Pagina 76 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 20:02
door huibf
sirvinniei schreef:Dat van deur tot halte gebracht worden klinkt wel erg mooi. Je zou bijna in een klein dorp willen wonen :p
Als je bellen geen probleem vindt, 1 uurvan tevoren in een frequentie van 2 uur...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 20:36
door sirvinniei
Waar haal je die frequentie vandaan

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 02 jul 2016, 11:20
door Nitein-Repart
Daniel schreef:Kent Limburg dan, net als de regio Utrecht, een eis dat alle zitplaatsen in de rijrichting zitten? Citea's en/of Ambassadors die daar direct achter het linker voorwiel geen vierzit hebben zitten zijn immers wel relatief schaars. Sowieso oogt de afstand tussen de stoelen op die foto behoorlijk ruim.
Achteruit zitten in de bus is ook erg vervelend (zeker voor langere afstanden), dus ik snap dat Arriva alle stoelen in de rijrichting plaatst.
Dat routes worden strakgetrokken is ook een trend. Voordeel is de kortere reistijd, nadeel is de grotere afstand tussen halte en bestemming.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 02 jul 2016, 22:17
door Jasper073
Ik vind die rode leeuw op de raam heel goed doorzichtig zo op de foto's je kan er goed door heen kijken naar buiten en ook lijkt wel naar binnen :pos: :pos:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 02 jul 2016, 22:52
door julsteren
Ik zag rond tien voor negen het flirtje van Arriva achter een diesellocje rijden in de buurt van Holten, zat zelf in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] richting Aml, maar hij zag er voor die halve seconde wel aardig uit :D

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 02 jul 2016, 23:03
door Ardan
Ik heb hem in Deventer op staan wachten (een uur lang maar liefst, hij was er pas om 21:10 :') ). Foto's zijn helaas wel erg slecht geworden maar hij zag er leuk uit :)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 02:58
door EtienneM
Een foto van 1Limburg.nl:


Afbeelding

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 09:22
door busfanNL
Ik vind persoonlijk de bussen een klein beetje jammer. Ik had als interieur liever de donkerblauwe bekleding gehad die ook in ZHN NZWF en West en Oost Brabant. De leeuw mag wel iets groter en dan achteraan ofzo en de gele streep mag wat mij betreft ook over het witte gedeelte doorlopen. Ik vind hem nu ook wel mooi maar de bus was naar mijn mening mooier geweest met de bovenstaande punten verwerkt waren i.p.v. zoals ze nu zijn.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 11:38
door regenmaker
Als de leeuw groter is, dan zit je als reiziger tegen een witte ruit aan te kijken. Vind het wel goed dat ze hem niet te groot hebben gemaakt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 12:41
door cassie127
Als je goed naar de foto kijkt dan kan zitten er allemaal kleine gaatjes in de leeuw. Waardoor je wel naar buiten kan kijken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 12:42
door regenmaker
Dan zit er alsnog iets in je blikveld, zelfde is bij Syntus Twente met dat paard het geval. :)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 12:54
door cassie127
Inderdaad. Maar in ieder geval beter dan die O op de bussen van Syntus Overijssel want die neemt echt je zicht weg.

Overigens heb ik zelf ook nog een paar foto's kunnen maken van de nieuwe Arriva treinen voor Limburg (wel met telefoon gemaakt): https://www.flickr.com/gp/144835359@N03/k4017w

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 13:22
door CamilleKreemers
Waarom zijn er twee bakken?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 13:33
door huibf
CamilleKreemers schreef:Waarom zijn er twee bakken?
Als het er 3 waren was je vraag zeker, waarom zijn er 3 bakken?
Het is de eerste trein die er is. Ze hebben nog ff tijd.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 16:44
door OmniLezer
Ze hebben treinen met twee en drie bakken besteld voor het gehele Limburg sporentraject(Maasland, Heuvelland en andere lijnen).
De twee-bakken zijn er zoals ze te zien zijn op de foto's.
De drie-bakken hebben ook twee deuren aan elke zijde per bak.
Die zijn net als de twee-bakken voor de binnenlandse lijnen (Maasland en Heuvelland enzovoorts).
De drie-bakken met één deur per bak per zijde is voor de IC naar Aken en waarschijnlijk ook Luik. Dit is ook omdat alleen deze treinen geschikt zijn voor drie soorten voedingen, geloof ik 1,5kV, 3kV en 4,5kV. Geloof ik, ik weet niet precies de aantallen, maar wel dat ze geschikt zijn voor drie soorten stroomvoedingen of stroomnetwerken.
Ze zijn nog niet klaar en wil je meer weten, kijk je maar op de implementatie site van Arriva. Daar zie je een tekening van alle drie de treinen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 17:00
door Etienne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 17:07
door ArrivaBas
Ik vind die 8900 echt professioneel gephotoshopt. :')

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 17:28
door OmniLezer
Zo te horen krijgen de Citea bussen Voiths. Yes, die ZF'jes laten echt geen moer horen. Daar hoor je echt alleen wat als je achter zit. 'K ben zelf met een R-net Citea geweest en hoorde echt niets. De R-net Citea van HWGO komen uit december 2015 trouwens.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 17:34
door Meltrain
busfanNL schreef:Ik vind persoonlijk de bussen een klein beetje jammer. Ik had als interieur liever de donkerblauwe bekleding gehad die ook in ZHN NZWF en West en Oost Brabant.
Ik vind de bekleding juist wel mooi, het is weer eens wat anders en vrolijk. Ik hoop wel dat de stoelen wat beter zitten dan de stoelen in ZHN.
Vind je de treinen trouwens wel goed?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 18:51
door fogeltje
Daniel schreef:Kent Limburg dan, net als de regio Utrecht, een eis dat alle zitplaatsen in de rijrichting zitten? Citea's en/of Ambassadors die daar direct achter het linker voorwiel geen vierzit hebben zitten zijn immers wel relatief schaars. Sowieso oogt de afstand tussen de stoelen op die foto behoorlijk ruim.
Regio Eindhoven kent het helaas ook. Die vierzit was juist altijd mijn favoriete plek.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 21:52
door busfanNL
Meltrain schreef:
busfanNL schreef:Ik vind persoonlijk de bussen een klein beetje jammer. Ik had als interieur liever de donkerblauwe bekleding gehad die ook in ZHN NZWF en West en Oost Brabant.
Ik vind de bekleding juist wel mooi, het is weer eens wat anders en vrolijk. Ik hoop wel dat de stoelen wat beter zitten dan de stoelen in ZHN.
Vind je de treinen trouwens wel goed?
Ik denk het wel alleen weet ik niet wat de bekleding is en hoe het stoeltype is. Maar net als de bussen zien ze er goed uit. :pos:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 23:38
door Roel043
Zijn die lijnennetkaarten uit de presentatie al ergens in goede kwaliteit te vinden?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 04 jul 2016, 00:21
door sirvinniei
Wat mij opvalt is dat lijn 1 in Venlo doorrijdt naar kaldenkirche. Apart dat dunne lijntjes doorgetrokken worden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 04 jul 2016, 01:05
door Plutona
Kunnen er conclusies ontleend worden aan de kaartjes op dat filmpje?
Dat lijn 1 naar Kaldenkirchen gaat is al een tijd bekend.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 04 jul 2016, 09:43
door Zonnig
sirvinniei schreef:Wat mij opvalt is dat lijn 1 in Venlo doorrijdt naar kaldenkirche. Apart dat dunne lijntjes doorgetrokken worden.
Misschien wel omdat het een dunne lijn is. Dan kan die blijven bestaan en heb je meteen een extra reismogelijkheid naar Kaldenkirchen.
En wie weet wordt deze, nu dunne lijn, wel een dikke lijn.