Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Di 02 Aug 2016, 20:24

Ronald schreef:
Hainje schreef:
CamilleKreemers schreef:ICE = Intercity Express (ofwel Intercity)
RE = Regio-Express (ofwel Sneltrein)
RB = RegioBahn (ofwel stoptrein)
Ah RegioBahn. Dank je wel!

Ja, Limburg ligt dan ook echt in Duitsland natuurlijk dus noemen we het RegioBahn :?
Voor wat betreft de treinen had ik dus begrepen dat Eygelshoven Markt dichtgaat. En Arriva naar Luik zie ik echt nog steeds niet gebeuren.
Op welke haltes gaat Qliner 350 eigenlijk stoppen, dat blijkt volgens mij niet uit de kaart. Verder opvallend dat er enkele dingen terugkeren waar Veolia in 2006 ook mee begon maar vrij snel mee stopte: bus naar Maaseik, Heinsberg en Aken Universiteit.

http://www.1limburg.nl/akkoord-over-drielandentrein-naar-aken-en-luik
Hier een linkje. Ik denk dat Eygelsoven Markt het belangrijkste station van Eygelsoven wordt vanwege de rechtstreekse trein naar Maastricht die Eygelsoven (West) niet heeft.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3247
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Ronald » Di 02 Aug 2016, 20:28

Ok, duidelijk. Ik ben alleen benieuwd hoeveel stakingen bij de NMBS er aan vooraf zullen gaan...

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 02 Aug 2016, 20:47

Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.

Roel043
Berichten: 37
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Di 02 Aug 2016, 20:56

Erno-BE schreef:RE/sneltrein: Maastricht Randwijck-Maastricht-Sittard-Roermond-Venlo-Nijmegen (nu nog gesplitst)


Ik kan me niet voorstellen dat ze Maastricht-Sittard-Roermond mogen gaan rijden zonder extra stops van de NS. Die zitten vast niet op concurrentie te wachten op het HRN.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Suus » Di 02 Aug 2016, 21:02

Arriva mag tussen Roermond en Maastricht met hun treinen geen stations overslaan. NS moet dat juist vanaf december.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Di 02 Aug 2016, 21:05

Ronald schreef:Ja, Limburg ligt dan ook echt in Duitsland natuurlijk dus noemen we het RegioBahn :?

Ja dat is een beetje een dingetje van Erno-BE. Volgens mij is hij daar in het verleden al een keer op aangesproken, maar heb nu even geen zin om te ranten/rellen/stoken/anderszins moeilijk te gaan lopen doen. Dus ik laat het er maar bij.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Plutona
Berichten: 246
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Di 02 Aug 2016, 21:10

True, maar zoals ze het nu noemen met S1 t/m S5 is in principe ook overgenomen van het Duitse spoornet.

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 02 Aug 2016, 21:14

ach, op de Valleilijn moet je ook lijn 370 intikken om de trein te krijgen. Een nummer aan een trein koppelen zijn ze niet de eerste in.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2410
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Di 02 Aug 2016, 21:39

Ik heb wel wat gekke dingen gezien en me daarbij geconcentreerd op Zuid-Limburg
- Er rijden 2 stadslijnen van Maastricht naar Valkenburg, waarvan 1 via Bemelen?
- Lijn 21 rijdt nu ook door naar Aken, via de route van lijn 43 en 50.
- Lijn 24 stopt op een wel erg willekeurige plek, bij het Sophianum College aan de N281.
- Lijn 61 (bij Arriva 59) niet meer via Mechelen naar Gulpen, maar naar Mamelis?
- De bus naar het Drielandenpunt lijkt te vervallen.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Di 02 Aug 2016, 21:49

CamilleKreemers schreef:Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.

Ik denk dat Arriva een halfuursdienst wil aanbieden tussen Maastricht en Eijsden en tussen Maastricht en Landgraaf/Eygelsoven en er in Eijsden, respectievelijk Eijgelsoven Markt niet gekeerd kan worden. Vandaar die dienst Visé-Herzogenrath.

CX1000
Berichten: 147
Lid geworden op: Di 19 Nov 2013, 15:24
Locatie: City of Meppel
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CX1000 » Di 02 Aug 2016, 23:07

Zou Arriva in de communicatie naar de reizigers ook de lijnnummers van de treinen gaan gebruiken?

ICE11
Berichten: 93
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ICE11 » Di 02 Aug 2016, 23:32

Lijn 44 krijgt op het deelstuk in NL met uitzondering van het stujke tussen de haltes Bautscherweg en Stadion een geheel nieuwe route... :o
En dat lijn 21 vanaf Vaals wordt doorgetrokken naar Aachen Campus Melaten dat geloof ik niet. Zoiets had Veolia al jaren terug al probeerd, toen wilden ze met een van hun lijnen in Aachen bij de Uniklinik gaan, maar de ASEAG wilde dit niet.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Wo 03 Aug 2016, 09:48

huibf schreef:
Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.


Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.

Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.

Ook vraag ik me af wat het nut van lijn 84 is, aangezien die exact hetzelfde rijdt als de Brabantse lijn 92 en daar dus eigenlijk een ingekorte versie van is. Of rijdt lijn 84 alleen wanneer lijn 92 niet rijdt ('s avonds en in het weekend).

Verder zijn er nogal wat lijnen die ogenschijnlijk van niks naar nergens rijden, maar onderweg wel aansluiting geven op lijnen naar een grotere plaats.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Plutona
Berichten: 246
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Wo 03 Aug 2016, 09:56

Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Wo 03 Aug 2016, 11:00

Plutona schreef:Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.

Of omdat lijn 92 in de avond niet rijdt, kan je dan lijn 84 pakken op dat traject
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Wo 03 Aug 2016, 11:40

Meltrain schreef:
huibf schreef:
Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.


Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.

Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.

Sowieso zijn de OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen (zowel bus als trein) ondermaats. Alleen Maastricht heeft redelijke verbindingen. Maar aangezien niemand wil investeren in OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn er komende jaren geen verbeteringen te verwachten.

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Wo 03 Aug 2016, 11:52

Plutona schreef:Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.

Ik kan me in de toekomst wel indenken dat lijn 92 tussen Gennep en Venray door Limburg wordt gereden. Gennep en Venray hebben beiden een stalling van Limburg.

Roel043
Berichten: 37
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Wo 03 Aug 2016, 14:42

Suus schreef:Arriva mag tussen Roermond en Maastricht met hun treinen geen stations overslaan. NS moet dat juist vanaf december.


Precies, daarom vind ik het ook zo vreemd dat er in de media al een aantal keer een bericht is opgedoken over een rechtstreekse sneltrein Maastricht-Nijmegen, want zo snel gaat die niet worden (althans niet tussen Maastricht en Roermond).

Plutona
Berichten: 246
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Wo 03 Aug 2016, 14:57

Erno-BE schreef:
Meltrain schreef:
huibf schreef:
Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.


Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.

Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.

Sowieso zijn de OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen (zowel bus als trein) ondermaats. Alleen Maastricht heeft redelijke verbindingen. Maar aangezien niemand wil investeren in OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn er komende jaren geen verbeteringen te verwachten.


De enige Nederlandse buslijn naar Vlaanderen (lijn 34) wordt geschrapt, dus het gaat alleen maar achteruit.

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Wo 03 Aug 2016, 15:05

Waarom is het zo moeilijk om grensoverschrijdend vervoer te bieden?

Zonnig
Berichten: 375
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zonnig » Wo 03 Aug 2016, 15:56

Net in Heerenveen-West de Limburgse 9010 op de weg.
Het donder blauw is wel behoorlijk donker.
Maar een leeuw in het pompeblêd gebied valt meteen op.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Wo 03 Aug 2016, 16:08

CamilleKreemers schreef:Waarom is het zo moeilijk om grensoverschrijdend vervoer te bieden?

Geen subsidie vanuit de provincie (vinden namelijk dat bedienen van kernen die in de provincie liggen belangrijker dan verbindingen naar Duitsland en België aanbieden; is wat van te zeggen), maar voor grensoverschrijdende verbindingen kan de vervoersmaatschappij toch ook subsidie uit Brussel peuteren?

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Wo 03 Aug 2016, 16:56

Volgens mij rijdt lijn 92 ook niet in de avond en weekend dus vervangt lijn 84 lijn 92 in de avonden en weekenden. Dat geintje hebben ze ook uitgehaald met lijn 90 van ZHN. Die reed op sommige stukken 2x per uur en daar is 1x per uur naar lijn 92 gegaan. Alleen rijdt lijn 92 altijd 1x per uur.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Wo 03 Aug 2016, 17:19

Zonnig schreef:Net in Heerenveen-West de Limburgse 9010 op de weg.
Het donder blauw is wel behoorlijk donker.
Maar een leeuw in het pompeblêd gebied valt meteen op.

When you try to hide but fail too hard.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Plutona
Berichten: 246
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Wo 03 Aug 2016, 18:13

Die lijn 65 Susteren - Maaseik is ook een beetje vreemd.
Doet me denken aan Hermes-lijn 26 Deurne - Meijel, die ook ''in z'n eentje'' rondrijdt in die streek.
Deze lijn zal wel uitbesteed worden, lijkt me, als hij al met groot materieel bereden wordt.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 3 gasten