Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 942
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Ma 11 Jul 2016, 19:40

Hallo lezers, ik had vast rondgebazuind dat de bussen een zitrij minder hebben achter en voor. Dit blijkt alleen tussen de in- en uitstapdeur zo te zijn.


stop bij 1:49 om te kijken goed te kijken als de bus wegrijdt. Dan zie je dat er achter gewoon 5 zitrijen zijn(4+ achterbank).
Sorry voor de foute info.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 942
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Ma 11 Jul 2016, 19:41

En gaat Arriva ook met het opstapper systeem werken?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1950
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Ma 11 Jul 2016, 19:44

OmniLezer schreef:Hallo lezers, ik had vast rondgebazuind dat de bussen een zitrij minder hebben achter en voor. Dit blijkt alleen tussen de in- en uitstapdeur zo te zijn.


Is dit niet gewoon net als in Brabant dat vergeleken met de Ambassadors de invalidenplaatsen aan de andere kant zitten? In de Ambassadors zaten ze links, tegenover de achterdeur. In de Citea zitten ze rechts, net voor de achterdeur. Maakt volgens mij in aantal zitplaatsen niet uit.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » Ma 11 Jul 2016, 22:16

Er zitten minder stoelen tussen de voordeur en achterdeur. Dit omdat er meer beenruimte is gecreërd. Kijk maar eens naar de foto's die hier onlangs zijn gepost

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Ma 11 Jul 2016, 23:43

OmniLezer schreef:Hallo lezers, ik had vast rondgebazuind dat de bussen een zitrij minder hebben achter en voor. Dit blijkt alleen tussen de in- en uitstapdeur zo te zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=xXPqUZ1AP8Q

stop bij 1:49 om te kijken goed te kijken als de bus wegrijdt. Dan zie je dat er achter gewoon 5 zitrijen zijn(4+ achterbank).
Sorry voor de foute info.

Volgensmij was het afhuren van dat theater niet nodig als ik zo de opkomst bekijk

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Daniel » Do 14 Jul 2016, 19:18

Veolia krijgt nul op rekest bij College van Beroep
Geplaatst op: donderdag 14 juli 2016 19:15
Laatst bijgewerkt: donderdag 14 juli 2016 19:17

Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft vervoersbedrijf Veolia donderdag in het ongelijk gesteld in een zaak tegen de Nederlandse Spoorwegen, rondom de aanbesteding van het treinvervoer in Limburg.
ACM zag geen overtreding van de Spoorwegwet en daarom stelde Veolia beroep in bij het CBb. Dat heeft de vervoerder nu verloren.
De Spoorwegwet is niet van toepassing op het beschikbaar stellen van treinstellen, aldus het College. En het informatieverzoek van Veolia over de dienstregeling was zodanig onduidelijk, "dat NS niet hoefde te begrijpen op welke informatie dit verzoek betrekking had".
Lees verder | Dossier Veolia Limburg | Meer nieuws in dossier Veolia Limburg
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2402
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Do 14 Jul 2016, 19:52

Nog steeds gezeur van Veolia over Limburg? :o
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9548
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Wubbo » Do 14 Jul 2016, 20:45

De hele uitspraak staat hier.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5690
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor fogeltje » Za 16 Jul 2016, 18:07

ArrivaBas schreef:Nog steeds gezeur van Veolia over Limburg? :o

Veolia zal proberen elke cent uit de huidige concessie te persen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 942
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Za 16 Jul 2016, 23:30

fogeltje schreef:
ArrivaBas schreef:Nog steeds gezeur van Veolia over Limburg? :o

Veolia zal proberen elke cent uit de huidige concessie te persen.


Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11134
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Zo 17 Jul 2016, 00:01

De boete die Veolia kreeg voor het weghalen van de Citea's is, als ik me goed herinner, kwijtgescholden mits Veolia zich zou neerleggen bij het toekennen van de nieuwe concessie aan Arriva.
De rechtszaak die hierboven wordt genoemd ging tussen Veolia en de NS en stond dus volledig buiten de gemaakte afspraak.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » Zo 17 Jul 2016, 14:16

OmniLezer schreef:Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.


Zijn die serieus verkocht ja? Je zou denken dat ze die zo kunnen doorschuiven aangezien Veolia en Connexxion van hetzelfde moederbedrijf zijn.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

OV Hoekschewaard
Berichten: 237
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Zo 17 Jul 2016, 15:13

Michael schreef:
OmniLezer schreef:Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.


Zijn die serieus verkocht ja? Je zou denken dat ze die zo kunnen doorschuiven aangezien Veolia en Connexxion van hetzelfde moederbedrijf zijn.


Ze hebben die wagens niet verkocht maar gewoon door geschoven naar HWGO. Trouwens TCR huurt de Citea's van Connexxion.

OmniLezer schreef:Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.


Nou jij bent de eerste die vindt dat deze wagens lekker rijden. Zowel de passagiers als mijn collega's zijn niet echt te spreken over deze tweedehands troep uit Limburg. :neg:

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Zo 17 Jul 2016, 21:11

OV Hoekschewaard schreef:Ze hebben die wagens niet verkocht maar gewoon door geschoven naar HWGO. Trouwens TCR huurt de Citea's van Connexxion.

Heeft TCR die citea's niet gewoon gekocht? Want ik zie ze regelmatig staan op de werkplaatst van TCR in Oude-Tonge en ze rijden er ook hun eigen activiteiten mee zoals treinstremmingen en evenementen. Het lijkt mij nogal vreemd dat TCR deze citea's huurt terwijl ze wel zelf de onderhoud uitvoeren.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2402
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Di 19 Jul 2016, 20:31

Connexxion en Veolia zijn beide onderdeel van Transdev. Het lijkt me dus overbodig om tussen dochterbedrijven onderling geld en bussen te ruilen, want het komt dan uiteindelijk toch weer in dezelfde kluis bij Transdev terecht.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Durashift
Berichten: 685
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Durashift » Di 19 Jul 2016, 23:15

ArrivaBas schreef:Connexxion en Veolia zijn beide onderdeel van Transdev. Het lijkt me dus overbodig om tussen dochterbedrijven onderling geld en bussen te ruilen, want het komt dan uiteindelijk toch weer in dezelfde kluis bij Transdev terecht.


Nou, het zijn natuurlijk wel bedrijven met hun eigen administratie.. Eén van de 2 heeft ooit de investering gedaan of de leaseverplichting aangegaan.. Dan is het niet zomaar 'ff dooschuiven'.. naar mijn idee. De rekeningen (afschrijving, rente etc.) zal toch betaald moeten worden.

Dat er misschien enige sturing vanaf de 'moeder' bij is komen te kijken kan ik mij wel voorstellen..
Immers, de bedrijven zijn in zoverre zelfstandig dat bij een x bedrag aan investeringsomvang vermoedelijk wel een krabbel vanuit het moederconcern nodig is..

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Wo 20 Jul 2016, 22:31

De lijnennetkaart van Limburg zou deze week geupload worden, maar tot dusver nog niets...

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 601
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor cassie127 » Wo 20 Jul 2016, 23:38

De week is nog niet voorbij... Maar meestal zijn vervoerders er toch later mee dan dat ze vaak zeggen
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Do 21 Jul 2016, 10:16

Arriva al helemaal. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

huibf
Berichten: 2522
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Do 21 Jul 2016, 18:00

Plutona schreef:De lijnennetkaart van Limburg zou deze week geupload worden, maar tot dusver nog niets...



Er staat volgende week.... :-)
En volgende week staat er volgende week :-)

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Do 21 Jul 2016, 22:08

Dat bericht staat er sinds vorige week.
Wel handige strategie, zo kun je het voor onbepaalde tijd uitstellen!

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2380
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

CNV: Arriva gedraagt zich niet als een sociale werkgever

Berichtdoor Mr-W » Wo 27 Jul 2016, 16:45

Vakbond CNV veegt vervoerder Arriva de mantel uit over de gebrekkige ontslagvergoedingen die de vervoerder wil bieden aan de huidige medewerkers van Veolia die waarschijnlijk hun baan kwijtraken als de concessie overgaat naar Arriva. Arriva zou niet meer vergoeding willen bieden dan de wettelijk minimumnormen. Volgens vakbond CNV Vakmensen houdt Arriva zich hier niet de afspraak om het sociaal plan-Brabant ook aan te houden voor het personeel in Limburg.
Afspraak

Volgens CNV Vakmensen biedt Arriva nu louter wat wettelijk gezien minimaal geboden moet worden. Bovendien verwees de vervoerder tijdens het overleg van afgelopen maandag steeds terug naar de wet- en regelgeving. Maar volgens Severijns moet een sociaal plan de wettelijke eisen aanvullen. “Alle extra’s worden nu grotendeels weggepoetst. Het lijkt erop alsof Arriva de concessie wil verdienen over de rug van het personeel en daarover zijn wij meer dan ontstemd.”

Volgens Severijns blijft er van de vergoeding die in Brabant was afgesproken nu nog maar 40 procent over. “Een modale werknemer die een salaris van 4000 euro bruto per maand verdient, krijgt van Arriva nu een transitievergoeding van 41.333 euro bruto. In Brabant zou deze persoon een transitievergoeding van 100.000 euro hebben gekregen
OVpro

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Wo 27 Jul 2016, 17:36

Hoeveel banen verdwijnen er bij de overgang?

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 894
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor nvdw » Wo 27 Jul 2016, 19:19

Twintig tot dertig staat in het artikel. Waarschijnlijk is het Artikel 40-overleg nu in volle gang

CamilleKreemers
Berichten: 2324
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Wo 27 Jul 2016, 19:32

Plutona schreef:Dat bericht staat er sinds vorige week.
Wel handige strategie, zo kun je het voor onbepaalde tijd uitstellen!


Het excuus is
Arriva schreef:De lijnennetkaart volgt in de loop van volgende week. Eerder is gemeld dat de lijnennetkaart deze week gepubliceerd zou worden, maar door omstandigheden is dit een week opgeschoven.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten