Pagina 78 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 11 jul 2016, 19:41
door OmniLezer
En gaat Arriva ook met het opstapper systeem werken?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 11 jul 2016, 19:44
door Chrysa
OmniLezer schreef:Hallo lezers, ik had vast rondgebazuind dat de bussen een zitrij minder hebben achter en voor. Dit blijkt alleen tussen de in- en uitstapdeur zo te zijn.
Is dit niet gewoon net als in Brabant dat vergeleken met de Ambassadors de invalidenplaatsen aan de andere kant zitten? In de Ambassadors zaten ze links, tegenover de achterdeur. In de Citea zitten ze rechts, net voor de achterdeur. Maakt volgens mij in aantal zitplaatsen niet uit.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 11 jul 2016, 22:16
door Michael
Er zitten minder stoelen tussen de voordeur en achterdeur. Dit omdat er meer beenruimte is gecreërd. Kijk maar eens naar de foto's die hier onlangs zijn gepost

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 11 jul 2016, 23:43
door datm
OmniLezer schreef:Hallo lezers, ik had vast rondgebazuind dat de bussen een zitrij minder hebben achter en voor. Dit blijkt alleen tussen de in- en uitstapdeur zo te zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=xXPqUZ1AP8Q

stop bij 1:49 om te kijken goed te kijken als de bus wegrijdt. Dan zie je dat er achter gewoon 5 zitrijen zijn(4+ achterbank).
Sorry voor de foute info.
Volgensmij was het afhuren van dat theater niet nodig als ik zo de opkomst bekijk

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 14 jul 2016, 19:18
door Daniel
Veolia krijgt nul op rekest bij College van Beroep
Geplaatst op: donderdag 14 juli 2016 19:15
Laatst bijgewerkt: donderdag 14 juli 2016 19:17

Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft vervoersbedrijf Veolia donderdag in het ongelijk gesteld in een zaak tegen de Nederlandse Spoorwegen, rondom de aanbesteding van het treinvervoer in Limburg.
ACM zag geen overtreding van de Spoorwegwet en daarom stelde Veolia beroep in bij het CBb. Dat heeft de vervoerder nu verloren.
De Spoorwegwet is niet van toepassing op het beschikbaar stellen van treinstellen, aldus het College. En het informatieverzoek van Veolia over de dienstregeling was zodanig onduidelijk, "dat NS niet hoefde te begrijpen op welke informatie dit verzoek betrekking had".
Lees verder | Dossier Veolia Limburg | Meer nieuws in dossier Veolia Limburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 14 jul 2016, 19:52
door ArrivaBas
Nog steeds gezeur van Veolia over Limburg? :o

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 14 jul 2016, 20:45
door Wubbo
De hele uitspraak staat hier.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 16 jul 2016, 18:07
door fogeltje
ArrivaBas schreef:Nog steeds gezeur van Veolia over Limburg? :o
Veolia zal proberen elke cent uit de huidige concessie te persen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 16 jul 2016, 23:30
door OmniLezer
fogeltje schreef:
ArrivaBas schreef:Nog steeds gezeur van Veolia over Limburg? :o
Veolia zal proberen elke cent uit de huidige concessie te persen.
Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 17 jul 2016, 00:01
door Meltrain
De boete die Veolia kreeg voor het weghalen van de Citea's is, als ik me goed herinner, kwijtgescholden mits Veolia zich zou neerleggen bij het toekennen van de nieuwe concessie aan Arriva.
De rechtszaak die hierboven wordt genoemd ging tussen Veolia en de NS en stond dus volledig buiten de gemaakte afspraak.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 17 jul 2016, 14:16
door Michael
OmniLezer schreef:Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.
Zijn die serieus verkocht ja? Je zou denken dat ze die zo kunnen doorschuiven aangezien Veolia en Connexxion van hetzelfde moederbedrijf zijn.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 17 jul 2016, 15:13
door OV Hoekschewaard
Michael schreef:
OmniLezer schreef:Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.
Zijn die serieus verkocht ja? Je zou denken dat ze die zo kunnen doorschuiven aangezien Veolia en Connexxion van hetzelfde moederbedrijf zijn.
Ze hebben die wagens niet verkocht maar gewoon door geschoven naar HWGO. Trouwens TCR huurt de Citea's van Connexxion.
OmniLezer schreef:Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.
Nou jij bent de eerste die vindt dat deze wagens lekker rijden. Zowel de passagiers als mijn collega's zijn niet echt te spreken over deze tweedehands troep uit Limburg. :neg:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 17 jul 2016, 21:11
door datm
OV Hoekschewaard schreef:Ze hebben die wagens niet verkocht maar gewoon door geschoven naar HWGO. Trouwens TCR huurt de Citea's van Connexxion.
Heeft TCR die citea's niet gewoon gekocht? Want ik zie ze regelmatig staan op de werkplaatst van TCR in Oude-Tonge en ze rijden er ook hun eigen activiteiten mee zoals treinstremmingen en evenementen. Het lijkt mij nogal vreemd dat TCR deze citea's huurt terwijl ze wel zelf de onderhoud uitvoeren.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 19 jul 2016, 20:31
door ArrivaBas
Connexxion en Veolia zijn beide onderdeel van Transdev. Het lijkt me dus overbodig om tussen dochterbedrijven onderling geld en bussen te ruilen, want het komt dan uiteindelijk toch weer in dezelfde kluis bij Transdev terecht.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 19 jul 2016, 23:15
door Durashift
ArrivaBas schreef:Connexxion en Veolia zijn beide onderdeel van Transdev. Het lijkt me dus overbodig om tussen dochterbedrijven onderling geld en bussen te ruilen, want het komt dan uiteindelijk toch weer in dezelfde kluis bij Transdev terecht.
Nou, het zijn natuurlijk wel bedrijven met hun eigen administratie.. Eén van de 2 heeft ooit de investering gedaan of de leaseverplichting aangegaan.. Dan is het niet zomaar 'ff dooschuiven'.. naar mijn idee. De rekeningen (afschrijving, rente etc.) zal toch betaald moeten worden.

Dat er misschien enige sturing vanaf de 'moeder' bij is komen te kijken kan ik mij wel voorstellen..
Immers, de bedrijven zijn in zoverre zelfstandig dat bij een x bedrag aan investeringsomvang vermoedelijk wel een krabbel vanuit het moederconcern nodig is..

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 20 jul 2016, 22:31
door Plutona
De lijnennetkaart van Limburg zou deze week geupload worden, maar tot dusver nog niets...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 20 jul 2016, 23:38
door cassie127
De week is nog niet voorbij... Maar meestal zijn vervoerders er toch later mee dan dat ze vaak zeggen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 21 jul 2016, 10:16
door Hainje
Arriva al helemaal. :P

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 21 jul 2016, 18:00
door huibf
Plutona schreef:De lijnennetkaart van Limburg zou deze week geupload worden, maar tot dusver nog niets...

Er staat volgende week.... :-)
En volgende week staat er volgende week :-)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 21 jul 2016, 22:08
door Plutona
Dat bericht staat er sinds vorige week.
Wel handige strategie, zo kun je het voor onbepaalde tijd uitstellen!

CNV: Arriva gedraagt zich niet als een sociale werkgever

Geplaatst: wo 27 jul 2016, 16:45
door Mr-W
Vakbond CNV veegt vervoerder Arriva de mantel uit over de gebrekkige ontslagvergoedingen die de vervoerder wil bieden aan de huidige medewerkers van Veolia die waarschijnlijk hun baan kwijtraken als de concessie overgaat naar Arriva. Arriva zou niet meer vergoeding willen bieden dan de wettelijk minimumnormen. Volgens vakbond CNV Vakmensen houdt Arriva zich hier niet de afspraak om het sociaal plan-Brabant ook aan te houden voor het personeel in Limburg.
Afspraak

Volgens CNV Vakmensen biedt Arriva nu louter wat wettelijk gezien minimaal geboden moet worden. Bovendien verwees de vervoerder tijdens het overleg van afgelopen maandag steeds terug naar de wet- en regelgeving. Maar volgens Severijns moet een sociaal plan de wettelijke eisen aanvullen. “Alle extra’s worden nu grotendeels weggepoetst. Het lijkt erop alsof Arriva de concessie wil verdienen over de rug van het personeel en daarover zijn wij meer dan ontstemd.”

Volgens Severijns blijft er van de vergoeding die in Brabant was afgesproken nu nog maar 40 procent over. “Een modale werknemer die een salaris van 4000 euro bruto per maand verdient, krijgt van Arriva nu een transitievergoeding van 41.333 euro bruto. In Brabant zou deze persoon een transitievergoeding van 100.000 euro hebben gekregen
OVpro

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 27 jul 2016, 17:36
door Plutona
Hoeveel banen verdwijnen er bij de overgang?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 27 jul 2016, 19:19
door nvdw
Twintig tot dertig staat in het artikel. Waarschijnlijk is het Artikel 40-overleg nu in volle gang

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 27 jul 2016, 19:32
door CamilleKreemers
Plutona schreef:Dat bericht staat er sinds vorige week.
Wel handige strategie, zo kun je het voor onbepaalde tijd uitstellen!
Het excuus is
Arriva schreef:De lijnennetkaart volgt in de loop van volgende week. Eerder is gemeld dat de lijnennetkaart deze week gepubliceerd zou worden, maar door omstandigheden is dit een week opgeschoven.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 27 jul 2016, 20:18
door huibf
Het gaat er niet om wat het excuus is.

Deze tekst zonder datum en datum van schrijven is een strategie.
Dit staat er al twee weken en dus altijd actueel.

Doet me denken aan een bordje boven de toog:
'Morgen gratis bier'.

Kom je morgen terug, wat denk je wat er staat...