Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2093
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zugführer » Za 18 Jun 2016, 23:54

Het is toch waar ze de aanbesteding mee gewonnen hebben? Kan moeilijk heel anders worden dan bij de implementatie...
Hoewel zo'n lijnnummer natuurlijk nog makkelijk kan veranderen. Zie ook niet echt wat het uitmaakt :P
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

huibf
Berichten: 2518
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Zo 19 Jun 2016, 17:34

inderdaad. Dat kaartje ken ik. Maar die lijnnummers zijn gewoon gekozen zoals ze nu ook grotendeels zijn.
Meer niet.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 938
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Zo 19 Jun 2016, 19:38

Jammer :)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

busfanNL
Berichten: 813
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busfanNL » Zo 19 Jun 2016, 22:51

flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)

Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)

Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?

Eventjes wat vraagjes over het materieel:
1.In het PvE staat dat alleen buurtbussen een handheld mogen hebben. Dus de taxibusjes krijgen vaste chiplazers. Maar krijgen ze ook een elektrische deur? Of worden het VDL Midcity busjes zoals Connexxion/TCR gebruikt in hwgo?

2.Welk materieel gaat TCR gebruiken sprinter city 65 en sprinter en citea streek of ander materieel?
Nog een laatste vraag. Ik neem aan dat de sprinter city busjes een nieuw front zoals deze.

3.Gaat Veolia enkele treinen al eerder uit dienst nemen zodat Arriva ze kan ombouwen of moet Arriva de eerste dagen eigen GTW'S inzetten?

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2374
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Arriva: Intercity Maastricht-Nijmegen als paradepaardje

Berichtdoor Mr-W » Do 23 Jun 2016, 09:16

Vervoersbedrijf Arriva is bereid om mee te betalen aan ingrepen bij de Maaslijn om een intercityverbinding van Maastricht naar Nijmegen te realiseren.
Dat zegt directeur Anne Hettinga van Arriva, het bedrijf dat vanaf december het regionale openbaar vervoer in Limburg van Veolia overneemt.
Paradepaardje
"Zo’n MaasExpress zou het paradepaardje van ons openbaar vervoer worden." Of de intercity er komt, hangt af van de aanleg van meerdere stukken dubbel spoor, bijvoorbeeld tussen Tegelen en Reuver, en tussen Venray en Blerick
L1.nl

CamilleKreemers
Berichten: 2315
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 23 Jun 2016, 09:19

oke, Stel dat er een intercity (zal wel sneltrein worden) komt. Welke stations zou het dan krijgen? Daarnaast vraag ik me af welk aandeel van de kosten geleverd zal worden door Arriva.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2374
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Mr-W » Do 23 Jun 2016, 09:29

100 miljoen euro
Arriva wil wel enkel investeren als ook andere partijen de beurs trekken. De totale investering loopt al snel op tot honderd miljoen euro, zo is de verwachting. Hoe korter de tijd waarin de investering terugverdiend kan worden, hoe minder interessant het wordt voor Arriva. Het bedrijf mag in Limburg vijftien jaar rijden. Als de spoorverdubbeling te lang op zich laat wachten, heeft een eventuele opvolger en concurrent van Arriva daar meer voordeel van dan het bedrijf zelf.
Deze alinea zegt genoeg :wink: (niet over het specifieke bedrag, maar wel over hoe Arriva erin staat met hun bijdrage)

De Maasexpress zal tussen Roermond en Maastricht op alle tussengelegen stations stoppen omdat hij anders concurreert met de HRN concessie.
Roermond
Venlo
Venray
Boxmeer?
Cuijk?
Nijmegen
Zijn potentiële stops voor zo'n Intercity/Sneltrein/Regional Express.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3679
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Do 23 Jun 2016, 10:00

Ik vind wel dat de sneltrein/intercity op Nijmegen Heyendaal moet stoppen, in ieder geval doordeweeks.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

CamilleKreemers
Berichten: 2315
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 23 Jun 2016, 10:06

domme vraag: Is het niet beter om in Roermond te beginnen dan?

Zonnig
Berichten: 375
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zonnig » Do 23 Jun 2016, 11:00

CamilleKreemers schreef:domme vraag: Is het niet beter om in Roermond te beginnen dan?


Nee, want door een overstap verlies je reizigers en dan is het niet meer de gewenste verbinding Nijmegen <> Maastricht

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 675
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Yanaike » Do 23 Jun 2016, 11:08

Mr-W schreef:Deze alinea zegt genoeg :wink: (niet over het specifieke bedrag, maar wel over hoe Arriva erin staat met hun bijdrage)


Hoe bedoel je dit precies? Arriva denkt winst te kunnen halen uit deze verbinding en is dus bereid om in deze verbinding te investeren. Maar het is toch logisch dat als Arriva er niet heel lang meer gebruik van kan maken, dat hun bijdrage dan ook kleiner wordt?

busje10
Berichten: 26
Lid geworden op: Ma 04 Mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busje10 » Do 23 Jun 2016, 16:31

busfanNL schreef:2.Welk materieel gaat TCR gebruiken sprinter city 65 en sprinter en citea streek of ander materieel?

Waar lees jij dat TCR gaat meerijden???
Laatst gewijzigd door Wubbo op Do 23 Jun 2016, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld

busfanNL
Berichten: 813
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busfanNL » Do 23 Jun 2016, 22:08

Eerder in dit topic is gemeld dat door Arriva een offerte is gedaan bij TCR. Dus daar ging ik van uit.

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Vr 24 Jun 2016, 21:31

De nachtbus keert terug in Maastricht. Binnen de nieuwe dienstregeling van Arriva voor het openbaar vervoer in Limburg is in de weekenden een nachtnet geregeld.
Nachtelijke bezoekers van het centrum van Maastricht kunnen vanaf 11 december 2016 op vrijdag- en zaterdagnacht tot 4.00 uur met de bus terug naar huis.

Arriva zorgt voor een terugkeer van de nachtbus in Maastricht en omgeving. Bussen vertrekken om 2.00, 3.00 en 4.00 uur en rijden buiten Maastricht ook naar omliggende plaatsen Meerssen, Berg en Terblijt, Valkenburg, Cadier en Keer, Margraten en Gulpen.

Het initiatief voor de terugkeer van de nachtbus, die in Limburg alleen in Maastricht en omgeving gaat rijden, kwam van Arriva De nachtbus krijgt een speciaal tarief, maar daarover is Arriva nog in gesprek met de provincie, zo laat een woordvoerster van het bedrijf weten.

Gebruikersavatar
frankberg19
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo 26 Jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Lijn 80 - Venlo Station - Deurne Station

Berichtdoor frankberg19 » Zo 26 Jun 2016, 00:31

Is er al iets bekend over de Arriva lijn 80 van Venlo naar Deurne, ik neem aan dat deze via Venray rijdt, of niet?
Ik kon hier op het web niets over vinden namelijk.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 938
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Lijn 80 - Venlo Station - Deurne Station

Berichtdoor OmniLezer » Zo 26 Jun 2016, 08:55

Goedemorgen en hoe kom jij überhaupt aan Lijn 80(Venlo- Deurne)?
Waar haal jij deze informatie vandaan?
Linkje zou mooi zijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

huibf
Berichten: 2518
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Lijn 80 - Venlo Station - Deurne Station

Berichtdoor huibf » Zo 26 Jun 2016, 09:19

Inderdaad. Deze lijn gaat via Venray.
Dit was via de infoavonden zichtbaar. De route is dus een combi via verschillende huidige lijnen.

Veel meer heb ik niet.

Maar waarom hier een topic voor openen. Er is hier al een topic voor.
Voor dat je het weet groeit dit topic uit....

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9532
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Wubbo » Zo 26 Jun 2016, 09:49

Topics samengevoegd.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor fogeltje » Zo 26 Jun 2016, 11:20

Kan men dat ding vanuit Deurne dan niet meteen verder laten rijden naar Meijel? Dan kan Hermes die loze verbinding uit zijn gebied schrappen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Zo 26 Jun 2016, 16:30

Ik had ook verwacht dat ze die bus via Meijel lieten rijden, of desnoods om-en-om.

huibf
Berichten: 2518
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Zo 26 Jun 2016, 16:40

Het is nu eenmaal zo dat Deurne-Meijel aan Hermes is toebedeeld...
Maar wellicht weer eens voorleggen.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Zo 26 Jun 2016, 17:40

huibf schreef:Het is nu eenmaal zo dat Deurne-Meijel aan Hermes is toebedeeld...
Maar wellicht weer eens voorleggen.


Waarom is dat eigenlijk zo?
En ook: Waarom is Venray - Deurne wel aan Veolia/Arriva toebedeeld?
Heeft dat te maken met in hoeverre die trajecten in Limburg liggen?

huibf
Berichten: 2518
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Zo 26 Jun 2016, 18:46

Dat zijn allemaal dingen uit het verleden.
Venray-Helmond was de bestuurlijke grens op Deurne Ziekenhuis. Dit stond destijds goed beschreven in de PvE.
Deurne-Meijel-Roermond (vroeger -Venlo) lag de grens van bestuurlijke verantwoordelijkheid in Meijel.
Bij het bestek van Limburg is het daar verkeerd gegaan.
Deze lijn stond niet beschreven en daardoor mocht Veolia deze zonder pardon knippen in Meijel.

Het gevolg is nu duidelijk. Sterker de huidige lijn 75 doet het tussen Roggel en Meijel zeer slecht.
Arriva laat straks in de ochtend nog 2 ritten rijden en 3 in de avond als uilopende ritten tussen Meijel en Roggel.

CamilleKreemers
Berichten: 2315
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 27 Jun 2016, 10:47

Wanneer kunnen we een soort overzicht krijgen van de Arriva-wijzigingen?

Syntus doet dat wel met Utrecht, waar Arriva dat allemaal geheim houdt. Er gaat toch niemand meer met hun concessie weg.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Ma 27 Jun 2016, 11:58

Sowieso zullen ze niet met hun wijzigingen komen, voordat de concessie (a.s. donderdag?) definitief aan hen gegund is.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten