Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Zonnig
Berichten: 375
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zonnig » Ma 04 Jul 2016, 09:43

sirvinniei schreef:Wat mij opvalt is dat lijn 1 in Venlo doorrijdt naar kaldenkirche. Apart dat dunne lijntjes doorgetrokken worden.


Misschien wel omdat het een dunne lijn is. Dan kan die blijven bestaan en heb je meteen een extra reismogelijkheid naar Kaldenkirchen.
En wie weet wordt deze, nu dunne lijn, wel een dikke lijn.
Laatst gewijzigd door Zonnig op Ma 04 Jul 2016, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1379
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor BrengMe » Ma 04 Jul 2016, 09:56

busfanNL schreef:Ik denk het wel alleen weet ik niet wat de bekleding is en hoe het stoeltype is. Maar net als de bussen zien ze er goed uit. :pos:

Ik weet niet wat de naam van het stoelmodel is, maar het zijn dezelfde stoelen als die nu in de treinen van Arriva zitten. De bekleding is hetzelfde als in de bussen.

Bron: http://www.1limburg.nl/stopcontacten-wifi-en-loungebanken-arriva-treinen.
---

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1969
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Ma 04 Jul 2016, 13:59

Zijn dat niet die stoelen waarin je verschrikkelijk rechtop moet zitten om ook maar iets aan de leuning te hebben?

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor dennistd » Ma 04 Jul 2016, 22:49

Ja, en waarbij je constant het idee hebt van de stoel af te glijden omdat het zitvlak niet horizontaal is....

Zaterdagavond in Oldenzaal:
AfbeeldingStrukton 303008 + Arriva FLIRT3 450 by Dennis te D, on Flickr

En nog twee foto's verderop: https://www.flickr.com/photos/dennistd/ ... otostream/ https://www.flickr.com/photos/dennistd/ ... otostream/
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

henkhenk
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 14 Apr 2016, 21:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor henkhenk » Ma 04 Jul 2016, 22:52

OmniLezer schreef:Zo te horen krijgen de Citea bussen Voiths. Yes, die ZF'jes laten echt geen moer horen. Daar hoor je echt alleen wat als je achter zit. 'K ben zelf met een R-net Citea geweest en hoorde echt niets. De R-net Citea van HWGO komen uit december 2015 trouwens.


Nee ZF 6bak. Exact dezelfde bak als de 8900 series in Brabant.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Ma 04 Jul 2016, 23:26

dennistd schreef:Ja, en waarbij je constant het idee hebt van de stoel af te glijden omdat het zitvlak niet horizontaal is....

Ik dacht dat ik het mij verbeeldde in de GTW's, maar ik ben dus toch niet gek. :o
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor fogeltje » Di 05 Jul 2016, 11:30

OmniLezer schreef: Daar hoor je echt alleen wat als je achter zit. 'K ben zelf met een R-net Citea geweest en hoorde echt niets. De R-net Citea van HWGO komen uit december 2015 trouwens.

Zo zou het in mijn ogen moeten. Ik denk dat de meerderheid van passagiers niet zit te wachten op bussen die veel herrie maken.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Di 05 Jul 2016, 14:45

Afgaande op de lijnennetkaart uit het filmpje wordt het AZM nog maar bediend door 1 stadslijn en 1 streeklijn, samen dus een keer of 5 per uur per richting. Dat betekent voor veel mensen die naar het ziekenhuis moeten (minder mobiel, ziek, andere ongemakken) dus overstappen of lopen vanaf de halte aan het MECC waar nog 3 andere lijnen stoppen. Vind ik wel erg matig voor zo'n belangrijke plek voor de stad en regio.
Laatst gewijzigd door Roel043 op Di 05 Jul 2016, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1969
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Di 05 Jul 2016, 15:05

Is een kwartier wachten nou echt zo erg... 5x/uur is toch nog redelijk vaak.

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Di 05 Jul 2016, 15:41

Het AZM is een van de grootste werkgevers en de grootste zorginstelling van de regio en heeft de afgelopen jaren (en wordt nog steeds) flink uitgebreid naar ongeveer een dubbele oppervlakte.
Dus ook meer werknemers, meer (werk)studenten, en vooral ook meer patienten.
Op dit moment wordt het bediend door 5 stadslijnen en 2 streeklijnen met een totaal aantal van 28 ritten per uur (totaal van de ritten zowel naar centrum als buitenwijken). Dus een teruggang naar 10 ritten per uur (centrum + buitenwijken) vind ik nogal drastisch ja.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 950
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Di 05 Jul 2016, 15:49

Die lijnenkaart klopt niet. Niet alle lijnen staan erop. Dat is zeker. Dus je kan er wel wat meer lijnen verwachten.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Di 05 Jul 2016, 15:56

De lijnen 1 t/m 10 zijn voorbehouden voor de stadsdienst en die staan er allemaal op. Ook de regionale verbindingen vanuit Maastricht die in het concept Limburgnet aangehouden moesten worden staan erop. Ik hoop dat je gelijk hebt over dat er meer lijnen te verwachten zijn, waar baseer je dat op?

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 950
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Di 05 Jul 2016, 16:00

Roel043 schreef:De lijnen 1 t/m 10 zijn voorbehouden voor de stadsdienst en die staan er allemaal op. Ook de regionale verbindingen vanuit Maastricht die in het concept Limburgnet aangehouden moesten worden staan erop. Ik hoop dat je gelijk hebt over dat er meer lijnen te verwachten zijn, waar baseer je dat op?


Ik baseerde het op de lijnennetkaart op het filmpje. Daar stond alleen lijn 1, SB3, 50, 54 en 58 samen met de trein erop. Maar dit is een andere zo te zien. Zou je me kunnen linken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 950
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Di 05 Jul 2016, 16:02

henkhenk schreef:
OmniLezer schreef:Zo te horen krijgen de Citea bussen Voiths. Yes, die ZF'jes laten echt geen moer horen. Daar hoor je echt alleen wat als je achter zit. 'K ben zelf met een R-net Citea geweest en hoorde echt niets. De R-net Citea van HWGO komen uit december 2015 trouwens.


Nee ZF 6bak. Exact dezelfde bak als de 8900 series in Brabant.


Verdorie. Ik wil nog wel een VDL kunnen horen en geen Volvo uit die dingen, want ze klinken ook echt volledig anders met een andere versnellingsbak.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Di 05 Jul 2016, 16:07

OmniLezer schreef:
Roel043 schreef:De lijnen 1 t/m 10 zijn voorbehouden voor de stadsdienst en die staan er allemaal op. Ook de regionale verbindingen vanuit Maastricht die in het concept Limburgnet aangehouden moesten worden staan erop. Ik hoop dat je gelijk hebt over dat er meer lijnen te verwachten zijn, waar baseer je dat op?


Ik baseerde het op de lijnennetkaart op het filmpje. Daar stond alleen lijn 1, SB3, 50, 54 en 58 samen met de trein erop. Maar dit is een andere zo te zien. Zou je me kunnen linken.


https://www.youtube.com/watch?v=p5msKfu1u4Q

De kaart op 2.28 min. in dit filmpje.

Seat Ibiza
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 06 Jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Seat Ibiza » Wo 06 Jul 2016, 17:36

Lijnennet voor Maastricht zou dus zoiets worden...

Stadslijnen:
Lijn 1: Malberg - Randwyck - Eyldergaard - De Heeg
Lijn 2: Oud Caberg - Randwyck -Eyldergaard - De Heeg - Eijsden
Lijn 3: Wolder - Wittevrouwenveld - Geusselt - Nazareth
Lijn 4: Pottenberg - Wittevrouwenveld - Geusselt - Berg en Terblijt - Valkenburg
Lijn 5: Daalhof - Heugem
Lijn 6: Daalhof - Scharn - Amby
Lijn 7: Caberg - Bosscherveld - Villapark
Lijn 8: Boschpoort - Scharn - Bemelen - Valkenburg
Lijn 9: Bunde - Itteren - Borgharen - Station
Lijn 10: Maastricht Noord P&R - Station - Centrum - Emmaplein - Tongerseplein - Randwyck - Heer-Oost - Gulpen

Streeklijnen:
Lijn 30: Sittard - MAA - Meerssen - Maastricht Noord P&R - Limmel - Station
Lijn 57: Gulpen - Slenaken - Gronsveld - Randwyck - Heugemerveld - Station

Q-Liner:
Lijn 350: Aachen - Gulpen - Maastricht

Scholierenlijn:
Lijn 610: Simpelveld - Gulpen - Sibemaweg - Station

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Wo 06 Jul 2016, 23:11

Seat Ibiza schreef:Lijnennet voor Maastricht zou dus zoiets worden...

Stadslijnen:
Lijn 1: Malberg - Randwyck - Eyldergaard - De Heeg
Lijn 2: Oud Caberg - Randwyck -Eyldergaard - De Heeg - Eijsden
Lijn 3: Wolder - Wittevrouwenveld - Geusselt - Nazareth
Lijn 4: Pottenberg - Wittevrouwenveld - Geusselt - Berg en Terblijt - Valkenburg
Lijn 5: Daalhof - Heugem
Lijn 6: Daalhof - Scharn - Amby
Lijn 7: Caberg - Bosscherveld - Villapark
Lijn 8: Boschpoort - Scharn - Bemelen - Valkenburg
Lijn 9: Bunde - Itteren - Borgharen - Station
Lijn 10: Maastricht Noord P&R - Station - Centrum - Emmaplein - Tongerseplein - Randwyck - Heer-Oost - Gulpen

Streeklijnen:
Lijn 30: Sittard - MAA - Meerssen - Maastricht Noord P&R - Limmel - Station
Lijn 57: Gulpen - Slenaken - Gronsveld - Randwyck - Heugemerveld - Station

Q-Liner:
Lijn 350: Aachen - Gulpen - Maastricht

Scholierenlijn:
Lijn 610: Simpelveld - Gulpen - Sibemaweg - Station


Wat gaat er dan effectief uit, behalve de lijn naar Kanne?

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Wo 06 Jul 2016, 23:51

busfanNL schreef:Eerder in dit topic is gemeld dat door Arriva een offerte is gedaan bij TCR. Dus daar ging ik van uit.

Arriva is nog steeds in onderhandeling met TCR. Zodra ik meer weet over bijvoorbeeld welke ritten TCR gaat rijden, vanuit welke stallingen en met welk materiaal laat ik het hier weten.

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Do 07 Jul 2016, 10:27

Plutona schreef:
Wat gaat er dan effectief uit, behalve de lijn naar Kanne?


Aan de hand van die kaart zijn de haltes die verdwijnen of niet meer bediend worden door Nederlands OV, per wijk:

Malberg:
Pierebolruwe
Schepelruwe

Dousberg:
Via Regia/Dousbergweg

Caberg:
Brusselseweg/Peter Huijssenslaan

Mariaberg:
Bankastraat
Madoerastraat
Javastraat

Cannerweg:
Cannerweg/Jekermolen
Cannerweg/Dalingsweg
Cannerweg/Cannerbos
Cannerweg/Neercannerweg

Wyckerpoort:
Oranjeplein Zuid
Meerssenerweg/Station
Koningsplein West
Professor Cobbenhagenstraat
Professor Nijpelsstraat
Old Hickoryplein
Meerssenerweg/Mosa

Nazareth:
Meerssenerweg 71

Wittevrouwenveld:
Frankenstraat
Burg. van Oppenstraat

Heer:
Sibemaweg (alleen nog scholierenlijn 610)
Nijverheidsweg
Demertstraat/Sint Jozefstraat
Burgemeester Cortenstraat
Dorpstraat/De Leim
Dorpstraat/Kerk

Heugem:
Termileslaan
Balsemienbeemd
Beemdenplein/Maasveld
Molensingel/Graanmolen
Molensingel/Volmolen
Molensingel/Malvabeemd
Molensingel/Intratuin
Molensingel/Schorsmolen

Dousberg, Mariaberg (en de verbinding naar Kanne) verdwijnen dus helemaal van de kaart qua OV. De rest in Maastricht West valt op zich mee al wordt het voor de mensen in het nieuwere gedeelte van Malberg wel een aardig stukje lopen richting een bushalte.
In Maastricht Oost zijn de gevolgen wat groter heb ik het idee. Wyckerpoort heeft geen enkele verbinding meer, in Heer verdwijnt de route over de Nijverheidsweg en, nog opvallender, de route via de kern van de wijk (Burg. Cortenstraat en De Leim). In Heugem wordt de route ingekort, geen bediening meer van Maasveld. Ook de route over de Molensingel is daar geschrapt.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Do 07 Jul 2016, 11:33

Ze zouden lijn 3 via Wyckerpoort kunnen laten rijden... 2 lijnen via Wittevrouwenveld vind ik wat veel.
Ook vraag ik me af waarom Kanne eruit gaat, naar mijn idee was die lijn redelijk succesvol en Kanne heeft verder weinig bediening van Belgisch vervoer, vooral in het weekend.
Zelf zou ik nog een lijn 11 Kanne - Biesland - Mariaberg - Station - Heer - Randwyck - Heugem invoeren, desnoods met een 8-persoonsbusje.
Maar goed, misschien is dit teveel speculatie en moeten we voor de dienstregeling een apart topic maken.

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Do 07 Jul 2016, 11:52

Ik denk dat ze kiezen voor Wittevrouwenveld omdat de bus via Wyckerpoort dagelijks meerdere keren in de file staat op de Meerssenerweg richting het kruispunt met de Viaductweg, en vanwege de werkzaamheden aan de A2 en Noorderbrug zal dat nog wel even zo blijven. De route via de Geusselt levert denk ik een stuk minder vertraging op. Ik denk zelf dat één van die lijnen door Wittevrouwenveld uiteindelijk vanaf Koningsplein over de nieuwe Parklaan/Groene Loper naar de Geusselt zal gaan rijden als dit volgend jaar aangelegd wordt. Dan ligt die lijn ook meteen langs de rand van Wyckerpoort.

Seat Ibiza
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 06 Jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Seat Ibiza » Do 07 Jul 2016, 12:17

Roel043 schreef:Aan de hand van die kaart zijn de haltes die verdwijnen of niet meer bediend worden door Nederlands OV, per wijk: ...

Aanvulling: ook de haltes van lijn 7 in Beatrixhaven worden zo te zien niet meer bediend.

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Do 07 Jul 2016, 21:02

Die heb ik inderdaad helemaal over het hoofd gezien, weet eigenlijk niet of daar op dit moment veel gebruik van gemaakt wordt door mensen die in de Beatrixhaven werken? Anders is het voor hun ook erg vervelend.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Do 07 Jul 2016, 23:32

De haltes in Limmel en station Maastricht Noord liggen niet ver van Beatrixhaven. De Galjoenweg blijft overigens nog gehandhaafd.
Daarnaast was het aanbod voor die wijk nu ook beperkt, met een 8-persoonsbusje dat alleen van maandag t/m vrijdag overdag rijdt.

Seat Ibiza
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 06 Jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Seat Ibiza » Vr 08 Jul 2016, 13:53

Roel043 schreef:Ik denk zelf dat één van die lijnen door Wittevrouwenveld uiteindelijk vanaf Koningsplein over de nieuwe Parklaan/Groene Loper naar de Geusselt zal gaan rijden als dit volgend jaar aangelegd wordt. Dan ligt die lijn ook meteen langs de rand van Wyckerpoort.

Dat idee had ik ook al. Misschien zelfs beide lijnen? Gezien de bundeling die Arriva maakt in z'n netontwerp lijkt me dat niet onwaarschijnlijk.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten