Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busje10
Berichten: 26
Lid geworden op: Ma 04 Mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busje10 » Do 16 Jun 2016, 21:17

ArrivaBas schreef:Vergeet dan ook de 150 en 58 niet hè :P .


Dat zijn geen schoollijnen. De 150 rijdt alleen in de spits tussen 7 en 9 en 14.30-17.30. De 58 rijdt de hele dag in de schoolperiode. De 54 rijdt maar 2x richting leeuwenborgh Maastricht en de 143 ook maar 2x richting Heerlen.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Z2N » Do 16 Jun 2016, 21:25

busje10 schreef:Zoals de hele website eigenlijk is....

Arriva zet eigenlijk bij al zijn nieuwe concessies deze pagina's online, ze zijn expres publiekelijk toegankelijk. Zie het als iets aardigs vanuit Arriva. :wink:
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Ezra » Vr 17 Jun 2016, 10:32

flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter

Worden dit 3-assige Volvo's?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2402
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Vr 17 Jun 2016, 10:55

In DAV hebben de 13m-Volvo's 2 assen. de 3-assers zijn 15 m.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Vr 17 Jun 2016, 11:02

De verdubbeling en elektrificatie van het spoor tussen Heerlen en Aken gaat definitief door.

De provincie heeft een akkoord bereikt met PvdA-staatssecretaris Sharon Dijksma.

Naar Luik?
Door de verdubbeling kan er vanaf 2018 of 2019 twee keer per uur een trein gaan rijden tussen Maastricht, Heerlen en Aken; een keer als intercity en een keer als stoptrein. Het is de bedoeling dat de lijn ook wordt doorgetrokken naar Luik. Of dat lukt wordt over een paar dagen duidelijk.

71 miljoen
In totaal gaat het om een investering van 71 miljoen euro waarvan 13 miljoen voor beheer en onderhoud. De provincie en de regio betalen 20 procent, van Europa wordt 20 tot 40 procent bijdrage verwacht en de rest komt van het Rijk.

Grote impuls
CDA-gedeputeerde Patrick van der Broeck is heel tevreden over het akkoord omdat het een grote impuls is voor het grensoverschrijdend treinverkeer. Hij ziet nu ook reële kansen voor een intercityverbinding tussen Eindhoven, Heerlen, Aken en Keulen. Daarvoor moeten wel nog aan nog een aantal werkzaamheden aan Duitse kant worden verricht.

Een intercity tussen Eindhoven en Düsseldorf via Venlo is wel voorlopig van de baan.

Verdubbeling
De noodzakelijke verdubbeling van het spoor tussen Kaldenkirchen en Dülken heeft geen prioriteit in het nieuwe infrastructuurplan van de Duitse verkeersminister Dobrindt. Tot 2030 wordt dat project dan ook zo goed als zeker niet uitgevoerd.

www.1limburg.nl/definitief-dubbel-spoor ... en-en-aken

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 17 Jun 2016, 12:36

Waar zou die Intercity dan moeten stoppen? Valkenburg en Heerlen? Of neemt hij dan 1x per uur een van de sneltreinen naar Heerlen over waardoor hij ook op Meerssen halteert?
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Vr 17 Jun 2016, 12:47

https://de.wikipedia.org/wiki/LIMAX
Dat ding stopt dus in Aachen West, Herzogenrath, Eygelsoven Markt, Landgraaf, Heerlen, Valkenburg, Meersen en helaas ook in Maastricht Noord. Ik weet niet of er een uursdienst of halfuursdienst komt tussen Heerlen en Aachen.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor reisthijs » Vr 17 Jun 2016, 13:20

Het begint er dus mee dat de sneltrein Maastricht Heerlen 1x per uur door gaat rijden naar Aachen. Ik neem dan dat als er een tweede trein naar Aachen gast rijden, er voor de sneltrein nog een paar tussenstops (zoals in Eygelshoven) vervallen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Vr 17 Jun 2016, 16:32

Zoals het op 1Limburg staat kan eigenlijk bijna niet.

2 x per uur naar Aken waarvan 1 sneltrein en 1 stoptrein, dan gooi je de halfuursfrequentie van de snel- en stoptreinen tussen Maastricht en Heerlen in de war. En gezien het feit dat er tussen Heerlen en Aken op compleet alle stations gestopt gaat worden denk ik dat het gewoon en halfuurs dienst gaat worden gekoppeld an de sneltrein Maastricht-Heerlen. Want ook de uitbreiding naar Luik bevat alle stations dus het zou me niet verbazen als het traject aan beide zijden elk half uur aan de sneltrein gekoppeld wordt.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor MdJ » Vr 17 Jun 2016, 17:32

2 x per uur betekend niet automatisch dat de intervallen tussen beide treinen 30minuten zijn. 15/45 (huidige trein doortrekken) is ook mogelijk...
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2094
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zugführer » Vr 17 Jun 2016, 18:10

Volgens het kaartje in de presentatie (pagina 6) gaat het puur om de sneltrein die door gaat rijden naar Aachen, al dan niet 1 of 2x per uur.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Vr 17 Jun 2016, 18:30

MdJ schreef:2 x per uur betekend niet automatisch dat de intervallen tussen beide treinen 30minuten zijn. 15/45 (huidige trein doortrekken) is ook mogelijk...


