Pagina 75 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 19:28
door EtienneM
Foto's van de bussen! Ik vind de bussen er persoonlijk prachtig uitzien! De foto's zijn gemaakt door Laurens Eggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1Limburg.nl schreef: Zo gaan straks de lijnbussen in Limburg eruit zien. Blauw en wit, met een prominente plek voor de Limburgse leeuw.
Met ingang van zondag 11 december 2016 neemt Arriva het bus- en treinvervoer in Limburg over van Veolia. Deze donderdag wordt in Venlo de eerste bus getoond.
Bron: http://www.1limburg.nl/zo-ziet-de-bus-l ... ated-29521

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 20:08
door CamilleKreemers
Ze lijken enorm op de huidige Friese bussen. Wat gaat er op de Qliners rijden?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 20:54
door Milco
Er staat op de vorige pagina, in een quote, een lijstje busmaterieel wat in Limburg gaat rijden. Kijk ernaar en bedenk je wat Arriva zal kiezen voor de Qliner. ;)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 21:32
door OmniLezer
Uiterst mooie bussen zijn het. Dat patroonwerk is ook verfrissend. Ik vond het Arriva patroon niet lelijk, maar dit is echt mooi geworden. Het is echt slim en stoer dat ze buiten hun kleurenpatroon denken. Dat blauw helpt echt goed. Dat wordt dan weer een dagje toeren door Limburg in Februari.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 22:21
door OmniLezer
Ik weet nou niet of het aan mij ligt, maar de bussen hebben achter de achterduer een zitrij minder.
https://omroepvenlo.nl/video/28923874/v ... busvervoer check de interview. Als die belangrijke dikke man gaat praten in de bus, moet je goed kijken naar de achterkant van de bus.

Het kan zijn dat ze net als Connexxion Utrecht hebben ingericht(3 zitrijen, 1langszetel en de achterste zitrij). Maar dat weten we nog niet.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 22:45
door Selivio
15 juli is de Roll-In/presentatie van de eerste nieuwe trein voor Limburg(volgens interne berichten). Of het daarbij gaat om de nieuwe Flirts, of gereviseerd materieel(GTW/Lint), dat staat er niet bij. Daarbij komt er ook net zoals bij andere concessies weer een namenwedstrijd voor het materieel.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 22:50
door henkhenk
Selivio schreef:15 juli is de Roll-In/presentatie van de eerste nieuwe trein voor Limburg(volgens interne berichten). Of het daarbij gaat om de nieuwe Flirts, of gereviseerd materieel(GTW/Lint), dat staat er niet bij. Daarbij komt er ook net zoals bij andere concessies weer een namenwedstrijd voor het materieel.
Van de nieuwe Flirt. Die komt eind van volgende week naar NL (vanuit Polen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 23:29
door Busfoto.nl
OmniLezer schreef:Ik weet nou niet of het aan mij ligt, maar de bussen hebben achter de achterduer een zitrij minder.
https://omroepvenlo.nl/video/28923874/v ... busvervoer check de interview. Als die belangrijke dikke man gaat praten in de bus, moet je goed kijken naar de achterkant van de bus.

Het kan zijn dat ze net als Connexxion Utrecht hebben ingericht(3 zitrijen, 1langszetel en de achterste zitrij). Maar dat weten we nog niet.
Is deze wagen niet gewoon een meter korter?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 23:44
door MdJ
Ook voorin tussen de deuren is een rij stoelen eruit.
Tussen de voordeur heb je de stoel op de wielkasten en daar achter, op de vloer, slechts 1 tweezits. De andere 12m-bussen die met de rolstoelplaats aan de kant van de achterdeuren hebben 2 tweezits tussen de wielkast en de rolstoelplaats.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 jun 2016, 23:59
door Hainje
Busfoto.nl schreef:Is deze wagen niet gewoon een meter korter?
Je zou het bijna zeggen inderdaad.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 08:18
door Michael 1988
Qua uiterlijk een mooie bus, alleen de tekst "a DB company" vind ik erg lelijk uitspringen op de bus en onder het Arriva logo. Wie boeit het überhaupt fat Arriva onderdeel is van DB (afgezien van de hobbyisten)? Dat hoeft wat mij betreft nergens op te staan.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 08:38
door cassie127
Nieuwe Syntus logo staat ook al Keolis onder. (O.a. Op promotie materiaal, Syntus Utrecht site & de nieuwe aflos e-golfs

Verder was er wel te verwachten dat die tekst er op zou komen te staan aangezien het overal zo op de site + gedrukte flyers staat.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 10:27
door Globetrotter
Selivio schreef:15 juli is de Roll-In/presentatie van de eerste nieuwe trein voor Limburg(volgens interne berichten). Of het daarbij gaat om de nieuwe Flirts, of gereviseerd materieel(GTW/Lint), dat staat er niet bij. Daarbij komt er ook net zoals bij andere concessies weer een namenwedstrijd voor het materieel.
Is deze presentatie ook voor de gewone sterveling toegankelijk?
EtienneM schreef:Foto's van de bussen! Ik vind de bussen er persoonlijk prachtig uitzien! De foto's zijn gemaakt door Laurens Eggen.

Afbeelding
Wat mij opvalt is de vierzitter die meestal aan de linkerkant (vanuit dit perspectief, aan de rechterkant voor mensen die via de voorkant de bus in komen lopen) en nu ontbreekt. Zit deze elders in de bus?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 10:29
door bartjemestrom
Ga maar uit van niet. De presentatie van de eerste bus gisteren was dat ook niet.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 11:04
door Daniel
Kent Limburg dan, net als de regio Utrecht, een eis dat alle zitplaatsen in de rijrichting zitten? Citea's en/of Ambassadors die daar direct achter het linker voorwiel geen vierzit hebben zitten zijn immers wel relatief schaars. Sowieso oogt de afstand tussen de stoelen op die foto behoorlijk ruim.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 11:41
door Z2N
Dat zal wel een Arriva-keuze zijn, hier in ZHN zijn er namelijk ook geen vierzits in de nieuw geleverde bussen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 12:25
door OmniLezer
Hainje schreef:
Busfoto.nl schreef:Is deze wagen niet gewoon een meter korter?
Je zou het bijna zeggen inderdaad.
Afbeelding

Nee, duidelijk niet

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 12:27
door Michael
Is inderdaad een Arriva dingetje volgens mij. Want ook in Brabant heeft Arriva geen vierzits in de bussen. Met uitzondering van de stadswagens en de Ambassadors.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 12:51
door regenmaker
Achterhoek en Rivierenland ook niet. :)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 12:59
door Etienne
Volgens een ander artikel op de Limburger komt vandaag in de papieren editie meer bijzonderheden over de dienstregeling per regio. Iemand een abonnement op die krant?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 13:08
door bartjemestrom
Ik ga zometeen even het dorp in, de regio Parkstad kopen. Je hoort van mij!

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 13:44
door EtienneM
Etienne schreef:Volgens een ander artikel op de Limburger komt vandaag in de papieren editie meer bijzonderheden over de dienstregeling per regio. Iemand een abonnement op die krant?
Zo heel veel nieuws over Arriva staat er helaas niet vandaag in de krant, dit zijn de belangrijkste stukken:
Dagblad de Limburger schreef:"Het zal even wennen zijn voor inwoners van dorpen als Boukoul (foto), Termaar, Brommelen of Ven-Zelderheide. Nu staat er nog een bushalte in het dorp. Vanaf 11 december wordt alles anders. De dorpen zijn vanaf dan ‘weeskernen’, zoals streekvervoerder Arriva dat noemt. Een lot dat ze delen met nog 21 andere Limburgse dorpen die hun halte verliezen." (...)
Dagblad de Limburger schreef:(...) "Dat wordt allemaal anders in december. Arriva wil snellere lijnen. Als het even kan, komt de bushalte op de doorgaande weg buiten het dorp. Een fatsoenlijke halte, met genoeg zitplaatsen, met een goede fietsenstalling en met een display die laat zien over hoeveel minuten de bus arriveert. Doordat de bus sneller is, kan die ook meer ritten uitvoeren. In de spits worden sommige halfuur-diensten omgebouwd tot kwartier-diensten. Kleine dorpen waarin zelden of nooit iemand opstapt, slaat Arriva over. Dat staat ook in het nieuwe beleid van de provincie. Er komt maatwerk voor deze zogeheten ‘weesdorpen’. Bewoners die met het ov willen reizen, kunnen zich thuis laten oppikken." (...)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 14:19
door CamilleKreemers
Oké, dat is ongeveer net zo duidelijk als de rest wat we weten. Dit strekken-van-lijnen zie je door heel Nederland heen om sneller te kunnen rijden binnen een gelijk budget.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 14:37
door sirvinniei
Dat van deur tot halte gebracht worden klinkt wel erg mooi. Je zou bijna in een klein dorp willen wonen :p

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 17:36
door bartjemestrom
Arriva schrijft een spot-wedstrijd uit voor de eerste Arriva Limburg Flirt. Morgen komt naar verwachting tussen 16 en 18 uur de trein over bij Bad Bentheim.

https://m.facebook.com/ArrivaNederland/ ... 13/?type=3