Over Maastricht-Noord staat in het Programma van Eisen (2014):Meltrain schreef:Voor Geulle is het wellicht handiger om daar een station te openen.
Dan wordt die plaats bediend, heeft het een snellere verbinding met de rest van Nederland en hoeft er geen speciale buslijn voor in het leven geroepen te worden.
Krijgt Maastricht Noord trouwens ook perrons aan de lijn naar Sittard?
(p. 91).D.2.39 De Provincie is voornemens per 2018 de infrastructurele aanpassingen aan het station Maastricht Noord gereed te hebben zodat halteren op dit station op de lijn Roermond - Sittard – Maastricht (Randwijck) mogelijk is. De Provincie Limburg heeft ProRail de opdracht gegeven om de planstudie uit te werken. De Concessiehouder dient dit station met alle Ritten zoals geëist in artikel D.2.34 te bedienen. Deze eis geldt vanaf het moment dat halteren op het station mogelijk is, zowel als dit eerder dan als dit ater dan 2018 is.
Ik denk overigens dat het nog een hele klus wordt. Ik heb met regelmaat terwijl ik wachtte op Mtn op het perron richting Mt proberen te beredeneren of dit zou kunnen zonder de afstand tussen de sporen te vergroten, dus alleen het perron te verbreden tot naast het spoor Mt-Std. Ik vermoed van niet, het perron zou wel erg smal zijn en de passeersnelheid van de intercity's is nogal groot...