Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door EtienneM »

Foto's van de bussen! Ik vind de bussen er persoonlijk prachtig uitzien! De foto's zijn gemaakt door Laurens Eggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1Limburg.nl schreef: Zo gaan straks de lijnbussen in Limburg eruit zien. Blauw en wit, met een prominente plek voor de Limburgse leeuw.
Met ingang van zondag 11 december 2016 neemt Arriva het bus- en treinvervoer in Limburg over van Veolia. Deze donderdag wordt in Venlo de eerste bus getoond.
Bron: http://www.1limburg.nl/zo-ziet-de-bus-l ... ated-29521
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Ze lijken enorm op de huidige Friese bussen. Wat gaat er op de Qliners rijden?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Milco »

Er staat op de vorige pagina, in een quote, een lijstje busmaterieel wat in Limburg gaat rijden. Kijk ernaar en bedenk je wat Arriva zal kiezen voor de Qliner. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Uiterst mooie bussen zijn het. Dat patroonwerk is ook verfrissend. Ik vond het Arriva patroon niet lelijk, maar dit is echt mooi geworden. Het is echt slim en stoer dat ze buiten hun kleurenpatroon denken. Dat blauw helpt echt goed. Dat wordt dan weer een dagje toeren door Limburg in Februari.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Ik weet nou niet of het aan mij ligt, maar de bussen hebben achter de achterduer een zitrij minder.
https://omroepvenlo.nl/video/28923874/v ... busvervoer check de interview. Als die belangrijke dikke man gaat praten in de bus, moet je goed kijken naar de achterkant van de bus.

Het kan zijn dat ze net als Connexxion Utrecht hebben ingericht(3 zitrijen, 1langszetel en de achterste zitrij). Maar dat weten we nog niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Selivio »

15 juli is de Roll-In/presentatie van de eerste nieuwe trein voor Limburg(volgens interne berichten). Of het daarbij gaat om de nieuwe Flirts, of gereviseerd materieel(GTW/Lint), dat staat er niet bij. Daarbij komt er ook net zoals bij andere concessies weer een namenwedstrijd voor het materieel.
Grt. Stefan
henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: do 14 apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door henkhenk »

Selivio schreef:15 juli is de Roll-In/presentatie van de eerste nieuwe trein voor Limburg(volgens interne berichten). Of het daarbij gaat om de nieuwe Flirts, of gereviseerd materieel(GTW/Lint), dat staat er niet bij. Daarbij komt er ook net zoals bij andere concessies weer een namenwedstrijd voor het materieel.
Van de nieuwe Flirt. Die komt eind van volgende week naar NL (vanuit Polen)
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Busfoto.nl »

OmniLezer schreef:Ik weet nou niet of het aan mij ligt, maar de bussen hebben achter de achterduer een zitrij minder.
https://omroepvenlo.nl/video/28923874/v ... busvervoer check de interview. Als die belangrijke dikke man gaat praten in de bus, moet je goed kijken naar de achterkant van de bus.

Het kan zijn dat ze net als Connexxion Utrecht hebben ingericht(3 zitrijen, 1langszetel en de achterste zitrij). Maar dat weten we nog niet.
Is deze wagen niet gewoon een meter korter?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door MdJ »

Ook voorin tussen de deuren is een rij stoelen eruit.
Tussen de voordeur heb je de stoel op de wielkasten en daar achter, op de vloer, slechts 1 tweezits. De andere 12m-bussen die met de rolstoelplaats aan de kant van de achterdeuren hebben 2 tweezits tussen de wielkast en de rolstoelplaats.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Busfoto.nl schreef:Is deze wagen niet gewoon een meter korter?
Je zou het bijna zeggen inderdaad.
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael 1988 »

Qua uiterlijk een mooie bus, alleen de tekst "a DB company" vind ik erg lelijk uitspringen op de bus en onder het Arriva logo. Wie boeit het überhaupt fat Arriva onderdeel is van DB (afgezien van de hobbyisten)? Dat hoeft wat mij betreft nergens op te staan.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door cassie127 »

Nieuwe Syntus logo staat ook al Keolis onder. (O.a. Op promotie materiaal, Syntus Utrecht site & de nieuwe aflos e-golfs

Verder was er wel te verwachten dat die tekst er op zou komen te staan aangezien het overal zo op de site + gedrukte flyers staat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Globetrotter »

Selivio schreef:15 juli is de Roll-In/presentatie van de eerste nieuwe trein voor Limburg(volgens interne berichten). Of het daarbij gaat om de nieuwe Flirts, of gereviseerd materieel(GTW/Lint), dat staat er niet bij. Daarbij komt er ook net zoals bij andere concessies weer een namenwedstrijd voor het materieel.
Is deze presentatie ook voor de gewone sterveling toegankelijk?
EtienneM schreef:Foto's van de bussen! Ik vind de bussen er persoonlijk prachtig uitzien! De foto's zijn gemaakt door Laurens Eggen.

Afbeelding
Wat mij opvalt is de vierzitter die meestal aan de linkerkant (vanuit dit perspectief, aan de rechterkant voor mensen die via de voorkant de bus in komen lopen) en nu ontbreekt. Zit deze elders in de bus?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Ga maar uit van niet. De presentatie van de eerste bus gisteren was dat ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Kent Limburg dan, net als de regio Utrecht, een eis dat alle zitplaatsen in de rijrichting zitten? Citea's en/of Ambassadors die daar direct achter het linker voorwiel geen vierzit hebben zitten zijn immers wel relatief schaars. Sowieso oogt de afstand tussen de stoelen op die foto behoorlijk ruim.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Z2N »

Dat zal wel een Arriva-keuze zijn, hier in ZHN zijn er namelijk ook geen vierzits in de nieuw geleverde bussen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Hainje schreef:
Busfoto.nl schreef:Is deze wagen niet gewoon een meter korter?
Je zou het bijna zeggen inderdaad.
Afbeelding

Nee, duidelijk niet
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

Is inderdaad een Arriva dingetje volgens mij. Want ook in Brabant heeft Arriva geen vierzits in de bussen. Met uitzondering van de stadswagens en de Ambassadors.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Achterhoek en Rivierenland ook niet. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Etienne »

Volgens een ander artikel op de Limburger komt vandaag in de papieren editie meer bijzonderheden over de dienstregeling per regio. Iemand een abonnement op die krant?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Ik ga zometeen even het dorp in, de regio Parkstad kopen. Je hoort van mij!
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door EtienneM »

Etienne schreef:Volgens een ander artikel op de Limburger komt vandaag in de papieren editie meer bijzonderheden over de dienstregeling per regio. Iemand een abonnement op die krant?
Zo heel veel nieuws over Arriva staat er helaas niet vandaag in de krant, dit zijn de belangrijkste stukken:
Dagblad de Limburger schreef:"Het zal even wennen zijn voor inwoners van dorpen als Boukoul (foto), Termaar, Brommelen of Ven-Zelderheide. Nu staat er nog een bushalte in het dorp. Vanaf 11 december wordt alles anders. De dorpen zijn vanaf dan ‘weeskernen’, zoals streekvervoerder Arriva dat noemt. Een lot dat ze delen met nog 21 andere Limburgse dorpen die hun halte verliezen." (...)
Dagblad de Limburger schreef:(...) "Dat wordt allemaal anders in december. Arriva wil snellere lijnen. Als het even kan, komt de bushalte op de doorgaande weg buiten het dorp. Een fatsoenlijke halte, met genoeg zitplaatsen, met een goede fietsenstalling en met een display die laat zien over hoeveel minuten de bus arriveert. Doordat de bus sneller is, kan die ook meer ritten uitvoeren. In de spits worden sommige halfuur-diensten omgebouwd tot kwartier-diensten. Kleine dorpen waarin zelden of nooit iemand opstapt, slaat Arriva over. Dat staat ook in het nieuwe beleid van de provincie. Er komt maatwerk voor deze zogeheten ‘weesdorpen’. Bewoners die met het ov willen reizen, kunnen zich thuis laten oppikken." (...)
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Oké, dat is ongeveer net zo duidelijk als de rest wat we weten. Dit strekken-van-lijnen zie je door heel Nederland heen om sneller te kunnen rijden binnen een gelijk budget.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Dat van deur tot halte gebracht worden klinkt wel erg mooi. Je zou bijna in een klein dorp willen wonen :p
Ik heb geen onderschrift
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Arriva schrijft een spot-wedstrijd uit voor de eerste Arriva Limburg Flirt. Morgen komt naar verwachting tussen 16 en 18 uur de trein over bij Bad Bentheim.

https://m.facebook.com/ArrivaNederland/ ... 13/?type=3
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten