Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Geplaatst: di 02 aug 2016, 20:28
Ok, duidelijk. Ik ben alleen benieuwd hoeveel stakingen bij de NMBS er aan vooraf zullen gaan...
Ik kan me niet voorstellen dat ze Maastricht-Sittard-Roermond mogen gaan rijden zonder extra stops van de NS. Die zitten vast niet op concurrentie te wachten op het HRN.Erno-BE schreef:RE/sneltrein: Maastricht Randwijck-Maastricht-Sittard-Roermond-Venlo-Nijmegen (nu nog gesplitst)
Ja dat is een beetje een dingetje van Erno-BE. Volgens mij is hij daar in het verleden al een keer op aangesproken, maar heb nu even geen zin om te ranten/rellen/stoken/anderszins moeilijk te gaan lopen doen. Dus ik laat het er maar bij.Ronald schreef:Ja, Limburg ligt dan ook echt in Duitsland natuurlijk dus noemen we het RegioBahn :?
Ik denk dat Arriva een halfuursdienst wil aanbieden tussen Maastricht en Eijsden en tussen Maastricht en Landgraaf/Eygelsoven en er in Eijsden, respectievelijk Eijgelsoven Markt niet gekeerd kan worden. Vandaar die dienst Visé-Herzogenrath.CamilleKreemers schreef:Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.
Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.huibf schreef:Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)
Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Of omdat lijn 92 in de avond niet rijdt, kan je dan lijn 84 pakken op dat trajectPlutona schreef:Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.
Sowieso zijn de OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen (zowel bus als trein) ondermaats. Alleen Maastricht heeft redelijke verbindingen. Maar aangezien niemand wil investeren in OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn er komende jaren geen verbeteringen te verwachten.Meltrain schreef:Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.huibf schreef:Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)
Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.
Ik kan me in de toekomst wel indenken dat lijn 92 tussen Gennep en Venray door Limburg wordt gereden. Gennep en Venray hebben beiden een stalling van Limburg.Plutona schreef:Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.
Precies, daarom vind ik het ook zo vreemd dat er in de media al een aantal keer een bericht is opgedoken over een rechtstreekse sneltrein Maastricht-Nijmegen, want zo snel gaat die niet worden (althans niet tussen Maastricht en Roermond).Suus schreef:Arriva mag tussen Roermond en Maastricht met hun treinen geen stations overslaan. NS moet dat juist vanaf december.
De enige Nederlandse buslijn naar Vlaanderen (lijn 34) wordt geschrapt, dus het gaat alleen maar achteruit.Erno-BE schreef:Sowieso zijn de OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen (zowel bus als trein) ondermaats. Alleen Maastricht heeft redelijke verbindingen. Maar aangezien niemand wil investeren in OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn er komende jaren geen verbeteringen te verwachten.Meltrain schreef:Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.huibf schreef:Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)
Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.
Geen subsidie vanuit de provincie (vinden namelijk dat bedienen van kernen die in de provincie liggen belangrijker dan verbindingen naar Duitsland en België aanbieden; is wat van te zeggen), maar voor grensoverschrijdende verbindingen kan de vervoersmaatschappij toch ook subsidie uit Brussel peuteren?CamilleKreemers schreef:Waarom is het zo moeilijk om grensoverschrijdend vervoer te bieden?
When you try to hide but fail too hard.Zonnig schreef:Net in Heerenveen-West de Limburgse 9010 op de weg.
Het donder blauw is wel behoorlijk donker.
Maar een leeuw in het pompeblêd gebied valt meteen op.
In Eijsden ligt een keerwissel, dat is het probleem in principe niet. Wellicht dat de NMBS de intercity Brussel-Luik een keer per uur door laat rijden naar Visé (deden ze in het verleden vaker) en dat de drielandentrein hier idealiter in Visé op aan gaat sluiten.Erno-BE schreef:Ik denk dat Arriva een halfuursdienst wil aanbieden tussen Maastricht en Eijsden en tussen Maastricht en Landgraaf/Eygelsoven en er in Eijsden, respectievelijk Eijgelsoven Markt niet gekeerd kan worden. Vandaar die dienst Visé-Herzogenrath.CamilleKreemers schreef:Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.