Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Geplaatst: wo 27 jul 2016, 21:47
wat is een artikel 40-overleg?nvdw schreef:Twintig tot dertig staat in het artikel. Waarschijnlijk is het Artikel 40-overleg nu in volle gang
wat is een artikel 40-overleg?nvdw schreef:Twintig tot dertig staat in het artikel. Waarschijnlijk is het Artikel 40-overleg nu in volle gang
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Artikel_40_overlegHet artikel 40-overleg is een verplichting die voortkomt uit de Wet Personenvervoer 2000. Dit artikel bepaalt dat er binnen een maand na de gunning van een concessie een overleg opgestart moet worden tussen de oude vervoerder, de nieuwe vervoerder en de betreffende vakbonden.
In dit overleg worden afspraken gemaakt hoe er omgegaan dient te worden met personeel -zowel direct als indirect- individuele afspraken, bedrijfsregels en CAO's.
Het proces is niet vaststaand maar bestaat voornamelijk uit: De nieuwe vervoerder geeft aan wat zijn plannen zijn voor de nieuwe concessie; De oude vervoerder levert namen aan van de niet-herleidbare indirecten (dit is met name personeel van het hoofdkantoor en de verkeersleiding) en levert de bedrijfsregels aan die gelden voor het gebied; De vakbonden behartigen voornamelijk de individuele belangen van het personeel;
In dit overleg wordt bijvoorbeeld ook gesproken over de verschillende functies, hoe de implementatie van de nieuwe concessie er uit gaat zien, hoe de tijdelijke medezeggenschap en permanente medezeggenschap er uit gaat zien en wie het diensten- en roosterproces voor de eerste nieuwe dienstregeling behandelt.
Al deze afspraken worden in een convenant vastgelegd en maakt daarna deel uit van de bedrijfsregels voor die concessie.
Met andere woorden, we mogen van geluk spreken als hij eind augustus verschijnthuibf schreef:Het gaat er niet om wat het excuus is.
Deze tekst zonder datum en datum van schrijven is een strategie.
Dit staat er al twee weken en dus altijd actueel.
Doet me denken aan een bordje boven de toog:
'Morgen gratis bier'.
Kom je morgen terug, wat denk je wat er staat...
Vandaag gratis bierhuibf schreef:Het gaat er niet om wat het excuus is.
Deze tekst zonder datum en datum van schrijven is een strategie.
Dit staat er al twee weken en dus altijd actueel.
Doet me denken aan een bordje boven de toog:
'Morgen gratis bier'.
Kom je morgen terug, wat denk je wat er staat...
Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)
Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Mag je ook vertellen waarom (al dan niet op een later moment dit jaar)?huibf schreef:Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.
Er rijdt wel meer niet. Molenbeersel wordt niet meer bedient vanuit Nederland (weet iemand iets over de bezetting Strampoy-Molenbeersel). Blitterswijck en America zijn zo te zien te grootste dorpen zonder vaste bus. Maaseik krijgt wel weer bediening vanuit Nederland. Nieuwstad krijgt nu een pendellijntje naar Sittard, ik krijg het vermoeden dat Arriva een station wil stichten daar.Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)
Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Heeft America niet al jaren een belbusverbinding? Met zo'n 2200 inwoners kan het nooit een hele denderende verbinding zijn.Erno-BE schreef:America zijn zo te zien te grootste dorpen zonder vaste bus.
Een dorp van 2200 inwoners rechtvaardigt in mijn ogen wel een buurtbus, er zijn zat dorpen met minder inwoners die wel een fatsoenlijke buurtbus of zelfs reguliere bus hebbenHainje schreef:Heeft America niet al jaren een belbusverbinding? Met zo'n 2200 inwoners kan het nooit een hele denderende verbinding zijn.Erno-BE schreef:America zijn zo te zien te grootste dorpen zonder vaste bus.
ICE = Intercity Express (ofwel Intercity)Hainje schreef:RE is Sneltrein en RB is ????
Dat is nihil. Op de grens was er al nauwelijks aansluiting. Sterker nog een enkele rit rijdt er. De rest is belbus.Erno-BE schreef: Er rijdt wel meer niet. Molenbeersel wordt niet meer bedient vanuit Nederland (weet iemand iets over de bezetting Strampoy-Molenbeersel).
Dat klopt helemaal. Maar geef toe, een buurtbusverbinding is niet heel denderend.Erno-BE schreef:Een dorp van 2200 inwoners rechtvaardigt in mijn ogen wel een buurtbus, er zijn zat dorpen met minder inwoners die wel een fatsoenlijke buurtbus of zelfs reguliere bus hebben
Ah RegioBahn. Dank je wel!CamilleKreemers schreef: ICE = Intercity Express (ofwel Intercity)
RE = Regio-Express (ofwel Sneltrein)
RB = RegioBahn (ofwel stoptrein)
Ja, Limburg ligt dan ook echt in Duitsland natuurlijk dus noemen we het RegioBahn :?Hainje schreef:Ah RegioBahn. Dank je wel!CamilleKreemers schreef: ICE = Intercity Express (ofwel Intercity)
RE = Regio-Express (ofwel Sneltrein)
RB = RegioBahn (ofwel stoptrein)
http://www.1limburg.nl/akkoord-over-dri ... en-en-luikRonald schreef:Ja, Limburg ligt dan ook echt in Duitsland natuurlijk dus noemen we het RegioBahn :?Hainje schreef:Ah RegioBahn. Dank je wel!CamilleKreemers schreef: ICE = Intercity Express (ofwel Intercity)
RE = Regio-Express (ofwel Sneltrein)
RB = RegioBahn (ofwel stoptrein)
Voor wat betreft de treinen had ik dus begrepen dat Eygelshoven Markt dichtgaat. En Arriva naar Luik zie ik echt nog steeds niet gebeuren.
Op welke haltes gaat Qliner 350 eigenlijk stoppen, dat blijkt volgens mij niet uit de kaart. Verder opvallend dat er enkele dingen terugkeren waar Veolia in 2006 ook mee begon maar vrij snel mee stopte: bus naar Maaseik, Heinsberg en Aken Universiteit.