Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Wo 05 Okt 2016, 22:14

regenmaker schreef:De SB3 gaat door west gereden worden. De lijn loopt nu al in Duitsland tot de Nederlandse grens en wordt vanaf Tüddern naar Sittard verlengd.


Dit is in een ver verleden ook al eens het geval geweest, maar dan hebben we het over zeker 8 a 10 jaar geleden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25090
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Daniel » Wo 05 Okt 2016, 22:15

Wat me op de kaart van Sittard/Geleen nog opvalt (gezien ik er toevallig gisteren was en daarvoor ook al de kaart van de nieuwe situatie bekeek) is dat lijn 34 blijkbaar op de Markt in Obbicht gaat keren en dus in twee richtingen door Grevenbicht gaat rijden. Op de eerdere versies van de kaart stond deze lijn als ringlijn (dus zoals de combi 18/19 nu een rondje rijdt daar).
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Vinny » Wo 05 Okt 2016, 22:45

Meltrain schreef:Ik ben zeer benieuwd naar de reden om lijn 1 in Kaldenkirchen niet naar het station, maar naar het zwembad te laten rijden.
Gaan er zo veel Venlonaren zwemmen in Kaldenkirchen?
Lijn 1 verbindt dan dus het zwembad van Blerick met het zwembad van Kaldenkirchen. :')

De zwembadexpress. Hopelijk mag ik ook met de bus mee als ik een speedo aanheb :P
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 598
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor cassie127 » Wo 05 Okt 2016, 23:23

De verwarming meteen op tropische zwembaden temperatuur :lol:
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Roel043
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 22 Aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » Wo 05 Okt 2016, 23:29

Ik vind het vooral vreemd dat er de afgelopen maanden regelmatig gesproken werd over het strekken van lijnen, snellere routes, minder voor de reiziger vervelende lussen binnen een traject of omrijden via dorpskernen, minder variaties van routes binnen dezelfde lijn op verschillende tijdstippen want dat was verwarrend..
Maar ik heb toch de indruk dat er op die punten vrij weinig veranderd is, alleen zijn ze op sommige plekken verdwenen en op andere plekken juist tevoorschijn gekomen.

Bijvoorbeeld:

Vanaf Nazareth naar Station Maastricht krijg je er nu gratis een rondje Geusseltbad/World College en Wittevrouwenveld bij (in de avonduren dan weer niet langs Geusseltbad/World College).
Lijn 10 rijdt overdag naar P&R Noord maar in de ochtenden en avonden naar Station Maastricht.
De verschillende routes binnen bijvoorbeeld de lijnen 24 en 29.
De lus van lijn 30 bij MAA, maar dan wel weer alleen op bepaalde uren.
Lijn 10 en 350 die tussen Akersteenweg en Gulpen op 2 minuten tijd achter elkaar aanrijden.
Laatst gewijzigd door Roel043 op Do 06 Okt 2016, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

sirvinniei
Berichten: 1216
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor sirvinniei » Do 06 Okt 2016, 07:43

De stadsdienst Venlo gaat s avonds als nachtvlinder rijden

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 939
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Do 06 Okt 2016, 08:14

Afbeelding

Ik denk dat ik een Citea SLF in Limburg Livrei heb gevonden. Deze staat ook op pagina 70 in ditzelfde topic. Is dit de SLF die men bedoelde,oproep naar wie het ook zocht.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2399
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ArrivaBas » Do 06 Okt 2016, 10:01

De afbeelding werkt niet bij mij... (A)
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Do 06 Okt 2016, 10:14

Afbeelding

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Do 06 Okt 2016, 15:05

Weet iemand al iets over welk materieel voor welke lijn ingezet wordt?

Het enige dat ik weet is dat lijn 65 Susteren - Maaseik met kleintjes gereden wordt. Dat had ik ook wel verwacht, lijn 65 is een eilandlijn.
Verder valt het me op dat lijn 40 (nu 41) Sittard - Heerlen toch slechts een halfuurdienst blijft. Aangezien er niet meer met geleed gereden gaat worden, voorzie ik problemen.

maaslynx
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 29 Sep 2016, 23:34

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor maaslynx » Do 06 Okt 2016, 15:18

Afgezien van de wat aparte routes soms in Maastricht (Lijn 3 bv), vind ik ook de vroege uren tot nu erg verwarrend:

- De vroegste bus vanuit Oud Caberg/Malberg (Lijn 1/2) naar het station vertrekt pas na zessen, om aan te sluiten op de 6:27 IC. Dat is een half uur later dan nu het geval is.
- Lijn 6 vanuit Daalhof daarintegen start wel om 5:30 op om aansluiting op de 5:57 IC te bieden.
- Lijn 10 begint te rijden van station Maastricht naar Gulpen om 5:24. Er sluit werkelijk helemaal niks aan op die rit. Gaan ze er dan vanuit dat zoveel in mensen in de binnenstad zo vroeg op het MUMC moeten zijn?

Seat Ibiza
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 06 Jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Seat Ibiza » Do 06 Okt 2016, 16:40

Ook een opvallende in de dienstregeling: de ritten van lijn 5 die niet naar Eijsden doorrijden, maar in Heugem keren, doen dat al op de halte Oude Maasstraat. De haltes in Heugem-Zuid worden dus maar 2x per uur bediend.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Do 06 Okt 2016, 16:43

Suus schreef:Ik zie in ieder geval een aanpassing van de bussen in de omgeving Vlodrop, daar zijn de ringlijnen verdwenen door twee tweerichtingslijnen die in Vlodrop op elkaar keren.

Volgens de lijnennetkaart van Arriva eindigen beide lijnen in Posterholt en volgens de dienstregeling zijn het wel ringlijnen (62 met de klok mee en 63 tegen de klok in), al zitten in de dienstregeling van lijn 62 zo veel rare dingen, dat het best kan dat dit ook nog veranderd wordt.

Sowieso missen nog best veel dienstregelingen van lijnen in Noord- en Midden-Limburg.


Plutona schreef:Het enige dat ik weet is dat lijn 65 Susteren - Maaseik met kleintjes gereden wordt. Dat had ik ook wel verwacht, lijn 65 is een eilandlijn.

Hoe weet je dat en wat bedoel je met "kleintjes" (9,9 meter of 8-persoonsbusjes)? Daarnaast hoeft ene eilandlijn niet per se met klein(er) materiel gereden te worden, het kan immers ook gewoon een typische feederlijn zijn en die kan nog best druk zijn (al is dat in dit geval blijkbaar niet zo).
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Do 06 Okt 2016, 17:06

Meltrain schreef:

Plutona schreef:Het enige dat ik weet is dat lijn 65 Susteren - Maaseik met kleintjes gereden wordt. Dat had ik ook wel verwacht, lijn 65 is een eilandlijn.

Hoe weet je dat en wat bedoel je met "kleintjes" (9,9 meter of 8-persoonsbusjes)? Daarnaast hoeft ene eilandlijn niet per se met klein(er) materiel gereden te worden, het kan immers ook gewoon een typische feederlijn zijn en die kan nog best druk zijn (al is dat in dit geval blijkbaar niet zo).


8-persoonsbusjes, volgens mij. Dat stond in de reactie van Arriva op de verzoeken van de dorps- en wijkraden. Staat op de site van prov. Limburg.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Ronald » Do 06 Okt 2016, 18:25

Wat me ook opvalt is dat zo te zien de knoop in Gulpen deels "ontward" wordt. De prioriteit van aansluitingen zal dan (deels) op andere plaatsen komen te liggen.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4430
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor JWM » Do 06 Okt 2016, 21:01

Volgens Treinreiziger.nl gaan de treinen in Limburg van Arriva onder lijnnummers rijden. Goede ontwikkeling, ik hoop dat dit de aanzet is voor geheel Nederland. Ik ben benieuwd of dit ook op de schermen en omroepberichten doorgevoerd gaat worden.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... mer-147768

busfanNL
Berichten: 813
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busfanNL » Do 06 Okt 2016, 21:05

Is er al wat bekend over de kleintjes (midi en 8 persoons). Hoe zien ze eruit? En dan met name de 8 persoons busjes ben ik benieuwd naar. En is er al wat van de Volvo 8900's gezien??

Gebruikersavatar
Renebussen
Berichten: 189
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: Nederland
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Renebussen » Do 06 Okt 2016, 21:53

Over de midi, kijk op pagina 88, onderaan

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Do 06 Okt 2016, 22:07

Dat is niet de midi. De sprinter C65 is de midi, ook zoals Veolia ze nu al heeft rondrijden.

Somoht
Berichten: 1188
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Somoht » Do 06 Okt 2016, 22:23

JWM schreef:Volgens Treinreiziger.nl gaan de treinen in Limburg van Arriva onder lijnnummers rijden. Goede ontwikkeling, ik hoop dat dit de aanzet is voor geheel Nederland. Ik ben benieuwd of dit ook op de schermen en omroepberichten doorgevoerd gaat worden.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... mer-147768


Not going to happen. IFF (het data uitwisselingsformaat voor de reisplanner) kan al geen lijnnummers aan. InfoPlus heeft er een veldje voor (ten behoeve van trein-vervangend vervoer) maar word niet gebruikt. Gok dat er geen enkel systeem binnen NS is dat lijnnummers doet. Enige manier om het te doen is de trein een aparte categorie te geven dus ipv Sprinter, Intercity: S1 tot S5 introduceren.

huibf
Berichten: 2520
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Do 06 Okt 2016, 23:13

Meltrain schreef:Ik ben zeer benieuwd naar de reden om lijn 1 in Kaldenkirchen niet naar het station, maar naar het zwembad te laten rijden.
Gaan er zo veel Venlonaren zwemmen in Kaldenkirchen?
Lijn 1 verbindt dan dus het zwembad van Blerick met het zwembad van Kaldenkirchen. :')


Die lijn is er gekomen door wat studenten die in Kakdenkirchen op kaners zitten en in Venlo studeren.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Vr 07 Okt 2016, 09:07

Aha. Bedankt voor de verklaring. :pos:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Vr 07 Okt 2016, 10:12

Is er ergens op dit forum een afbeelding te vinden van de Citea LLE-99?
Daar ben ik wel erg benieuwd naar, aangezien dit (volgens mij?) de eerste lichting van die soort is die in Nederland gaat rondrijden

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31469
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Suus » Vr 07 Okt 2016, 10:16

Reed/rijdt er niet een op Schiphol?
Rame à l'approche

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Vr 07 Okt 2016, 11:51

OmniLezer schreef:Afbeelding
Hier is de LLE 99. De grill(luchtuitlaat) aan de linkerkant is weg en de pantograaf is erop. Deze is zeker elektrisch.


Die op Schiphol is de voorloper, de MLE. Maar die is vervangen door de LLE 99


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten