Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Berichten: 2522
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Di 14 Jun 2016, 22:58

Hainje schreef:
busje10 schreef:Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....

Als de informatie op die site echt niet voor ons bedoeld was, dan vroegen ze wel een wachtwoord.


Inderdaad.... Google kent het volgende week ook wel hoor...

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Z2N » Di 14 Jun 2016, 23:12

Ach, bij andere implementaties is het ook normaal dat dit soort sites openbaar toegankelijk zijn. Niets geks dus. (A)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

sirvinniei
Berichten: 1224
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor sirvinniei » Wo 15 Jun 2016, 11:34

Lijnnummers

1-10: stadslijnen
20-ers: streeklijnen Parkstad
30-ers: streeklijnen Sittard-Geleen
50-ers: streeklijnen Heuvelland
60-ers: streeklijnen rond Roermond
70-ers: streeklijnen Midden-Limburg
80-ers: streeklijnen Noord-Limburg
300-reeks: Qliners
600-reeks: Schoollijnen
700-reeks: buurtbussen


Eindelijk een vervoerder die het aandurft om de lijnennummers logisch te maken!

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5577
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Wo 15 Jun 2016, 12:13

Ik ben niet heel bekend met de lijnnummers in Limburg, maar echt heel veel veranderd er niet heb ik de indruk.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

sirvinniei
Berichten: 1224
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor sirvinniei » Wo 15 Jun 2016, 12:23

Dan moet je toch eens de wiki paginas van de concessies bekijken: Het hele streeknet is een warboel aan nummers die totaal geen orde hebben mbt het gebied waar ze rijden.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Wo 15 Jun 2016, 13:01

Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt Q-liners
- Limburg krijgt schoollijnen
- Buurtbussen zijn nu nog in de 100-reeks, eentje zelfs nog in de 90-ers
- Noord- en Zuid-Limburg hebben nu nog een apart systeem. Dus er is bijvoorbeeld een Noord-Limburgse lijn 66 en een Zuid-Limburgse lijn 66

sirvinniei
Berichten: 1224
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor sirvinniei » Wo 15 Jun 2016, 13:06

Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt schoollijnen

Huh? Ja, hoe zit dat? hoe functioneert Limburg nu zonder scholierenlijnen?

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Wo 15 Jun 2016, 13:56

sirvinniei schreef:
Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt schoollijnen

Huh? Ja, hoe zit dat? hoe functioneert Limburg nu zonder scholierenlijnen?


Meestal wat extra ritten. Zo rijdt lijn 41 Kerkrade - Sittard 's ochtends een keer extra en overdag buiten de vakanties door naar een middelbare school in Kerkrade. Lijn 73 doet hetzelfde in Weert. Langs de meeste andere grote scholen rijden sowieso al veel bussen (o.a. Bernardinuscollege in Heerlen, Sint Maartenscollege in Maastricht en Trevianum in Sittard).

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 944
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Wo 15 Jun 2016, 19:01

Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt Q-liners
- Limburg krijgt schoollijnen
- Buurtbussen zijn nu nog in de 100-reeks, eentje zelfs nog in de 90-ers
- Noord- en Zuid-Limburg hebben nu nog een apart systeem. Dus er is bijvoorbeeld een Noord-Limburgse lijn 66 en een Zuid-Limburgse lijn 66


Limburg krijgt schoollijnen, okee. Welke lijnen worden er opgeheven?
#2. Hadden ze trouwens niet de stadslijnen kunnen nummeren van 1- 19?
Maar daarnaast wel mijn complimenten voor de hernummeringen. Dit laat wel zien dat er verbetering op weg is.
Gaan ze dat Syntus model ook overnemen, genaamd visgraat model?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31490
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Suus » Wo 15 Jun 2016, 19:24

Veolia heeft sinds hun komst er een stuk of vijf volledige lijnennetten erdoorheen gejaagd die meestal niet werkten zoals beoogd, het is te hopen dat Arriva niet de eerste jaren in dezelfde kuil valt.
Rame à l'approche

wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor wouter15 » Do 16 Jun 2016, 08:45

Als ik op https://www.arriva.nl/implementatielimb ... imburg.htm kijk kan ik verder niks vinden over materieel of lijnnummers zoals hier word verteld. Of kijk ik gewoon verkeerd?

Gebruikersavatar
EtienneM
Berichten: 29
Lid geworden op: Za 20 Jul 2013, 22:55
Locatie: Maastricht / Breda

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor EtienneM » Do 16 Jun 2016, 08:52

wouter15 schreef:Als ik op https://www.arriva.nl/implementatielimb ... imburg.htm kijk kan ik verder niks vinden over materieel of lijnnummers zoals hier word verteld. Of kijk ik gewoon verkeerd?


Op mobiel is het niet zichtbaar, maar op je desktop PC of laptop kun je links in het menu verschillende zaken zien.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 944
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Do 16 Jun 2016, 11:03

Afbeelding
Op de site van Arriva. Alleen zijn de spiegels nu niet boven de deur of raam, maar op Arriva stijl.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11135
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Do 16 Jun 2016, 11:51

De treinen en bussen zien er niet verkeerd uit.
Wel opvallend dat de "normale" Flirts 2 deuren per bak hebben (in de kopbakken) en de Flirts die op meerdere spanningen kunnen rijden maar 1 deur per bak hebben.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Do 16 Jun 2016, 12:42

Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Do 16 Jun 2016, 13:15

Bee schreef:Veolia heeft sinds hun komst er een stuk of vijf volledige lijnennetten erdoorheen gejaagd die meestal niet werkten zoals beoogd, het is te hopen dat Arriva niet de eerste jaren in dezelfde kuil valt.

Als de provincie de subsidieregelingen voor met name de grensoverschrijdende bussen goed heeft dichtgetimmerd moet het niet voorkomen dat het lijnennet tijdens de concessie telkens herzien wordt. Als een buslijn goedgevuld is, niet parallel aan het spoor loopt, maar door gebrek aan subsidie alsnog geschrapt wordt is dat vrij belachelijk te noemen, maar ik geloof dat Arriva best een buslijn onder eigen rekening wilt rijden zolang het maar voldoende schuift.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2380
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Mr-W » Do 16 Jun 2016, 17:17

bartjemestrom schreef:Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.

Heeft hij in het interieur ook kenmerken van een Intercity?
Kan geen interieurfoto's vinden of kijk ik verkeerd?

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 944
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Do 16 Jun 2016, 18:10

Mr-W schreef:
bartjemestrom schreef:Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.

Heeft hij in het interieur ook kenmerken van een Intercity?
Kan geen interieurfoto's vinden of kijk ik verkeerd?


Ik denk dat je geen foto's kan vinden van een trein die nog niet is gemaakt. Die IC treinen komen toch als laatst omdat de verbinding naar Aachen iets moest ondergaan, wat dat was, weet ik nu zo net niet. Stadler is ook een soort van besloten fabriek. Het is ,denk ik, niet zoals VDL dat je achter een hek kan staan en foto's kan maken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

CamilleKreemers
Berichten: 2324
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 16 Jun 2016, 18:31

is het voor het netwerk niet het handigste zo weinig mogelijk lijnnummers te hebben? Daardoor lijkt me het eenvoudiger worden.

Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 944
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Do 16 Jun 2016, 19:08

CamilleKreemers schreef:is het voor het netwerk niet het handigste zo weinig mogelijk lijnnummers te hebben? Daardoor lijkt me het eenvoudiger worden.

Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?


Ik denk dat het handiger is om mee te gaan met wat Arriva wil doen omdat je dan als klant en chauffeur makkelijker weet dat alles met de 60 bijvoorbeeld via Roermond moet. Om bijvoorbeeld alle 46 lijnen ook tot 46 te proppen stad, buurt en Qliners door elkaar, is een beetje moeilijk te scheiden. Dat is mijn kijk erop. 't zal vast anders zijn.

De tweede is voor mij ook een mysterie.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2380
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Mr-W » Do 16 Jun 2016, 19:11

OmniLezer schreef:
Mr-W schreef:
bartjemestrom schreef:Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.

Heeft hij in het interieur ook kenmerken van een Intercity?
Kan geen interieurfoto's vinden of kijk ik verkeerd?


Ik denk dat je geen foto's kan vinden van een trein die nog niet is gemaakt. Die IC treinen komen toch als laatst omdat de verbinding naar Aachen iets moest ondergaan, wat dat was, weet ik nu zo net niet .
Arriva heeft natuurlijk allang interieurtekeningen beschikbaar, alleen zijn ze niet vrijgegeven :wink: De lijn tussen Herzogenrath en Heerlen moet worden geëlektrificeerd.
Vreemd dat er zelfs een contactformulier op staat https://www.arriva.nl/implementatielimburg/regio-limburg/contact.htm
CamilleKreemers schreef:Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?

Zo laat mogelijk :wink:

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Do 16 Jun 2016, 19:14

Dat contactformulier is voor personeel met vragen.

busje10
Berichten: 26
Lid geworden op: Ma 04 Mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busje10 » Do 16 Jun 2016, 19:24

Zoals de hele website eigenlijk is....

busje10
Berichten: 26
Lid geworden op: Ma 04 Mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busje10 » Do 16 Jun 2016, 19:26

Plutona schreef:
sirvinniei schreef:
Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt schoollijnen

Huh? Ja, hoe zit dat? hoe functioneert Limburg nu zonder scholierenlijnen?


Meestal wat extra ritten. Zo rijdt lijn 41 Kerkrade - Sittard 's ochtends een keer extra en overdag buiten de vakanties door naar een middelbare school in Kerkrade. Lijn 73 doet hetzelfde in Weert. Langs de meeste andere grote scholen rijden sowieso al veel bussen (o.a. Bernardinuscollege in Heerlen, Sint Maartenscollege in Maastricht en Trevianum in Sittard).



Er zijn nog wat meer, in het zuiden bv lijn 54 en 143.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2402
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Do 16 Jun 2016, 21:04

Vergeet dan ook de 150 en 58 niet hè :P .
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten