 schreef: Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....
Als de informatie op die site echt niet voor ons bedoeld was, dan vroegen ze wel een wachtwoord.
Inderdaad.... Google kent het volgende week ook wel hoor...