Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Geplaatst: ma 13 jun 2016, 11:48
Zijn deze allemaal voor Limburg? Je zou verwachten met de uitbreiding van Almelo - Mariënberg (- Hardenberg) dat ze daar nu ook een reserve willen hebben.
Rijvaardig maken is niet echt nodig, die eerste twee stellen zijn namelijk op eigen kracht naar het grensstation (meen Bad Bentheim) gereden.Meltrain schreef:In de Op de Rails 2016-6 staat dat Arriva 6 Linten (26 t/m 30 + 32) heeft gehuurd van NS Financial Services. De eerste twee (26 en 28) zijn al op weg naar Duitsland om verbouwd (ander interieur en inbouw toilet) en rijvaardig gemaakt te worden.
Ja, ik. :') Ik had de OdR niet bij me toen ik het typte, maar het zijn er inderdaad 7: 25 t/m 30 + 32.reisthijs schreef:Volgens de eerdere berichten zou Arriva 7 Linten huren voor de Maaslijn (misschien heeft iemand een nummertje gemist?).
Met "rijvaardig" bedoelde ik meer "geschikt om reizigers te vervoeren". Ik vraag me namelijk af of ze dat nu nog goed kunnen, na ruim 2 jaar stilstand.Daniel schreef:Rijvaardig maken is niet echt nodig, die eerste twee stellen zijn namelijk op eigen kracht naar het grensstation (meen Bad Bentheim) gereden.Meltrain schreef:In de Op de Rails 2016-6 staat dat Arriva 6 Linten (26 t/m 30 + 32) heeft gehuurd van NS Financial Services. De eerste twee (26 en 28) zijn al op weg naar Duitsland om verbouwd (ander interieur en inbouw toilet) en rijvaardig gemaakt te worden.
Wat is de C 65?flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:
Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)
Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)
Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Dank!Z2N schreef:Dat zijn Sprinter City-busjes, zoals nu ook al rondrijden bij Veolia.
*vloeken uit verbazing* Dus ze gaan een 10 meter Citea LLE nemen. EN IS ER ZELFS EEN ELECTRO-VERSIE ERVAN! *bus* *bus* Dan weet ik waar ik naar toe moet gaan in 2017 voor nieuw materieel.Plutona schreef:Wat is de C 65?flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:
Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)
Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)
Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Ik wist wel dat ze een 10 meter Citea zouden nemen. Dat voelde ik gewoon aan mijn wateren en die puist op mijn hand.OmniLezer schreef:http://www.vdlbuscoach.com/News/News-Li ... lang=nl-NL
Misschien heeft Arriva wel één van deze er ook bij besteld. Een kleine Citea van 10 of 11 meter kan er wel bij voor de kleine kernen.
Omdat er geen nieuwe GTW's meer in Nederland worden geleverd. Er moeten nieuwe treinen komen om straks de diesels te vervangen. En Flirts zijn dan een goede keuze.CamilleKreemers schreef:Waarom wordt er een combinatie van GTW en Flirt gebruikt?
Doel jij op die Scania's uit de Achterhoek ? :Xbartjemestrom schreef:Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.
Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....henkhenk schreef:Hier staat alle informatie over de implementatie Limburg: http://www.arriva.nl/implementatielimburg. Veel plezier!
Ik denk 't wel, Nick (A) :6busentrein schreef:Doel jij op die Scania's uit de Achterhoek ? :Xbartjemestrom schreef:Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.
Als de informatie op die site echt niet voor ons bedoeld was, dan vroegen ze wel een wachtwoord.busje10 schreef: Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....
Inderdaad.... Google kent het volgende week ook wel hoor...Hainje schreef:Als de informatie op die site echt niet voor ons bedoeld was, dan vroegen ze wel een wachtwoord.busje10 schreef: Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....