Uiteraard is alles mogelijk qua interval maar ik neem niet aan dat ze dat gaan doen. De hele Limax is gericht op een snelle verbinding in de euregio, dan ga je mensen niet 45 minuten op een trein laten wachten lijkt mij. Daarnaast maak je de trein daardoor 1 x per uur onaantrekkelijker door elk station tussen Maastricht en Aken aan te doen. Daar zit denk ik niemand op te wachten.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Vr 17 Jun 2016, 20:32

Heerlen de Kissel, Kohlscheid en Aachen Schanz worden al overgeslagen door de Limax. Enigste wat je bij een 2e trein kan overslaan is Eygelsoven Markt, of er komt een supersneltrein die rechtstreeks tussen Heerlen en Aachen rijdt.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3690
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Vr 17 Jun 2016, 20:33

Herzogenrath lijkt me wel handig om te bedienen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 943
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Vr 17 Jun 2016, 22:17

De bus van Venlo naar Geilenkirchen gaat dus rijden onder lijn 83s. De bus van Venlo via Weert naar Hamont onder lijn 70 en 71 van Venlo naar Panningen. De bussen 50 en 54 blijven in stand. Alleen is lijn 54 ook naar Aken bushof doorgetrokken. Lijn 44 en 58 blijven, denk ik, ongewijzigd.

Ik weet niet of dit de Qliners kunnen zijn, maar dit is wat er te vinden was.

Dit ging over treinen. Dan ben ik weer lekker off topic.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

dennistd
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor dennistd » Vr 17 Jun 2016, 23:40

Het gaat over zowel bussen als treinen :wink:

Ik denk trouwens dat 2x per uur naar Aachen niet haalbaar is door de drukte tussen Herzogenrath en Aachen. Wat je wel zou kunnen doen is 2x per uur naar Herzogenrath waarvan 1x per uur door naar Aachen.
Zugführer schreef:Volgens het kaartje in de presentatie (pagina 6) gaat het puur om de sneltrein die door gaat rijden naar Aachen, al dan niet 1 of 2x per uur.
Ik zie ook nog wel enige moeite met de inpassing tussen Heerlen en Landgraaf met 5-6x per uur een trein. Of gaan de stopper uit Maastricht en Sittard combineren in Heerlen?
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Za 18 Jun 2016, 06:05

Ze gaan Heerlen - Herzogenrath verdubbelen :wink:

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Za 18 Jun 2016, 09:15

Het verdubbelen van Heerlen-Landgraaf is wel logisch met 3 tot 4 treinen per uur, maar op Landgraaf-Herzogenrath rijden slechts 1 tot 2 treinen per uur. Dan is spoorverdubbeling een beetje onzinnig en verspilling van de middelen.

huibf
Berichten: 2522
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Za 18 Jun 2016, 09:54

OmniLezer schreef:De bus van Venlo naar Geilenkirchen gaat dus rijden onder lijn 83s. De bus van Venlo via Weert naar Hamont onder lijn 70 en 71 van Venlo naar Panningen. De bussen 50 en 54 blijven in stand. Alleen is lijn 54 ook naar Aken bushof doorgetrokken. Lijn 44 en 58 blijven, denk ik, ongewijzigd.

Ik weet niet of dit de Qliners kunnen zijn, maar dit is wat er te vinden was.



Op de arriva implementatiesite vindt ik die info niet...

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3690
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Za 18 Jun 2016, 10:38

Het zou veel logischer zijn als ze tussen Venlo en Geilenkirchen het Duitse nummer SB3 gebruiken, wat ik ook dacht dat ze zouden gaan doen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Za 18 Jun 2016, 10:55

Gewoon nieuwsgierig, maar hoezo zou dat logischer zijn? Het is toch een Nederlandse lijn?
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3690
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Za 18 Jun 2016, 11:25

Ik dacht dat de lijn in combinatie met de Duitse vervoerder West Verkehr GmbH wordt geëxploiteerd, maar bedenk me net dat het tussen Sittard en Geilenkirchen is. De lijn tussen Venlo loopt toch tot Kaldenkirchen en is inderdaad Nederlands.

De lijn tussen Sittard en Geilenkirchen heeft nu al tussen Geilenkirchen en Tüddern een snelbusverbinding SB3 en wordt doorgetrokken naar Sittard.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 943
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Za 18 Jun 2016, 21:52

huibf schreef:
OmniLezer schreef:De bus van Venlo naar Geilenkirchen gaat dus rijden onder lijn 83s. De bus van Venlo via Weert naar Hamont onder lijn 70 en 71 van Venlo naar Panningen. De bussen 50 en 54 blijven in stand. Alleen is lijn 54 ook naar Aken bushof doorgetrokken. Lijn 44 en 58 blijven, denk ik, ongewijzigd.

Ik weet niet of dit de Qliners kunnen zijn, maar dit is wat er te vinden was.



Op de arriva implementatiesite vindt ik die info niet...


Ik geef jou lekker de informatie waar ik dit vandaan heb.
Bij de presentatie van Arriva hebben ze een kaart van de spoorlijn staan. Daar zijn ook de belangrijkste/grensoverschrijdende lijnen te zien. Die 83s leek dus SB3 te zijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 943
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Za 18 Jun 2016, 21:54

Zugführer schreef:Volgens het kaartje in de presentatie (pagina 6) gaat het puur om de sneltrein die door gaat rijden naar Aachen, al dan niet 1 of 2x per uur.

Hier is dat kaartje(presentatie)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Za 18 Jun 2016, 22:00

Dat kaartje is al een tikkeltje gedateerd


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast