Pagina 74 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 19 jun 2016, 17:34
door huibf
inderdaad. Dat kaartje ken ik. Maar die lijnnummers zijn gewoon gekozen zoals ze nu ook grotendeels zijn.
Meer niet.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 19 jun 2016, 19:38
door OmniLezer
Jammer :)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 19 jun 2016, 22:51
door busfanNL
flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)

Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)

Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Eventjes wat vraagjes over het materieel:
1.In het PvE staat dat alleen buurtbussen een handheld mogen hebben. Dus de taxibusjes krijgen vaste chiplazers. Maar krijgen ze ook een elektrische deur? Of worden het VDL Midcity busjes zoals Connexxion/TCR gebruikt in hwgo?

2.Welk materieel gaat TCR gebruiken sprinter city 65 en sprinter en citea streek of ander materieel?
Nog een laatste vraag. Ik neem aan dat de sprinter city busjes een nieuw front zoals deze.

3.Gaat Veolia enkele treinen al eerder uit dienst nemen zodat Arriva ze kan ombouwen of moet Arriva de eerste dagen eigen GTW'S inzetten?

Arriva: Intercity Maastricht-Nijmegen als paradepaardje

Geplaatst: do 23 jun 2016, 09:16
door Mr-W
Vervoersbedrijf Arriva is bereid om mee te betalen aan ingrepen bij de Maaslijn om een intercityverbinding van Maastricht naar Nijmegen te realiseren.
Dat zegt directeur Anne Hettinga van Arriva, het bedrijf dat vanaf december het regionale openbaar vervoer in Limburg van Veolia overneemt.
Paradepaardje
"Zo’n MaasExpress zou het paradepaardje van ons openbaar vervoer worden." Of de intercity er komt, hangt af van de aanleg van meerdere stukken dubbel spoor, bijvoorbeeld tussen Tegelen en Reuver, en tussen Venray en Blerick
L1.nl

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 23 jun 2016, 09:19
door CamilleKreemers
oke, Stel dat er een intercity (zal wel sneltrein worden) komt. Welke stations zou het dan krijgen? Daarnaast vraag ik me af welk aandeel van de kosten geleverd zal worden door Arriva.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 23 jun 2016, 09:29
door Mr-W
100 miljoen euro
Arriva wil wel enkel investeren als ook andere partijen de beurs trekken. De totale investering loopt al snel op tot honderd miljoen euro, zo is de verwachting. Hoe korter de tijd waarin de investering terugverdiend kan worden, hoe minder interessant het wordt voor Arriva. Het bedrijf mag in Limburg vijftien jaar rijden. Als de spoorverdubbeling te lang op zich laat wachten, heeft een eventuele opvolger en concurrent van Arriva daar meer voordeel van dan het bedrijf zelf.
Deze alinea zegt genoeg :wink: (niet over het specifieke bedrag, maar wel over hoe Arriva erin staat met hun bijdrage)

De Maasexpress zal tussen Roermond en Maastricht op alle tussengelegen stations stoppen omdat hij anders concurreert met de HRN concessie.
Roermond
Venlo
Venray
Boxmeer?
Cuijk?
Nijmegen
Zijn potentiële stops voor zo'n Intercity/Sneltrein/Regional Express.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 23 jun 2016, 10:00
door regenmaker
Ik vind wel dat de sneltrein/intercity op Nijmegen Heyendaal moet stoppen, in ieder geval doordeweeks.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 23 jun 2016, 10:06
door CamilleKreemers
domme vraag: Is het niet beter om in Roermond te beginnen dan?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 23 jun 2016, 11:00
door Zonnig
CamilleKreemers schreef:domme vraag: Is het niet beter om in Roermond te beginnen dan?
Nee, want door een overstap verlies je reizigers en dan is het niet meer de gewenste verbinding Nijmegen <> Maastricht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 23 jun 2016, 11:08
door Yanaike
Mr-W schreef: Deze alinea zegt genoeg :wink: (niet over het specifieke bedrag, maar wel over hoe Arriva erin staat met hun bijdrage)
Hoe bedoel je dit precies? Arriva denkt winst te kunnen halen uit deze verbinding en is dus bereid om in deze verbinding te investeren. Maar het is toch logisch dat als Arriva er niet heel lang meer gebruik van kan maken, dat hun bijdrage dan ook kleiner wordt?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 23 jun 2016, 16:31
door busje10
busfanNL schreef:2.Welk materieel gaat TCR gebruiken sprinter city 65 en sprinter en citea streek of ander materieel?
Waar lees jij dat TCR gaat meerijden???

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 23 jun 2016, 22:08
door busfanNL
Eerder in dit topic is gemeld dat door Arriva een offerte is gedaan bij TCR. Dus daar ging ik van uit.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 24 jun 2016, 21:31
door Roel043
De nachtbus keert terug in Maastricht. Binnen de nieuwe dienstregeling van Arriva voor het openbaar vervoer in Limburg is in de weekenden een nachtnet geregeld.
Nachtelijke bezoekers van het centrum van Maastricht kunnen vanaf 11 december 2016 op vrijdag- en zaterdagnacht tot 4.00 uur met de bus terug naar huis.

Arriva zorgt voor een terugkeer van de nachtbus in Maastricht en omgeving. Bussen vertrekken om 2.00, 3.00 en 4.00 uur en rijden buiten Maastricht ook naar omliggende plaatsen Meerssen, Berg en Terblijt, Valkenburg, Cadier en Keer, Margraten en Gulpen.

Het initiatief voor de terugkeer van de nachtbus, die in Limburg alleen in Maastricht en omgeving gaat rijden, kwam van Arriva De nachtbus krijgt een speciaal tarief, maar daarover is Arriva nog in gesprek met de provincie, zo laat een woordvoerster van het bedrijf weten.

Lijn 80 - Venlo Station - Deurne Station

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 00:31
door frankberg19
Is er al iets bekend over de Arriva lijn 80 van Venlo naar Deurne, ik neem aan dat deze via Venray rijdt, of niet?
Ik kon hier op het web niets over vinden namelijk.

Re: Lijn 80 - Venlo Station - Deurne Station

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 08:55
door OmniLezer
Goedemorgen en hoe kom jij überhaupt aan Lijn 80(Venlo- Deurne)?
Waar haal jij deze informatie vandaan?
Linkje zou mooi zijn.

Re: Lijn 80 - Venlo Station - Deurne Station

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 09:19
door huibf
Inderdaad. Deze lijn gaat via Venray.
Dit was via de infoavonden zichtbaar. De route is dus een combi via verschillende huidige lijnen.

Veel meer heb ik niet.

Maar waarom hier een topic voor openen. Er is hier al een topic voor.
Voor dat je het weet groeit dit topic uit....

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 09:49
door Wubbo
Topics samengevoegd.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 11:20
door fogeltje
Kan men dat ding vanuit Deurne dan niet meteen verder laten rijden naar Meijel? Dan kan Hermes die loze verbinding uit zijn gebied schrappen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 16:30
door Plutona
Ik had ook verwacht dat ze die bus via Meijel lieten rijden, of desnoods om-en-om.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 16:40
door huibf
Het is nu eenmaal zo dat Deurne-Meijel aan Hermes is toebedeeld...
Maar wellicht weer eens voorleggen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 17:40
door Plutona
huibf schreef:Het is nu eenmaal zo dat Deurne-Meijel aan Hermes is toebedeeld...
Maar wellicht weer eens voorleggen.
Waarom is dat eigenlijk zo?
En ook: Waarom is Venray - Deurne wel aan Veolia/Arriva toebedeeld?
Heeft dat te maken met in hoeverre die trajecten in Limburg liggen?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 18:46
door huibf
Dat zijn allemaal dingen uit het verleden.
Venray-Helmond was de bestuurlijke grens op Deurne Ziekenhuis. Dit stond destijds goed beschreven in de PvE.
Deurne-Meijel-Roermond (vroeger -Venlo) lag de grens van bestuurlijke verantwoordelijkheid in Meijel.
Bij het bestek van Limburg is het daar verkeerd gegaan.
Deze lijn stond niet beschreven en daardoor mocht Veolia deze zonder pardon knippen in Meijel.

Het gevolg is nu duidelijk. Sterker de huidige lijn 75 doet het tussen Roggel en Meijel zeer slecht.
Arriva laat straks in de ochtend nog 2 ritten rijden en 3 in de avond als uilopende ritten tussen Meijel en Roggel.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 27 jun 2016, 10:47
door CamilleKreemers
Wanneer kunnen we een soort overzicht krijgen van de Arriva-wijzigingen?

Syntus doet dat wel met Utrecht, waar Arriva dat allemaal geheim houdt. Er gaat toch niemand meer met hun concessie weg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 27 jun 2016, 11:58
door Plutona
Sowieso zullen ze niet met hun wijzigingen komen, voordat de concessie (a.s. donderdag?) definitief aan hen gegund is.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 27 jun 2016, 16:20
door datm
Plutona schreef:Sowieso zullen ze niet met hun wijzigingen komen, voordat de concessie (a.s. donderdag?) definitief aan hen gegund is.
De concessie is toch al definitief gegund aan Arriva?