Pagina 80 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 20:28
door Ronald
Ok, duidelijk. Ik ben alleen benieuwd hoeveel stakingen bij de NMBS er aan vooraf zullen gaan...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 20:47
door CamilleKreemers
Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 20:56
door Roel043
Erno-BE schreef:RE/sneltrein: Maastricht Randwijck-Maastricht-Sittard-Roermond-Venlo-Nijmegen (nu nog gesplitst)
Ik kan me niet voorstellen dat ze Maastricht-Sittard-Roermond mogen gaan rijden zonder extra stops van de NS. Die zitten vast niet op concurrentie te wachten op het HRN.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 21:02
door Suus
Arriva mag tussen Roermond en Maastricht met hun treinen geen stations overslaan. NS moet dat juist vanaf december.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 21:05
door Hainje
Ronald schreef:Ja, Limburg ligt dan ook echt in Duitsland natuurlijk dus noemen we het RegioBahn :?
Ja dat is een beetje een dingetje van Erno-BE. Volgens mij is hij daar in het verleden al een keer op aangesproken, maar heb nu even geen zin om te ranten/rellen/stoken/anderszins moeilijk te gaan lopen doen. Dus ik laat het er maar bij.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 21:10
door Plutona
True, maar zoals ze het nu noemen met S1 t/m S5 is in principe ook overgenomen van het Duitse spoornet.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 21:14
door CamilleKreemers
ach, op de Valleilijn moet je ook lijn 370 intikken om de trein te krijgen. Een nummer aan een trein koppelen zijn ze niet de eerste in.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 21:39
door ArrivaBas
Ik heb wel wat gekke dingen gezien en me daarbij geconcentreerd op Zuid-Limburg
- Er rijden 2 stadslijnen van Maastricht naar Valkenburg, waarvan 1 via Bemelen?
- Lijn 21 rijdt nu ook door naar Aken, via de route van lijn 43 en 50.
- Lijn 24 stopt op een wel erg willekeurige plek, bij het Sophianum College aan de N281.
- Lijn 61 (bij Arriva 59) niet meer via Mechelen naar Gulpen, maar naar Mamelis?
- De bus naar het Drielandenpunt lijkt te vervallen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 21:49
door Nitein-Repart
CamilleKreemers schreef:Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.
Ik denk dat Arriva een halfuursdienst wil aanbieden tussen Maastricht en Eijsden en tussen Maastricht en Landgraaf/Eygelsoven en er in Eijsden, respectievelijk Eijgelsoven Markt niet gekeerd kan worden. Vandaar die dienst Visé-Herzogenrath.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 23:07
door CX1000
Zou Arriva in de communicatie naar de reizigers ook de lijnnummers van de treinen gaan gebruiken?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 aug 2016, 23:32
door ICE11
Lijn 44 krijgt op het deelstuk in NL met uitzondering van het stujke tussen de haltes Bautscherweg en Stadion een geheel nieuwe route... :o
En dat lijn 21 vanaf Vaals wordt doorgetrokken naar Aachen Campus Melaten dat geloof ik niet. Zoiets had Veolia al jaren terug al probeerd, toen wilden ze met een van hun lijnen in Aachen bij de Uniklinik gaan, maar de ASEAG wilde dit niet.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 09:48
door Meltrain
huibf schreef:
Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.
Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.

Ook vraag ik me af wat het nut van lijn 84 is, aangezien die exact hetzelfde rijdt als de Brabantse lijn 92 en daar dus eigenlijk een ingekorte versie van is. Of rijdt lijn 84 alleen wanneer lijn 92 niet rijdt ('s avonds en in het weekend).

Verder zijn er nogal wat lijnen die ogenschijnlijk van niks naar nergens rijden, maar onderweg wel aansluiting geven op lijnen naar een grotere plaats.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 09:56
door Plutona
Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 11:00
door OmniLezer
Plutona schreef:Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.
Of omdat lijn 92 in de avond niet rijdt, kan je dan lijn 84 pakken op dat traject

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 11:40
door Nitein-Repart
Meltrain schreef:
huibf schreef:
Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.
Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.
Sowieso zijn de OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen (zowel bus als trein) ondermaats. Alleen Maastricht heeft redelijke verbindingen. Maar aangezien niemand wil investeren in OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn er komende jaren geen verbeteringen te verwachten.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 11:52
door CamilleKreemers
Plutona schreef:Misschien is lijn 84 als aanvulling op lijn 92 bedoeld, zodat je straks ook met Limburgse kaartjes ook op dit traject kunt reizen.
Ik kan me in de toekomst wel indenken dat lijn 92 tussen Gennep en Venray door Limburg wordt gereden. Gennep en Venray hebben beiden een stalling van Limburg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 14:42
door Roel043
Suus schreef:Arriva mag tussen Roermond en Maastricht met hun treinen geen stations overslaan. NS moet dat juist vanaf december.
Precies, daarom vind ik het ook zo vreemd dat er in de media al een aantal keer een bericht is opgedoken over een rechtstreekse sneltrein Maastricht-Nijmegen, want zo snel gaat die niet worden (althans niet tussen Maastricht en Roermond).

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 14:57
door Plutona
Erno-BE schreef:
Meltrain schreef:
huibf schreef:
Meltrain schreef:Om het zoeken te vergemakkelijken: https://www.arriva.nl/implementatielimb ... geling.htm ;)

Ik mis in elk geval de verbinding Weert - Hamont. :(
Verder commentaar komt later wel.
Die komt er niet. Ik wist het al maar mocht dat niet verder vertellen.
Opmerkelijk. Ik dacht dat deze verbinding door Arriva "beloofd" was en één van de paradepaardjes zou worden.
Sowieso is het aantal verbindingen met België vrij beperkt; het aantal verbindingen met Duitsland wordt juist wel uitgebreid.
Sowieso zijn de OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen (zowel bus als trein) ondermaats. Alleen Maastricht heeft redelijke verbindingen. Maar aangezien niemand wil investeren in OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn er komende jaren geen verbeteringen te verwachten.
De enige Nederlandse buslijn naar Vlaanderen (lijn 34) wordt geschrapt, dus het gaat alleen maar achteruit.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 15:05
door CamilleKreemers
Waarom is het zo moeilijk om grensoverschrijdend vervoer te bieden?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 15:56
door Zonnig
Net in Heerenveen-West de Limburgse 9010 op de weg.
Het donder blauw is wel behoorlijk donker.
Maar een leeuw in het pompeblêd gebied valt meteen op.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 16:08
door Nitein-Repart
CamilleKreemers schreef:Waarom is het zo moeilijk om grensoverschrijdend vervoer te bieden?
Geen subsidie vanuit de provincie (vinden namelijk dat bedienen van kernen die in de provincie liggen belangrijker dan verbindingen naar Duitsland en België aanbieden; is wat van te zeggen), maar voor grensoverschrijdende verbindingen kan de vervoersmaatschappij toch ook subsidie uit Brussel peuteren?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 16:56
door OmniLezer
Volgens mij rijdt lijn 92 ook niet in de avond en weekend dus vervangt lijn 84 lijn 92 in de avonden en weekenden. Dat geintje hebben ze ook uitgehaald met lijn 90 van ZHN. Die reed op sommige stukken 2x per uur en daar is 1x per uur naar lijn 92 gegaan. Alleen rijdt lijn 92 altijd 1x per uur.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 17:19
door OmniLezer
Zonnig schreef:Net in Heerenveen-West de Limburgse 9010 op de weg.
Het donder blauw is wel behoorlijk donker.
Maar een leeuw in het pompeblêd gebied valt meteen op.
When you try to hide but fail too hard.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 18:13
door Plutona
Die lijn 65 Susteren - Maaseik is ook een beetje vreemd.
Doet me denken aan Hermes-lijn 26 Deurne - Meijel, die ook ''in z'n eentje'' rondrijdt in die streek.
Deze lijn zal wel uitbesteed worden, lijkt me, als hij al met groot materieel bereden wordt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 04 aug 2016, 08:25
door paolie
Erno-BE schreef:
CamilleKreemers schreef:Kan iemand mij het volgende verklaren:
Ik zie in de drielandentrein staan dat er een uursdienst Aachen - Heerlen - Maastricht - Luik naast een uursdienst Vise - Maastricht - Heerlen - Herzogenharz wordt geboden, waarom wordt dit op deze manier gemaakt? Het lijkt niet logisch.
Ik denk dat Arriva een halfuursdienst wil aanbieden tussen Maastricht en Eijsden en tussen Maastricht en Landgraaf/Eygelsoven en er in Eijsden, respectievelijk Eijgelsoven Markt niet gekeerd kan worden. Vandaar die dienst Visé-Herzogenrath.
In Eijsden ligt een keerwissel, dat is het probleem in principe niet. Wellicht dat de NMBS de intercity Brussel-Luik een keer per uur door laat rijden naar Visé (deden ze in het verleden vaker) en dat de drielandentrein hier idealiter in Visé op aan gaat sluiten.