Pagina 87 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 11:46
door OmniLezer
busfanNL schreef:Op internet zwerft ergens een afbeelding van een Citea slf in limburg huisstijl. Het zach er uit als een officieel Arriva document uit hun powerpoint gezien het logo aan de onderkant van dat plaatje.
Is het een afbeelding van een echte bus of een soort tekening voor een impressie zoals hieronder.
Afbeelding

Als het zo'n tekening als hierboven is, heb ik die ook zien zwerven, maar ik kan het niet terug vinden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 12:46
door huibf
Deze staat op de arriva implementatiesite:
Afbeelding

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 14:31
door Meltrain
ArrivaBas schreef: - Lijn 41 (Arriva 40) wordt geknipt in Heerlen en aan de oude Veolia 40 naar Gulpen gekoppeld.
Volgens de concept-lijnennetkaart gaat de nieuwe buslijn 40 tussen Heerlen en Gulpen niet via de route van lijn 40 (via Ubachsberg) rijden, maar via de route van lijn 47 (via Eys).

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 15:25
door busfanNL
OmniLezer schreef:
busfanNL schreef:Op internet zwerft ergens een afbeelding van een Citea slf in limburg huisstijl. Het zach er uit als een officieel Arriva document uit hun powerpoint gezien het logo aan de onderkant van dat plaatje.
Is het een afbeelding van een echte bus of een soort tekening voor een impressie zoals hieronder.
Afbeelding

Als het zo'n tekening als hierboven is, heb ik die ook zien zwerven, maar ik kan het niet terug vinden.
Het is een tekening zoals hieronder te zien is. Ik kijk of ik hem nog kan vinden. Maar ik weet het 99,5% zeker dat hij er was.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 15:28
door EtienneM
OmniLezer schreef: Afbeelding
Bovenstaande tekening heb ik gemaakt toen het nog niet bekend was hoe de bussen uit zouden komen te zien, er valt dus niets uit af te leiden ;)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 15:34
door ArrivaBas
Meltrain schreef:
ArrivaBas schreef: - Lijn 41 (Arriva 40) wordt geknipt in Heerlen en aan de oude Veolia 40 naar Gulpen gekoppeld.
Volgens de concept-lijnennetkaart gaat de nieuwe buslijn 40 tussen Heerlen en Gulpen niet via de route van lijn 40 (via Ubachsberg) rijden, maar via de route van lijn 47 (via Eys).
Nu je het zegt... :wink:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 15:49
door busfanNL
EtienneM schreef:
OmniLezer schreef: Afbeelding
Bovenstaande tekening heb ik gemaakt toen het nog niet bekend was hoe de bussen uit zouden komen te zien, er valt dus niets uit af te leiden ;)
Maar het was een officieel Arriva tekening van de powerpoint volgens mij.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 16:01
door Hainje
Kijk eens een paar posts boven deze. Huibf heeft het gepost.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 26 sep 2016, 09:22
door OmniLezer
Hainje schreef:Kijk eens een paar posts boven deze. Huibf heeft het gepost.
Dat is geen SLF.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 26 sep 2016, 09:26
door Suus
Er zijn diesel en elektrische SLF's besteld.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 sep 2016, 20:00
door MR98
Voor de geïnteresseerde, de treindienstregeling van Arriva voor 2017 staat al online, net zoals die van de NS, NMBS en DB.

Kijken via de volgende links: http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi& of http://hafas.bene-system.com/bin/stboard.exe/nn?L=profi&
De eerste link kun je een reis plannen, tweede linkje is voor vertrektijden van stations.

Je moet gewoon alles invullen en dan bij de datum 12.12.2016 invullen. Let op! Als je niet die datum invult krijg je de huidige dienstregeling te zien.

Opvallend:
- 10/20 tak tussen Sittard en Utrecht Centraal met de intercity (NS) Maastricht - Alkmaar, Heerlen/Venlo - Schiphol.
- Stoptrein van de NMBS gaat doordeweeks twee keer per uur rijden tot Liège-Guillemins.
- Arriva sneltrein Heerlen - Maastricht rijdt door tot Maastricht Randwyck.
- Arriva stoptrein vanuit Maastricht Randwyck rijdt slechts tot Heerlen, de stoptrein vanuit Sittard rijdt nu tot Kerkrade Centrum.
- DB-Euregiobahn rijdt niet meer.
- Kwartierdienst tussen Venray en Nijmegen (Arriva).

Groetjes :D :pos:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 sep 2016, 20:05
door Chrysa
Was al een tijdje bekend dacht ik. Op de wiki staat ook al veel over de nieuwe dienstregeling. ;)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 sep 2016, 20:09
door cassie127
Wat gaat er dan rijden ipv de euregiobahn?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 sep 2016, 20:16
door Milco
De dienstregeling van Duitsland is nog niet bekend en staat dus nog niet online.;)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 sep 2016, 20:46
door regenmaker
Duitsland kwam ergens in oktober las ik.

Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 sep 2016, 21:01
door Suus
De Duitse dienstregeling komt voor zover ik weet op 18 oktober online.

De euregiobahn blijft volgend jaar rijden zoals deze sinds de zomer van dit jaar rijdt, in ieder geval voor een periode van vier jaar.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 sep 2016, 22:52
door wouter15
Arriva en CNV Vakmensen liggen niet helemaal in een lijn als het gaat over de overgang van het personeel van Veolia naar Arriva: http://www.ovpro.nl/personeel/2016/09/2 ... l-limburg/

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 sep 2016, 23:23
door Plutona
Zo'n dienstregeling-tool is er zeker nog niet voor de bus?

En de lijnennetkaarten zijn inmiddels alweer een tijdje van de implementatiesite gehaald.
Wellicht omdat het tot teveel speculatie leidt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 sep 2016, 23:27
door bartjemestrom
Nee, Arriva legt de laatste hand aan alles.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 08:59
door paolie
MR98 schreef:Voor de geïnteresseerde, de treindienstregeling van Arriva voor 2017 staat al online, net zoals die van de NS, NMBS en DB.

Kijken via de volgende links: http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi& of http://hafas.bene-system.com/bin/stboard.exe/nn?L=profi&
De eerste link kun je een reis plannen, tweede linkje is voor vertrektijden van stations.

Opvallend:
- Stoptrein van de NMBS gaat doordeweeks twee keer per uur rijden tot Liège-Guillemins.
Het kan aan mij liggen (waarschijnlijk), maar ik zie op het traject Maastricht Luik helaas maar één trein per uur...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 09:00
door Nitein-Repart
- Stoptrein van de NMBS gaat doordeweeks twee keer per uur rijden tot Liège-Guillemins.
Op Hafas zie ik nog altijd maar één trein per uur staan die rijdt tussen Maastricht en Liège.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 09:08
door Chrysa
NMBS doet niet aan 2x/uur.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 09:12
door Suus
De dienstregeling tussen Maastricht en Luik wordt niet aangepast dit jaar. Volgend jaar wellicht, dan is er in België weer een grote dienstregelingwijziging volgens insiders.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 10:33
door PatrickM
Om 09:00 dacht ik 2 NMBS treinen te zien, maar voor de rest ook niet.

EDIT: Verrek, ik zie nu toch echt 2 treinen per uur, ook in de daluren.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 12:00
door paolie
Maak eens een printscreentje, want ik krijg het niet op m'n scherm getoverd...