Pagina 90 van 168

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 15:58
door maaslynx
https://www.arriva.nl/limburg is inmiddels in de lucht met ook een lijnennetkaart van de hele provincie + toelichtingen op de wijzigingen per regio: https://www.arriva.nl/limburg/regio-lim ... ringen.htm

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:19
door regenmaker
Zo kan ik me mooi even verdiepen in de grensoverschrijdende lijnen, alle individuele vertrektijden staan online. :)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:35
door Seat Ibiza
regenmaker schreef:alle individuele vertrektijden staan online
Waar exact? Bij voorbaat dank!

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:35
door regenmaker
Gewoon onder dienstregelingen, zoals altijd bij Arriva. :) Grappig overigens, ze zijn de dienstregelingen nog aan het aanpassen. Ik keek bij lijn SB3 en nu staat er opeens een rit via Höngen Schule bij.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:38
door maaslynx
Ze zijn duidelijk aan het aanpassen ,krijg nu een 503 error.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:40
door Seat Ibiza
Kan aan mij liggen, maar op https://www.arriva.nl/limburg/regio-lim ... geling.htm zie ik enkel een overzicht van alle lijnen. Geen dienstregeling -o-

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:41
door Milco
www.arriva.nl :arrow: Reisinformatie :arrow: Dienstregelingen.
;)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:41
door regenmaker
1. Ga naar Arriva.nl
2. Scrol naar beneden en kijk je bij het kopje reisinformatie (linksonder)
3. klik op dienstregeling
4. vul plaats en lijn etc. in

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:43
door Seat Ibiza
@Milco en @Regenmaker: dank! *bus*

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:54
door JHPart
Op vlak van grensoverschrijdende lijnen, vind ik het jammer dat alle buslijnen van Zuid-Limburg naar Belgie verdwijnen of er niets nieuw komt, terwijl naar Duitsland wel. Is een samenwerking tussen TEC en ARRIVA niet mogelijk?
Diverse lijnen uit Luik zouden de grens over kunnen gaan, bijvoorbeeld via Kanne naar Maastricht.

TEC werkt samen met heel wat andere busmaatschappijen net over de grens, bij De Lijn is dat niet het geval. Dus ik denk dat de meeste kansen liggen voor dit vervoer, door meteen met voorstellen naar de directie van de TEC in Luik en het hoofdkantoor in Namen te gaan. Ik zou de TEC niet tegen De Lijn uitspelen, maar De Lijn links laten liggen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 17:13
door datm
De Lijn werkt wel degelijk goed samen met busmaatschappijen over de grens.
De Lijn werkt in West-Vlaanderen intensief samen met Connexxion in Zeeuws-Vlaanderen.
Lijn 42 Van Knokke naar Breskens wordt iedere twee uur door Connexxion of door de Lijn gereden.
De bussen die de Lijn op dat traject inzet hebben allemaal Nederlandse communicatie apparatuur aan boord voor kort verkeer en verkopen Nederlandse buskaartjes. Daarnaast werkt de Lijn ook prima samen met Arriva in Tilburg.
Dus ik vraag mij af waarom dit volgens jou niet het geval zou zijn?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 17:46
door Yanaike
JHPart schreef:Op vlak van grensoverschrijdende lijnen, vind ik het jammer dat alle buslijnen van Zuid-Limburg naar Belgie verdwijnen of er niets nieuw komt, terwijl naar Duitsland wel. Is een samenwerking tussen TEC en ARRIVA niet mogelijk?
Diverse lijnen uit Luik zouden de grens over kunnen gaan, bijvoorbeeld via Kanne naar Maastricht.

TEC werkt samen met heel wat andere busmaatschappijen net over de grens, bij De Lijn is dat niet het geval. Dus ik denk dat de meeste kansen liggen voor dit vervoer, door meteen met voorstellen naar de directie van de TEC in Luik en het hoofdkantoor in Namen te gaan. Ik zou de TEC niet tegen De Lijn uitspelen, maar De Lijn links laten liggen.
Zo te zien verdwijnt alleen lijn 34 Maastricht - Kanne (B) en verder komt er een nieuwe verbinding tussen Susteren en Maaseik. Verder rijden er voldoende buslijnen van De Lijn vanuit België naar Maastricht. Tussen Maastricht - Luik ligt een spoorverbing en er zijn plannen voor een sneltrein Aken - Maastricht - Luik. Ten oosten van Luik liggen er niet echt grote plaatsen (zowel aan de Nederlandse kant als aan de Belgische kant van de grens) om een grensoverschrijdende buslijn te verantwoorden.

Kortom, ik zie het probleem niet?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 17:47
door ArrivaBas
maaslynx schreef:https://www.arriva.nl/limburg is inmiddels in de lucht met ook een lijnennetkaart van de hele provincie + toelichtingen op de wijzigingen per regio: https://www.arriva.nl/limburg/regio-lim ... ringen.htm
Kan ik heel goed gebruiken. Dank u voor de link *O*

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 18:15
door JHPart
Ik heb anders de indruk, dat De Lijn in het algemeen minder geinteresseerd is. Buiten de tram naar Maastricht zijn er geen nieuwe projecten of plannen. De lijnen die er zijn, bestonden al in de tijd van de Buurtspoorwegen (NMVB), dus meer dan 25 jaar geleden. De lijnen naar Zeeuws-Vlaanderen werden destijds onder impuls van de ZWN aangepast. De lijn Brugge -Breskens bestaat al heel lang, maar liep vroeger via Maldegem. De laatste jaren zijn er zelfs lijnen verdwenen, zoals naar Commines (Komen) net in Frankrijk, of wel politiek gevoeliger, meerdere lijnen rond en in Brussel en naar Wallonie. De Lijn werkt niet mee aan een lijn Hoogstraten - Breda.

