Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Seat Ibiza
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 06 Jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Seat Ibiza » Wo 05 Okt 2016, 15:26

maaslynx schreef:Wat mij opvalt zover in Maastricht:
Vertakking 1/2 in het noordwesten is terug (was weg in tussentijdse conceptversie)

Nee hoor, die zat er ook in het concept gewoon in.

maaslynx schreef:Lijn 3 lijkt een aangepaste route te hebben rond de Geusselt richting Nazareth.

Lijn 3 rijdt inderdaad een extra lus langs het UWC en het Geusseltbad.

Verder zie ik dat de route van lijn 30 in Meerssen (helaas) ook is aangepast. Men gaat niet de kortste route rijden, maar neemt het slingertraject van Veolia met de op en neer naar de halte St. Josephstraat over.

maaslynx
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 29 Sep 2016, 23:34

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor maaslynx » Wo 05 Okt 2016, 15:58

https://www.arriva.nl/limburg is inmiddels in de lucht met ook een lijnennetkaart van de hele provincie + toelichtingen op de wijzigingen per regio: https://www.arriva.nl/limburg/regio-lim ... ringen.htm

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3689
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Wo 05 Okt 2016, 16:19

Zo kan ik me mooi even verdiepen in de grensoverschrijdende lijnen, alle individuele vertrektijden staan online. :)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Seat Ibiza
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 06 Jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Seat Ibiza » Wo 05 Okt 2016, 16:35

regenmaker schreef:alle individuele vertrektijden staan online

Waar exact? Bij voorbaat dank!

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3689
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Wo 05 Okt 2016, 16:35

Gewoon onder dienstregelingen, zoals altijd bij Arriva. :) Grappig overigens, ze zijn de dienstregelingen nog aan het aanpassen. Ik keek bij lijn SB3 en nu staat er opeens een rit via Höngen Schule bij.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

maaslynx
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 29 Sep 2016, 23:34

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor maaslynx » Wo 05 Okt 2016, 16:38

Ze zijn duidelijk aan het aanpassen ,krijg nu een 503 error.

Seat Ibiza
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 06 Jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Seat Ibiza » Wo 05 Okt 2016, 16:40

Kan aan mij liggen, maar op https://www.arriva.nl/limburg/regio-lim ... geling.htm zie ik enkel een overzicht van alle lijnen. Geen dienstregeling -o-

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Milco » Wo 05 Okt 2016, 16:41

www.arriva.nl :arrow: Reisinformatie :arrow: Dienstregelingen.
;)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3689
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Wo 05 Okt 2016, 16:41

1. Ga naar Arriva.nl
2. Scrol naar beneden en kijk je bij het kopje reisinformatie (linksonder)
3. klik op dienstregeling
4. vul plaats en lijn etc. in
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Seat Ibiza
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 06 Jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Seat Ibiza » Wo 05 Okt 2016, 16:43

@Milco en @Regenmaker: dank! *bus*

JHPart
Berichten: 38
Lid geworden op: Za 17 Sep 2016, 19:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor JHPart » Wo 05 Okt 2016, 16:54

Op vlak van grensoverschrijdende lijnen, vind ik het jammer dat alle buslijnen van Zuid-Limburg naar Belgie verdwijnen of er niets nieuw komt, terwijl naar Duitsland wel. Is een samenwerking tussen TEC en ARRIVA niet mogelijk?
Diverse lijnen uit Luik zouden de grens over kunnen gaan, bijvoorbeeld via Kanne naar Maastricht.

TEC werkt samen met heel wat andere busmaatschappijen net over de grens, bij De Lijn is dat niet het geval. Dus ik denk dat de meeste kansen liggen voor dit vervoer, door meteen met voorstellen naar de directie van de TEC in Luik en het hoofdkantoor in Namen te gaan. Ik zou de TEC niet tegen De Lijn uitspelen, maar De Lijn links laten liggen.

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Wo 05 Okt 2016, 17:13

De Lijn werkt wel degelijk goed samen met busmaatschappijen over de grens.
De Lijn werkt in West-Vlaanderen intensief samen met Connexxion in Zeeuws-Vlaanderen.
Lijn 42 Van Knokke naar Breskens wordt iedere twee uur door Connexxion of door de Lijn gereden.
De bussen die de Lijn op dat traject inzet hebben allemaal Nederlandse communicatie apparatuur aan boord voor kort verkeer en verkopen Nederlandse buskaartjes. Daarnaast werkt de Lijn ook prima samen met Arriva in Tilburg.
Dus ik vraag mij af waarom dit volgens jou niet het geval zou zijn?

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 677
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Yanaike » Wo 05 Okt 2016, 17:46

JHPart schreef:Op vlak van grensoverschrijdende lijnen, vind ik het jammer dat alle buslijnen van Zuid-Limburg naar Belgie verdwijnen of er niets nieuw komt, terwijl naar Duitsland wel. Is een samenwerking tussen TEC en ARRIVA niet mogelijk?
Diverse lijnen uit Luik zouden de grens over kunnen gaan, bijvoorbeeld via Kanne naar Maastricht.

TEC werkt samen met heel wat andere busmaatschappijen net over de grens, bij De Lijn is dat niet het geval. Dus ik denk dat de meeste kansen liggen voor dit vervoer, door meteen met voorstellen naar de directie van de TEC in Luik en het hoofdkantoor in Namen te gaan. Ik zou de TEC niet tegen De Lijn uitspelen, maar De Lijn links laten liggen.


Zo te zien verdwijnt alleen lijn 34 Maastricht - Kanne (B) en verder komt er een nieuwe verbinding tussen Susteren en Maaseik. Verder rijden er voldoende buslijnen van De Lijn vanuit België naar Maastricht. Tussen Maastricht - Luik ligt een spoorverbing en er zijn plannen voor een sneltrein Aken - Maastricht - Luik. Ten oosten van Luik liggen er niet echt grote plaatsen (zowel aan de Nederlandse kant als aan de Belgische kant van de grens) om een grensoverschrijdende buslijn te verantwoorden.

Kortom, ik zie het probleem niet?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2399
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 05 Okt 2016, 17:47

maaslynx schreef:https://www.arriva.nl/limburg is inmiddels in de lucht met ook een lijnennetkaart van de hele provincie + toelichtingen op de wijzigingen per regio: https://www.arriva.nl/limburg/regio-lim ... ringen.htm

Kan ik heel goed gebruiken. Dank u voor de link *O*
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

JHPart
Berichten: 38
Lid geworden op: Za 17 Sep 2016, 19:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor JHPart » Wo 05 Okt 2016, 18:15

Ik heb anders de indruk, dat De Lijn in het algemeen minder geinteresseerd is. Buiten de tram naar Maastricht zijn er geen nieuwe projecten of plannen. De lijnen die er zijn, bestonden al in de tijd van de Buurtspoorwegen (NMVB), dus meer dan 25 jaar geleden. De lijnen naar Zeeuws-Vlaanderen werden destijds onder impuls van de ZWN aangepast. De lijn Brugge -Breskens bestaat al heel lang, maar liep vroeger via Maldegem. De laatste jaren zijn er zelfs lijnen verdwenen, zoals naar Commines (Komen) net in Frankrijk, of wel politiek gevoeliger, meerdere lijnen rond en in Brussel en naar Wallonie. De Lijn werkt niet mee aan een lijn Hoogstraten - Breda.

Bij de TEC gebeurt er meer. Zo zijn er nieuwe lijnen naar het Groothertogdom Luxemburg in samenwerking met Luxemburgse busmaatschappijen.
Uiteraard is het niet zo goed vergelijkbaar. Wallonie is veel landelijker en bosrijker.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3689
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Wo 05 Okt 2016, 18:18

De lijnen van en naar Duitsland zijn eigenlijk ook niet nieuw. Die bestonden vroeger al, echter werden ze later opgeheven. En nu zijn ze opnieuw uitgevonden.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11126
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Wo 05 Okt 2016, 18:58

In Midden-Limburg is het erger gesteld met de verbindingen naar België: lijn 74 wordt ingekort tot Stamproy en de beloofde nieuwe lijn Weert - Hamont komt er niet.
Alleen de lijn Susteren - Roosteren wordt weer verlengd naar Maaseik, zoals dat ook voor 1 november 2009 het geval was.

Zou lijn SB3 trouwens door Arriva of door een Duitse vervoerder gereden gaan worden? Voor een Nederlandse lijn heeft die natuurlijk een nogal vreemd lijnnummer.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3689
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Wo 05 Okt 2016, 19:03

De SB3 gaat door west gereden worden. De lijn loopt nu al in Duitsland tot de Nederlandse grens en wordt vanaf Tüddern naar Sittard verlengd.
Laatst gewijzigd door regenmaker op Wo 05 Okt 2016, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Wo 05 Okt 2016, 19:04

SB3 blijft gereden worden door West, is gemeld in de presentatie.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Wo 05 Okt 2016, 20:29

Yanaike schreef:
JHPart schreef:Op vlak van grensoverschrijdende lijnen, vind ik het jammer dat alle buslijnen van Zuid-Limburg naar Belgie verdwijnen of er niets nieuw komt, terwijl naar Duitsland wel. Is een samenwerking tussen TEC en ARRIVA niet mogelijk?
Diverse lijnen uit Luik zouden de grens over kunnen gaan, bijvoorbeeld via Kanne naar Maastricht.

TEC werkt samen met heel wat andere busmaatschappijen net over de grens, bij De Lijn is dat niet het geval. Dus ik denk dat de meeste kansen liggen voor dit vervoer, door meteen met voorstellen naar de directie van de TEC in Luik en het hoofdkantoor in Namen te gaan. Ik zou de TEC niet tegen De Lijn uitspelen, maar De Lijn links laten liggen.


Zo te zien verdwijnt alleen lijn 34 Maastricht - Kanne (B) en verder komt er een nieuwe verbinding tussen Susteren en Maaseik. Verder rijden er voldoende buslijnen van De Lijn vanuit België naar Maastricht. Tussen Maastricht - Luik ligt een spoorverbing en er zijn plannen voor een sneltrein Aken - Maastricht - Luik. Ten oosten van Luik liggen er niet echt grote plaatsen (zowel aan de Nederlandse kant als aan de Belgische kant van de grens) om een grensoverschrijdende buslijn te verantwoorden.

Kortom, ik zie het probleem niet?

De verbinding tussen Nederland en Hasselt is (m.u.v. Maastricht) buitengewoon slecht. Maar dit probleem betreft niet alleen Limburg, ook Noord-Brabant.

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 677
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Yanaike » Wo 05 Okt 2016, 20:50

Klopt! Maar ik denk dat het initiatief om dit te verbeteren vanuit België moet komen omdat elke potentiële verbinding naar Hasselt (Hasselt - Maastricht, Hasselt - Sittard, Hasselt - Eindhoven) voor een groter deel op Belgisch grondgebied komt te liggen.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Karl » Wo 05 Okt 2016, 21:30

Tsja, met zo'n instelling verandert er nooit iets. Wie heeft er überhaupt belang bij dat soort verbindingen? Willen er zoveel reizigers de grens over?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Vinny » Wo 05 Okt 2016, 21:32

Vanuit Wallonië is grensoverschrijdend verkeer lastiger omdat je ook te maken hebt met een taalbarrière. Dat betekent veel minder potentiële reizigers, en - zeker als je wil dat het personeel meertalig is - duurdere personeelslasten. Dat is niet interessant voor een vervoerder.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11126
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Wo 05 Okt 2016, 21:56

Ik ben zeer benieuwd naar de reden om lijn 1 in Kaldenkirchen niet naar het station, maar naar het zwembad te laten rijden.
Gaan er zo veel Venlonaren zwemmen in Kaldenkirchen?
Lijn 1 verbindt dan dus het zwembad van Blerick met het zwembad van Kaldenkirchen. :')
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Wo 05 Okt 2016, 22:12

Vinny schreef:Vanuit Wallonië is grensoverschrijdend verkeer lastiger omdat je ook te maken hebt met een taalbarrière. Dat betekent veel minder potentiële reizigers, en - zeker als je wil dat het personeel meertalig is - duurdere personeelslasten. Dat is niet interessant voor een vervoerder.

Het grensgebied tussen Nederland en Wallonië (incl. de Voerstreek) is redelijk klein en de trein Maastricht-Liège en de bus Vaals-Eupen dekken het wel aardig in. De OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn vele male beroerder. Zeeuws-Vlaanderen en Maastricht hebben nog wel redelijke verbindingen, maar de rest van Nederland niet echt.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten