Pagina 73 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 16 jun 2016, 21:25
door Z2N
busje10 schreef:Zoals de hele website eigenlijk is....
Arriva zet eigenlijk bij al zijn nieuwe concessies deze pagina's online, ze zijn expres publiekelijk toegankelijk. Zie het als iets aardigs vanuit Arriva. :wink:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 10:32
door Globetrotter
flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
Worden dit 3-assige Volvo's?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 10:55
door ArrivaBas
In DAV hebben de 13m-Volvo's 2 assen. de 3-assers zijn 15 m.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 11:02
door Roel043
De verdubbeling en elektrificatie van het spoor tussen Heerlen en Aken gaat definitief door.

De provincie heeft een akkoord bereikt met PvdA-staatssecretaris Sharon Dijksma.

Naar Luik?
Door de verdubbeling kan er vanaf 2018 of 2019 twee keer per uur een trein gaan rijden tussen Maastricht, Heerlen en Aken; een keer als intercity en een keer als stoptrein. Het is de bedoeling dat de lijn ook wordt doorgetrokken naar Luik. Of dat lukt wordt over een paar dagen duidelijk.

71 miljoen
In totaal gaat het om een investering van 71 miljoen euro waarvan 13 miljoen voor beheer en onderhoud. De provincie en de regio betalen 20 procent, van Europa wordt 20 tot 40 procent bijdrage verwacht en de rest komt van het Rijk.

Grote impuls
CDA-gedeputeerde Patrick van der Broeck is heel tevreden over het akkoord omdat het een grote impuls is voor het grensoverschrijdend treinverkeer. Hij ziet nu ook reële kansen voor een intercityverbinding tussen Eindhoven, Heerlen, Aken en Keulen. Daarvoor moeten wel nog aan nog een aantal werkzaamheden aan Duitse kant worden verricht.

Een intercity tussen Eindhoven en Düsseldorf via Venlo is wel voorlopig van de baan.

Verdubbeling
De noodzakelijke verdubbeling van het spoor tussen Kaldenkirchen en Dülken heeft geen prioriteit in het nieuwe infrastructuurplan van de Duitse verkeersminister Dobrindt. Tot 2030 wordt dat project dan ook zo goed als zeker niet uitgevoerd.

http://www.1limburg.nl/definitief-dubbe ... en-en-aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 12:36
door Jef400
Waar zou die Intercity dan moeten stoppen? Valkenburg en Heerlen? Of neemt hij dan 1x per uur een van de sneltreinen naar Heerlen over waardoor hij ook op Meerssen halteert?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 12:47
door Nitein-Repart
https://de.wikipedia.org/wiki/LIMAX
Dat ding stopt dus in Aachen West, Herzogenrath, Eygelsoven Markt, Landgraaf, Heerlen, Valkenburg, Meersen en helaas ook in Maastricht Noord. Ik weet niet of er een uursdienst of halfuursdienst komt tussen Heerlen en Aachen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 13:20
door reisthijs
Het begint er dus mee dat de sneltrein Maastricht Heerlen 1x per uur door gaat rijden naar Aachen. Ik neem dan dat als er een tweede trein naar Aachen gast rijden, er voor de sneltrein nog een paar tussenstops (zoals in Eygelshoven) vervallen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 16:32
door Roel043
Zoals het op 1Limburg staat kan eigenlijk bijna niet.

2 x per uur naar Aken waarvan 1 sneltrein en 1 stoptrein, dan gooi je de halfuursfrequentie van de snel- en stoptreinen tussen Maastricht en Heerlen in de war. En gezien het feit dat er tussen Heerlen en Aken op compleet alle stations gestopt gaat worden denk ik dat het gewoon en halfuurs dienst gaat worden gekoppeld an de sneltrein Maastricht-Heerlen. Want ook de uitbreiding naar Luik bevat alle stations dus het zou me niet verbazen als het traject aan beide zijden elk half uur aan de sneltrein gekoppeld wordt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 17:32
door MdJ
2 x per uur betekend niet automatisch dat de intervallen tussen beide treinen 30minuten zijn. 15/45 (huidige trein doortrekken) is ook mogelijk...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 18:10
door Zugführer
Volgens het kaartje in de presentatie (pagina 6) gaat het puur om de sneltrein die door gaat rijden naar Aachen, al dan niet 1 of 2x per uur.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 18:30
door Roel043
MdJ schreef:2 x per uur betekend niet automatisch dat de intervallen tussen beide treinen 30minuten zijn. 15/45 (huidige trein doortrekken) is ook mogelijk...
Uiteraard is alles mogelijk qua interval maar ik neem niet aan dat ze dat gaan doen. De hele Limax is gericht op een snelle verbinding in de euregio, dan ga je mensen niet 45 minuten op een trein laten wachten lijkt mij. Daarnaast maak je de trein daardoor 1 x per uur onaantrekkelijker door elk station tussen Maastricht en Aken aan te doen. Daar zit denk ik niemand op te wachten.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 20:32
door Nitein-Repart
Heerlen de Kissel, Kohlscheid en Aachen Schanz worden al overgeslagen door de Limax. Enigste wat je bij een 2e trein kan overslaan is Eygelsoven Markt, of er komt een supersneltrein die rechtstreeks tussen Heerlen en Aachen rijdt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 20:33
door regenmaker
Herzogenrath lijkt me wel handig om te bedienen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 22:17
door OmniLezer
De bus van Venlo naar Geilenkirchen gaat dus rijden onder lijn 83s. De bus van Venlo via Weert naar Hamont onder lijn 70 en 71 van Venlo naar Panningen. De bussen 50 en 54 blijven in stand. Alleen is lijn 54 ook naar Aken bushof doorgetrokken. Lijn 44 en 58 blijven, denk ik, ongewijzigd.

Ik weet niet of dit de Qliners kunnen zijn, maar dit is wat er te vinden was.

Dit ging over treinen. Dan ben ik weer lekker off topic.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 23:40
door dennistd
Het gaat over zowel bussen als treinen :wink:

Ik denk trouwens dat 2x per uur naar Aachen niet haalbaar is door de drukte tussen Herzogenrath en Aachen. Wat je wel zou kunnen doen is 2x per uur naar Herzogenrath waarvan 1x per uur door naar Aachen.
Zugführer schreef:Volgens het kaartje in de presentatie (pagina 6) gaat het puur om de sneltrein die door gaat rijden naar Aachen, al dan niet 1 of 2x per uur.
Ik zie ook nog wel enige moeite met de inpassing tussen Heerlen en Landgraaf met 5-6x per uur een trein. Of gaan de stopper uit Maastricht en Sittard combineren in Heerlen?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 06:05
door bartjemestrom
Ze gaan Heerlen - Herzogenrath verdubbelen :wink:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 09:15
door Nitein-Repart
Het verdubbelen van Heerlen-Landgraaf is wel logisch met 3 tot 4 treinen per uur, maar op Landgraaf-Herzogenrath rijden slechts 1 tot 2 treinen per uur. Dan is spoorverdubbeling een beetje onzinnig en verspilling van de middelen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 09:54
door huibf
OmniLezer schreef:De bus van Venlo naar Geilenkirchen gaat dus rijden onder lijn 83s. De bus van Venlo via Weert naar Hamont onder lijn 70 en 71 van Venlo naar Panningen. De bussen 50 en 54 blijven in stand. Alleen is lijn 54 ook naar Aken bushof doorgetrokken. Lijn 44 en 58 blijven, denk ik, ongewijzigd.

Ik weet niet of dit de Qliners kunnen zijn, maar dit is wat er te vinden was.
Op de arriva implementatiesite vindt ik die info niet...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 10:38
door regenmaker
Het zou veel logischer zijn als ze tussen Venlo en Geilenkirchen het Duitse nummer SB3 gebruiken, wat ik ook dacht dat ze zouden gaan doen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 10:55
door Hainje
Gewoon nieuwsgierig, maar hoezo zou dat logischer zijn? Het is toch een Nederlandse lijn?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 11:25
door regenmaker
Ik dacht dat de lijn in combinatie met de Duitse vervoerder West Verkehr GmbH wordt geëxploiteerd, maar bedenk me net dat het tussen Sittard en Geilenkirchen is. De lijn tussen Venlo loopt toch tot Kaldenkirchen en is inderdaad Nederlands.

De lijn tussen Sittard en Geilenkirchen heeft nu al tussen Geilenkirchen en Tüddern een snelbusverbinding SB3 en wordt doorgetrokken naar Sittard.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 21:52
door OmniLezer
huibf schreef:
OmniLezer schreef:De bus van Venlo naar Geilenkirchen gaat dus rijden onder lijn 83s. De bus van Venlo via Weert naar Hamont onder lijn 70 en 71 van Venlo naar Panningen. De bussen 50 en 54 blijven in stand. Alleen is lijn 54 ook naar Aken bushof doorgetrokken. Lijn 44 en 58 blijven, denk ik, ongewijzigd.

Ik weet niet of dit de Qliners kunnen zijn, maar dit is wat er te vinden was.
Op de arriva implementatiesite vindt ik die info niet...
Ik geef jou lekker de informatie waar ik dit vandaan heb.
Bij de presentatie van Arriva hebben ze een kaart van de spoorlijn staan. Daar zijn ook de belangrijkste/grensoverschrijdende lijnen te zien. Die 83s leek dus SB3 te zijn.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 21:54
door OmniLezer
Zugführer schreef:Volgens het kaartje in de presentatie (pagina 6) gaat het puur om de sneltrein die door gaat rijden naar Aachen, al dan niet 1 of 2x per uur.
Hier is dat kaartje(presentatie)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 22:00
door Plutona
Dat kaartje is al een tikkeltje gedateerd

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 18 jun 2016, 23:54
door Zugführer
Het is toch waar ze de aanbesteding mee gewonnen hebben? Kan moeilijk heel anders worden dan bij de implementatie...
Hoewel zo'n lijnnummer natuurlijk nog makkelijk kan veranderen. Zie ook niet echt wat het uitmaakt :P