Bij de TEC gebeurt er meer. Zo zijn er nieuwe lijnen naar het Groothertogdom Luxemburg in samenwerking met Luxemburgse busmaatschappijen.
Uiteraard is het niet zo goed vergelijkbaar. Wallonie is veel landelijker en bosrijker.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 18:18
door regenmaker
De lijnen van en naar Duitsland zijn eigenlijk ook niet nieuw. Die bestonden vroeger al, echter werden ze later opgeheven. En nu zijn ze opnieuw uitgevonden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 18:58
door Meltrain
In Midden-Limburg is het erger gesteld met de verbindingen naar België: lijn 74 wordt ingekort tot Stamproy en de beloofde nieuwe lijn Weert - Hamont komt er niet.
Alleen de lijn Susteren - Roosteren wordt weer verlengd naar Maaseik, zoals dat ook voor 1 november 2009 het geval was.

Zou lijn SB3 trouwens door Arriva of door een Duitse vervoerder gereden gaan worden? Voor een Nederlandse lijn heeft die natuurlijk een nogal vreemd lijnnummer.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 19:03
door regenmaker
De SB3 gaat door west gereden worden. De lijn loopt nu al in Duitsland tot de Nederlandse grens en wordt vanaf Tüddern naar Sittard verlengd.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 19:04
door bartjemestrom
SB3 blijft gereden worden door West, is gemeld in de presentatie.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 20:29
door Nitein-Repart
Yanaike schreef:
JHPart schreef:Op vlak van grensoverschrijdende lijnen, vind ik het jammer dat alle buslijnen van Zuid-Limburg naar Belgie verdwijnen of er niets nieuw komt, terwijl naar Duitsland wel. Is een samenwerking tussen TEC en ARRIVA niet mogelijk?
Diverse lijnen uit Luik zouden de grens over kunnen gaan, bijvoorbeeld via Kanne naar Maastricht.

TEC werkt samen met heel wat andere busmaatschappijen net over de grens, bij De Lijn is dat niet het geval. Dus ik denk dat de meeste kansen liggen voor dit vervoer, door meteen met voorstellen naar de directie van de TEC in Luik en het hoofdkantoor in Namen te gaan. Ik zou de TEC niet tegen De Lijn uitspelen, maar De Lijn links laten liggen.
Zo te zien verdwijnt alleen lijn 34 Maastricht - Kanne (B) en verder komt er een nieuwe verbinding tussen Susteren en Maaseik. Verder rijden er voldoende buslijnen van De Lijn vanuit België naar Maastricht. Tussen Maastricht - Luik ligt een spoorverbing en er zijn plannen voor een sneltrein Aken - Maastricht - Luik. Ten oosten van Luik liggen er niet echt grote plaatsen (zowel aan de Nederlandse kant als aan de Belgische kant van de grens) om een grensoverschrijdende buslijn te verantwoorden.

Kortom, ik zie het probleem niet?
De verbinding tussen Nederland en Hasselt is (m.u.v. Maastricht) buitengewoon slecht. Maar dit probleem betreft niet alleen Limburg, ook Noord-Brabant.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 20:50
door Yanaike
Klopt! Maar ik denk dat het initiatief om dit te verbeteren vanuit België moet komen omdat elke potentiële verbinding naar Hasselt (Hasselt - Maastricht, Hasselt - Sittard, Hasselt - Eindhoven) voor een groter deel op Belgisch grondgebied komt te liggen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 21:30
door Karl
Tsja, met zo'n instelling verandert er nooit iets. Wie heeft er überhaupt belang bij dat soort verbindingen? Willen er zoveel reizigers de grens over?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 21:32
door Vinny
Vanuit Wallonië is grensoverschrijdend verkeer lastiger omdat je ook te maken hebt met een taalbarrière. Dat betekent veel minder potentiële reizigers, en - zeker als je wil dat het personeel meertalig is - duurdere personeelslasten. Dat is niet interessant voor een vervoerder.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 21:56
door Meltrain
Ik ben zeer benieuwd naar de reden om lijn 1 in Kaldenkirchen niet naar het station, maar naar het zwembad te laten rijden.
Gaan er zo veel Venlonaren zwemmen in Kaldenkirchen?
Lijn 1 verbindt dan dus het zwembad van Blerick met het zwembad van Kaldenkirchen. :')

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 22:12
door Nitein-Repart
Vinny schreef:Vanuit Wallonië is grensoverschrijdend verkeer lastiger omdat je ook te maken hebt met een taalbarrière. Dat betekent veel minder potentiële reizigers, en - zeker als je wil dat het personeel meertalig is - duurdere personeelslasten. Dat is niet interessant voor een vervoerder.
Het grensgebied tussen Nederland en Wallonië (incl. de Voerstreek) is redelijk klein en de trein Maastricht-Liège en de bus Vaals-Eupen dekken het wel aardig in. De OV-verbindingen tussen Nederland en Vlaanderen zijn vele male beroerder. Zeeuws-Vlaanderen en Maastricht hebben nog wel redelijke verbindingen, maar de rest van Nederland niet echt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 22:14
door Plutona
regenmaker schreef:De SB3 gaat door west gereden worden. De lijn loopt nu al in Duitsland tot de Nederlandse grens en wordt vanaf Tüddern naar Sittard verlengd.
Dit is in een ver verleden ook al eens het geval geweest, maar dan hebben we het over zeker 8 a 10 jaar geleden.